עם הפנים לחוץ: חברת 'דורי מדיה' תפיץ בבלעדיות את תכני ערוץ 10 בחו"ל

החברה שמפיקה ערוצים בישראל ובחו"ל ומפיצה תכנים ברחבי העולם, תפיץ פורמטים של ערוץ 10 למעט אלו שכבר מופצים ע"י אחרים, בהם 'ארמוזה'
אלכסנדר כץ | (1)

'דורי מדיה' תהיה אחראית בבלעדיות על הפצת כל התכנים של ערוץ 10 ברחבי העולם. בין הצדדים נחתם לאחרונה הסכם, על פיו היא זו שתפיץ את כל הפורמטים שמצויים בבעלות בלעדית של הערוץ, לא כולל אלו שכבר מופצים על ידי מפיצים אחרים, בהם ארמוזה פורמטס.

'דורי' מפעילה את ערוצי ויוה בישראל וערוצים בדרום אמריקה. כמו כן היא מפיקה סדרות ומשמשת גם כמפיצת תכנים. ההצלחה האחרונה שללה היא למשל השעשועון SMART FACE אותו יצר עודד מנשה, שעלה לפני מספר חודשים בערוץ הספרדי CANAL CUATRO. הוא משודר גם בארגנטינה ועוד יותר מ-30 אופציות נמכרו להפקה.

ההצלחה הגדולה ביותר של החברה היא סדרת הילדים 'חצויה' שנמכרה לעשרות ערוצים ברחבי העולם, לצד סדרת הילדים 'גאליס' שנמכרה לטריטוריות שונות בעולם. סדרה אחרת ומאד מוכרת היא 'בטיפול' שזוכה להצלחה בדרום אמריקה לאחר ששודרה בהצלחה בארה"ב.

מערוץ 10 נמסר: "אנחנו רואים חשיבות גדולה בהפצה של פורמטים ישראליים בזירה הבינ"ל. אנחנו גאים בביקוש הרב שישנו בשווקים הבינ"ל לתכניות ערוץ 10, דוגמת 'מתי נתנשק', 'בטבעת זו', 'בני ערובה' והשעשועון 'לעוף על המיליון', ואנחנו שמחים על כך שפעילות המכירות הבינ"ל מאפשרת ליוצרים ולמפיקים השותפים איתנו לראות ברכה נוספת לעמלם".

נשיא ומנכ"ל דורי מדיה נדב פלטי, מסר היום כי "מדובר בהסכם אסטרטגי מהמעלה הראשונה, וזאת לאור השינויים הגדולים שעוברים על שוק המדיה הישראלי".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ביקוש לתכניות ערוץ 10? איפה? בכווית? (ל"ת)
    אסף 11/03/2013 14:43
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.