מעצב האייפון השיק מוצר AI משל עצמו - אבל המבקרים ממש לא מרוצים
עם ניסיון של מעל 20 שנה בענקית הטכנולוגיה אפל APPLE ולקיחה של חלק מרכזי בעיצוב מוצרים ששינו את עולם הטכנולוגיה כמו האייפון, המאק, האייפד והאיירפודס, אימראן צ'אודרי חשב שהוא יצליח גם בדרכו העצמאית החדשה. המעצב האמריקאי-בריטי עזב את אפל אחרי 22 שנה והקים את חברת Humane במטרה לעסוק בתחום החם ביותר בעולם הטכולוגיה בשנים האחרונות שמשום מה אפל לא נגעה בו עד כה - בינה מלאכותית.
אימראן צ'אודרי, מייסד Humane; קרדיט: טוויטר
Humane השיקה לאחרונה את מוצר ה-Pin שלה - מאין ריבוע קטן שאמורים לחבר לדש הג'קט או לחולצה ואמור לתפקד כעוזר הבינה המלאכותית הפרקטי ביותר שקיים בשוק. ניתן לשלוט בריבוע באמצעות פקודות קוליות או תנועות ידיים והוא מסוגל לצלם ולהשמיע קול שיכוון היישר לאוזן שלכם כך שרק אתם תשמעו אותו.
ה-AI PIN של Humane; קרדיט: אתר החברה
הריבוע מכיל שבבים חזקים של קוואלקום QUALCOMM INC -1.33% שתומכים בפעולות המחשוב המסובכות שדורש מודל בינה מלאכותית, ובנוסף המכשיר מגיע עם סוללה חיצונית מגנטית נוספת על מנת להאריך את זמן השימוש.
המפרט והיכולות הופכות את כל הסיפור הזה למבטיח מאוד, אלא שמבקרי טכנולוגיה שקיבלו את המוצר מוקדם לבדיקה ממש לא היו מרוצים, וזה בלשון המעטה.
הנקודה הראשונה שתקפו המבקרים היא המחיר - מי שירצה לרכשו את המוצר ייאלץ להיפרד מ-700 דולר, וזה עוד לא כולל את המנוי החודשי בגובה 24 דולר שתצטרכו לשלם בשביל להינות מקישוריות לאינטרנט.
בנוסף, המבקרים טוענים שהביצועים של המכשיר גרועים כמעט בכל דבר שהוא אמור לעשות. מאחר ומודל הבינה המלאכותית עדיין לא מפותח מספיק, התשובות שניתנות לשאלות ששואלים לרוב שגויות, ובנוסף לוקח להן הרבה זמן להגיע מה שהופך את החוויה למאוד לא נוחה. בנוסף, המכשיר מתחמם לטמפרטורה די גבוהה באופן די מהיר מה שגם הופך את הלבישה שלו ללא נוחה ואפילו מסוכנת.
- 3.זד 29/04/2024 10:25הגב לתגובה זולמה לי לשלם מנוי לדבר הזה אם גם ככה אני משלם תוכנית על הטלפון... זה מכשיר שעושה כל מה שהטלפון שלי עושה אבל יותר גרוע
- 2.ערן א 28/04/2024 18:34הגב לתגובה זומערכת ההפעלה של האייפון בעדכון הקרוב תכלול כבר AI מבית CHAT GPT שיתלה את האייפון על הד"ש :)
- 1.חיים 28/04/2024 01:53הגב לתגובה זויש היום הכל בטלפון, כמעט כל ניסיון לצמד מכשיר חדש נכשל. למעט השעון החכם שמחליף מוצר קיים.
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
