פרויקט הגמר של 'הבצפר': קמפיין להעלאת מודעות להסחות דעת בנהיגה

בשיתוף 'אור ירוק' - 'הבצפר' חתם מחזור נוסף של לימודי קופי בתערוכה שהוקדשה לזכרו של אבנר רוז, תלמיד שנהרג בתאונת דרכים במהלך לימודיו
משה בנימין | (3)

בוגרי קורס הקופירייטינג של הבצפר ועמותת 'אור ירוק' הציגו אמש (יום ב') תערוכת עבודות פרסום בנושא העלאת מודעות להסחות הדעת בזמן נהיגה. התערוכה החגיגית הוקדשה לזכרו של אבנר רוז, תלמיד הבצפר שנהרג בתאונת דרכים במהלך לימודיו.

בפרויקט הגמר הציגו בוגרי קורס הקופי את הרעיונות הקריאייטיבים עליהם עמלו בשבועות האחרונים, ובאירוע עצמו, שמעון, אביו של אבנר רוז נשא דברים ואמר: "מאז התאונה אני חושב איך יוכל האירוע הזה להציל עוד אנשים, ולחסוך מהם וממשפחותיהם את מה שאנחנו עברנו ועוברים".

בכניסה לתערוכה חיכו למבקרים שוטרי אגף התנועה של משטרת ישראל וערכו בדיקות "ינשוף", יחד איתם הוצבה במקום ה'ניידת-מונית' שחציה כשמה - מונית ואילו החצי השני - ניידת משטרה. על החצי שהינו מונית רשומות עלויות נסיעה במונית, ואילו על החצי השני, הניידת, רשומים סכומי הקנסות אותם משלמים נהגים הנוהגים בהשפעת אלכוהול.

בין המבקרים בתערוכה נכחו סיגלית קוכמייסטר, מנהלת שיווק עמותת 'אור ירוק', אמיר גיא, יו"ר איגוד חברות הפרסום, יגאל בראון מנכ"ל 'הבצפר' של חברות הפרסום, טובית שלומי, מבעלי דרורי שלומי, יורם לוי מבעלי ברוקנר יער, ניב חורש מנכ"ל ראובני פרידן, ירון מרחב מבעלי ענבר מרחב ניסן, טל פרלמוטר, סמנכ"ל הקריאייטיב של שמעוני פינקלשטיין ברקי ובני משפחת רוז.

לאחר תהליך שיפוט בו השתתפו בכירי 'הבצפר', עמותת 'אור ירוק' והמבקרים בתערוכה, הוכרזו הכרזות המנצחות: במקום הראשון זכה איתמר צרפתי, אחריו במקום השני שובל לוי ובמקום השלישי אלדר וקנין. התערוכה תועבר ב-6 בפברואר, יום חמישי הקרוב, לקניון דינזגוף סנטר ותהיה נגישה לקהל הרחב בשעות הפתיחה של הקניון.

המודעות של הזוכה במקום הראשון - איתמר צרפתי

לדברי שמואל אבואב מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "העמותה מברכת את 'הבצפר' על שיתוף הפעולה למען העלאת המודעות לבטיחות בדרכים. עמותת 'אור ירוק' פועלת בכל הכלים העומדים לראשותה כדי להגביר את המודעות לבטיחות בדרכים. לא תמיד רק הנהג אשם, ולמדינה יש את היכולת לצמצמם את מספר ההרוגים הגבוה בכבישים על ידי הגדלת התקציבים ושיפור התשתיות. תאונות דרכים אינן גורל משמים ובשילוב כוחות ניתן להצליח במלחמה ולהציל חיים".

יגאל בראון, מנכ"ל 'הבצפר' ואיגוד חברות הפרסום: "המוטיב המרכזי המנחה את הלימודים ב'בצפר' הוא החיבור של הסטודנטים לעולם האמיתי, הפעם החיבור הוא לעולם אמיתי מאוד. ההתמודדות של הסטודנטים עם הבריף של עמותת 'אור ירוק' מקבל המחשה כואבת בדמותו של אבנר רוז ז"ל, סטודנט שלנו, שקיפח את חייו על הכביש. אני מקווה שתערוכת הסיום תעביר את המסר באפקטיביות ובעוצמה. למען אלו החיים ולזכרו של אבנר רוז".

אבנר רוז החל את לימודיו בקורס לפני כשנה, תוך כדי עבודתו בחנות 'למטייל' בירושלים. במקביל נרשם והתקבל ללימודי כלכלה ויחסים בין-לאומיים באוניברסיטה העברית. ב-13 ביוני 2013 בשעה 16:45, בדרכו מירושלים לטירת צבי, סטה האופנוע בעיקול חד לנתיב הנגדי, מסיבות שאינן ברורות, והתנגש חזיתית ברכב פרטי שבא ממול. צוותי ההצלה הגיעו במהירות ועמלו לייצב את מצבו, הוא הוטס לבי"ח העמק, לייצוב ולהערכה ראשונית, ומשם הוסע לרמב"ם, לטיפול בפגיעת הראש, אך זו הייתה אנושה מדי, ומותו נקבע למחרת. אבנר שהיה חתום על כרטיס אד"י, תרם לאחר מותו את איבריו והציל 7 אנשים.

הזוכה במקום השני שובל לוי

הזוכה במקום השלישי אלדר וקנין

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מורה יצחק 11/02/2015 16:55
    הגב לתגובה זו
    מאד התרשמתי מהרעיונות, הייתי רוצה להגיע גם לכל מיני מקומות שיכולים לתת לי גם רעיונות. כרגע אני בשלב ראשון להרים קמפיין בקרב בקרי התנועה(אתתים) ברכבת העלאת המודעות בהסחת דעת וביצוע אבטחות . אז אפשר לקבל מידע בבקשה
  • 2.
    אסף 05/02/2014 11:24
    הגב לתגובה זו
    לבדוק את קורס נטוורקינג באתר אסכולי גם מצוין לא פחות.
  • 1.
    ארז 04/02/2014 16:15
    הגב לתגובה זו
    הכל למראית עין, העבודות הזוכות זכו בגלל עבודת ארט מעולה שמחפה על קופי בינוני. עתיד התעשיה? או שאולי משהו צריך לקרות בבצפר.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.