אבי צבי
צילום: ינאי יחיאל

'אנדמול' בדרך לרכוש 33% מ'רשת': האם 'האח הגדול' יעזוב את 'קשת'?

בשישי חתמו הצדדים על מזכר הבנה, בו נקבע כי חברת ההפקות ההולנדית תזרים כ-120 מיליון שקלים, במידה והרשות השנייה תאשר את הרכישה
אלכסנדר כץ | (6)

ענקית ההפקות ההולנדית אנדמול עשויה לרכוש 33% מזכיינית ערוץ 2 רשת, ולהזרים בה כבר בתקופה הקרובה כ-120 מיליון שקלים. ביום שישי האחרון חתמו הצדדים על מזכר הבנות, וכעת תתבצע בדיקת נאותות לחברה.

הבעלים של 'רשת' הם משפחת עופר באמצעות עופר מדיה ואודי אנג'ל (51%), והשאר - אביב גלעדי, פולאר תקשורת ושטראוס גרופ. על פי הסכם ההבנות, חלקם של חלק מבעלי המניות שאינם מזרימים כסף לזכיינית מזה תקופה ארוכה - למשל גלעדי ופולאר תקשורת, ידולל בצורה משמעותית יותר.

במידה ולאחר בדיקת הנאותות, תחליט 'אנדמול' ללכת על המהלך, הוא דרוש אישור של הרגולטור, לדוגמא - הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו.

בתעשייה טוענים כי לאחר "הדימום" בשנים האחרונות, הזכיינית בראשותו של אבי צבי צפויה לסיים את השנה באיזון תקציבי בחשבון השוטף. מאידך, יש לזכור כי 'רשת' מתמודדת עם חובות עבר לבנקים המוערכים ב-80-100 מיליון שקלים, מה שמוביל לדוחות שליליים.

סוגיה מעניינת נוספת שנמצאת על הפרק, היא האח הגדול. 'אנדמול', ענקית ההפקות ההולנדית, היא בעלת הזיכיון של המותג הכי מצליח בעולם בשנים האחרונות. פצצת הרייטינג משודרת מזה 5 עונות בזכיינית קשת, ומעניין יהיה לראות האם המותג יעבור לזכיינית ערוץ 2 השנייה, במידה והעסקה תושלם. יש לזכור כי בשנה האחרונה רכשה 'אנדמול' את חברת ההפקות קופרמן של אלעד קופרמן, שמפיקה בארץ את 'האח הגדול'.

ב'רשת' סירבו להגיב לפרטים. דוברו של אודי אנג'ל, רני רהב, ביקש להבהיר כי "בחודשיים האחרונים ישנם מספר גופים המעונינים להכנס לזכיינית 'רשת'. מבלי להיכנס לשמועות, ברצונינו להבהיר כי קבוצת אנג'ל, עופר, תישאר בעלת השליטה ברשת".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    רני רהב-לך תמכור חמוצים! (ל"ת)
    שונא שקרנים 08/12/2013 23:24
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אבי, שיחקת אותה! מינהל הגיוס שוב עושה את זה!! (ל"ת)
    מינהל הגיוס 08/12/2013 13:09
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    בקשת לא יודעים ללהק דיירים "לאח הגדול" (ל"ת)
    עונה 5 הייתה זוועה 08/12/2013 11:59
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    כבר 3 עונות שהאח הגדול בנפילה (ל"ת)
    רשת תעשה מהפך 08/12/2013 11:59
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    השורד האחרון 08/12/2013 11:38
    הגב לתגובה זו
    עכשיו האח הגדול! השיטה עובדת רק המהלכים משתנים....
  • 1.
    יוסי 08/12/2013 10:47
    הגב לתגובה זו
    כמו הישרדות והאח הגדול
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.