אבי צבי
צילום: ינאי יחיאל

'אנדמול' בדרך לרכוש 33% מ'רשת': האם 'האח הגדול' יעזוב את 'קשת'?

בשישי חתמו הצדדים על מזכר הבנה, בו נקבע כי חברת ההפקות ההולנדית תזרים כ-120 מיליון שקלים, במידה והרשות השנייה תאשר את הרכישה
אלכסנדר כץ | (6)

ענקית ההפקות ההולנדית אנדמול עשויה לרכוש 33% מזכיינית ערוץ 2 רשת, ולהזרים בה כבר בתקופה הקרובה כ-120 מיליון שקלים. ביום שישי האחרון חתמו הצדדים על מזכר הבנות, וכעת תתבצע בדיקת נאותות לחברה.

הבעלים של 'רשת' הם משפחת עופר באמצעות עופר מדיה ואודי אנג'ל (51%), והשאר - אביב גלעדי, פולאר תקשורת ושטראוס גרופ. על פי הסכם ההבנות, חלקם של חלק מבעלי המניות שאינם מזרימים כסף לזכיינית מזה תקופה ארוכה - למשל גלעדי ופולאר תקשורת, ידולל בצורה משמעותית יותר.

במידה ולאחר בדיקת הנאותות, תחליט 'אנדמול' ללכת על המהלך, הוא דרוש אישור של הרגולטור, לדוגמא - הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו.

בתעשייה טוענים כי לאחר "הדימום" בשנים האחרונות, הזכיינית בראשותו של אבי צבי צפויה לסיים את השנה באיזון תקציבי בחשבון השוטף. מאידך, יש לזכור כי 'רשת' מתמודדת עם חובות עבר לבנקים המוערכים ב-80-100 מיליון שקלים, מה שמוביל לדוחות שליליים.

סוגיה מעניינת נוספת שנמצאת על הפרק, היא האח הגדול. 'אנדמול', ענקית ההפקות ההולנדית, היא בעלת הזיכיון של המותג הכי מצליח בעולם בשנים האחרונות. פצצת הרייטינג משודרת מזה 5 עונות בזכיינית קשת, ומעניין יהיה לראות האם המותג יעבור לזכיינית ערוץ 2 השנייה, במידה והעסקה תושלם. יש לזכור כי בשנה האחרונה רכשה 'אנדמול' את חברת ההפקות קופרמן של אלעד קופרמן, שמפיקה בארץ את 'האח הגדול'.

ב'רשת' סירבו להגיב לפרטים. דוברו של אודי אנג'ל, רני רהב, ביקש להבהיר כי "בחודשיים האחרונים ישנם מספר גופים המעונינים להכנס לזכיינית 'רשת'. מבלי להיכנס לשמועות, ברצונינו להבהיר כי קבוצת אנג'ל, עופר, תישאר בעלת השליטה ברשת".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    רני רהב-לך תמכור חמוצים! (ל"ת)
    שונא שקרנים 08/12/2013 23:24
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אבי, שיחקת אותה! מינהל הגיוס שוב עושה את זה!! (ל"ת)
    מינהל הגיוס 08/12/2013 13:09
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    בקשת לא יודעים ללהק דיירים "לאח הגדול" (ל"ת)
    עונה 5 הייתה זוועה 08/12/2013 11:59
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    כבר 3 עונות שהאח הגדול בנפילה (ל"ת)
    רשת תעשה מהפך 08/12/2013 11:59
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    השורד האחרון 08/12/2013 11:38
    הגב לתגובה זו
    עכשיו האח הגדול! השיטה עובדת רק המהלכים משתנים....
  • 1.
    יוסי 08/12/2013 10:47
    הגב לתגובה זו
    כמו הישרדות והאח הגדול
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.