"ישראל היא מרכז מו"פ מאוד משמעותי לפרופפוינט"
חברת אבטחת הסייבר והתאימות פרופפוינט (Proofpoint) היא אחת מענקיות הסייבר בעולם, עם מיקוד בתחום ההגנה על אנשים והיא מרחיבה את פעילותה בישראל. החברה רכשה את אילוסיב (Illusive) - חברת סטארטאפ ישראלית שמפתחת מערכת להטעיית תוקפים ומעקב אחריהם ברשת הארגונית. כעת, בנוסף לסל מוצרי האבטחה של חברת הסייבר ההגנתי היא מצרפת פתרונות גילוי איומי זהות וטכנולוגיות תגובה. כל אלה, אומרים בחברה, יספקו מענה לפריצות כולל מתקפות של תוכנות כופר ויכולות הגנה מתקדמות. כך החברה תוכל לספק פתרון שמרחיב הגנה כלפי כל ניסיון תקיפה או זליגה של נתונים. פעילות החברה בארץ מאוד משמעותית לקבוצת פרופפוינט שלפני כשנה וחצי נרכשה על ידי הקרן השקעות, תומא בראבו (Thoma Bravo) בתמורה ל-12.3 מיליארד דולר.
במקביל לרכישה נמחקה פרופפוינט מהמסחר בוול סטריט כשהיא מכוונת את יעדיה לטווח הבינוני והארוך ומספקת צמיחה אורגנית לצד צמיחה דרך רכישות. ישראל היא קרקע פוריה לרכישות, זו הרכישה הרביעית של הקבוצה ואפשר להעריך שלא האחרונה.
"הרכישה האחרונה היא רביעית במספר של חברה בישראל. הראשונה הייתה לפי שש שנים אז פרופפוינט קנו את החברה שלי ושל שותפי יאיר גרינדלינגר ומאז גדלנו מאפס ל-300 עובדים, היינו העובדים הראשונים", מסביר מנכ"ל פרופוינט בארץ דורון אלגריסי. "זה התחיל ברכישת פיירליירס (FireLayers) ב-55 מיליון דולר, אחר כך רכשנו את מטה נטוורקס בסכום של 111 מיליון דולר, ואז ב-2019 את ObserveIT הישראלית-אמריקאית ב-225 מיליון דולר. הרכישה האחרונה של אילוסיב היא רכישה מוצלחת מאוד עבורנו, אבל גם עבור עובדים יזמים ומשקיעים שלהם. הם גייסו לחברה כ-57 מיליון דולר".
המשקיעים באילוסייב הרוויחו, אבל לא ברור לגמרי מחיר העסקה, אפשר לשער שהוא עולה על 100 מיליון דולר. בפרופפוינט לא רוצים לדבר על מחיר. "פרופוינט הייתה חברה ציבורית עד לפני שנה וחצי", מסביר אלגריסי, "היא הפכה להיות חברה פרטית, כדי לעשות מהלכים אסטרטגיים, שכחברה ציבורית אתה לא יכול לעשות. כחברה ציבורית דיווחנו על היקף העסקאות , כעת כפרטיים התחייבנו שלא למסור את הפרטים האלו"
- Reflectiz גייסה 22 מיליון דולר, הודות לסטנדרט אבטחה חדש
- קריית סייבר תוקם בדימונה - ההייטק ינוע דרומה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עד הרכישה, מספרים בחברה, המכירות היו בסדר גודל של 1.2 מיליארד, הסניף הישראלי ייצר מחקר ופיתוח והוא משמעותי מאוד לקבוצה - "אנחנו בישראל מפתחים את כל המצרים של אבטחת ענן ואינפורמציה. אלה התחומים לגדילה של פרופוינט", הוא מסביר.
4,500 עובדים יש בחברה, כ-900 במחקר ופיתוח. ישראל עם 300 עובדים היא לדברי אלגריסי, מרכז הפיתוח השני בגודלו בעולם, אחרי קליפורניה. "מבינים, מכאן, את המקום של ישראל בחברה העולמית", הוא מסכם.
כמה הרכישה של אילוסיב תסייע לכם?
"אילוסיב מגנים בפני התקפות על זהויות משתמש. המטרה היא להגן על אנשים מפני התקפות ועל המידע שהם מייצרים ומשתפים".
אתם בסדר הגודל של צ'ק פוינט? מי המתחרים?
"אנחנו אחת החברות הגדולות בעולם, אנחנו מובילים בתחומנו, מיקרוסופט שניים לנו. אנחנו מובילים 27 מוצרים, שזה קו רחב. הטייטל שלנו הוא להגן על אנשים בכל מיני תצורות. זו המטריה היותר גדולה".
- פורטיסימו רוכשת את MyVisit - מערכת לניהול תורים
- איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ראש הבינה המלאכותית במיקרוסופט: "תפסיקו לחפש מודעות...
הרכישה מוסיפה מיד להכנסות ולשורה התחתונה?
"היא מוסיפה גם להכנסות, אבל יותר חשוב, שהיא משלימה את התמונה. לכל אדם יש חשבונות וזהויות שונות, זה מאוד מתאים ופתח פינה שלא הייתה לנו. ברגע שחושפים זהות אפשר להיכנס לחשבון ומשם כמובן לנוע בתוך הארגון ולפתח והתקפות שמזיקות לו. לפעמים יש התקפות כאלה ואתה רוצה להבין מה קרה. אילוסיב מגנה גם על המחשב האישי וגם על הנייד. היא עושה טכנולוגיה כנגד מלכודות דבש, טכנולוגיה שמתחזה למערכות. אתה יכול לזהות שיש התקפות ומול מי ההתקפות. ההתקפה כמובן לא תצליח".
בוא נדבר על העלייה העולמית במתקפות סייבר. בשנה האחרונה 84% מהארגונים נפלו קורבן להפרת זהות.
"רוב ההתקפות היום, מעל 95 אחוז היום, מבוצעים דרך האימייל שמאוד מכוונים כלפי אנשים. התוקפים מנסים למשוך אנשים לבצע דברים לא נכונים. אלה שנופלים מן הסתם מהווים סכנה לארגון שלהם. 84% אכן מותקפים וזה אומר שהחשבונות חשופים. כאשר חשבון משתמש נפרץ אפשר להיכנס לשם ומשם להמשיך את ההתקפה. יש התקפות על שרתים, במהלך 10-15 השנים האחרונות עברו לטרגט אנשים. הם החוליה החלשה, משם תוקפים".
איזה נתח שוק מכל עולם הסייבר ההגנתי אתם תופסים?
"הגנת זהויות הוא תחום חדש, יש בו מכירות משמעותיות אבל הוא חדש וצפוי לגדול מאוד. זה תחום שגדל ומאוד מעניין אותנו. כיום יש קטגוריות נוספות בסייבר. אתה יכול להגן על ענן, על רשתות, על תחנות קצה".
זה לא עולם קצת מוגזם? בסוף, כל אדם יצטרך המון מעטפת.
"אנחנו מספקים לא רק הגנה, אלא גם ידע לחברות, כדי שהעובדים יתנהגו בצורה נכונה. זה מתחיל בתחקיר - למי שולחים אימיילים וכדומה. תחשבו כמה מוצרים יש לנו. כדי להגן על אדם, יש לנו מערך מאוד גדול של טכנולוגיות".
מי שרוצה יפרוץ, השאלה כמה ישקיע.
"נכון".
יש לכם 300 עובדים. השכר בעולם הייטק סייבר מרקיע שחקים.
"החברה היא בצמיחה, יש דרישה גוברת לרוב המוצרים שלנו. אני לא יכול לתת לך תמונה מול חברות אחרות, אבל השנה צירפנו 500 עובדים. נטו".
כמה עובדים יהיו בישראל בעוד שנה שנתיים?
"המשרדים שלנו יכולים להכיל כ-500 עובדים לערך. אני מעריך שיהיה גידול אורגני ולא אורגני בהמשך. 10-15% מינימום".
יהיו רכישות נוספות?
"זה חלק מהתפקיד שלי, לאתר אותן, אבל אני ל איודע כמובן מה יהיה בהמשך".
זה חלק מהחשיבה, לקחת את ישראל לחוד החנית?
"בפירוש אפשר לומר שההנהלה העולמית מאוד מתעניינת בישראל, ההשקעה היא עצומה. תוך 5-6 שנים הפכנו להיות המרכז הגדול בעולם. אני חשב שסייבר בישראל, הטייטל הוא שאין לו תחליף בעולם. יש להם בית ספר טוב, מה שנקרא".
איזה סיבות יש למתקפות מלבד כופר?
- 3.כל הכבוד, גאווה ישראלית (ל"ת)דורון 12/12/2022 17:28הגב לתגובה זו
- 2.בן כפיר הxמור 12/12/2022 16:46הגב לתגובה זואלגריסי טיפש
- 1.חברה מדהימה (ל"ת)גידי 12/12/2022 16:04הגב לתגובה זו
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, קרדיט: חנה טייברשות החדשנות משיקה שלוש תכניות דגל בהיקף של 180 מיליון שקל
שלושת המאגדים החדשים בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, מציבים את ישראל בלב זירת המחקר והפיתוח העולמית בתחומי איכות הסביבה, טכנולוגיות חישה וחומרה מתקדמת. מדובר ביוזמות רחבות-היקף שיחברו בין תעשייה, ממשלה ואקדמיה - ובהן חברות ענק כמו
אנבידיה, רפאל, אלביט והתעשייה האווירית, לצד מכון ויצמן, מכון וולקני והאוניברסיטה העברית
רשות החדשנות הודיעה על השקת שלוש תכניות דגל בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, במסגרת מאגדי מחקר יישומי שנועדו להעניק לתעשייה הישראלית יתרון תחרותי וליצור אימפקט כלכלי וסביבתי משמעותי. שלושת המאגדים - Green Soil, DiamondSEMI IL ו-NDT - ממוקדים בליבת החדשנות הישראלית: טכנולוגיות סביבתיות, רכיבי חומרה מתקדמים ומדע החומרים.
ד"ר אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, מסביר כי "שלושת מאגדי הדגל החדשים שאישרנו הם ביטוי עוצמתי ליכולת של ישראל לקחת את המדע והידע המצטבר באקדמיה ולהפוך אותו למנועי צמיחה כלכליים ותעשייתיים אמיתיים. הם מדגימים את העומק והבשלות של החדשנות הישראלית: מההתמודדות עם אתגרי הסביבה והאקלים דרך פיתוח רכיבים מבוססי יהלום שיכולים לשנות את תעשיית המוליכים למחצה ועד טכנולוגיות חישה ובדיקה מתקדמות שמציבות את ישראל בלב המהפכה התעשייתית הבאה".
"המאגדים האלה מראים איך השקעה ממשלתית חכמה, ממוקדת וארוכת טווח יכולה להצמיח ידע חדש, ליצור יתרון טכנולוגי ולבנות תשתיות של מצוינות שישרתו את הכלכלה הישראלית לשנים רבות קדימה. זהו בדיוק השילוב הייחודי של מדע, תעשייה וחזון שמבדיל את ישראל משאר העולם ומאפשר לה להיות לא רק מעצמת סטארט-אפים, אלא מעצמת עומק טכנולוגי גלובלית".
"האתגר האמיתי שלנו כיום הוא להמשיך לייצר חדשנות שמבוססת על ערך אמיתי - על מדע, על תעשייה ועל יכולת יישומית. זהו השלב בהתפתחות של ההייטק הישראלי - המעבר מהמהירות אל העומק, מהמוצר הבודד אל תשתיות שמעצבות את העתיד".
שלושת מאגדי הדגל: טיהור קרקעות, רכיבי מוליכים למחצה מבוססי יהלומים וטכנולוגיות בדיקה
Green Soil היא תכנית לפיתוח טכנולוגיות ביולוגיות לטיהור קרקעות ומי תהום מזיהומים קשים, בהם PFAS (תרכובות כימיות עמידות), חומרי נפץ ודלקים. הפיתוח מבוסס על שימוש בחיידקים ובמרכיבים ביולוגיים מותאמים לפירוק מזהמים בשטח עצמו ובעומק הקרקע, תוך שילוב שיטות החדרה וניטור מתקדמות. התכנית מאגדת 10 חברות ו-16 קבוצות מחקר ובהן אלביט, נטפים, בז"ן, נצר השרון ומכון וולקני, וצפויה לפתוח לשוק הישראלי והעולמי הזדמנויות בהיקפים של מאות מיליארדי דולרים.
