גוגל
צילום: טוויטר

גוגל תשיק ארבעה מכשירים חדשים בהימור על עתיד הבינה המלאכותית

סדרת Pixel 10 החדשה תוצג באוגוסט עם מעבר ייצור המעבדים ל-TSMC, מכשיר מתקפל במחיר תחרותי ושילוב מתקדם של טכנולוגיית Gemini - כל זאת במטרה לחדור לליבה של שוק הסמארטפונים האמריקאי
אדיר בן עמי | (1)
נושאים בכתבה גוגל אלפאבית

גוגל Alphabet -2.18%  תציג ב-20 באוגוסט בניו יורק את סדרת Pixel 10 החדשה, כחלק מהמאמצים המתמשכים של החברה להגדיל את נתח השוק שלה בסמארטפונים. הדגש הפעם יהיה על שילוב טכנולוגיות הבינה המלאכותית Gemini כמנוע מרכזי למוצרי החברה.


הסדרה החדשה תכלול ארבעה דגמים – Pixel 10, Pixel 10 Pro, Pixel 10 Pro XL ו-Pixel 10 Pro Fold – לצד שעון חכם מהדור הרביעי של Pixel Watch. בכך גוגל מרחיבה את קו המוצרים שלה ומשקפת גישה אסטרטגית מקיפה יותר לעולמות החומרה, במטרה לפנות למגוון רחב של קהלים.

אחד המהלכים המרכזיים של החברה הוא המעבר בייצור מעבדי ה-Tensor G5 מסמסונג לחברת TSMC הטייוואנית. שינוי זה משקף החלטה אסטרטגית מצד גוגל להפחית את התלות בספק שהוא גם מתחרה ישיר בשוק המובייל. מעבר ל-TSMC, שמייצרת גם את מעבדי האייפון של אפל, צפוי לחזק את מעמדה של גוגל מבחינה טכנולוגית.


בתחום המכשירים המתקפלים, גוגל צפויה להתחרות ב-Galaxy Z Fold 7 של סמסונג, שהושק השבוע במחיר של 2,000 דולר. גוגל מתכננת לתמחר את המכשיר המתקפל שלה במחיר נגיש יותר, עם התמקדות ביכולות הבינה המלאכותית כמרכיב הבידול העיקרי, במקום עיצוב יוקרתי.


העברת האירוע לחודש אוגוסט – שבועות לפני האירוע המסורתי של אפל בספטמבר – מהווה המשך למגמה שהחלה בשנה שעברה. מטרת המהלך היא להקדים את המתחרות לקראת עונת הקניות ולהציג את המוצרים החדשים עוד לפני חשיפת דגמי האייפון החדשים.


המכשירים החדשים יריצו את מערכת ההפעלה Android 16, הכוללת ממשק משתמש מחודש שהוצג לראשונה בכנס המפתחים של גוגל במאי האחרון. אף על פי שמכשירי ה-Pixel זוכים להערכה מקצועית בזכות מצלמות מתקדמות ועדכוני תוכנה מהירים, נתח השוק של גוגל בארה״ב עדיין נותר קטן ביחס לאפל וסמסונג.


המטרה המרכזית של גוגל כעת היא להוכיח שיכולות הבינה המלאכותית של Gemini מעניקות יתרון ממשי בחוויית השימוש היומיומית. הצלחה בכך עשויה לא רק לשמר את קהל המשתמשים הקיים, אלא גם להרחיב את שורותיו אל קהל רחב ומגוון יותר.

קיראו עוד ב"BizTech"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אביאל 17/07/2025 23:01
    הגב לתגובה זו
    גם הציון שלה בחנות גוגל הוא יחסית נמוך.
Perplexity
צילום: טוויטר

אמזון נגד פרפלקסיטי: "אל תשלחו סוכני AI לקנות אצלנו"

אמזון מאיימת בצעדים משפטיים בעקבות פעילות סוכן ה־AI של פרפלקסיטי שטוענת מנגד לבריונות דיגיטלית וחסימת תחרות; הקרב על השליטה בחוויית הקנייה אונליין בעידן הסוכנים האוטונומיים יוצא לדרך

מנדי הניג |
נושאים בכתבה פרפלקסיטי

עימות חריג נרשם בימים האחרונים בין החברה החזקה בעולם במסחר המקוון, אמזון, לבין סטארט־אפ הבינה המלאכותית הצומח פרפלקסיטי (Perplexity), שזכה לתשומת לב בשנה האחרונה בזכות מנוע חיפוש מתקדם וסוכן דפדפן חדשני בשם Comet.

אמזון שלחה מכתב התראה (cease-and-desist) לפרפלקסיטי, ובו היא דורשת להפסיק מיד את השימוש בסוכן ה־AI, אשר לדבריה מבצע רכישות באתר אמזון בשם המשתמשים, בניגוד לתנאי השימוש וללא גילוי נאות. לדברי אמזון, הסוכן Comet פועל כאילו היה דפדפן רגיל, נכנס לחשבונות המשתמשים, מבצע רכישות ואף עוקף אמצעי הגנה שמטרתם למנוע בוטים בלתי מזוהים. החברה מתארת את הפעילות כהונאה דיגיטלית, טוענת לפגיעה בפרטיות המשתמשים ולהשחתת חוויית השופינג באתר.


פרפלקסיטי משיבה: "ניסיון לחסום חדשנות"

פרפלקסיטי, שמוערכת בשווי של כ־20 מיליארד דולר וזוכה למשקיעים בולטים לרבות ג'ף בזוס, בעל השליטה באמזון מסרה בתגובה כי מדובר בניסיון של אמזון להצר את צעדי החדשנות ולמנוע תחרות בתחום שבו גם היא עצמה פועלת.

"המשתמשים צריכים להיות חופשיים לבחור את הסוכן הדיגיטלי שלהם", כתב המנכ"ל ארווינד סריניוואס. "זה לא מתפקידה של אמזון לפקח על מי מקבל החלטות בשם המשתמש".

עוד נטען כי Comet אינו שואב או מאמן את מערכות הבינה המלאכותית על בסיס נתונים מאמזון, אלא פועל אך ורק על פי הרשאות שהמשתמש נותן, בין אם זו קנייה, מעבר בין מוצרים או השוואת מחירים.