אין סיבה שנמשיך עם האפליה: המדינה אחראית לתמלוגים עבור יוצרי הקולנוע
אוונטי פופולו והחיים על פי אגפא, סוף העולם שמאלה ובופור. ואלס עם באשיר ועג'מי, הערת שוליים וכלבת, שומרי הסף ו5 מצלמות שבורות. כל אלו וסרטים נוספים רבים ומצוינים יצגו את ישראל בטקסי האוסקר ובפסטיבלי קולנוע רבים ברחבי העולם.
נוכחות הקולנוע הישראלי מעבר לים עוזרת להראות ולהסביר כי מדינת ישראל היא לא שם נרדף רק למלחמות ופיגועים, לסכסוך ולגמלים, אלא גם אימפריה קולנועית מתפתחת מלאה ביוצרים ויוצרות מלאי כשרון, בעלי אמירה ויכולות קולנועיות יוצאות דופן.
בלי תקציבי ענק כמו בתעשייה האמריקאית ועם שחקנים שרובם דווקא לא מוכרים ברחבי הגלובוס, נדמה כי הישגי תעשיית הקולנוע בישראל מתכתבים בעיקר עם סרט אחד: "משימה בלתי אפשרית".
האחראים על ההצלחה הקולנועית המרשימה הזאת גם בארץ וגם מעבר לים הם היוצרים והיוצרות שלנו. אלו שבזכות יצירתיות ותשוקה למקצוע, ל"אומנות השביעית", ממשיכים לפרוץ את המגבלות הכספיות ומביאים למסך ולצופים יצירות שלעתים עוסקות בנרטיב הישראלי על מורכבותו הססגונית ולעתים סרטים שסובבים דווקא סביב נושאים אוניברסליים המנותקים מ"הכאן ועכשיו" הפוליטיים והנפיצים כל כך.
- למה באמת מוציאה ריסקיפייד את הכסף מישראל והאם מודי'ס באמת הורידה דירוג לישראל?
- מירי רגב הופכת את נתיב פלוס 3 בדרך מתל אביב לירושלים לפלוס 2
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"להצלחה אבות רבים" אומר המשפט הידוע אבל להצלחה יש גם מחיר בפרט כשמדובר בתחום שהביטחון התעסוקתי שבו משתווה אולי לזה הקיים רק בעולם הסטארט-אפים. רק לפני מספר שבועות נתקלתי ברשת בסרטון שיצרו מספר יוצרי קולנוע מוכרים שביקשו לעורר מודעות למאבקם - המאבק לתמלוגים. לפני כן לא נחשפתי לפעילות ארגון תל"י שהוקם לפני יותר מעשור ושדאג להסדיר את נושא התמלוגים ליוצרי הקולנוע והחלטתי ללמוד את הנושא.
הדרך הטבעית ביותר כיו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת, הייתה לכנס דיון בוועדה אולם כיוון והנושא נמצא בבית המשפט להגבלים, לא יכולתי לעשות זאת. בהמשך נודע לי כי קשת, רשת ופרטנר הגישו התנגדויות לבית הדין להגבלים במטרה לעצור את פעילות תל"י ובנימוק שמדובר בגוף מונופוליסטי.
נכון להיום בשאר העולם פועלים ארגונים דומים ואין סיבה שנמשיך להנציח את האפליה הקיימת כיום כלפי התסריטאים והבמאים (כמעט כל הגורמים האחרים המעורבים בהפקת סרט: זמרים, חברות תקליטים, יוצרים ושחקנים - זכאים לתגמולים). מבחינתי הייתה זו סיבה מספיק טובה בשביל להרים את הכפפה וליזום הצעת חוק שתסדיר את הנושא אחת ולתמיד.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
מרב מיכאלי, חברתי מהאופוזיציה ואני, יזמנו את החוק בכדי לאפשר ליוצרי הסרטים בישראל לקבל את המגיע עליהם על השימוש הציבורי ביצירתם. אני מאמין שמדובר בהצעה שתגייס הסכמה מכל קצוות הקשת הפוליטית שכן התרבות בישראל היא של כולנו וממש כפי שהחזה מתנפח מגאווה בכל פעם שסרט "משלנו" מגיע לשטיח האדום, עלינו מוטלת גם האחריות לאפשר את המשך פועלם של היוצרים, הבימאים/ות והתסריטאים/ות.
יש לי הרגשה ואני מקווה, שלסרט הזה יהיה סוף טוב.
ח"כ עמרם מצנע הוא יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת
- 2.אחלה גבר, תודה שהרמת את הכפפה. (ל"ת)רון 26/12/2013 18:42הגב לתגובה זו
- 1.תותח! תמשיך ככה מצנע (ל"ת)ועדת פנים 26/12/2013 16:19הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
