קרדינל אופס
צילום: יחצ

קרדינל אופס הישראלית גייסה 17.5 מיליון דולר

החברה שפיתחה טכנולוגיה לאופטימיזציה אוטומטית של כלי הגנת הסייבר הקיימים בארגון, תשתמש בכספי הגיוס להמשך פיתוח המוצר, שיווק ומכירות וכמו כן גיוס כוח אדם והרחבה משמעותית של מרכז הפיתוח בישראל
סתיו קורן |

חברת קרדינל אופס (CardinalOps), שפיתחה טכנולוגיה לאופטימיזציה אוטומטית של כלי הגנת הסייבר הקיימים בארגון, מגייסת 17.5 מיליון דולר, בסבב A, בהובלת קרן ההון סיכון הישראלית ויולה ונצ'רס.  

לויולה ונצ'רס הצטרפו בסבב הזה גם משקיעים קודמים בחברה, וביניהם: בטרי ונצ'רס (Battery Ventures), גלילות קפיטל, סימבול (Symbol) וכן אנג'לים מובילים בתחום הסייבר.  עד כה גייסה החברה 24 מיליון דולרים, כולל סבב הגיוס הנוכחי.  

הכספים שגוייסו ישמשו את החברה להמשך פיתוח המוצר, שיווק ומכירות וכמו כן גיוס כוח אדם והרחבה משמעותית של מרכז הפיתוח בישראל. בתוך כך, קרדינל אופס הודיעה כי גייסה לשורותיה את פיל נאריי, שיעבור אליה ממיקרוסופט וישמש כמנהל השיווק (CMO) וסגן נשיא לאסטרטגית סייבר הגנתי. בעבר שימש נאריי גם כמנהל השיווק של חברת CyberX הישראלית. 

 

החברה הוקמה ב-2020 על ידי היזמים הסדרתיים מיכאל מומצ׳וגלו (המנכ"ל), שמכר את LightCyber לפאלו אלטו נטוורקס ויאיר מנור (סמנכ"ל הטכנולוגיות) שאף הוא מכר את חברת הסייבר שהקים, Netonomy, לחברת Allot לפני כארבע שנים. 

  

הפלטפורמה מבוססת ה- AI של החברה מפיקה המלצות אבטחה אוטומטיות, שניתנות בשפת המקור של מגוון כלי ניטור והגנת סייבר שנמצאים גם כך בשימוש נרחב בארגונים, כמו Splunk, Microsoft Sentinel, IBM QRadar , CrowdStrike ועוד. בכך למעשה, הפלטפורמה מבוססת הענן של CardinalOps עושה פעולות שנעשו בעבר רק על ידי מהנדסים בעלי שנות ניסיון רבות, אבל נמצאים כיום במחסור חמור. בנוסף, הפלטפורמה האוטומטית מבצעת את הפעילות ביעילות ומהירות רבה יותר וללא חשש לטעויות אנוש.   

 

הטכנולוגיה של החברה מונעת בין היתר על ידי אלגוריתם ייחודי המבוסס על מיקור המונים של חוקים ושאילתות אבטחה. ההמלצות שהמערכת מפיקה ממופות על מודלים סטנדרטיים מסוג  MITRE ATT&CK, תוך התאמה אישית לצרכים הספציפיים ודרישות האבטחה של כל ארגון וארגון.  

דני כהן, שותף מנהל בויולה ונצ'רס, שיצטרף לדירקטוריון של CardinalOps אמר: "על רקע התחכום ההולך וגובר של תקיפות סייבר, CardinalOps מביאה פתרון חדשני שמסייע לארגונים למנף אנליטיקות מתקדמות כדי להרחיב ולטייב את הגנת הסייבר שלהם. החברה מובלת על ידי צוות יזמים מנוסה ואין לנו ספק ביכולתם לממש את החזון להפוך למובילי קטגוריה".  

קיראו עוד ב"BizTech"

 

"בסיוע המשקיעים, CardinalOps נכנסת לשלב חדש של צמיחה מואצת במטרה לממש את החזון שלנו: להכניס טכנולוגיות בינה מלאכותית לפונקציות הליבה של הנדסת אבטחת המידע, שמשפיעות באופן ישיר על יעילות כיסוי האבטחה של הארגון", אמר מיכאל מומצ'וגלו מנכ"ל ומייסד CardinalOps.

  

"החברה כבר הדגימה צמיחה מרשימה בקרב לקוחות מובילים בתעשיות מגוונות, בהן ייצור תעשייתי, שירותים פיננסיים, אירוח, מדיה, תחבורה ולוגיסטיקה, פירמות עריכת דין, וחברות שירותי אבטחת מידע. ההשקעה הנוכחית ממצבת את החברה בעמדה טובה שתאפשר לה להרחיב את ההובלה בתחום האופטימיזציה של כיסוי איומי סייבר לכלי אבטחה שנמצאים בשימוש נרחב, אבל פעמים רבות לא מנוצלים באופן יעיל", סיכם מומצ'וגלו. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

הונאה ברשת (AI)הונאה ברשת (AI)

המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?

על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור

רן קידר |
נושאים בכתבה הונאה

בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת. 

צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם  הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים. 

מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך  TrueScontrol. 

הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון. 


אובדן אמון = אובדן הכנסות


מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממשעסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של  TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.