דוח רשות השידור לכנסת: צפויה להשקיע השנה בהפקות קנויות כ-117 מיליון שקלים
רשות השידור צפויה לשבור השנה שיא בהשקעה בתוכן מקורי קנוי, בעלות של כ-117 מיליון שקלים. כך עולה מדוח ביניים שהעבירה הרשות לוועדה המשותפת לוועדת הכלכלה ולוועדת החינוך של הכנסת.
על פי הדוח, בהתאם לסעיף 4 לתוספת לחוק, ההוצאה השנתית של הרשות לרכישת הפקות מקומיות קנויות ל-2012 תעמוד על 15% מתקציב הטלוויזיה לפחות, שהם כ-74 מיליון שקל.
מתחילת השנה ועד 1 ביוני, הרשות התקשרה בהסכמים לרכש הפקות מקומיות קנויות בסך של כ-12.2 מיליון שקלים. כמו כן היא נמצאת בהתקשרות בשלים שונים של מו"מ לרכש הפקות, בהיקף של 45.7 מיליון שקלים. בנוסף, היא פרסמה בתקופה האחרונה הליכי 'קול קורא' לרכישת הפקות מקומיות קנויות בנושאים שונים, בסכום מוערך של כ-70 מיליון שקלים.
יש לציין כי בהתאם לסעיף 5 לתוספת לחוק, מתוך ההוצאה השנתית להפקות מקומיות קנויות, תוציא הרשות למימון רכישה של תכניות סוגה עילית סכום שלא יפחת מ-10% מכלל הכנסות הטלוויזיה, סכום שנאמד בכ-50 מיליון שקלים. עד כה דיווחה הרשות על התקשרויות לרכש כזה בסך של כ-4 מיליון שקלים.
יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, ציין בפנייתו לראשי הוועדה המשותפת, הח"כים אלכס מילר וכרמל שאמה הכהן, כי הפקות המקור הישראליות האמורות המשתקפות מתוך נתוני הדו"ח, "מהוות את הסנונית הראשונה של הרוח החדשה המנשבת ברשות השידור". לדבריו של גילת, "בחודשים הקרובים נתחיל לקטוף את הפירות הראשונים של ההשקעה בהפקות המקור הישראליות בתרבות ובידור, ובהמשך גם בתעודה ובדרמה. אל לוח השידורים יתווספו תכניות איכות, שיבססו את מעמדו של ערוץ 1 ויתנו תמורה הולמת למשלמי האגרה".
- 3.המזל של גילת שיש את שאמה ומילר שהוא מורח בשיט (ל"ת)גילת היחצן של גילת 18/06/2012 14:54הגב לתגובה זו
- 2.פיהוקי 17/06/2012 21:22הגב לתגובה זוההנהלה נחושה, הסנונית הראשונה, בלה בלה בלה. כמה דיבורים נפוחים. השאלה היא מה רואים על המסך! גילת ובן מנחם, אתם ראיתם את ערוץ 1 ביום שישי האחרון? בשבע תוכנית הזויה על יענקלה מנדל ובתשע התוכנית עם טל ברמן שנראית כמו מסע בזמן לתחילת שנות השמונים. אתם לא מבינים טלוויזיה, אתם לא מבינים בניהול, אתם לא מבינים כלום. סליחה, חוץ מפוליטיקה. בזה אתם מומחים.
- 1.משה 17/06/2012 21:11הגב לתגובה זויש לבצע בדיקה מקפת למי הכספים הולכים, לקבוע קדיטריונים, ולפרסם באינטרנט את סיכום הדיונים וההחלטות למי הכסף הולך. אם ההליך לא יהיה שקוף סביר להניח שהקריטריונים יהיו דומים לקריטריונים במכרזי הרשות האחרונים לתפקידי הניהול. כבוד השר כחלון אמץ את הרשות תחת חסותך כגוף תקשורתי, ולמד אותם איך מתחרים באמת בשוק חופשי.
- אמרתם כחלון אמרתם רבינוביץ (ל"ת)לא בטוח שכדאי... 17/06/2012 22:49הגב לתגובה זו
- ההוא מהמזנון, 18/06/2012 11:08נראה את ההנהלה מוציאה 50 מיליון שקל להפקות.הכל ספינים ,רעש וצלצולים.
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
