TV

'הארץ' - תלמדו מהסאנדיי טיימס: ככה עושים פרסומת לעיתון לאנשים חושבים

הסאנדיי טיימס יתמקד בפברואר בטרנדים המסתמנים של 2014 באמנות, מוסיקה, קולנוע וטלוויזיה. ללא שמץ פרובוקציה - הפרסומת פשוט מרשימה
משה בנימין | (3)

אין כאן סצנת (כאילו) סקס, במקום זאת יש כאן שחזור נפלא של סצנות מיתולוגיות מ'פורסט גאמפ' ו'כלבי אשמורת'. אין כאן סאונד של אנחות מחדר המיטות, במקום זה יש ברקע מוסיקה שבונה את האווירה ומובילה את הפרסומת לרגע הסיום. דבר נוסף שיש בפרסומת החדשה של ה'סאנדיי טיימס' תחת השם ICONS הוא בימוי נקי, רציף, בטייק אחד ללא עריכה, שכולל מעבר חלק וחכם בין רעיונות ובין אייקונים.

הפרסומת החדשה של ה'טיימס' נראית כמו הפרסומת המעולה שעיתון 'הארץ' לא עשה. בזמן שהעיתון שנרתע מתוכן צהוב בחר בפרובוקציה הכי נמוכה, שקופה ורחוקה מהשקפת עולמו, בסאנדיי טיימס בחרו בדרך בוגרת ומרשימה כדי לעורר בקרב קוראי התרבות הפוטנציאליים שלהם את יצר הסקרנות. הפרסומת נעשתה לטובת קידום חודש פברואר במגזין התרבות של הסאנדיי טיימס, במסגרתו יסמן מגזין התרבות את הדברים שצפויים להיות במרכז העניינים ב-2014 ב-4 תחומים: אמנות, מוסיקה, קולנוע וטלוויזיה.

הסרטון בנוי כולו על דימויים מפורסמים השאובים מאותם 4 תחומים. הוא נפתח בצילום 'פריז' של השחקן שיושב בפוזיציה של פסלו המפורסם של אוגוסט רודן 'האדם החושב'. כשהאור נדלק אנחנו רואים שהשחקן יושב על ספסל והמצלמה המתרחקת מגלה לנו שהוא לובש חליפה בהירה ולרגליו גרביים אדומות מפוספסות - כן זהו פורסט גאמפ. מכאן האור כבה, השחקן מניח את ידו הימנית על גב הספסל וצלליתו הופכת לצללית מאוד מוכרת מהשנים האחרונות - זו של ג'ון האם/דון דרייפר מסדרת הטלוויזיה המוצלחת מאד-מן וכן הלאה לאייקונים נוספים.

הפרסומת של הסאנדיי טיימס

על פי הסאנדיי טיימס הפרסומת היא על "דימויי התרבות האייקוניים שאנו מקבעים במוחנו. לכולנו יש את הדברים המועדפים עלינו. על הייסנברג, קראפטוורק ותמונת השוטרים המתנשקים של באנקסי נכתב רבות אבל אנחנו רוצים להצביע על מה שהולך לכבוש את הכותרות ב-2014. הזכיות של דאפט פאנק בגראמי, העונה האחרונה של מאד-מן וטרנטינו מסוקרים על ידי המדיה כעת. האנשים האלה ופועלם השאירו חותם וכנראה שנמשיך לדבר עליהם גם בעוד עשור, עשרים ואפילו 100 שנה מהיום. פרסומת הטלוויזיה היא המחווה שלנו לכך".

וכך עשו את זה: ה-Making of

מאחורי הפרסומת עומדת הסוכנות הבריטית US ובמקביל לשידורה הוקם גם אתר עם כל התכנים הקשורים בה.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    *גרביים אדומים (ל"ת)
    חיים 04/02/2014 19:32
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אחלה פרסומת! אחלה כותרת לידיעה (על הארץ!!) (ל"ת)
    יפה מאד אייס 04/02/2014 11:45
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    קורא ותיק 03/02/2014 21:20
    הגב לתגובה זו
    דוגמא למופת למודל כלכלי, היה מהראשונים לזהות את מגמת השינוי בעיתונות הכתובה ותהליך הדיגיטאליזציה. יופי של עיתון קורא אותו באייפד ובקינדל
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.