נגד 2 ו-10: ערוץ 9 ישיק לייט-נייט בעברית - עם ראיונות ומוזיקה ישראלית
ערוץ 9 ישיק בחודש הבא תכנית לייט-נייט יומית בשפה העברית - כך נודע לאייס. השקה זו היא חלק ממהלך נרחב של הערוץ דובר הרוסית, לפנות לאוכלוסיות שלא היו כלל קהל היעד שלו, ולהתחרות ראש בראש ברצועות הלילה של ערוץ 10 ושל הזכייניות קשת ורשת.
לפני כחודש החל הערוץ במעבר מבנין קריית הממשלה בתל אביב לאולפנים החדשים במודיעין, במהלך בו השקיע הבעלים החדש אלכסנדר לוין כ-12 מיליון דולר. בין היתר כולל הקומפלקס החדש 2 אולפנים, אחד מהם בשטח של 900 מ"ר, מהגדולים בארץ.
באולפן זה תצולם תכנית הלייט-נייט שתיקרא 'האנגר 9'. את התכנית יגיש עדי קבטנר, שחקן תיאטרון גשר. התכנית תשודר בימים ראשון עד חמישי מ-23:00 ואורכה כשעה ברוטו. לבד מראיונות, היא תארח זמרים ולהקות ישראליות וזרות. בערוץ מכוונים לכך שהקהל בתכנית יהיה מקרב תושבי מודיעין, ורואים בתכנית זאת מעין אמצעי בילוי חדש לתושבי האזור.
אחד הסקרים שערך הערוץ והגיע לידי אייס, גילה כי 14% מצופיו הם ישראלים שמגדירים את ברית כשפתם הראשונה. "נתון זה מוכיח שהתחלנו בהצלחה מגמה של משיכת קהל ישראלי צברי ולאו דווקא עולים", הסבירה לפני כחודש מנכ"לית הערוץ עו"ד ויקטוריה גורדין, לאייס.
- הצעות על הפרק: הקלות בסוגה עלית, ביטול קנסות - ואולי אף תמיכת הממשלה
- שינויים במדידת הרייטינג: מכרז חדש להפעלת המערכת, הרבה יותר משפחות בפאנל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ביקור במשרדי ערוץ 9 במודיעין, לפני כחודש (צילום: אייסTV)
סקר זה היה אחת הסיבות להחלטה האסטרטגית של הנהלת הערוץ להפיק תכנים בעברית, למשל תכנית כלכלית בהגשתו של יעקב אילון, שתעלה אף היא בחודש מאי לאוויר ותיקרא אקונומיקה עם יעקב אילון. תכנית זו תהיה שבועית.
עוד מהלך של הערוץ במסגרת תחילתו של הליך התנתקות מכור מחצבתו - העולים דוברי הרוסית, היה סיום עידן האדפטציה של הפרסומות לקהל הרוסי, והפרסומות הישראליות ישודרו בעברית עם כתוביות ברוסית. עד אז נאלצו משרדי פרסום להעביר כל פרסומת ששודרה בערוצים 2 ו-10 דרך תהליך יקר של אדפטציה שכלל שינויי תסריט, דיבוב ולעתים אף השלמות צילומים.
בערוץ 9 אישרו את פרטי הידיעה.
- 4.פלוני 15/04/2014 21:41הגב לתגובה זול"ת
- 3.למה לתכנית של אילון שם של חומר ניקוי? (ל"ת)סבבה - האתיופי הרוסי 15/04/2014 21:39הגב לתגובה זו
- 2.אני צופה בסרטים בערוץ 9 כשיש כתוביות בעברית. (ל"ת)ש 14/04/2014 05:51הגב לתגובה זו
- 1.און ליין 13/04/2014 18:12הגב לתגובה זועדיף שתשקיעו כמה שקלים בתאורה נורמלית ותפטרו את עורך האונליין שלכם, כל שוט בצבע אחר...

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.