ליאור קודנר הארץ
צילום: צילום: פלג אלקלעי

סמנכ"ל הדיגיטל של 'הארץ': "ביום ה-1 למעבר לתשלום - נרשמו 1,000 מנויים"

נתון רשמי אין, אבל ליאור קודנר הצהיר היום בעת הכנס השנתי של ארגון UXI, כי עשרות אלפי מנויים נרשמו לאתר מאז הפך להיות בתשלום ב-2013
כתבי אייס | (5)
נושאים בכתבה הארץ ליאור קודנר

שנה ו-3 חודשים מאז עבר אתר הארץ לתוכן בתשלום, ובקבוצה מסרבים לחשוף נתונים מדויקים על מספר המנויים שנרשמו לשירות. ואולם, במהלך הכנס השנתי החמישי של ארגון UXI חווית משתמש ישראל שהחל הבוקר (יום ב'), הצהיר סמנכ"ל הדיגיטל של קבוצת 'הארץ - TheMarker', ליאור קודנר, כי הוא זוכה לעשרות אלפי מנויים בתשלום עבור הדיגיטל.

קודנר חשף כי כבר ביום הראשון למעבר לתשלום, ה-1 במארס 2013, נרכשו יותר מ-1,000 מנויים דיגיטליים. בנוסף לעשרות אלפי המנויים בתשלום שהצטרפו לדבריו עד כה, מאות אלפים נרשמו לאתר כדי לקבל 10 כתבות בחינם בחודש.

באופן מפתיע, מספר קודנר, הטרפיק לאתר גדל לאחר המעבר לתשלום, ככל הנראה בשל הבאזז שנוצר סביב המהלך, לדבריו. ואולם, יש לציין כי בעוד שמספר הגולשים לאתר עמד בחודש ינואר 2013 על 701 אלף גולשים (חודש הבחירות לכנסת), בחודש שלאחר מכן הוא ירד ל-612 אלף, ובחודש מארס - החודש הראשון שהגלישה באתר הייתה בתשלום, מספר הגולשים צנח ל-519 אלף. בחודשים שלאחר מכן התייצב האתר על כ-510-520 אלף גולשים, ואולם יש לציין כי מדובר בנתוני שסיפקה הוועדה הישראלית למדרוג באינטרנט, שהתפרקה כעבור כמה חודשים, וכיום אין גוף המספק נתונים חשופים ומהימנים.

קודנר סיפר כי "סקרים מוקדמים שנעשו בקבוצת 'הארץ' הראו פוטנציאל מוגבל להצלחת הפרויקט אך היום הוא מקדים את התכניות העסקיות ומהווה בסיס הכנסות משמעותי ל'הארץ'".

בהרצאה הציג קודנר את הכלים שפותחו בקבוצה כדי לשכנע את המשתמשים לרכוש מנוי, בין היתר פרויקטים של מולטימדיה לקראת הבחירות בבית שמש, דיווחים בטוויטר מאולם המשפט של אהוד אולמרט, משחקים אינטראקטיביים למונדיאל ואפליקציה של 'מוסף הארץ' לאייפד. במקביל, כך הוא טען, נעשה ניסיון ללמד את העיתונאים לחשוב דיגיטל ובמקום דדליין בודד ביום, הם נדרשו לעבוד 24/7 עם דדליין אין סופי.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    כלומר נפלתם ב 200 אלף גולשים. הצלחה?? (ל"ת)
    מוטי 18/06/2014 19:49
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אין להאמין למילה. באוגוסט שלדון גומר לשלם,ואז (ל"ת)
    מקור פנימי 18/06/2014 00:42
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    פעם היו 650,000... (ל"ת)
    טיטוס 17/06/2014 16:07
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מנוי לשעבר 17/06/2014 15:23
    הגב לתגובה זו
    התמורה לא שווה את הכסף.
  • 1.
    מרשה 17/06/2014 02:06
    הגב לתגובה זו
    כשקודנר מהלל ומשבח את הדיגיטל של הארץ אני יודע שחרב הקיצוצים שוב מרחפת מעל רחוב שוקן. בדיחה עצובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.