ועדת הכלכלה תצביע מחר על הרישיונות; סוגיית האחזקה ב'חדשות 2' נדחתה
ועדת הכלכלה לא הצליחה להגיע היום (יום ג') להסכמה בנושא דחיית מועד המעבר של הזכייניות לשידור ברישיונות, וההצבעה נדחתה למחר בשעה 10:00 בבוקר.
מוקדם יותר היום, החליטה הוועדה לדחות את הדיון על אחזקה משותפת בחברת החדשות של ערוץ 2. כבר בפתח הישיבה הודיע יו"ר הוועדה כרמל שאמה-הכהן כי הוועדה לא תקדם את אישור ההצעה של ח"כ רוברט אילטוב, לאחזקה משותפת בחברת החדשות של ערוץ 2 גם אם רק זכיינית אחת תעבור לשדר ברישיון. שאמה-הכהן הסביר כי שר התקשורת משה כחלון, אימץ את ההצעה וביקש מהוועדה להכניס את השינוי, אולם אין רוב לכך בוועדה.
ח"כ אילטוב ביקש להבהיר כי נענה לבקשה להוריד את הנושא מסדר היום בגלל שאין הסכמה. שאמה-הכהן הסביר כי לדעתו הצעה זו תיצור בשעה 20:00 בערב מצב ריכוזי בו חברת חדשות אחת תשדר ב-2 ערוצים. היועצת המשפטית של הוועדה, עו"ד אתי בנדלר, הזכירה כי אם לא יהיה תיקון חוק ב-2013 לא תהייה חברת חדשות של ערוץ 10 ולכן נישאר עם חברת חדשות מסחרית אחת.
עו"ד בנדלר הסבירה כי כי על מנת שניתן יהיה להעניק לערוץ 10 רישיון בתחילת 2013, צריך לקבוע שאי תשלום חוב של 60 מיליון שקל זו הפרה זניחה והיא לא רואה מועצה ציבורית שתקבע שזו אכן הפרה זניחה. כזכור, בשבל זה נבחנת האפשרות כי החוב של ערוץ 10 יהפוך למחויבות תוכן.
סוגיית הארכת מועד המעבר לקבלת רישיון, עלתה בישיבה היום. היו"ר שאמה-הכהן אמר כי "מאחר והמועד האחרון חלף ורק ערוץ 10 ביקש רישיון, אנחנו רוצים לתת לשר התקשורת סמכות לקבוע מועד נוסף".
מנכ"ל הזכיינית 'רשת' אבי צבי אמר כי כפי שרשת הצהירה בעבר, היא מתכוונת להישאר בזיכיון עד תום התקופה - בשנת 2015. צבי הוסיף כי גם אם תבחר הוועדה להאריך את המועדים, צריך שהדברים יהיו ברורים. "שוק הטלוויזיה בשיא הפופולאריות שלו אבל בשיא השפל הכלכלי", אמר צבי, "לכן צריך לעשות עבודת עומק ולגבש סדרה של תיקונים ולא להדביק פלסתר של שינוי המועד". סמנכ"לית הרגולציה של 'קשת', טלי גורן, הצטרפה לדרישה של צבי שהדברים יהיו ברורים, אך הוסיפה כי "היינו יכולים להגיש בקשה לרישיון, לא ביקשנו ואנחנו לא מתכוונים לבקש".
מנכ"ל הרשות השנייה מנשה סמירה, העיר כי לא ניתן לקבוע מועד מעבר חדש, כי יש לכך השלכות על כל תהליך הרישיונות. לדבריו, במצב כזה צריך יהיה לשנות את המועדים האחרים בתהליך קבלת הרישיון, לכן יש מקום לתת לשר אפשרות לקבוע את המועד. סמירה אמר עוד כי צריך לבדוק את כל שוק הפרסום שמניע את התעשייה הזו, ולמשרד האוצר יש תפקיד חשוב בנושא הזה.
- 1.מכור מראש 14/03/2012 09:16הגב לתגובה זופעולה קשת יודעים איפה השמנת במחיר של להיות כפופים לשלטון חבל מאוד

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל
ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל
פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות
פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.
עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.
7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל
-
הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.
- מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
-
הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.
-
פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות
-
הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.
- הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
-
החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל
ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל
פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות
פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.
עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.
7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל
-
הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.
- מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
-
הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.
-
פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות
-
הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.
- הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
-
החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.
