טור

רז מסינג כותב מקאן על רעיונות קטנים, זולים וחכמים

סמנכ"ל הקריאייטיב של GREAT INTERACTIVE מסכם את קאן מזווית שרלוונטית לישראל. "רעיון שלא יעסיק 5 מפיקות ל-3 חודשים. אבל יעורר באזז"
רז מסינג | (1)
כמה פעמים שמעתם את המשפט הזה? מה בסה"כ מבקשים, רעיון שלא דורש 14 מתכנתים מיפן, שלא מצריך בניית מודל תלת מימדי בסטודיו בסינגפור רק בשביל לצלם מודעה, רעיון שלא יעסיק 5 מפיקות במשך 3 חודשים. אבל כן רעיון שיעורר באזז, שיקבל חשיפה משמעותית וכמובן יצליח להביא מכירות! פסטיבל קאן זו הזדמנות מצויינת לבדוק האם רעיונות כאלו קיימים באמת? ואם כן, האם הם זוכים להערכת השופטים? ניסיתי למצוא כאלו בין הפיינלסטים והזוכים, רעיונות קטנים וחכמים שעומדים בשני תנאים: תנאי ראשון - פשוטים וזולים להפקה, ותנאי שני - מוצרים או שירותים אמיתיים שהצרכן צריך לקנות בכסף. עמותות, פעילויות צדקה וקידום עצמי של משרדי פרסום נשארו בחוץ. באופן לא מפתיע, אין הרבה כאלו אבל יש כמה דוגמאות מעניינות. RED BALLOON: CELEB GRAMMAR COPS עבודה מבריקה במדיה החברתית עבור בית ספר המלמד ילדים בברזיל שפות נוספות. ילדים בגילאי 8-13 שלומדים אנגלית בבית הספר עברו על ציוצים וסטוטוסים של סלבס דוברי אנגלית שלהם ופשוט עשו להם הגהה. העבודה זכתה באריה זהב. Kit Kat: Free No-WiFi Zone דוגמא מוצלחת נוספת מגיעה מ-KIT KAT אמסטרדם, תחת האסטרטגיה הוותיקה have a break יצרו ברחבי העיר אזורי free no wifi - ספסלים ממותגים עם משבש אינטרנט לרדיוס של חמישה מטרים (זה רק נשמע מסובך, אפשר להזמין מכשירים כאלו באינטרנט בעלות של 100$) כדי שאנשים יוכלו לנוח מהסמארפון ומהמיילים ופשוט לקרוא ספר או לשוחח עם חבר פנים אל פנים בזמן שהם מנשנשים kit kat. העבודה הגיעה לשלב הפיינליסטים אך לא זכתה באריה.

Kit Kat: Free No-WiFi Zone from Fethi Uluak on Vimeo.

ImovelWeb Check-in דוגמא נוספת מברזיל, סוכנות נדל"ן השתמשה במנגנון הצ'ק אין של פייסבוק לקידום הצעות מכר לקנייה או השכרה. בכל פעם שמישהו עושה צ'ק-אין במשרד או בבר, הוא נחשף אוטומטית לדירה באזור. העבודה הגיעה לשלב הפיינליסטים אך לא זכתה באריה. Guiliana Flores - Single Flower רוצה להזמין לדייט מישהי מהפייסבוק אבל היא תפוסה? אין בעיה חברת משלוחי פרחים פיתחה אפליקצית פייסבוק בסיסית שתעדכן אותך ברגע שהיא תשנה את הסטטוס שלה חזרה לרווקה עם הצעת מכר למשלוח פרחים, חיזור אמיתי כמו פעם. הם מדווחים על מעל 17,500 פרחים שנשלחו דרך האפליקציה בשלושה חודשים. העבודה הגיעה לשלב הפיינליסטים אך לא זכתה באריה. הכותב הוא סמנכ"ל קריאייטיב במשרד הפרסום GREAT INTERACTIVE

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אהבתי את הרעיון של הפרחים (ל"ת)
    נעמי 23/06/2013 12:13
    הגב לתגובה זו