טור

רז מסינג כותב מקאן על רעיונות קטנים, זולים וחכמים

סמנכ"ל הקריאייטיב של GREAT INTERACTIVE מסכם את קאן מזווית שרלוונטית לישראל. "רעיון שלא יעסיק 5 מפיקות ל-3 חודשים. אבל יעורר באזז"
רז מסינג | (1)
כמה פעמים שמעתם את המשפט הזה? מה בסה"כ מבקשים, רעיון שלא דורש 14 מתכנתים מיפן, שלא מצריך בניית מודל תלת מימדי בסטודיו בסינגפור רק בשביל לצלם מודעה, רעיון שלא יעסיק 5 מפיקות במשך 3 חודשים. אבל כן רעיון שיעורר באזז, שיקבל חשיפה משמעותית וכמובן יצליח להביא מכירות! פסטיבל קאן זו הזדמנות מצויינת לבדוק האם רעיונות כאלו קיימים באמת? ואם כן, האם הם זוכים להערכת השופטים? ניסיתי למצוא כאלו בין הפיינלסטים והזוכים, רעיונות קטנים וחכמים שעומדים בשני תנאים: תנאי ראשון - פשוטים וזולים להפקה, ותנאי שני - מוצרים או שירותים אמיתיים שהצרכן צריך לקנות בכסף. עמותות, פעילויות צדקה וקידום עצמי של משרדי פרסום נשארו בחוץ. באופן לא מפתיע, אין הרבה כאלו אבל יש כמה דוגמאות מעניינות. RED BALLOON: CELEB GRAMMAR COPS עבודה מבריקה במדיה החברתית עבור בית ספר המלמד ילדים בברזיל שפות נוספות. ילדים בגילאי 8-13 שלומדים אנגלית בבית הספר עברו על ציוצים וסטוטוסים של סלבס דוברי אנגלית שלהם ופשוט עשו להם הגהה. העבודה זכתה באריה זהב. Kit Kat: Free No-WiFi Zone דוגמא מוצלחת נוספת מגיעה מ-KIT KAT אמסטרדם, תחת האסטרטגיה הוותיקה have a break יצרו ברחבי העיר אזורי free no wifi - ספסלים ממותגים עם משבש אינטרנט לרדיוס של חמישה מטרים (זה רק נשמע מסובך, אפשר להזמין מכשירים כאלו באינטרנט בעלות של 100$) כדי שאנשים יוכלו לנוח מהסמארפון ומהמיילים ופשוט לקרוא ספר או לשוחח עם חבר פנים אל פנים בזמן שהם מנשנשים kit kat. העבודה הגיעה לשלב הפיינליסטים אך לא זכתה באריה.

Kit Kat: Free No-WiFi Zone from Fethi Uluak on Vimeo.

ImovelWeb Check-in דוגמא נוספת מברזיל, סוכנות נדל"ן השתמשה במנגנון הצ'ק אין של פייסבוק לקידום הצעות מכר לקנייה או השכרה. בכל פעם שמישהו עושה צ'ק-אין במשרד או בבר, הוא נחשף אוטומטית לדירה באזור. העבודה הגיעה לשלב הפיינליסטים אך לא זכתה באריה. Guiliana Flores - Single Flower רוצה להזמין לדייט מישהי מהפייסבוק אבל היא תפוסה? אין בעיה חברת משלוחי פרחים פיתחה אפליקצית פייסבוק בסיסית שתעדכן אותך ברגע שהיא תשנה את הסטטוס שלה חזרה לרווקה עם הצעת מכר למשלוח פרחים, חיזור אמיתי כמו פעם. הם מדווחים על מעל 17,500 פרחים שנשלחו דרך האפליקציה בשלושה חודשים. העבודה הגיעה לשלב הפיינליסטים אך לא זכתה באריה. הכותב הוא סמנכ"ל קריאייטיב במשרד הפרסום GREAT INTERACTIVE

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אהבתי את הרעיון של הפרחים (ל"ת)
    נעמי 23/06/2013 12:13
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.