מי נגד מי?

ככה נראית הכרזת מלחמה: כמה כותרות קיבל נתניהו ב'ידיעות', ואיך היה הסיקור?

אביב הורביץ בדק בטורו 'מי נגד מי' של מגזין M, את הסיקור שקיבל ראש הממשלה בעיתונו של מוזס. על זה עוד אפשר יהיה לעשות דוקטורטים בעתיד
אביב הורביץ | (5)

חוקרי תקשורת עוד יעשו דוקטורטים על הסיקור הבעייתי של מערכת הבחירות לכנסת ה-19, אבל האמת היא שאין צורך בהשכלה אקדמית כדי לקבוע ש'ידיעות אחרונות' שבר בשבועות האחרונים את השיא של עצמו בכל הקשור לסיקור שלילי ומגמתי של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

בחודש האחרון, מ-3 בדצמבר ועד אתמול, 3 בינואר, הופצו 28 גיליונות של 'ידיעות'. 21 מתוכם עסקו בעמוד השער בנושאים פוליטיים, מדיניים או כלכליים. 12 מתוך 21 השערים הללו, יותר ממחצית, הכילו כותרות או כותרות משנה נגד נתניהו.

* רוצים לקרוא את הטור המלא של אביב הורביץ במגזין M? לחצו כאן

הנה כמה דוגמאות. ב-3.12 ציטטה הכותרת את רם עמנואל, לשעבר יועצו של אובמה שאמר כי "נתניהו הימר והפסיד" - כלומר תמך באיש הלא נכון בבחירות לנשיאות ארה"ב. כעבור 3 ימים פורסמה הכותרת "זעם בליכוד: נתניהו מכר אותנו לליברמן". נדלג מעט קדימה. ב-23.12, בעקבות המתקפה של נתניהו על נפתלי בנט, תיארה כותרת המשנה בעמוד הראשון כיצד "ראש הממשלה נכנס ללחץ מבריחת מנדטים למפלגת הבית היהודי". כעבור 4 ימים דיווח העיתון כי "בניגוד לנהלים: נתניהו חגג עם שרית חדד". למחרת צוטט בכותרת הראשית שר השיכון, אריאל אטיאס, שאמר כי "הדיור התייקר בגלל נתניהו ושטייניץ" ואילו ביום שני האחרון עסקה כותרת בשער במבוכה שנגרמה לנתניהו בכנס בחירות בנצרת עילית.

ואם לסכם: מספר הכותרות בעד נתניהו בעמודים הראשונים בחודש האחרון עמד על אפס מאופס. ומינה צמח הייתה אומרת: 100% נגד נתניהו, לעומת 0% בעדו.

גורם ב'ידיעות' דחה השבוע בתוקף את הטענה למרדף מכוון של העיתון אחרי נתניהו. "מה לעשות - אנחנו רודפים אחרי ידיעות בלעדיות", אמר. "עובדה שכל הכותרות שהזכרת הופיעו במקביל או למחרת, בדרך זו או אחרת, בכל כלי התקשורת החופשיים שעוד נשארו בישראל, שהם 'ידיעות', 'הארץ', ערוץ 2 וערוץ 10. אני ממליץ לך לבדוק כמה כותרות חיוביות הופיעו על נתניהו ב'הארץ' או באחד מ-2 הערוצים. אני די משוכנע שהתוצאה תהיה זהה".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    חיה 06/01/2013 20:54
    הגב לתגובה זו
    המרכז (שמאל במסכה). המרכז האמיתי דוחה אותו מזה זמן.
  • 4.
    אילן 06/01/2013 12:57
    הגב לתגובה זו
    ומה עם בדיקה לתקופה המקבילה בבחירות הקודמות? ואם יתברר שגם המועמדים הבולטים בבחירות הקודמות קיבלו יחס דומה? בקיצור, נקווה שחוקרי התקשורת שיעשו דוקטורטים ייעשו עבודה קצת יותר רצינית מהכתב הנ"ל
  • 3.
    סתם קורא 06/01/2013 12:09
    הגב לתגובה זו
    אני מתרשם, משיחות עם חברים, שעיתון זה עוד ייענש על ידי הקוראים עקב עמדותיו וכותרותיו המוטות.בשבועות הקרובים, זה כבר יורגש.
  • 2.
    המציע 06/01/2013 10:19
    הגב לתגובה זו
    אז תבדוק. אל תחפף. מה שעשית זה תחקיר של תלמיד בכיתה ט' שהכריחו אותו לגזור משהו באמצעות מספריים אמיתיות.
  • 1.
    ידיעות כורה את הקבר של עצמו. מי קורא אותו???? (ל"ת)
    גידי 05/01/2013 02:31
    הגב לתגובה זו
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.99%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״