נבחרו חברי הוועדה לבחינת שוק התקשורת: תבחן הרגולציה בטלוויזיה
מועצת הרשות השנייה בחרה את חברי הוועדה לבחינת שוק התקשורת, שתכלול 8 חברים, בהם 3 חיצוניים. הוועדה הוקמה לאחר אישור הכנסת להארכת הזיכיון של ערוץ 10 בשנתיים נוספות, בסוף השנה החולפת, וההקלות הרגולטוריות לזכייניות ערוץ 2 'קשת' ו'רשת'.
לתפקיד יו"ר הוועדה נבחר יו"ר ועדת הטלוויזיה של המועצה יעקב שחם, ו-4 חבריה הנוספים מהמועצה הם יו"ר ועדת הכספים אייל דה פאו, יו"ר ועדת המחקר ד"ר מיכל שפירא, יוכי פלר ואייל מלובן. 2 החברים החיצוניים הם חוקר התקשורת פרופ' גבי וימן מאוניברסיטת חיפה, ודוד בועז - מומחה בענייני כלכלה כספים ורגולציה, ולשעבר הממונה על התקציבים. הוועדה תרכז בימים הקרובים שמות נוספים כדי לבחון אפשרות לצרף חבר חיצוני נוסף מאחד התחומים הרלוונטיים, כאשר אישורו יותנה בבדיקת ניגוד עניינים משפטית.
הוועדה תתחיל לפעול כבר בימים הקרובים ותגיש המלצות בתוך 120 יום בשלב ראשון למועצת הרשות השנייה, ולאחר מכן לשר התקשורת החדש שיבחר.
מטרת הוועדה היא לקיים בחינה כוללת ויסודית של תחום התקשורת. בין היתר הוועדה תבדוק את בחינת מחויבויות התוכן של הזכיינים, ניתוח שוק הפרסום בטלוויזיה, ההתנהלות הכלכלית של הזכיינים, השפעות המדיה החדשה על מדיניות הזכיינים, תוכן שיווקי, התנהלות שוק ההפקה ועוד.
"ללא הסדרה של השוק הזכיינים ימשיכו להפסיד כסף ובמקביל היצירה המקומות תפגע", אמר היום יעקב שחם. "יש צורך לאזן בין הרצון לשמור על מסך ראוי לבין ההבנה שיש להתאים את הדרישות מהזכיינים למצב השוק העכשווי. אין השוק כיום דומה לזה שהיה לפני 6 שנים, נתון זה צריך להילקח בחשבון. רק התנהלות מסחרית נכונה של הזכיינים במקביל להסדרת השוק תפחית משמעותית את כשלי השוק ותאפשר לזכיינים לצאת מהמצוקות הכספיות בהן הם נמצאים. נושאים אלה ואחרים יעמדו במרכז דיוני הוועדה".
יו"ר המועצה, ד"ר אילן אבישר, הוסיף: "בשנים האחרונות חלו תמורות משמעותיות בטכנולוגיה ובכלכלה של תחום התקשורת. הוועדה תבחן את ההשלכות של תמורות אלה על הרגולציה תוך דיאלוג עם מומחים חיצוניים ועם הגורמים הפועלים בתעשיית התקשורת בכלל זה הזכיינים והיוצרים".
לדברי מנכ"לית הרשות בפועל, אילת מצגר, "הסדרה נכונה של שוק התקשורת צריכה להיות מבוססת על בחינה רחבה ומקצועית של ההתפתחויות בישראל ובעולם בתחום, ועל מבנה השוק על כל מרכיביו. הנהלת הרשות תעמיק בנושאים שעל הפרק ותספק תשתית עובדתית מקצועית רחבה על מנת שמסקנות הוועדה יהיו רלוונטיות ותכליתיות ותיושמנה בפרק זמן קצר".
- 1.גילי 27/01/2013 12:15הגב לתגובה זוובאמת ימצאו פיתרון כדי שערוצי הטלוויזיה השונים יוכלו להתקיים בלי לבקש כל כמה חודשים נדבות ועזרה

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.