טור

רז מסינג כותב מקאן על רעיונות קטנים, זולים וחכמים

סמנכ"ל הקריאייטיב של GREAT INTERACTIVE מסכם את קאן מזווית שרלוונטית לישראל. "רעיון שלא יעסיק 5 מפיקות ל-3 חודשים. אבל יעורר באזז"
רז מסינג | (1)
כמה פעמים שמעתם את המשפט הזה? מה בסה"כ מבקשים, רעיון שלא דורש 14 מתכנתים מיפן, שלא מצריך בניית מודל תלת מימדי בסטודיו בסינגפור רק בשביל לצלם מודעה, רעיון שלא יעסיק 5 מפיקות במשך 3 חודשים. אבל כן רעיון שיעורר באזז, שיקבל חשיפה משמעותית וכמובן יצליח להביא מכירות! פסטיבל קאן זו הזדמנות מצויינת לבדוק האם רעיונות כאלו קיימים באמת? ואם כן, האם הם זוכים להערכת השופטים? ניסיתי למצוא כאלו בין הפיינלסטים והזוכים, רעיונות קטנים וחכמים שעומדים בשני תנאים: תנאי ראשון - פשוטים וזולים להפקה, ותנאי שני - מוצרים או שירותים אמיתיים שהצרכן צריך לקנות בכסף. עמותות, פעילויות צדקה וקידום עצמי של משרדי פרסום נשארו בחוץ. באופן לא מפתיע, אין הרבה כאלו אבל יש כמה דוגמאות מעניינות. RED BALLOON: CELEB GRAMMAR COPS עבודה מבריקה במדיה החברתית עבור בית ספר המלמד ילדים בברזיל שפות נוספות. ילדים בגילאי 8-13 שלומדים אנגלית בבית הספר עברו על ציוצים וסטוטוסים של סלבס דוברי אנגלית שלהם ופשוט עשו להם הגהה. העבודה זכתה באריה זהב. Kit Kat: Free No-WiFi Zone דוגמא מוצלחת נוספת מגיעה מ-KIT KAT אמסטרדם, תחת האסטרטגיה הוותיקה have a break יצרו ברחבי העיר אזורי free no wifi - ספסלים ממותגים עם משבש אינטרנט לרדיוס של חמישה מטרים (זה רק נשמע מסובך, אפשר להזמין מכשירים כאלו באינטרנט בעלות של 100$) כדי שאנשים יוכלו לנוח מהסמארפון ומהמיילים ופשוט לקרוא ספר או לשוחח עם חבר פנים אל פנים בזמן שהם מנשנשים kit kat. העבודה הגיעה לשלב הפיינליסטים אך לא זכתה באריה.

Kit Kat: Free No-WiFi Zone from Fethi Uluak on Vimeo.

ImovelWeb Check-in דוגמא נוספת מברזיל, סוכנות נדל"ן השתמשה במנגנון הצ'ק אין של פייסבוק לקידום הצעות מכר לקנייה או השכרה. בכל פעם שמישהו עושה צ'ק-אין במשרד או בבר, הוא נחשף אוטומטית לדירה באזור. העבודה הגיעה לשלב הפיינליסטים אך לא זכתה באריה. Guiliana Flores - Single Flower רוצה להזמין לדייט מישהי מהפייסבוק אבל היא תפוסה? אין בעיה חברת משלוחי פרחים פיתחה אפליקצית פייסבוק בסיסית שתעדכן אותך ברגע שהיא תשנה את הסטטוס שלה חזרה לרווקה עם הצעת מכר למשלוח פרחים, חיזור אמיתי כמו פעם. הם מדווחים על מעל 17,500 פרחים שנשלחו דרך האפליקציה בשלושה חודשים. העבודה הגיעה לשלב הפיינליסטים אך לא זכתה באריה. הכותב הוא סמנכ"ל קריאייטיב במשרד הפרסום GREAT INTERACTIVE

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אהבתי את הרעיון של הפרחים (ל"ת)
    נעמי 23/06/2013 12:13
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.