נבחרו חברי הוועדה לבחינת שוק התקשורת: תבחן הרגולציה בטלוויזיה

5 מחברי הוועדה ה הם חברי מועצת הרשות ה-2, בהם יעקב שחם, ו-2 חיצוניים - פרופ' גבי וימן ודוד בועז. יגישו את המלצותיה לרשות בתוך 4 חודשים
אלכסנדר כץ | (1)

מועצת הרשות השנייה בחרה את חברי הוועדה לבחינת שוק התקשורת, שתכלול 8 חברים, בהם 3 חיצוניים. הוועדה הוקמה לאחר אישור הכנסת להארכת הזיכיון של ערוץ 10 בשנתיים נוספות, בסוף השנה החולפת, וההקלות הרגולטוריות לזכייניות ערוץ 2 'קשת' ו'רשת'.

לתפקיד יו"ר הוועדה נבחר יו"ר ועדת הטלוויזיה של המועצה יעקב שחם, ו-4 חבריה הנוספים מהמועצה הם יו"ר ועדת הכספים אייל דה פאו, יו"ר ועדת המחקר ד"ר מיכל שפירא, יוכי פלר ואייל מלובן. 2 החברים החיצוניים הם חוקר התקשורת פרופ' גבי וימן מאוניברסיטת חיפה, ודוד בועז - מומחה בענייני כלכלה כספים ורגולציה, ולשעבר הממונה על התקציבים. הוועדה תרכז בימים הקרובים שמות נוספים כדי לבחון אפשרות לצרף חבר חיצוני נוסף מאחד התחומים הרלוונטיים, כאשר אישורו יותנה בבדיקת ניגוד עניינים משפטית.

הוועדה תתחיל לפעול כבר בימים הקרובים ותגיש המלצות בתוך 120 יום בשלב ראשון למועצת הרשות השנייה, ולאחר מכן לשר התקשורת החדש שיבחר.

מטרת הוועדה היא לקיים בחינה כוללת ויסודית של תחום התקשורת. בין היתר הוועדה תבדוק את בחינת מחויבויות התוכן של הזכיינים, ניתוח שוק הפרסום בטלוויזיה, ההתנהלות הכלכלית של הזכיינים, השפעות המדיה החדשה על מדיניות הזכיינים, תוכן שיווקי, התנהלות שוק ההפקה ועוד.

"ללא הסדרה של השוק הזכיינים ימשיכו להפסיד כסף ובמקביל היצירה המקומות תפגע", אמר היום יעקב שחם. "יש צורך לאזן בין הרצון לשמור על מסך ראוי לבין ההבנה שיש להתאים את הדרישות מהזכיינים למצב השוק העכשווי. אין השוק כיום דומה לזה שהיה לפני 6 שנים, נתון זה צריך להילקח בחשבון. רק התנהלות מסחרית נכונה של הזכיינים במקביל להסדרת השוק תפחית משמעותית את כשלי השוק ותאפשר לזכיינים לצאת מהמצוקות הכספיות בהן הם נמצאים. נושאים אלה ואחרים יעמדו במרכז דיוני הוועדה".

יו"ר המועצה, ד"ר אילן אבישר, הוסיף: "בשנים האחרונות חלו תמורות משמעותיות בטכנולוגיה ובכלכלה של תחום התקשורת. הוועדה תבחן את ההשלכות של תמורות אלה על הרגולציה תוך דיאלוג עם מומחים חיצוניים ועם הגורמים הפועלים בתעשיית התקשורת בכלל זה הזכיינים והיוצרים".

לדברי מנכ"לית הרשות בפועל, אילת מצגר, "הסדרה נכונה של שוק התקשורת צריכה להיות מבוססת על בחינה רחבה ומקצועית של ההתפתחויות בישראל ובעולם בתחום, ועל מבנה השוק על כל מרכיביו. הנהלת הרשות תעמיק בנושאים שעל הפרק ותספק תשתית עובדתית מקצועית רחבה על מנת שמסקנות הוועדה יהיו רלוונטיות ותכליתיות ותיושמנה בפרק זמן קצר".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    גילי 27/01/2013 12:15
    הגב לתגובה זו
    ובאמת ימצאו פיתרון כדי שערוצי הטלוויזיה השונים יוכלו להתקיים בלי לבקש כל כמה חודשים נדבות ועזרה