משרדי אדובי
צילום: טוויטר

אדובי משיקה גרסה חדשה למובייל - ייצור תוכן לרשתות בעזרת AI

חברת התוכנה תאפשר למשתמשים לייצר תוכן ישירות דרך הסמארטפון בגרסה חדשה של שירות האקספרס שלה
אדיר בן עמי |

ענקית התוכנות הגרפיות אדובי ADOBE INC השיקה היום (חמישי) גרסת מובייל של תוכנת האדובי אקספרס שלה, הכוללת כלי רב שימושי ליצירת תוכן מבוסס בינה מלאכותית לרשתות חברתיות ועוד, כאשר קהל היעד העיקרי של הכלי הם מעצבים ועסקים קטנים. 

אדובי הוסיפה יכולות בינה מלאכותית לגרסאות הדפדפן ושולחן העבודה של אקספרס כבר לפני שישה חודשים. הגרסה החדשה מאפשרת למשתמשים לייצר תוכן ישירות דרך הסמארטפון שלהם, כאשר האפליקציה הושקה היום במספר שפות ובמספר שווקים שונים. השימוש הבסיסי באקספרס הוא כאמור ללא תשלום, אך המשתמשים יצטרכו לשלם בשביל לקבל שירותים מתקדמים יותר. 

אקספרס מציעה יכולות מבוססות בינה מלאכותית ליצירת תמונות, ווידיאו ולעיצוב. הכלי מכיל תכונות שהוכרזו עוד בחבילת ה-Firefly AI של החברה, כמו יצירת תמונות מטקסט, אפקטים בטקסט ו"מילוי יצירתי" לעריכת תמונות. בנוסף, קיימים גם כלים להנפשה ויצירת כתוביות לסרטונים.

הגרסאות בתשלום של אקספרס יכללו יכולות מורחבות, כולל היכולת לייצר יותר תוכן AI, לעצב מחדש תוכן שנוצר עבור פלטפורמה ספציפית לאחת אחרת ולתזמן פוסטים במדיות החברתיות. בנוסף, מגבלות השימוש עבור מנויים יהיו גבוהות יותר, כך שהם יוכלו לייצר הרבה יותר תוכן ממשתמש חינמי. 

מוקדם יותר השבוע הודיעה אדובי כי הוא עובדת על מודלים של AI עבור וידיאו, אודיו ותלת מימד וחשפה כלי וידיאו חדשים עבור תוכנת Premiere Pro שלה, כולל יכולת להסיר או להוסיף אובייקטים בסצינה בסרטונים. לפי החברה, התוכנה תהיה מסוגלת בסופו של דבר לערוך תוכן שנוצר על ידי כלי הבינה המלאכותית השונים. 

בדוחותיה לרבעון הראשון אדובי רשמה רווח למניה של 4.48 דולר על הכנסות של 5.18 מיליארד דולר. הצפי בוול-סטריט היה לרווח למניה של 4.38 דולר עם הכנסות של 5.14 מיליארד דולר. החברה צופה לרבעון השני רווח למניה של 4.35-4.4 דולר, בעוד צפי האנליסטים עומד על 4.38 דולר. אדובי הודיעה אז גם על תוכנית לרכישה חוזרת של מניות בגובה 25 מיליארד דולר.

"אדובי השיגה הכנסות שיא ברבעון הראשון והציגה מומנטום חזק ברחבי פלח ה-Cloud של החברה", אמר מנכ"ל אדובי שנטנו נראיין. "עשינו עבודה מדהימה ורתמנו את הכוח של הבינה מלאכותית על מנת לספק חדשנות פורצת דרך בכל סל המוצרים שלנו".

קיראו עוד ב"BizTech"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, קרדיט: חנה טייבאלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, קרדיט: חנה טייב

רשות החדשנות משיקה שלוש תכניות דגל בהיקף של 180 מיליון שקל

שלושת המאגדים החדשים בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, מציבים את ישראל בלב זירת המחקר והפיתוח העולמית בתחומי איכות הסביבה, טכנולוגיות חישה וחומרה מתקדמת. מדובר ביוזמות רחבות-היקף שיחברו בין תעשייה, ממשלה ואקדמיה - ובהן חברות ענק כמו אנבידיה, רפאל, אלביט והתעשייה האווירית, לצד מכון ויצמן, מכון וולקני והאוניברסיטה העברית

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רשות החדשנות

רשות החדשנות הודיעה על השקת שלוש תכניות דגל בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, במסגרת מאגדי מחקר יישומי שנועדו להעניק לתעשייה הישראלית יתרון תחרותי וליצור אימפקט כלכלי וסביבתי משמעותי. שלושת המאגדים - Green Soil, DiamondSEMI IL ו-NDT - ממוקדים בליבת החדשנות הישראלית: טכנולוגיות סביבתיות, רכיבי חומרה מתקדמים ומדע החומרים.

ד"ר אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, מסביר כי "שלושת מאגדי הדגל החדשים שאישרנו הם ביטוי עוצמתי ליכולת של ישראל לקחת את המדע והידע המצטבר באקדמיה ולהפוך אותו למנועי צמיחה כלכליים ותעשייתיים אמיתיים. הם מדגימים את העומק והבשלות של החדשנות הישראלית: מההתמודדות עם אתגרי הסביבה והאקלים דרך פיתוח רכיבים מבוססי יהלום שיכולים לשנות את תעשיית המוליכים למחצה ועד טכנולוגיות חישה ובדיקה מתקדמות שמציבות את ישראל בלב המהפכה התעשייתית הבאה".

"המאגדים האלה מראים איך השקעה ממשלתית חכמה, ממוקדת וארוכת טווח יכולה להצמיח ידע חדש, ליצור יתרון טכנולוגי ולבנות תשתיות של מצוינות שישרתו את הכלכלה הישראלית לשנים רבות קדימה. זהו בדיוק השילוב הייחודי של מדע, תעשייה וחזון שמבדיל את ישראל משאר העולם ומאפשר לה להיות לא רק מעצמת סטארט-אפים, אלא מעצמת עומק טכנולוגי גלובלית".

"האתגר האמיתי שלנו כיום הוא להמשיך לייצר חדשנות שמבוססת על ערך אמיתי - על מדע, על תעשייה ועל יכולת יישומית. זהו השלב בהתפתחות של ההייטק הישראלי - המעבר מהמהירות אל העומק, מהמוצר הבודד אל תשתיות שמעצבות את העתיד".

שלושת מאגדי הדגל: טיהור קרקעות, רכיבי מוליכים למחצה מבוססי יהלומים וטכנולוגיות בדיקה

Green Soil היא תכנית לפיתוח טכנולוגיות ביולוגיות לטיהור קרקעות ומי תהום מזיהומים קשים, בהם PFAS (תרכובות כימיות עמידות), חומרי נפץ ודלקים. הפיתוח מבוסס על שימוש בחיידקים ובמרכיבים ביולוגיים מותאמים לפירוק מזהמים בשטח עצמו ובעומק הקרקע, תוך שילוב שיטות החדרה וניטור מתקדמות. התכנית מאגדת 10 חברות ו-16 קבוצות מחקר ובהן אלביט, נטפים, בז"ן, נצר השרון ומכון וולקני, וצפויה לפתוח לשוק הישראלי והעולמי הזדמנויות בהיקפים של מאות מיליארדי דולרים.