מי נגד מי?

משרתם של 2 אדונים: על טנק המרכבה, תותח הוולקן והקרבין של 'ישראל היום'

המלחמה בין 'ישראל היום' ל'ידיעות' מתעצמת ככל שמתקרבים לבחירות. אחרי דרור אידר, נשלח לזירה איציק סבן. 'מי נגד מי' של מגזין M באווירה מלחמתית
אביב הורביץ | (1)

מתקפה אינטנסיבית כזו, של יומון אחד נגד יומון אחר, טרם נראתה במקומותינו במילניום הנוכחי. ב-10 הימים האחרונים פירסם 'ישראל היום' לא פחות מ-8 מאמרים נגד 'ידיעות אחרונות'.

ב'ישראל היום' טוענים, ובצדק, שככל שהבחירות מתקרבות 'ידיעות' מחריף את הטון נגד ראש הממשלה. האם זה אומר שתפקידו של עיתון הוא להגן בחירוף נפש על נתניהו מפני העיתון המתחרה? בוודאי שלא, אבל זו הרי הסיבה שבגינה מלכתחילה הוקם 'ישראל היום' ובימים הללו, של טרום בחירות, היא זוקפת ראש ובולטת ביתר שאת.

* רוצים לקרוא את הטור המלא של אביב הורביץ במגזין M? לחצו כאן

הבליץ המחודש החל ביום ראשון שעבר. טנק המרכבה דרור אידר ותותח הוולקן גונן גינת תקפו בחריפות על פני 2 עמודים, כל אחד מהם במאמר נפרד, את הראיון של 'ידיעות' עם ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין, שהתבטא בחריפות נגד נתניהו. כעבור יומיים נשלף מהנשקייה רובה הקרבין איציק סבן, שמתח ביקורת על היחס החם ש'ידיעות' העניק לגבי אשכנזי. למחרת הצטרף לזירת הקרבות טיל הפטריוט בועז ביסמוט, שיצא חוצץ נגד השימוש של 'ידיעות' בשר ההגנה האמריקאי, צ'אק הייגל, כדי לתקוף את נתניהו.

חלפו עוד 2 יממות - ושוב נשמעה ירייה מכיוון רובה הקרבין סבן שתקף את 'ידיעות' על פרסום הראיון עם יפה דרעי ועל הבלטת גירסתו של אל"מ ארז וינר לפרשת הרפז. ביום ראשון האחרון חזר לשדות הקטל טנק המרכבה דרור אידר, כשיצא נגד הקשר בין אהוד אולמרט, אמנון אברמוביץ' ו'ידיעות'. למחרת (פעם שלישית גלידה) שוב נשלף רובה הקרבין סבן, גם הפעם בנושא הראיון עם ארז וינר, שיום קודם לכן הודח מצה"ל. שלשום נרשמה הפוגה מפתיעה בהסתערות של 'ישראל היום', ואילו אתמול חזר לשדה המערכה תותח הוולקן גונן גינת, כדי להעניק טיפול אישי מסור לסבר פלוצקר. עד כה טרם הוזנק מטוס הקרב המשוכלל מכולם אף 35 עמוס רגב - אבל במלחמה כמו במלחמה: כולם יודעים איך היא מתחילה, אבל לא איך היא תסתיים.

מבין שלל כותבי 'ישראל היום' שהשתלחו ב'ידיעות' - המקרה המסקרן מכולם הוא איציק סבן. מה לכתב לענייני משטרה בימים כתיקונם ולמאמרים פובליציסטיים נגד 'ידיעות' ונוני מוזס? התשובה היא שעד שנת 2008 סבן עבד ב'ידיעות' בתפקיד הכתב לענייני משטרה. אז הוא דווקא לא נמנע מלשרת את אותו מוזס בדיוק, שהוא תוקף כעת לתועלת אדוניו החדשים.

יותר משנה לאחר שהצטרף ל'ישראל היום' התוודה סבן בעיתונו החדש כיצד 'ידיעות' השתמש בו כדי לסקר באופן מגמתי את פרשת חיים רמון והנשיקה. רמון הוא ידידו הקרוב מאוד של מו"ל 'ידיעות' מוזס. סבן תיאר בהרחבה כיצד ניתנה לו "הוראה מגבוה" להיות חתום על ידיעה, שאותה הוא כלל לא כתב, התוקפת באופן אישי ומשמיץ את ניצב יוחנן דנינו, אז ראש אגף החקירות אשר היה ממונה גם על חקירת פרשת רמון. השנים חלפו אבל לא הרבה השתנה. במקום לשרת את מוזס, סבן משרת כעת את שלדון אדלסון.

-סבן, מה הסיכוי שבעוד שנים אחדות, באכסניה אחרת, תטען שגם את הטקסטים הנוכחיים נגד 'ידיעות' לא אתה באמת כתבת, אלא שרק תרמת להם את שמך בעקבות בקשה מגבוה?

"הכל דרך העיתון, מותק".

ב'ישראל היום' סירבו להתייחס.

* רוצים לקרוא את הטור המלא של אביב הורביץ במגזין M? לחצו כאן

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לנוני מוזס יש מניות של "אייס" ?... (ל"ת)
    לנוני מוזס יש מניות? 20/01/2013 12:24
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.