אמזון
צילום: טוויטר

אמזון משיקה צ'טבוט AI חדש עבור המוכרים שלה

הצ'טבוט שנקרא אמיליה מסוגל לענות על שאלות רחבות כגון כיצד להתכונן לעונת החגים או כיצד העסק של המוכר מתפקד, תוך הצגת נתונים על יחידות שנמכרו ותנועת גולשים באתר
אדיר בן עמי |

ענקית המסחר המקוון אמזון AMAZON הכריזה על השקת אפליקציית בינה מלאכותית חדשנית בשם אמיליה, המיועדת לסייע למוכרים העצמאיים בפלטפורמה שלה. המערכת החדשה נועדה לספק פתרונות מיידיים במגוון תחומים, כולל ניתוח מדדי מכירות, ניהול מלאי ופרסום מוצרים.

אמיליה מסוגלת לענות על שאלות רחבות כגון כיצד להתכונן לעונת החגים או כיצד העסק של המוכר מתפקד, תוך הצגת נתונים על יחידות שנמכרו ותנועת גולשים באתר. בעתיד, צפויה המערכת לסייע בפתרון בעיות מורכבות יותר, כמו טיפול במשלוחים מעוכבים, ללא צורך בהתערבות אנושית נוספת.

דרמש מהטה, סגן נשיא לשירותי שותפים למכירות עולמיים באמזון, הסביר כי אמיליה נועדה להעניק למוכרים "מומחה אישי משלהם במכירות באמזון". המערכת תספק ידע מעמיק בכל ההיבטים המרכזיים של ניהול עסק מכירות באתר.

ההשקה של אמיליה מגיעה בעקבות הכרזות קודמות של אמזון על פיתוחים בתחום הבינה המלאכותית, כולל מנוע החיפוש רופוס והשדרוג של העוזרת הקולית אלכסה. החברה הגדילה את השקעותיה בבינה מלאכותית ברבעון השני של השנה, עם הוצאות הון של כ-16.5 מיליארד דולר.

עם זאת, אמזון מכירה באתגרים הפוטנציאליים של טכנולוגיית הבינה המלאכותית. מהטה ציין כי אמיליה עלולה "להזות" (להמציא תשובות) במקרים מסוימים, ואמזון תטפל בבעיות אלו בהתאם לחומרתן. הוא הדגיש כי אין תוכניות להציע פרסומות בתוך אמיליה, וכי השירות לא יהיה זמין במתכונתו הנוכחית למותגים גדולים כמו יוניליבר.

בשלב הראשון, אמיליה תהיה זמינה רק לקבוצה קטנה של מוכרים ורק באנגלית. אמזון מתכננת להרחיב את הגישה לשירות לכמעט כל המוכרים בארה"ב במהלך החודש הקרוב. צעד זה משקף את המאמצים המתמשכים של אמזון לשפר את חוויית המוכרים ולייעל את תהליכי המכירה בפלטפורמה שלה, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אקסוניוסאקסוניוס

על הקשר בין פיטורים לבין הנפקה - אקסוניוס מפטרת לקראת כוונה להנפיק

חברת הסייבר נערכת לפיטורי 100 עובדים וטוענת כי זה נובע מהרצון להתייעל ולהתמקד לקראת הנפקה אפשרית

רן קידר |
נושאים בכתבה אקסוניוס

פיטורים בחברת הסייבר אקסוניוס.  החברה המגנה ומנהלת נכסים דיגיטליים תפטר כ-100 מתוך כ-900. כמחצית מהפיטורים, כ-50 עובדים, יהיו בישראל, שבו מרכז הפיתוח והחדשנות של החברה. דין זיסמן, המנכ"ל והמייסד, תיאר את הצעד כחלק ממבנה מחדש תפעולי שמטרתו: לייעל את המבנה הארגוני, לחזק את הפלטפורמה המרכזית ולהאיץ השקעות בטכנולוגיות בינה מלאכותית, מנוע הצמיחה הצפוי להוביל את התעשייה בשנים הבאות.

אקסוניוס הוקמה ב-2017 על ידי שלישייה מיחידת 8200: זיסמן עצמו, עופרי שור בתפקיד CTO ואבידור ברטוב כ-CPO. החברה בנתה פלטפורמה שמנטרת ומנהלת אלפי נכסים דיגיטליים בארגונים גדולים, ממכשירי קצה ועד שרתים בענן. הפלטפורמה מאפשרת אוטומציה של עדכונים, ניהול הרשאות וזיהוי סיכונים בזמן אמת. הטכנולוגיה, שמשלבת ניתוח נתונים עם אינטגרציות רחבות, הפכה את אקסוניוס לאחת השחקניות הבולטות בתחום ה-Cyber Asset Attack Surface Management (CAASM). התחום מתמודד עם אתגר הולך וגובר: ניהול סביבות IT מורכבות בעידן של IoT, עבודה היברידית ואיומי סייבר מתוחכמים.

מאז הקמתה, החברה גייסה כ-600 מיליון דולר ממשקיעים מובילים כמו Accel, Bain Capital ו-Sequoia. הם העמידו את שווייה על 2.6 מיליארד דולר בסבבי הגיוס של 2022 ו-2024. קצב הכנסות השנתי שלה (ARR) לא נמסר אך לפני כשנתיים הוא היה באזור 100 מיליון דולר.

המהלך הנוכחי מגיע על רקע האטה בהייטק, אם כי בתחום הסייבר דווקא הגיוסים נמשכים. לאחרונה רכשה אקסוניוס את סיינריו  שפועלת בתחום אבטחת בריאות דיגיטלית בכ-100 מיליון דולר.

פיטנגו, צילום: ביאנה קארו ויטקיןפיטנגו, צילום: ביאנה קארו ויטקין

פיטנגו גייסה 300 מיליון דולר לקרנות טכנולוגיה ובריאות המשקיעות בשלבים מוקדמים

קרן ההון סיכון הישראלית מחזקת את פעילותה המוקדמת עם גיוס ל-2 קרנות - Pitango First ו-Pitango HealthTech שמתמקדות בהשקעות בשלבי סיד והון מוקדם; מתכננת גיוס נוסף לקרן growth בקרוב

מנדי הניג |
נושאים בכתבה פיטנגו גיוס הון

פיטנגו, מהוותיקות והמוכרות בקרנות ההון סיכון בישראל, הודיעה על גיוס כולל של 300 מיליון דולר לשתי קרנות Early Stage: Pitango First, המתמחה בטכנולוגיה, ו-Pitango HealthTech, המתמקדת בתחומי הבריאות ומדעי החיים.

הגיוס מגיע ברקע רצף הצלחות של חברות פורטפוליו בולטות: Via, שהונפקה לאחרונה; PsiQuantum, שגייסה מיליארד דולר; ו-Vertos, שנמכרה בעסקת אקזיט משמעותית. לפי הקרן, הצעד הבא יהיה גיוס קרן צמיחה ייעודית שתתמקד בליווי חברות שעברו את שלב הסיד וצומחות במהירות.

את Pitango First, קרן הסיד של הקבוצה, מובילים אייל ניב, ד"ר איל איצקוביץ, גד חולדאי ויאיר קסוטו. הקרן כבר ביצעה השקעות ראשונות בחברות כמו AAI, Gamma Time ו-Apprentice.AI, בתחומי בינה מלאכותית (AI), קוואנטום (Quantum), תשתיות, סייבר וענן (Cloud).


לדברי אייל ניב, שותף מנהל ב-Pitango First: "עם ניסיון מוכח של 30 שנה בזיהוי חברות מהפכניות, אנחנו רואים תפנית דרמטית בשוק עם טכנולוגיות AI וקוואנטום שמשנות כללי משחק. המטרה שלנו היא לזהות ולהוביל את החברות שיהיו בחזית המהפכה הטכנולוגית הבאה, ולבנות איתן עסקים במיליארדי דולרים".

במקביל, Pitango HealthTech מתמקדת ביזמים הפועלים בתחומי רפואה דיגיטלית, מכשור רפואי ו-ביו-פארמה (BioPharma), עם דגש על שילוב טכנולוגיות בינה מלאכותית לשיפור קבלת ההחלטות והאבחון. הקרן מנוהלת על ידי איתי הראל, הילה קארח וד"ר יהונתן גלזר, והיא כבר השקיעה בחברות כגון QuantHealth, Somite, Leafix ו-Guardoc.