נבחרו חברי הוועדה לבחינת שוק התקשורת: תבחן הרגולציה בטלוויזיה

5 מחברי הוועדה ה הם חברי מועצת הרשות ה-2, בהם יעקב שחם, ו-2 חיצוניים - פרופ' גבי וימן ודוד בועז. יגישו את המלצותיה לרשות בתוך 4 חודשים
אלכסנדר כץ | (1)

מועצת הרשות השנייה בחרה את חברי הוועדה לבחינת שוק התקשורת, שתכלול 8 חברים, בהם 3 חיצוניים. הוועדה הוקמה לאחר אישור הכנסת להארכת הזיכיון של ערוץ 10 בשנתיים נוספות, בסוף השנה החולפת, וההקלות הרגולטוריות לזכייניות ערוץ 2 'קשת' ו'רשת'.

לתפקיד יו"ר הוועדה נבחר יו"ר ועדת הטלוויזיה של המועצה יעקב שחם, ו-4 חבריה הנוספים מהמועצה הם יו"ר ועדת הכספים אייל דה פאו, יו"ר ועדת המחקר ד"ר מיכל שפירא, יוכי פלר ואייל מלובן. 2 החברים החיצוניים הם חוקר התקשורת פרופ' גבי וימן מאוניברסיטת חיפה, ודוד בועז - מומחה בענייני כלכלה כספים ורגולציה, ולשעבר הממונה על התקציבים. הוועדה תרכז בימים הקרובים שמות נוספים כדי לבחון אפשרות לצרף חבר חיצוני נוסף מאחד התחומים הרלוונטיים, כאשר אישורו יותנה בבדיקת ניגוד עניינים משפטית.

הוועדה תתחיל לפעול כבר בימים הקרובים ותגיש המלצות בתוך 120 יום בשלב ראשון למועצת הרשות השנייה, ולאחר מכן לשר התקשורת החדש שיבחר.

מטרת הוועדה היא לקיים בחינה כוללת ויסודית של תחום התקשורת. בין היתר הוועדה תבדוק את בחינת מחויבויות התוכן של הזכיינים, ניתוח שוק הפרסום בטלוויזיה, ההתנהלות הכלכלית של הזכיינים, השפעות המדיה החדשה על מדיניות הזכיינים, תוכן שיווקי, התנהלות שוק ההפקה ועוד.

"ללא הסדרה של השוק הזכיינים ימשיכו להפסיד כסף ובמקביל היצירה המקומות תפגע", אמר היום יעקב שחם. "יש צורך לאזן בין הרצון לשמור על מסך ראוי לבין ההבנה שיש להתאים את הדרישות מהזכיינים למצב השוק העכשווי. אין השוק כיום דומה לזה שהיה לפני 6 שנים, נתון זה צריך להילקח בחשבון. רק התנהלות מסחרית נכונה של הזכיינים במקביל להסדרת השוק תפחית משמעותית את כשלי השוק ותאפשר לזכיינים לצאת מהמצוקות הכספיות בהן הם נמצאים. נושאים אלה ואחרים יעמדו במרכז דיוני הוועדה".

יו"ר המועצה, ד"ר אילן אבישר, הוסיף: "בשנים האחרונות חלו תמורות משמעותיות בטכנולוגיה ובכלכלה של תחום התקשורת. הוועדה תבחן את ההשלכות של תמורות אלה על הרגולציה תוך דיאלוג עם מומחים חיצוניים ועם הגורמים הפועלים בתעשיית התקשורת בכלל זה הזכיינים והיוצרים".

לדברי מנכ"לית הרשות בפועל, אילת מצגר, "הסדרה נכונה של שוק התקשורת צריכה להיות מבוססת על בחינה רחבה ומקצועית של ההתפתחויות בישראל ובעולם בתחום, ועל מבנה השוק על כל מרכיביו. הנהלת הרשות תעמיק בנושאים שעל הפרק ותספק תשתית עובדתית מקצועית רחבה על מנת שמסקנות הוועדה יהיו רלוונטיות ותכליתיות ותיושמנה בפרק זמן קצר".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    גילי 27/01/2013 12:15
    הגב לתגובה זו
    ובאמת ימצאו פיתרון כדי שערוצי הטלוויזיה השונים יוכלו להתקיים בלי לבקש כל כמה חודשים נדבות ועזרה
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״