אין סיבה שנמשיך עם האפליה: המדינה אחראית לתמלוגים עבור יוצרי הקולנוע
אוונטי פופולו והחיים על פי אגפא, סוף העולם שמאלה ובופור. ואלס עם באשיר ועג'מי, הערת שוליים וכלבת, שומרי הסף ו5 מצלמות שבורות. כל אלו וסרטים נוספים רבים ומצוינים יצגו את ישראל בטקסי האוסקר ובפסטיבלי קולנוע רבים ברחבי העולם.
נוכחות הקולנוע הישראלי מעבר לים עוזרת להראות ולהסביר כי מדינת ישראל היא לא שם נרדף רק למלחמות ופיגועים, לסכסוך ולגמלים, אלא גם אימפריה קולנועית מתפתחת מלאה ביוצרים ויוצרות מלאי כשרון, בעלי אמירה ויכולות קולנועיות יוצאות דופן.
בלי תקציבי ענק כמו בתעשייה האמריקאית ועם שחקנים שרובם דווקא לא מוכרים ברחבי הגלובוס, נדמה כי הישגי תעשיית הקולנוע בישראל מתכתבים בעיקר עם סרט אחד: "משימה בלתי אפשרית".
האחראים על ההצלחה הקולנועית המרשימה הזאת גם בארץ וגם מעבר לים הם היוצרים והיוצרות שלנו. אלו שבזכות יצירתיות ותשוקה למקצוע, ל"אומנות השביעית", ממשיכים לפרוץ את המגבלות הכספיות ומביאים למסך ולצופים יצירות שלעתים עוסקות בנרטיב הישראלי על מורכבותו הססגונית ולעתים סרטים שסובבים דווקא סביב נושאים אוניברסליים המנותקים מ"הכאן ועכשיו" הפוליטיים והנפיצים כל כך.
- למה באמת מוציאה ריסקיפייד את הכסף מישראל והאם מודי'ס באמת הורידה דירוג לישראל?
- מירי רגב הופכת את נתיב פלוס 3 בדרך מתל אביב לירושלים לפלוס 2
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"להצלחה אבות רבים" אומר המשפט הידוע אבל להצלחה יש גם מחיר בפרט כשמדובר בתחום שהביטחון התעסוקתי שבו משתווה אולי לזה הקיים רק בעולם הסטארט-אפים. רק לפני מספר שבועות נתקלתי ברשת בסרטון שיצרו מספר יוצרי קולנוע מוכרים שביקשו לעורר מודעות למאבקם - המאבק לתמלוגים. לפני כן לא נחשפתי לפעילות ארגון תל"י שהוקם לפני יותר מעשור ושדאג להסדיר את נושא התמלוגים ליוצרי הקולנוע והחלטתי ללמוד את הנושא.
הדרך הטבעית ביותר כיו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת, הייתה לכנס דיון בוועדה אולם כיוון והנושא נמצא בבית המשפט להגבלים, לא יכולתי לעשות זאת. בהמשך נודע לי כי קשת, רשת ופרטנר הגישו התנגדויות לבית הדין להגבלים במטרה לעצור את פעילות תל"י ובנימוק שמדובר בגוף מונופוליסטי.
נכון להיום בשאר העולם פועלים ארגונים דומים ואין סיבה שנמשיך להנציח את האפליה הקיימת כיום כלפי התסריטאים והבמאים (כמעט כל הגורמים האחרים המעורבים בהפקת סרט: זמרים, חברות תקליטים, יוצרים ושחקנים - זכאים לתגמולים). מבחינתי הייתה זו סיבה מספיק טובה בשביל להרים את הכפפה וליזום הצעת חוק שתסדיר את הנושא אחת ולתמיד.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
מרב מיכאלי, חברתי מהאופוזיציה ואני, יזמנו את החוק בכדי לאפשר ליוצרי הסרטים בישראל לקבל את המגיע עליהם על השימוש הציבורי ביצירתם. אני מאמין שמדובר בהצעה שתגייס הסכמה מכל קצוות הקשת הפוליטית שכן התרבות בישראל היא של כולנו וממש כפי שהחזה מתנפח מגאווה בכל פעם שסרט "משלנו" מגיע לשטיח האדום, עלינו מוטלת גם האחריות לאפשר את המשך פועלם של היוצרים, הבימאים/ות והתסריטאים/ות.
יש לי הרגשה ואני מקווה, שלסרט הזה יהיה סוף טוב.
ח"כ עמרם מצנע הוא יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת
- 2.אחלה גבר, תודה שהרמת את הכפפה. (ל"ת)רון 26/12/2013 18:42הגב לתגובה זו
- 1.תותח! תמשיך ככה מצנע (ל"ת)ועדת פנים 26/12/2013 16:19הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
