ליאור קודנר הארץ
צילום: צילום: פלג אלקלעי

סמנכ"ל הדיגיטל של 'הארץ': "ביום ה-1 למעבר לתשלום - נרשמו 1,000 מנויים"

נתון רשמי אין, אבל ליאור קודנר הצהיר היום בעת הכנס השנתי של ארגון UXI, כי עשרות אלפי מנויים נרשמו לאתר מאז הפך להיות בתשלום ב-2013
כתבי אייס | (5)
נושאים בכתבה הארץ ליאור קודנר

שנה ו-3 חודשים מאז עבר אתר הארץ לתוכן בתשלום, ובקבוצה מסרבים לחשוף נתונים מדויקים על מספר המנויים שנרשמו לשירות. ואולם, במהלך הכנס השנתי החמישי של ארגון UXI חווית משתמש ישראל שהחל הבוקר (יום ב'), הצהיר סמנכ"ל הדיגיטל של קבוצת 'הארץ - TheMarker', ליאור קודנר, כי הוא זוכה לעשרות אלפי מנויים בתשלום עבור הדיגיטל.

קודנר חשף כי כבר ביום הראשון למעבר לתשלום, ה-1 במארס 2013, נרכשו יותר מ-1,000 מנויים דיגיטליים. בנוסף לעשרות אלפי המנויים בתשלום שהצטרפו לדבריו עד כה, מאות אלפים נרשמו לאתר כדי לקבל 10 כתבות בחינם בחודש.

באופן מפתיע, מספר קודנר, הטרפיק לאתר גדל לאחר המעבר לתשלום, ככל הנראה בשל הבאזז שנוצר סביב המהלך, לדבריו. ואולם, יש לציין כי בעוד שמספר הגולשים לאתר עמד בחודש ינואר 2013 על 701 אלף גולשים (חודש הבחירות לכנסת), בחודש שלאחר מכן הוא ירד ל-612 אלף, ובחודש מארס - החודש הראשון שהגלישה באתר הייתה בתשלום, מספר הגולשים צנח ל-519 אלף. בחודשים שלאחר מכן התייצב האתר על כ-510-520 אלף גולשים, ואולם יש לציין כי מדובר בנתוני שסיפקה הוועדה הישראלית למדרוג באינטרנט, שהתפרקה כעבור כמה חודשים, וכיום אין גוף המספק נתונים חשופים ומהימנים.

קודנר סיפר כי "סקרים מוקדמים שנעשו בקבוצת 'הארץ' הראו פוטנציאל מוגבל להצלחת הפרויקט אך היום הוא מקדים את התכניות העסקיות ומהווה בסיס הכנסות משמעותי ל'הארץ'".

בהרצאה הציג קודנר את הכלים שפותחו בקבוצה כדי לשכנע את המשתמשים לרכוש מנוי, בין היתר פרויקטים של מולטימדיה לקראת הבחירות בבית שמש, דיווחים בטוויטר מאולם המשפט של אהוד אולמרט, משחקים אינטראקטיביים למונדיאל ואפליקציה של 'מוסף הארץ' לאייפד. במקביל, כך הוא טען, נעשה ניסיון ללמד את העיתונאים לחשוב דיגיטל ובמקום דדליין בודד ביום, הם נדרשו לעבוד 24/7 עם דדליין אין סופי.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    כלומר נפלתם ב 200 אלף גולשים. הצלחה?? (ל"ת)
    מוטי 18/06/2014 19:49
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אין להאמין למילה. באוגוסט שלדון גומר לשלם,ואז (ל"ת)
    מקור פנימי 18/06/2014 00:42
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    פעם היו 650,000... (ל"ת)
    טיטוס 17/06/2014 16:07
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מנוי לשעבר 17/06/2014 15:23
    הגב לתגובה זו
    התמורה לא שווה את הכסף.
  • 1.
    מרשה 17/06/2014 02:06
    הגב לתגובה זו
    כשקודנר מהלל ומשבח את הדיגיטל של הארץ אני יודע שחרב הקיצוצים שוב מרחפת מעל רחוב שוקן. בדיחה עצובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.