מתיחה מבריקה של DHL: איך היא גרמה למתחרות לצאת בקמפיין פרסום עבורה

בעוד ש-DHL מכחישה קשר ישיר למהלך, הקמפיין של משרד הפרסום 'יונג וון מאט' "שורף" את הרשת וזוכה לחשיפה בכל אתר פרסום. כך הם עשו את זה
משה בנימין | (1)

לצאת במהלך פרסום עבור עצמך זה כל כך ינואר 2014, כך לפחות על פי המתיחה האחרונה של DHL (או ספק DHL) באמצעות משרד הפרסום הגרמני 'יונג וון מאט'. חברת השילוח הבינלאומית גרמה למתחרות שלה לצאת בקמפיין פרסום שמקדם דווקא אותה, בזמן שהיא מביטה מהצד בחיוך ממזרי.

הקמפיין צולם כולו באמצעות מצלמות נסתרות, שנשתלו במסלול, שהיה ידוע מראש, של המובילים בחברות המתחרות. במסווה של הזמנת עבודה מצד לקוח תמים, החברות המתחרות הוזמנו לשגר חבילות שנעטפו בחומר מיוחד שמגיב לחום. החבילות נעטפו בכיתוב: DHL IS FASTER (מהירה יותר) ואז קוררו באופן יזום, כך שהעטיפה נראית שחורה ללא שום טקסט. בזמן המשלוח עצמו והעברת הסחורה, הטמפרטורה עלתה וכך נחשף הכיתוב שהביך את השליחים של UPS, TNT ו-DPD.

הסרטון עלה ליוטיוב לפני כ-4 ימים וכבר זכה ל-2.8 מיליון צפיות. למרות שהמהלך מקדם את DHL הוא לא עלה בערוץ היוטיוב הרשמי של החברה אלא בערוץ של משרד הפרסום 'יונג וון מאט'. ואכן, בימים האחרונים DHL התנערה רשמית מהקמפיין וטענה שאין לה קשר ישיר אליו. בתגובה שלהם לנושא החברה ציינה כי "הוידאו הופק על ידי חברה חיצונית עבור תחרות פנימית שלה. הם יידעו אותנו בדבר הכוונה שלהם לעשות זאת, אך עם זאת לא היינו מודעים לכוונתם לחשוף את המהלך באופן פומבי". זכותכם להאמין להם, או שלא.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מהלך מבריק! (ל"ת)
    רמי 23/02/2014 17:56
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.