לא מוותר על נתב"ג: בר-עם זכה במכרז רשות שדות התעופה - ישלם 19 מ' שקל
גיא בר-עם מנכ"ל ובעלים של ברעם פרסום מקורי לא מוכן לוותר על נתב"ג בקלות. חברת החוצות שבבעלותו הגישה הצעה של 8 מיליון שקלים מעבר למינימום שדרשה רשות שדות התעופה, וזכה בזיכיון הפרסום תמורת 19 מיליון שקלים.
ההצעה הגבוהה של ברעם מעידה על הפוטנציאל העסקי והמסחרי הגדול שלדעתו טמון בזכיון הפרסום של רשות שדות התעופה. העובדה שברעם היא זו שהחזיקה בשנים האחרונות בזכיון הפרסום בנתב"ג מלמדת על כך שמדובר בהצעה שמבוססת על נתונים המוכרים וידועים לברעם.
ברעם פרסום מקורי מקבלת לידיה בלעדיות לשיווק והפעלת מערך שירותי הפרסום, בכל שדות התעופה ומעברי הגבול היבשתיים, לרבות נמל התעופה בן גוריון. כמו כן, תנהל ברעם את כל פעילות קידום המכירות, פרסום באתר האינטרנט של רשות שדות התעופה, והקמה של אפליקציית סלולר של נמל התעופה בן גוריון.
ברשות מציינים כי למכרז הוגשו 6 הצעות, כאשר ההצעה שהיתה שניה לזו של ברעם, של חברת הדיה שילוט חוצות עמדה של 17 מיליון שקלים.
גיא בר-עם מבעלי ומנכ"ל ברעם פרסום מקורי אמר היום: "אנו שמחים שנבחרנו שוב לספק פרסום ברמה הגבוהה ביותר בנמלי התעופה בישראל ולהמשיך בשיתוף הפעולה המוצלח עם רשות שדות התעופה. עם גידול מסיבי בתנועת הנוסעים, טרמינל 3 מספק את המדיום היחידי שעובד 24 שעות ביממה ובכל ימות השנה ללא הפסקה. בכוונתנו להמשיך להשקיע בתשתיות פרסום מתקדמות לרבות פריסה דיגיטלית באמצעים נוספים שיבטיחו חשיפה שאין שנייה לה".
על פי נתוני רשות שדות התעופה - הפרסום בנמלי התעופה ובמעברי הגבול מאפשר חשיפה ליותר מ-20 מיליון נוסעים ומלווים בשנה, בפילוח של עשרות אלפי אנשים העוברים בהם מידי יום, כולל נוסעים, מלווים, מקבלי פנים ועובדים. שטחי הפרסום במתקני הרשות כוללים שלטי חוץ ופנים, בגדלים ומסוגים שונים, דגמי תלת ממד, שילוט אלקטרוני מתקדם ועוד.
- 5.הוא אלוף. (ל"ת)ציוות 11/12/2013 14:20הגב לתגובה זו
- 4.ה19 מיליון כוללים את המעטפות? (ל"ת)משה 11/12/2013 12:01הגב לתגובה זו
- 3.גבי 11/12/2013 11:42הגב לתגובה זו20 מליון ש"ח לשנה.המחזור הוא 23 מליון ש"ח משהו כאן לא מסתדר. יש מצב שהוא יברח כמו שברח מהרכבת
- 2.המכרז תפור (ל"ת)קומבינה 10/12/2013 17:15הגב לתגובה זו
- 1.תותחים (ל"ת)ברעם 10/12/2013 15:53הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14
אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.
המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים.
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג
ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פריים טיים והנפילה של ערוץ 13
אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.
