מי נגד מי?

ככה נראית הכרזת מלחמה: כמה כותרות קיבל נתניהו ב'ידיעות', ואיך היה הסיקור?

אביב הורביץ בדק בטורו 'מי נגד מי' של מגזין M, את הסיקור שקיבל ראש הממשלה בעיתונו של מוזס. על זה עוד אפשר יהיה לעשות דוקטורטים בעתיד
אביב הורביץ | (5)

חוקרי תקשורת עוד יעשו דוקטורטים על הסיקור הבעייתי של מערכת הבחירות לכנסת ה-19, אבל האמת היא שאין צורך בהשכלה אקדמית כדי לקבוע ש'ידיעות אחרונות' שבר בשבועות האחרונים את השיא של עצמו בכל הקשור לסיקור שלילי ומגמתי של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

בחודש האחרון, מ-3 בדצמבר ועד אתמול, 3 בינואר, הופצו 28 גיליונות של 'ידיעות'. 21 מתוכם עסקו בעמוד השער בנושאים פוליטיים, מדיניים או כלכליים. 12 מתוך 21 השערים הללו, יותר ממחצית, הכילו כותרות או כותרות משנה נגד נתניהו.

* רוצים לקרוא את הטור המלא של אביב הורביץ במגזין M? לחצו כאן

הנה כמה דוגמאות. ב-3.12 ציטטה הכותרת את רם עמנואל, לשעבר יועצו של אובמה שאמר כי "נתניהו הימר והפסיד" - כלומר תמך באיש הלא נכון בבחירות לנשיאות ארה"ב. כעבור 3 ימים פורסמה הכותרת "זעם בליכוד: נתניהו מכר אותנו לליברמן". נדלג מעט קדימה. ב-23.12, בעקבות המתקפה של נתניהו על נפתלי בנט, תיארה כותרת המשנה בעמוד הראשון כיצד "ראש הממשלה נכנס ללחץ מבריחת מנדטים למפלגת הבית היהודי". כעבור 4 ימים דיווח העיתון כי "בניגוד לנהלים: נתניהו חגג עם שרית חדד". למחרת צוטט בכותרת הראשית שר השיכון, אריאל אטיאס, שאמר כי "הדיור התייקר בגלל נתניהו ושטייניץ" ואילו ביום שני האחרון עסקה כותרת בשער במבוכה שנגרמה לנתניהו בכנס בחירות בנצרת עילית.

ואם לסכם: מספר הכותרות בעד נתניהו בעמודים הראשונים בחודש האחרון עמד על אפס מאופס. ומינה צמח הייתה אומרת: 100% נגד נתניהו, לעומת 0% בעדו.

גורם ב'ידיעות' דחה השבוע בתוקף את הטענה למרדף מכוון של העיתון אחרי נתניהו. "מה לעשות - אנחנו רודפים אחרי ידיעות בלעדיות", אמר. "עובדה שכל הכותרות שהזכרת הופיעו במקביל או למחרת, בדרך זו או אחרת, בכל כלי התקשורת החופשיים שעוד נשארו בישראל, שהם 'ידיעות', 'הארץ', ערוץ 2 וערוץ 10. אני ממליץ לך לבדוק כמה כותרות חיוביות הופיעו על נתניהו ב'הארץ' או באחד מ-2 הערוצים. אני די משוכנע שהתוצאה תהיה זהה".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    חיה 06/01/2013 20:54
    הגב לתגובה זו
    המרכז (שמאל במסכה). המרכז האמיתי דוחה אותו מזה זמן.
  • 4.
    אילן 06/01/2013 12:57
    הגב לתגובה זו
    ומה עם בדיקה לתקופה המקבילה בבחירות הקודמות? ואם יתברר שגם המועמדים הבולטים בבחירות הקודמות קיבלו יחס דומה? בקיצור, נקווה שחוקרי התקשורת שיעשו דוקטורטים ייעשו עבודה קצת יותר רצינית מהכתב הנ"ל
  • 3.
    סתם קורא 06/01/2013 12:09
    הגב לתגובה זו
    אני מתרשם, משיחות עם חברים, שעיתון זה עוד ייענש על ידי הקוראים עקב עמדותיו וכותרותיו המוטות.בשבועות הקרובים, זה כבר יורגש.
  • 2.
    המציע 06/01/2013 10:19
    הגב לתגובה זו
    אז תבדוק. אל תחפף. מה שעשית זה תחקיר של תלמיד בכיתה ט' שהכריחו אותו לגזור משהו באמצעות מספריים אמיתיות.
  • 1.
    ידיעות כורה את הקבר של עצמו. מי קורא אותו???? (ל"ת)
    גידי 05/01/2013 02:31
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.