TV

'הארץ' - תלמדו מהסאנדיי טיימס: ככה עושים פרסומת לעיתון לאנשים חושבים

הסאנדיי טיימס יתמקד בפברואר בטרנדים המסתמנים של 2014 באמנות, מוסיקה, קולנוע וטלוויזיה. ללא שמץ פרובוקציה - הפרסומת פשוט מרשימה
משה בנימין | (3)

אין כאן סצנת (כאילו) סקס, במקום זאת יש כאן שחזור נפלא של סצנות מיתולוגיות מ'פורסט גאמפ' ו'כלבי אשמורת'. אין כאן סאונד של אנחות מחדר המיטות, במקום זה יש ברקע מוסיקה שבונה את האווירה ומובילה את הפרסומת לרגע הסיום. דבר נוסף שיש בפרסומת החדשה של ה'סאנדיי טיימס' תחת השם ICONS הוא בימוי נקי, רציף, בטייק אחד ללא עריכה, שכולל מעבר חלק וחכם בין רעיונות ובין אייקונים.

הפרסומת החדשה של ה'טיימס' נראית כמו הפרסומת המעולה שעיתון 'הארץ' לא עשה. בזמן שהעיתון שנרתע מתוכן צהוב בחר בפרובוקציה הכי נמוכה, שקופה ורחוקה מהשקפת עולמו, בסאנדיי טיימס בחרו בדרך בוגרת ומרשימה כדי לעורר בקרב קוראי התרבות הפוטנציאליים שלהם את יצר הסקרנות. הפרסומת נעשתה לטובת קידום חודש פברואר במגזין התרבות של הסאנדיי טיימס, במסגרתו יסמן מגזין התרבות את הדברים שצפויים להיות במרכז העניינים ב-2014 ב-4 תחומים: אמנות, מוסיקה, קולנוע וטלוויזיה.

הסרטון בנוי כולו על דימויים מפורסמים השאובים מאותם 4 תחומים. הוא נפתח בצילום 'פריז' של השחקן שיושב בפוזיציה של פסלו המפורסם של אוגוסט רודן 'האדם החושב'. כשהאור נדלק אנחנו רואים שהשחקן יושב על ספסל והמצלמה המתרחקת מגלה לנו שהוא לובש חליפה בהירה ולרגליו גרביים אדומות מפוספסות - כן זהו פורסט גאמפ. מכאן האור כבה, השחקן מניח את ידו הימנית על גב הספסל וצלליתו הופכת לצללית מאוד מוכרת מהשנים האחרונות - זו של ג'ון האם/דון דרייפר מסדרת הטלוויזיה המוצלחת מאד-מן וכן הלאה לאייקונים נוספים.

הפרסומת של הסאנדיי טיימס

על פי הסאנדיי טיימס הפרסומת היא על "דימויי התרבות האייקוניים שאנו מקבעים במוחנו. לכולנו יש את הדברים המועדפים עלינו. על הייסנברג, קראפטוורק ותמונת השוטרים המתנשקים של באנקסי נכתב רבות אבל אנחנו רוצים להצביע על מה שהולך לכבוש את הכותרות ב-2014. הזכיות של דאפט פאנק בגראמי, העונה האחרונה של מאד-מן וטרנטינו מסוקרים על ידי המדיה כעת. האנשים האלה ופועלם השאירו חותם וכנראה שנמשיך לדבר עליהם גם בעוד עשור, עשרים ואפילו 100 שנה מהיום. פרסומת הטלוויזיה היא המחווה שלנו לכך".

וכך עשו את זה: ה-Making of

מאחורי הפרסומת עומדת הסוכנות הבריטית US ובמקביל לשידורה הוקם גם אתר עם כל התכנים הקשורים בה.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    *גרביים אדומים (ל"ת)
    חיים 04/02/2014 19:32
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אחלה פרסומת! אחלה כותרת לידיעה (על הארץ!!) (ל"ת)
    יפה מאד אייס 04/02/2014 11:45
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    קורא ותיק 03/02/2014 21:20
    הגב לתגובה זו
    דוגמא למופת למודל כלכלי, היה מהראשונים לזהות את מגמת השינוי בעיתונות הכתובה ותהליך הדיגיטאליזציה. יופי של עיתון קורא אותו באייפד ובקינדל
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 


מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.