בתום ישיבות חירום: עובדי החדשות המקומיות יפגינו היום - ולא ישדרו מהדורה
עובדי החדשות המקומיות ינקטו בצעדי מחאה בגלל כוונת קודה תקשורת להשלים את פיטורי העובדים בסוף החודש הנוכחי. ועד הפעולה במהדורות החדשות המקומיות השונות קיים היום (יום א') בצהריים ישיבות חירום ב-3 המערכות הקיימות - תל אביב, באר שבע וקריית שמונה, וזאת בשל הודעת 'קודה תקשורת' המפיקה את המהדורות, כי בכוונתה להפסיק את הפקת 'חדר החדשות' ב-31 ביולי.
העובדים החליטו לקיים הפגנות מחאה היום מול קריית הממשלה בתל אביב, ולהפגין גם בקריית שמונה ובבאר שבע. כמו כן לא תשודר היום מהדורה, ובמקומה ישודר לקט.
כפי שפורסם לראשונה באייס, לפני 10 ימים הכריז ארגון העיתונאים על
כזכור, בסוף 2012 הוארך הזיכיון של 'קודה' להפקת החדשות עד סוף חודש יולי. לקראת סוף יוני
- האוצר חזר בו מהדרישה לתשלום מע"מ; החדשות המקומיות יפעלו כרגיל עד סוף השנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות שנראה כי ישנו כרגע פיתרון לחדשות המקומיות, גם אם הוא זמני, מכתבי הפיטורים לא בוטלו, והעובדים חששו כי חלקם לא יחזרו כלל לעבודה. הבעיה נעוצה בתשלום 7.7 מיליון שקלים, שכולל כנראה גם את המע"מ, מה שמקטין בפועל את הסכום ב-1.2 מיליון שקלים ל-5 החודשים הבאים, עליהם יש להוסיף עוד 1.6 מיליון שקלים רטרואקטיבית ל-7 החודשים הראשונים של 2013, ובסך הכל כמעט 3 מיליון שקלים לשנה הנוכחית.
הוחלט להעביר 7.5 מיליון, בפועל יועבר 4.4 מיליון
ואכן, ביום חמישי 'קודה' הודיעה למשרד התקשורת כי תפסיק להפעיל את המהדורות המקומיות, בגלל אותה בעיית מע"מ. "אם לא יימצא לאלתר פתרון לקושי החדש שהציבו שלטונות המע"מ בפני מימונם של משדרים אלה, ביום ה-31 ביולי, יובא הקץ על הפקתם של אלה בידינו", כתבו עורכי הדין רמי בן נתן ונועה גבע ממשרד ארדינסט, בן נתן ושות', בשמה של 'קודה תקשורת'.
עוד נכתב כי "מתוך תקציב החדשות המקומיות ב-7 החודשים הראשונים 2013, ייגרעו כ-2 מיליון שקל בגין ניכויי מע"מ. משמעות הדבר הרסנית עבור קודה. היא אינה יכולה, וגם אינה מתכוונת, לספוג אובדן של כ-2 מיליון שקל שכבר הוציאה מכיסה להפקת החדשות המקומיות מבלי שיועבר לה כל החזר מהמדינה בגינם, כאשר את השירות העניקה בידיעת כל כשירות שעלותו היא 10.8 מיליון שקל".
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
במצב העניינים הנוכחי, מהסכום שאמור להיות מועבר לקודה כעת, כ-7.5 מיליון שקלים, יישארו בפועל 4.4 מיליון (כך לטענת קודה, בחישוב אחר מדובר על 4.7 מיליון, א"כ).
- 7.ומה עם המליונים שלי???? חשבתם על זה?????? (ל"ת)ר לנדס 30/07/2013 00:08הגב לתגובה זו
- 6.נטלי 28/07/2013 19:57הגב לתגובה זואני תוהה לעצמי, כמה בכלל צופים במהדורות האלו.. גם כשבטעות זפזפתי הכל זה סיקור של הצגת תיאטרון או עסק חדש וכו'.. עם כבר פריפרייה אז למה לא כתבות עומק שלא מגיעים לשום מקום ושעובדים עליהם קשה.. אתם סוג של גיא פינס וכשיש חדשות אמיתיות אז אפשר לצפות בהם באיכות טובה בערוץ 2 או 10
- 5.גבי 28/07/2013 14:57הגב לתגובה זונו יש פתרון לקחת את הכספים שלא משדרים את המהדורות
- 4.דני בלר 28/07/2013 14:44הגב לתגובה זומישהו בממשלה וברשויות המקומיות מאוד לא רוצה שתהיה עיתונות מקומית, במיוחד בדרום ובמיוחד בבאר שבע. בבאר שבע נסגר מקומון ואיש לא פצה פה... ההתסדרות שתקה, העיתונאים בחדשות המקומיות לא הפגינו סולידריות, אני מהמר מתוך פחד... אני טועה? בכל אופן, אל תצפו הרבה מההתסדרות.
- 3.למה אתם מפגינים נגד הממשלה ולא נגד קודה? (ל"ת)אני רק שאלה 28/07/2013 14:03הגב לתגובה זו
- 2.ורק לנדס צוחק צוחק צוחק... הכסף (ל"ת)מוטי 28/07/2013 14:02הגב לתגובה זו
- 1.יש מצב שאנחנו המדינה שרואה הכי הרבה חדשות? (ל"ת)בתאל 28/07/2013 13:59הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
