אפל
צילום: אתר החברה (Apple)

אירוע ההשקה השנתי של אפל: הכריזה על האייפון 16 - המניה מאבדת 1.5%

האייפון החדש מציג חידושים כמו כפתור Action ייעודי וכפתור פיזי לשליטה במצלמה. השינוי המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב A18 בתהליך ייצור של 3 ננומטר, המבטיח ביצועים משופרים וצריכת אנרגיה יעילה יותר בהשוואה לדגם הקודם
אדיר בן עמי | (4)

אפל APPLE מקיימת את אירוע ההשקה המצופה שלה, בו הציגה מספר מוצרים חדשים ומשודרגים. החברה הציגה חידושים בסדרת האייפון, האיירפודס והאפל ווטש, כשהיא שמה דגש על חדשנות טכנולוגית ופיתוח תכונות המיועדות לשפר את איכות החיים של המשתמשים. המניה מאבדת גובה, כאשר ככל הנראה המשקיעים ציפו ליותר. 

 

האייפון 16, הדור האחרון של הסמארפונים של אפל, הוצג באירוע כשהוא מציע שיפורים מעניינים. הדגם הבסיסי נשאר עם גודל מסך של 6.1 אינץ', אך מציג חידושים כמו כפתור Action ייעודי וכפתור פיזי לשליטה במצלמה. השינוי המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב A18 בתהליך ייצור של 3 ננומטר, המבטיח ביצועים משופרים וצריכת אנרגיה יעילה יותר בהשוואה לדגם הקודם.

אפל הציגה את דגמי הפרימיום החדשים שלה, האייפון 16 Pro ו-Pro Max. האייפון 16 Pro מגיע עם מסך 6.3 אינץ', גדול יותר מה-6.1 אינץ' של הדגם הקודם, בעוד שהאייפון 16 Pro Max מציע מסך ענק של 6.9 אינץ', הגדול ביותר אי פעם באייפון. שני הדגמים מצוידים בשבב A18 Pro החדש בתהליך ייצור של 3 ננומטר, ואפל מבטיחה כי ה-Pro Max יציע את חיי הסוללה הטובים ביותר אי פעם באייפון.

למרות השיפורים, אפל שמרה על מחירי הדגמים הבסיסיים ללא שינוי. האייפון 16 הבסיסי יתחיל מ-799 דולר, והאייפון 16 Plus יתחיל מ-899 דולר. החברה מציעה הנחה של עד 800 דולר בעת החלפת אייפון ישן, מהלך שעשוי לעודד משתמשים לשדרג את מכשיריהם.

 

אפל הפתיעה עם הכרזה על יכולות חדשות ל-AirPods Pro 2, שיהפכו אותם למכשירי שמיעה בסיסיים. החברה מתכננת להציע בדיקת שמיעה באמצעות האוזניות, שתאפשר התאמה אישית של פונקציית מכשיר השמיעה. בנוסף, האוזניות יקבלו תכונת הגנת שמיעה מפני רעשים חזקים כברירת מחדל. אפל מצפה לקבל אישור מה-FDA בקרוב, והתכונות החדשות צפויות להיות זמינות בעדכון תוכנה בסתיו הקרוב.

בנוסף, החברה הכריזה על ה-AirPods 4 שמציגים חידושים מרשימים באינטראקציה עם המשתמש. המשתמשים יוכלו להגיב לבקשות של Siri באמצעות הנהון או נענוע ראש. האוזניות החדשות כוללות גם בידוד קול משופר להסרת רעשי רקע, ויכולת להנמיך אוטומטית את עוצמת השמע כאשר המשתמש מתחיל לדבר. ה-AirPods 4 מציעים חיי סוללה של עד 30 שעות, ויהיו זמינים החל מ-129 דולר לדגם הבסיסי ו-179 דולר לדגם עם ביטול רעשים אקטיבי.

קיראו עוד ב"BizTech"

בגזרת השעונים, השעון החכם החדש של אפל, ה-Apple Watch Series 10, מציג את המסך הגדול ביותר בסדרה עד כה, תוך שהוא דק ב-10% וקל ב-20% מהדגם הקודם. החידוש המשמעותי ביותר הוא יכולת זיהוי דום נשימה בשינה, תכונה שתהיה זמינה גם בדגמים קודמים. השעון החדש מציע טעינה מהירה יותר וחיי סוללה של 18 שעות. מחירו יתחיל מ-399 דולר והוא יהיה זמין ב-20 בספטמבר.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יעקב 09/09/2024 21:47
    הגב לתגובה זו
    הסבתא שלי חיכתה שנים לשבב A18 בתהליך ייצור של 3 ננומטר. אספר לה באזכרה.....
  • נכון שרה באמת חיכתה לזה שנים (ל"ת)
    רוני 10/09/2024 08:38
    הגב לתגובה זו
  • משקיע חכם 10/09/2024 09:15
    היא חיכתה אפילו יותר משיפוץ הבריכה הפרטית?
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

עובדים בהייטק ערב
צילום: דאלי

מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה

ההייטק הישראלי צומח בלי לגייס עובדים - ה-AI החליף את הג'וניורים ומה השלב הבא?, על התחומים הצומחים ועל התחומים שנמצאים בסיכון

אדיר בן עמי |

ההייטק לא קורס - הוא פשוט כבר לא צריך אתכם

בחודשים האחרונים מתרבים הדיווחים על התקררות בשוק העבודה בהייטק המקומי. מדברים על קיפאון, מדברים אפילו על ירידה בכמות העובדים. אין ירידה בכמות העובדים. התמונה אומנם מורכבת, אבל אין דרמה אמיתית. ההייטק הישראלי לא נמצא בנסיגה, אלא בעיצומו של שינוי מבני עמוק, שמתרחש במקביל בכל מוקדי הטכנולוגיה בעולם.

נכון לסוף 2025, מספר המועסקים בהייטק בישראל נע סביב 410 אלף עובדים - רמה דומה מאוד לשנה הקודמת, ואף עלייה צנועה. זו אינה ירידה, אלא האטה בקצב הצמיחה. האטה שמגיעה לאחר יותר מעשור של גידול מהיר שנתפס כמובן מאליו. במובן הזה, הנתון החריג אינו ירידה במספר העובדים, אלא העובדה שההייטק כבר לא מגדיל מצבת כוח אדם בקצב משמעותי מאוד כפי שהורגלנו בעבר.

הגורם המרכזי לשינוי אינו משבר כלכלי, אלא חדירה מואצת של כלי בינה מלאכותית לתהליכי עבודה. על פי הערכות גורמים בתעשייה, בין 7,000 ל-10,000 משרות - בעיקר משרות ג'וניור ותפקידי ביניים, הוחלפו או צומצמו באמצעות אוטומציה ו-AI. משימות שבעבר דרשו צוותים של מפתחים צעירים מבוצעות כיום באמצעות קוד גנרטיבי, מערכות אוטומטיות וכלי פיתוח חכמים.

חברות ענק כמו מיקרוסופט, גוגל, אמזון, סיילספורס ואחרות פיטרו עובדים לא בשל ירידה בפעילות, אלא כחלק מהתייעלות מבנית ומעבר למודלים המסתמכים על AI. גם בישראל, ההייטק לא צריך פחות עבודה - אלא פחות עובדים בתפקידים מסוימים. עם זאת, בהחלט יש "חשיבה מחדש" ושינוי מודל עסקי אמיתי בחברות תוכנה שמאוימות על ידי ה-AI. קל היום לפתח תוכנה ופתרון אפליקטיביים וזה מעמיד את החברות האלו בסיכון גדול ובאיום גדול. חברות כמו נייס, מאנדיי וויקס נפגעו בבורסה ואכזבו את המשקיעים בדוחות האחרונים, והשאלה מה יהיה קדימה. ההנהלות של החברות האלו מדברות על התעצמות והתחזקות, אבל וול סטריט סקפטית. 


ממספרים לערך

ההייטק עובר ממודל עתיר כוח אדם למודל עתיר תפוקה, שבו השאלה המרכזית אינה כמה עובדים יש לחברה, אלא כמה ערך מייצר כל עובד. מערכות אוטומציה ופלטפורמות פיתוח חכמות מאפשרים לצוותים קטנים לייצר תפוקות שבעבר דרשו מחלקות שלמות. משימות תכנות, בדיקות, תיעוד, אנליזה ואפילו ניהול תהליכים מבוצעות היום במהירות גבוהה פי כמה ובפחות ידיים. התוצאה: חברות ממשיכות לגדול בהכנסות, במוצר ובחדירה לשווקים, בלי להגדיל את מצבת כוח האדם בהתאם.