ועדת הכלכלה תצביע מחר על הרישיונות; סוגיית האחזקה ב'חדשות 2' נדחתה
ועדת הכלכלה לא הצליחה להגיע היום (יום ג') להסכמה בנושא דחיית מועד המעבר של הזכייניות לשידור ברישיונות, וההצבעה נדחתה למחר בשעה 10:00 בבוקר.
מוקדם יותר היום, החליטה הוועדה לדחות את הדיון על אחזקה משותפת בחברת החדשות של ערוץ 2. כבר בפתח הישיבה הודיע יו"ר הוועדה כרמל שאמה-הכהן כי הוועדה לא תקדם את אישור ההצעה של ח"כ רוברט אילטוב, לאחזקה משותפת בחברת החדשות של ערוץ 2 גם אם רק זכיינית אחת תעבור לשדר ברישיון. שאמה-הכהן הסביר כי שר התקשורת משה כחלון, אימץ את ההצעה וביקש מהוועדה להכניס את השינוי, אולם אין רוב לכך בוועדה.
ח"כ אילטוב ביקש להבהיר כי נענה לבקשה להוריד את הנושא מסדר היום בגלל שאין הסכמה. שאמה-הכהן הסביר כי לדעתו הצעה זו תיצור בשעה 20:00 בערב מצב ריכוזי בו חברת חדשות אחת תשדר ב-2 ערוצים. היועצת המשפטית של הוועדה, עו"ד אתי בנדלר, הזכירה כי אם לא יהיה תיקון חוק ב-2013 לא תהייה חברת חדשות של ערוץ 10 ולכן נישאר עם חברת חדשות מסחרית אחת.
עו"ד בנדלר הסבירה כי כי על מנת שניתן יהיה להעניק לערוץ 10 רישיון בתחילת 2013, צריך לקבוע שאי תשלום חוב של 60 מיליון שקל זו הפרה זניחה והיא לא רואה מועצה ציבורית שתקבע שזו אכן הפרה זניחה. כזכור, בשבל זה נבחנת האפשרות כי החוב של ערוץ 10 יהפוך למחויבות תוכן.
סוגיית הארכת מועד המעבר לקבלת רישיון, עלתה בישיבה היום. היו"ר שאמה-הכהן אמר כי "מאחר והמועד האחרון חלף ורק ערוץ 10 ביקש רישיון, אנחנו רוצים לתת לשר התקשורת סמכות לקבוע מועד נוסף".
מנכ"ל הזכיינית 'רשת' אבי צבי אמר כי כפי שרשת הצהירה בעבר, היא מתכוונת להישאר בזיכיון עד תום התקופה - בשנת 2015. צבי הוסיף כי גם אם תבחר הוועדה להאריך את המועדים, צריך שהדברים יהיו ברורים. "שוק הטלוויזיה בשיא הפופולאריות שלו אבל בשיא השפל הכלכלי", אמר צבי, "לכן צריך לעשות עבודת עומק ולגבש סדרה של תיקונים ולא להדביק פלסתר של שינוי המועד". סמנכ"לית הרגולציה של 'קשת', טלי גורן, הצטרפה לדרישה של צבי שהדברים יהיו ברורים, אך הוסיפה כי "היינו יכולים להגיש בקשה לרישיון, לא ביקשנו ואנחנו לא מתכוונים לבקש".
מנכ"ל הרשות השנייה מנשה סמירה, העיר כי לא ניתן לקבוע מועד מעבר חדש, כי יש לכך השלכות על כל תהליך הרישיונות. לדבריו, במצב כזה צריך יהיה לשנות את המועדים האחרים בתהליך קבלת הרישיון, לכן יש מקום לתת לשר אפשרות לקבוע את המועד. סמירה אמר עוד כי צריך לבדוק את כל שוק הפרסום שמניע את התעשייה הזו, ולמשרד האוצר יש תפקיד חשוב בנושא הזה.
- 1.מכור מראש 14/03/2012 09:16הגב לתגובה זופעולה קשת יודעים איפה השמנת במחיר של להיות כפופים לשלטון חבל מאוד
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
