סמנכ"ל הדיגיטל של 'הארץ': "ביום ה-1 למעבר לתשלום - נרשמו 1,000 מנויים"
שנה ו-3 חודשים מאז עבר אתר הארץ לתוכן בתשלום, ובקבוצה מסרבים לחשוף נתונים מדויקים על מספר המנויים שנרשמו לשירות. ואולם, במהלך הכנס השנתי החמישי של ארגון UXI חווית משתמש ישראל שהחל הבוקר (יום ב'), הצהיר סמנכ"ל הדיגיטל של קבוצת 'הארץ - TheMarker', ליאור קודנר, כי הוא זוכה לעשרות אלפי מנויים בתשלום עבור הדיגיטל.
קודנר חשף כי כבר ביום הראשון למעבר לתשלום, ה-1 במארס 2013, נרכשו יותר מ-1,000 מנויים דיגיטליים. בנוסף לעשרות אלפי המנויים בתשלום שהצטרפו לדבריו עד כה, מאות אלפים נרשמו לאתר כדי לקבל 10 כתבות בחינם בחודש.
באופן מפתיע, מספר קודנר, הטרפיק לאתר גדל לאחר המעבר לתשלום, ככל הנראה בשל הבאזז שנוצר סביב המהלך, לדבריו. ואולם, יש לציין כי בעוד שמספר הגולשים לאתר עמד בחודש ינואר 2013 על 701 אלף גולשים (חודש הבחירות לכנסת), בחודש שלאחר מכן הוא ירד ל-612 אלף, ובחודש מארס - החודש הראשון שהגלישה באתר הייתה בתשלום,
קודנר סיפר כי "סקרים מוקדמים שנעשו בקבוצת 'הארץ' הראו פוטנציאל מוגבל להצלחת הפרויקט אך היום הוא מקדים את התכניות העסקיות ומהווה בסיס הכנסות משמעותי ל'הארץ'".
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהרצאה הציג קודנר את הכלים שפותחו בקבוצה כדי לשכנע את המשתמשים לרכוש מנוי, בין היתר פרויקטים של מולטימדיה לקראת הבחירות בבית שמש, דיווחים בטוויטר מאולם המשפט של אהוד אולמרט, משחקים אינטראקטיביים למונדיאל ואפליקציה של 'מוסף הארץ' לאייפד. במקביל, כך הוא טען, נעשה ניסיון ללמד את העיתונאים לחשוב דיגיטל ובמקום דדליין בודד ביום, הם נדרשו לעבוד 24/7 עם דדליין אין סופי.
- 5.כלומר נפלתם ב 200 אלף גולשים. הצלחה?? (ל"ת)מוטי 18/06/2014 19:49הגב לתגובה זו
- 4.אין להאמין למילה. באוגוסט שלדון גומר לשלם,ואז (ל"ת)מקור פנימי 18/06/2014 00:42הגב לתגובה זו
- 3.פעם היו 650,000... (ל"ת)טיטוס 17/06/2014 16:07הגב לתגובה זו
- 2.מנוי לשעבר 17/06/2014 15:23הגב לתגובה זוהתמורה לא שווה את הכסף.
- 1.מרשה 17/06/2014 02:06הגב לתגובה זוכשקודנר מהלל ומשבח את הדיגיטל של הארץ אני יודע שחרב הקיצוצים שוב מרחפת מעל רחוב שוקן. בדיחה עצובה

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.