אולפן ערוץ 9
צילום: אייסtv
פרסום ראשון

הרגולטור אישר HD לערוץ 9: חברת yes חזרה בה מהאישור לשידור בפורמט הזה

לאחר חודש וחצי, הצביעה מועצת הכבלים והלוויין על הבקשה. ואולם, yes, שהודיעה בתחילה על בעיית רוחב פס וחזרה בה, שוב מעכבת את הבקשה
אלכסנדר כץ | (2)

מועצת הכבלים והלוויין הודיעה הבוקר (יום ה') לערוץ 9 כי היא מאשרת לו להעביר את שידוריו לפורמט HD - כך נודע לאייס. על פי הערכות, כבר בתקופה הקרובה יעבור הערוץ לשדר באיכות זו.

לפני כחודש וחצי הגיש ערוץ 9 בקשה למועצה לאשר את המעבר לשידור ב-HD, לאחר שהתקבל לפני כן אישור של 2 הפלטפורמות בהן הוא משודר - HOT ו-yes. ואולם, למרות זאת המועצה לא דנה בבקשה, וגרמה לעיכוב בעלייה לשידור ב-HD, כפי שפורסם באייס, הערוץ אף מסר כי שידוריו ב-HD יועברו באפיק 509 ב-yes וב-HOT, כאשר חברת הכבלים תאפשר גם לצפות בערוץ באפיק 9 לבעלי ממיר HD. כעת, מועצת הכבלים והלוויין אישרה את הבקשה בהצבעה טלפונית.

מאידך, yes הודיעה לערוץ כי לא תוכל להעביר את שידוריו ב-HD וזאת בשל בעיה ברוחב הפס שלה. בתחילה סירבה yes לבקשת ערוץ 9 באותה טענה, אולם לאחר פרסום באייס, חזרה בה ומסרה כי הערוץ יוכל להיות משודר בפורמט זה. כעת חזרה בה yes שוב, ובערוץ לא ישודר בשלב זה על פלטפורמת הלווויין באיכות משופרת.

עם אישור מועצת הכבלים והלוויין, מצטרף ערוץ 9 למועדון מצומצם של ערוצים ישראלים שמשדרים באיכות שידור כזו, כגון ערוץ 1 (באמצעות אפיק 511), ערוץ ספורט 5 HD, ערוץ ספורט1 HD של צ'רלטון וערוצי סרטים וסדרות של HOT ו-yes. מאידך, 2 זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת, וערוץ 10, לא משדרים בפורמט כזה.

את תגובת yes לא ניתן היה להשיג. מנכ"לית ערוץ 9 ויקטוריה גורדין אמרה לאייס כי "שידור ב-HD זה שירות לציבור בעלות של מיליוני שקלים. זה האינטרס של מועצת הכבלים והלוויין, וגם של yes שכמה שיותר ערוצים ישודרו בפורמט הזה".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שמעון 02/05/2014 00:50
    הגב לתגובה זו
    בושה שיס מתקמצנת על לקוחותיה.כפי שקרה בערוץ ONE כאשר בהוט הוא משדר גם ב HD,זכנראה בגלל שמדובר בערוצים חינמיים לא כדאי לה להשקיע. מה שמצחיק שהוא יכול לשדר למשל בyes go וגם לזה בטח ימצאו תירוץ...
  • 1.
    למה צריך אישור כדי לשדר ב-HD? (ל"ת)
    אסף 01/05/2014 18:31
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.