מטאוורס, מכוניות חשמליות ו-5G: הטרנדים החדשים שהוצגו ב-CES 2022
שבוע הומה היה בכנס צרכני האלקטרוניקה (CES) השנתי (2022) שהתקיים בשבוע שעבר בעיר לאס וגאס שבארצות הברית. בעוד שחברות טכנולוגיה רבות בחרו להיעדר מהתערוכה, וזאת בעקבות גל האומיקרון ששוטף את המדינה, עדיין ניתן היה למצוא יותר מכ-2000 תערוכות ומוצגים של חברות שבחרו להגיע, והן לא אכזבו כאשר הציגו את הטרנדים הטכנולוגים החמים של השנים הקרובות.
החלק החם ביותר בכנס היה קונספט המטאוורס השנוי במחלוקת אותו הציג מארק צוקרברג לקראת סוף השנה הקודמת. בתערוכות השונות ניתן היה למצוא חברות רבות שעסקו בפיתוח של תוכנה או חומרה, הן עבור התאמות לעולם הוירטואלי והן עבור המציאות הרבודה וכרגע לפחות ניתן לומר כי על אף שאין הסכמה גורפת בשוק לגבי מה המטאוורס יהווה בפועל, הוא ללא ספק נחשב להזדמנות עסקית מהותית עבור חברות רבות.
לא "נס לחו" של סקטור הרכבים החשמליים והאוטונומים, כאשר ניתן היה למצוא כאלו מכל הסוגים והמינים שניתן להעלות על הדעת. בעקבות כך, ההערכות בשוק לאחר התערוכה הן כי התעשיה מתחילה להגיע לכמויות המקסימאליות של חברות כאלו שהוא מסוגל להכיל.
נוסף לחברות שהציגו את רכביהן, ניצפו מספר רב של חברות שהציגו מטענים אותם הן מפתחות, הן לשימוש ביתי והן לשימוש מסחרי. Wallbox (סימול: WBX) היא אחת מהחברות הללו, כאשר הציגה בכנס מטען ביתי דו-כיווני המאפשר לספק חשמל לא רק למכונית החשמלית אותה יחזיק אדם, כי אם גם עבור ביתו במקרה של הפסקות חשמל או מחסור באנרגיה.
גופים בתעשייה מדווחים כי בשנה האחרונה נצפתה האצה משמעותית בתחום הרכבים החשמליים וכי אחת מהבעיות שמייצר המצב דומה מאוד לסוגיית הביצה והתרנגולת, כאשר קיים חשש שצרכנים יהססו לרכוש רכבים שכאלו מתוך ההבנה כי שוק ההטענות המסחרי (תחנות דלק, תחנות הטענה וכו') נמצא עדיין כמה צעדים מאחורי השוק הרכבים עצמו, וזאת בעקבות ומנגד לעובדה כי עד לתקופה הנוכחית - שוק הרכבים היה מצומצם מאוד והתעשייה לא הספיקה להתאים עצמה בזמן. חשוב לציין כי ההערכות בשוק הן שקשיםם אלו יפתרו בשנתיים הקרובות.
תחום הטלוויזיות מנגדו עושה קאמבאק. בחברת ACCENTURE PLC (סימול: ACN), המספקת ייעוץ בתחום האינטרנטי מדווחים כי הטרנד היה חם מאוד השנה בכנס. אם כי מרבית מיצרניות הטלוויזיות דוגמאת LG ו-Panasonic בחרו שלהשאיר את עובדיהן בבית נוכח גלי ההדבקה, הקומה רוויה הייתה במספר רב של טלוויזיות חדשות.
בשוק מעריכים כי האינפלציה הינה תודות למשבר הקורונה, לאחר שזה מעודד צרכנים רבים שלהימנע מבתי הקולנוע, אך אלו עדיין מעדיפים לצפות בתכנים באיכויות גבוהות יותר, דבר שמתאפשר להם כעת בזכות ריבוי טלוויזיות ה-4K המוצעות למכירה במחירים נמוכים יותר מבעבר לצד האפשרות שלהזרים תכנים באיכויות שכאלו דרך אפילקציות הסטרימינג הפופולריות כמו NETFLIX (סימול: NFLX).
גם תחום הפינטק והבריאות הראה צמיחה בכנס כאשר מגוון רב של מוצרים כאלו הוצגו, דוגמת אפליקציות יעודיות בתחום של חברת APPLE (סימול: AAPL) לצד מוצרים פיזים של ממש כמו הליכונים של חברת PELOTON INTERACTIVE INC (סימול: PTON). מוצר מעניין נוסף שהוצג בכנס הוא מכונת החתירה של חברת "Hydrow" שגרף התעניינות משמעותית בכנס. לצידה, גם מוצריה של חברת זוויפט, המייצרת מוצרים בתחום רכיבת האופניים הביתית היו פופולאריים מאוד בתערוכה, כאשר מוצריה נחשבים כבר היום למובילים בתחום המשחקים הוירטואלים וזאת חרף העובדה שהיא מייתרת את הצורך במשקפי מציאות מדומה.
טרנד מרכזי נוסף בכנס היה מוצרים שפותחו ויועדו עבור העבודה מהבית שהופכת פופולארית יותר ויותר מאז המשבר. מוצרים נלווים עבור המחשבים דוגמת מצלמות אינטרנט נהפכו למבוקשים הרבה יותר, וחברות רבות בתחום כמוLOGITECH INT S.A. (Logitech, סימול: LOGI) ו-"Anker" (הפועלת בתחום האלקטרוניקה ומייצרת עמדות הטענה נייחות וניידות עבור טלפונים סלולארים) נהנו מהגידול בביקושים.

המשקפיים של צוקרברג: לא קונים אותן בזול אבל הן ישנו את העולם
משקפי מטא ריי באן ב-799 דולר - עם AI מובנה וצמיד שקורא מחשבות. כל מה שצריך מהסמארטפון יהיה בצג המשקפיים מבלי להפריע לראייה; האם המשקפיים יחליפו את האייפון?
מטא (Meta), חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, חושפת מוצר פורץ דרך: משקפי מטא ריי באן דיספליי, משקפי שמש חכמים ראשונים עם מסך מובנה, במחיר של 799 דולר, הכולל גם את צמיד השליטה Meta Neural Band. מדובר בצעד נוסף בחזון של מארק צוקרברג ליצירת ממשק ישיר בין המשתמש לבין הבינה המלאכותית של החברה, מבלי לפתוח טלפון או מחשב.
ההשקה התקיימה באירוע Meta Connect 2025, שנערך ב-17-18 בספטמבר בקליפורניה, והיא מסמנת נקודת מפנה בתחום המשקפיים החכמים, כאשר מטא מציגה לראשונה מסך AR (מציאות רבודה) מובנה בעדשה הימנית. צוקרברג תיאר זאת כ-"קטגוריה חדשה של משקפי AI", שבה הטכנולוגיה הופכת לחלק טבעי מהיום־יום, ולא רק לגאדג'ט נפרד. במקביל להשקה זו, מטא הציגה גם את דגם Ray-Ban Meta דור שני במחיר נמוך יותר של 379 דולר, עם שיפורים כמו סוללה כפולה (עד 8 שעות) וצילום וידאו ב־3K, וכן את משקפי Oakley Meta Vanguard לספורטאים, במחיר 499 דולר, שמיועדים לפעילויות אקסטרים כמו רכיבה על אופני הרים או סקי, עם סוללה של 9 שעות. דגמים אלה זמינים כבר עכשיו, בעוד שהדיספליי יגיע לחנויות בארה"ב ב-30 בספטמבר, עם תמיכה ראשונית בשווקים כמו בריטניה, צרפת ואיטליה.
המשקפיים החדשים מהווים שדרוג משמעותי לדגמי מטא ריי באן הקודמים, שהושקו ב-2023 והתמקדו בעיקר בצילום, נגינת מוזיקה ושיחות קוליות. כעת, עם המסך המובנה, מטא מתקרבת יותר לחזון של "בינה מלאכותית צמודה" - AI שמלווה את המשתמש בכל רגע נתון. ההשקה הגיעה בעיצומו של אירוע שנמשך יומיים, שבו צוקרברג הדגיש את המעבר ממטאוורס טהור לבינה מלאכותית אישית, עם השקעות של מיליארדים בפיתוח Llama 3 ומודלים מתקדמים. משתמשים ראשונים תיארו את החוויה כ-"מהפכנית", אם כי ציינו גם תקלות קלות בחיבור, כמו בעיות רשת שהופיעו במהלך הנאום המרכזי.
המסך הקסום: כל המידע שאתם צריכים - ישירות מול העיניים
המסך המובנה, בעל רזולוציה של 600x600 פיקסלים, מציג תוכן ישירות בעדשה הימנית מבלי להפריע לראייה הרגילה. הוא מופיע רק כשצריך ונעלם באופן אוטומטי. בין התכונות הבולטות: הודעות טקסט משירותי מטא כמו ווטסאפ ואינסטגרם, שיחות וידאו קצרות, ניווט בזמן אמת דרך מפות של גוגל או אפל, תוצאות חיפוש מידיות מהבינה המלאכותית Meta AI, וכתוביות חיות עם תרגום בזמן אמת לשפות שונות, כולל עברית. לדוגמה, במהלך שיחה עם דובר זר, המשקפיים יכולות להציג תרגום טקסטואלי חי על המסך, מה שהופך אותן לכלי שימושי לתיירים או אנשי עסקים בינלאומיים. בנוסף, הן תומכות בהצגת תצוגות תמונה ממוזערות, כמו תצוגה מקדימה של תמונות או סרטונים, מה שמאפשר למשתמש לבדוק תוכן מבלי להסיר את המשקפיים.
- מטא מהמרת על המשקפיים החכמים החדשים שלה
- מטא תשקיע לפחות 600 מיליארד דולר בתשתיות AI עד 2028
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, המשקפיים כוללות מצלמה מתקדמת של 12 מגה־פיקסל עם זום אופטי פי 3, המאפשרת צילום תמונות באיכות גבוהה ווידאו ב-3K (שדרוג מהדגמים הקודמים שהוגבלו ל-1080p), ושיתוף ישיר לרשתות החברתיות של מטא בלחיצת כפתור. הן תומכות גם בהפעלת מוזיקה מספוטיפיי או אפל מיוזיק, שיחות קוליות עם מערך מיקרופונים של 5-6 יחידות לשמע ברור (תלוי במקור), ואפילו שליטה בסמארטפון מרחוק, כמו שינוי שירים או קבלת התראות. משקל המשקפיים עומד על 69 גרם בלבד, מה שהופך אותן לנוחות לשימוש ממושך, והן זמינות גם למי שסובל מליקויי ראיה, עם עדשות של בין -4.00 עד +4.00, כולל עדשות Transitions Ruby שמשנות צבע באור השמש.

המשקפיים של צוקרברג: לא קונים אותן בזול אבל הן ישנו את העולם
משקפי מטא ריי באן ב-799 דולר - עם AI מובנה וצמיד שקורא מחשבות. כל מה שצריך מהסמארטפון יהיה בצג המשקפיים מבלי להפריע לראייה; האם המשקפיים יחליפו את האייפון?
מטא (Meta), חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, חושפת מוצר פורץ דרך: משקפי מטא ריי באן דיספליי, משקפי שמש חכמים ראשונים עם מסך מובנה, במחיר של 799 דולר, הכולל גם את צמיד השליטה Meta Neural Band. מדובר בצעד נוסף בחזון של מארק צוקרברג ליצירת ממשק ישיר בין המשתמש לבין הבינה המלאכותית של החברה, מבלי לפתוח טלפון או מחשב.
ההשקה התקיימה באירוע Meta Connect 2025, שנערך ב-17-18 בספטמבר בקליפורניה, והיא מסמנת נקודת מפנה בתחום המשקפיים החכמים, כאשר מטא מציגה לראשונה מסך AR (מציאות רבודה) מובנה בעדשה הימנית. צוקרברג תיאר זאת כ-"קטגוריה חדשה של משקפי AI", שבה הטכנולוגיה הופכת לחלק טבעי מהיום־יום, ולא רק לגאדג'ט נפרד. במקביל להשקה זו, מטא הציגה גם את דגם Ray-Ban Meta דור שני במחיר נמוך יותר של 379 דולר, עם שיפורים כמו סוללה כפולה (עד 8 שעות) וצילום וידאו ב־3K, וכן את משקפי Oakley Meta Vanguard לספורטאים, במחיר 499 דולר, שמיועדים לפעילויות אקסטרים כמו רכיבה על אופני הרים או סקי, עם סוללה של 9 שעות. דגמים אלה זמינים כבר עכשיו, בעוד שהדיספליי יגיע לחנויות בארה"ב ב-30 בספטמבר, עם תמיכה ראשונית בשווקים כמו בריטניה, צרפת ואיטליה.
המשקפיים החדשים מהווים שדרוג משמעותי לדגמי מטא ריי באן הקודמים, שהושקו ב-2023 והתמקדו בעיקר בצילום, נגינת מוזיקה ושיחות קוליות. כעת, עם המסך המובנה, מטא מתקרבת יותר לחזון של "בינה מלאכותית צמודה" - AI שמלווה את המשתמש בכל רגע נתון. ההשקה הגיעה בעיצומו של אירוע שנמשך יומיים, שבו צוקרברג הדגיש את המעבר ממטאוורס טהור לבינה מלאכותית אישית, עם השקעות של מיליארדים בפיתוח Llama 3 ומודלים מתקדמים. משתמשים ראשונים תיארו את החוויה כ-"מהפכנית", אם כי ציינו גם תקלות קלות בחיבור, כמו בעיות רשת שהופיעו במהלך הנאום המרכזי.
המסך הקסום: כל המידע שאתם צריכים - ישירות מול העיניים
המסך המובנה, בעל רזולוציה של 600x600 פיקסלים, מציג תוכן ישירות בעדשה הימנית מבלי להפריע לראייה הרגילה. הוא מופיע רק כשצריך ונעלם באופן אוטומטי. בין התכונות הבולטות: הודעות טקסט משירותי מטא כמו ווטסאפ ואינסטגרם, שיחות וידאו קצרות, ניווט בזמן אמת דרך מפות של גוגל או אפל, תוצאות חיפוש מידיות מהבינה המלאכותית Meta AI, וכתוביות חיות עם תרגום בזמן אמת לשפות שונות, כולל עברית. לדוגמה, במהלך שיחה עם דובר זר, המשקפיים יכולות להציג תרגום טקסטואלי חי על המסך, מה שהופך אותן לכלי שימושי לתיירים או אנשי עסקים בינלאומיים. בנוסף, הן תומכות בהצגת תצוגות תמונה ממוזערות, כמו תצוגה מקדימה של תמונות או סרטונים, מה שמאפשר למשתמש לבדוק תוכן מבלי להסיר את המשקפיים.
- מטא מהמרת על המשקפיים החכמים החדשים שלה
- מטא תשקיע לפחות 600 מיליארד דולר בתשתיות AI עד 2028
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, המשקפיים כוללות מצלמה מתקדמת של 12 מגה־פיקסל עם זום אופטי פי 3, המאפשרת צילום תמונות באיכות גבוהה ווידאו ב-3K (שדרוג מהדגמים הקודמים שהוגבלו ל-1080p), ושיתוף ישיר לרשתות החברתיות של מטא בלחיצת כפתור. הן תומכות גם בהפעלת מוזיקה מספוטיפיי או אפל מיוזיק, שיחות קוליות עם מערך מיקרופונים של 5-6 יחידות לשמע ברור (תלוי במקור), ואפילו שליטה בסמארטפון מרחוק, כמו שינוי שירים או קבלת התראות. משקל המשקפיים עומד על 69 גרם בלבד, מה שהופך אותן לנוחות לשימוש ממושך, והן זמינות גם למי שסובל מליקויי ראיה, עם עדשות של בין -4.00 עד +4.00, כולל עדשות Transitions Ruby שמשנות צבע באור השמש.