התשובה של גוגל למטא: שת"פים חדשים במשקפיים החכמים

אחרי הכישלון של Google Glass ב-2013, החברה חוזרת לתחום עם שיתופי פעולה אסטרטגיים במטרה להתחרות במי שמובילה כרגע - מטא

רוי שיינמן |
נושאים בכתבה גוגל

בכנס המפתחים השנתי Google I/O שנערך במאונטן וויו, קליפורניה, הכריזה גוגל Alphabet -1.22%   על סדרת שיתופי פעולה חדשים שממקמים אותה בעמדה ברורה מול מטא Meta Platforms -0.05%   ואפל Apple -0.17%   במרוץ למשקפיים חכמים. גוגל תעבוד עם מותגי האופנה Warby Parker ו-Gentle Monster לפיתוח משקפיים חכמים המשלבים את יכולות הבינה המלאכותית של החברה. בנוסף, היא הודיעה על הרחבת שיתוף הפעולה הקיים עם סמסונג גם לתחום הזה.


המהלך הזה שם את גוגל בתחרות ישירה מול מטא, שכבר מציעה את משקפי Ray-Ban Meta המצוידים באינטליגנציה מלאכותית. לפי דיווח של מארק גורמן מבלומברג, גם אפל מפתחת משקפיים חכמים, אך אלו צפויים להגיע לשוק רק ב-2027.


משקפיים חכמים עם מצלמה, רמקולים, תצוגה, ובינה מלאכותית של ג'מיני

לפי גוגל, המשקפיים החדשים יעבדו בשילוב עם הסמארטפון של המשתמש, בדומה לפתרונות הקיימים של מטא. הם יצוידו במצלמה, מיקרופונים ורמקולים שיאפשרו שליטה באפליקציות, צילום תמונות, קבלת הודעות, ניווט קולי ואף תרגום סימולטני, והכל מבלי לשלוף את הטלפון מהכיס. הדגם המתקדם יכלול גם תצוגה מובנית בעדשה שתציג מידע חי בזמן אמת.


המשקפיים ירוצו על מערכת ההפעלה החדשה Android XR של גוגל, ויוטמעו בהם מודלי הבינה המלאכותית של החברה ממשפחת Gemini. בגוגל מציינים כי בהמשך השנה יתחילו יצרנים שותפים לייצר את המשקפיים בפועל, ובמקביל תפתח החברה תהליך ניסוי עם בודקים שיספקו משוב לגבי יעילות ופגיעה אפשרית בפרטיות.


גוגל חוזרת לזירת המשקפיים החכמים עם הלקחים שהפיקה

זוהי לא הפעם הראשונה שבה גוגל נכנסת לתחום המשקפיים החכמים. עוד ב-2013 השיקה החברה את Google Glass במסגרת תוכנית ניסיונית, וכעבור שנה הם הושקו לקהל הרחב. אולם העיצוב החריג, יחד עם תג מחיר של 1,500 דולר, הרתיעו את הצרכנים. גם חששות מהשלכות פרטיות, כמו האפשרות שמישהו יצלם אותך בלי ידיעתך, הובילו לביקורת ציבורית רחבה.


למרות הכישלון המסחרי של Google Glass, נראה שהטכנולוגיות שגוגל פיתחה אז חוזרות כיום למרכז הבמה. היום הציבור מקבל בהבנה רבה יותר מצלמות ואוזניות שנטמעות באביזרי לבוש. מעבר לכך, המשקפיים של מטא, שמעוצבים בדיוק כמו דגמי Ray-Ban רגילים, מראים כמה חשוב המראה החיצוני למכירות, בניגוד לעיצוב העתידני והמוזר של Google Glass.


המשקפיים החדשים הם חלק ממאמץ רחב יותר של גוגל בתחום המציאות הרבודה והווירטואלית. החברה שיתפה פעולה גם עם סמסונג ו-Qualcomm בפיתוח Project Moohan, פלטפורמה חדשה של סמסונג למשקפי מציאות משולבת, הצפויה לצאת לשוק בהמשך השנה. כל שחקניות הטכנולוגיה הגדולות מנסות לזהות מה יהיה המכשיר הבא שיחליף את הסמארטפון. בשלב זה אין ודאות שמשקפיים חכמים יהיו היורשים, במיוחד כל עוד הם תלויים בטלפון לשם קישוריות וכוח עיבוד. אבל ככל שהטכנולוגיה תתפתח, המכשירים יעמדו בזכות עצמם.

קיראו עוד ב"BizTech"


בשלב הזה, מטא נהנית מיתרון של ראשוניות עם המוצרים של Ray-Ban Meta. אולם לגוגל יש ידע מצטבר מהניסיון המוקדם עם Google Glass, והפעם היא מצרפת לשולחן גם שותפויות עיצוביות חזקות וטכנולוגיה מתקדמת יותר. אפל, מצדה, אמנם תגיע מאוחר, אך כפי שעשתה עם האייפון והשעון החכם, היא צפויה להיכנס בכל הכוח ולנסות להכתיב את הטון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סונדאר פיצאי גוגל GOOGLE
צילום: Eesan1969, Wikipedia

מנכ"ל גוגל: "האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו עומד להשתנות"

סונדאר פיצ'אי על העתיד - אינטרנט, משקפיים חכמים, בינה מלאכותית והחזון

עמית בר |

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל סבור שהבינה המלאכותית תחולל מהפכה הגדולה יותר מזו של האינטרנט. הוא מזכיר שכאשר האינטרנט החל את דרכו, גוגל כלל לא הייתה קיימת, ובאותו אופן הוא צופה שבעתיד הקרוב ייווצרו חברות, מוצרים וקטגוריות שכיום איננו יכולים אפילו לדמיין. פיצ'אי אומר את משנתו בתקשורת האמריקאית, ראיונות ופודקאסטים, אספנו את עיקרי הדברים מהזמן האחרון

משקפיים חכמים: מיליונים ינסו את המוצר בשנה הקרובה

גוגל חתמה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מותגי האופנה הבינלאומיים Gentle Monster ו-Warby Parker, ומתכננת להשיק גרסאות למפתחים עוד השנה. לדברי פיצ'אי, המוצרים שיגיעו למפתחים יהיו קרובים מאוד לגרסאות הסופיות שיגיעו לשוק הרחב.

הוא צופה שמיליוני אנשים ינסו את הטכנולוגיה. עם זאת, עדיין לא מדובר במוצר שיהפוך למיינסטרים ברמה של האייפון. האתגר המרכזי, לדבריו, הוא לשכנע אנשים לענוד מכשיר על הפנים שלהם לאורך זמן - רף שגבוה משמעותית מאשר להחזיק טלפון בכיס.

פיצ'אי מתמודד עם ביקורת חריפה מצד מפרסמים ובעלי אתרים, שבעצם מאשימים את גוגל בגניבת תוכן ובשימוש בו ללא תמורה כלכלית. הוא טוען שגוגל היא החברה היחידה שעדיין מתעדפת שליחת תעבורה לאתרי אינטרנט, בעוד שמתחרים חדשים מצהירים בגלוי שאינם מתכוונים לעשות זאת. הוא מציג מידע כי דפי האינטרנט הזמינים לסריקה של גוגל גדל ב-45% בשנתיים האחרונות בלבד - נתון שלדבריו סותר את הטענות על "מות האינטרנט". כשנשאל אם הגידול נובע מתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, הוא מסביר שלחברה יש מגוון טכניקות לזיהוי תוכן שנוצר על ידי מכונות, וזה לא מסביר את המגמה הכללית.

הוא משוכנע שכמו בכל המעברים הטכנולוגיים של 25 השנים האחרונות, גם הפעם התוצאה הסופית תהיה חיובית עבור בעלי האתרים.

האם עידן החיפוש המסורתי מגיע לקיצו?

לראשונה מזה 22 שנה נרשמה ירידה בחיפושים בדפדפן Safari של אפל, מה שהוביל לירידה זמנית במחיר המניה של גוגל. פיצ'אי דוחה את החששות ומתעקש שהחברה רואה צמיחה כוללת בשאילתות חיפוש, כולל במכשירי אפל.

יוני בן חמויוני בן חמו

כשה-AI עובד נגדך: מדוע תשתיות לבדן כבר לא מספיקות

בעידן של מתקפות סייבר חכמות, עסקים כבר לא יכולים להסתפק בתשתיות תקשורת בסיסיות – הגיע הזמן לחשוב מחדש על תשתיות, רשתות ואבטחה

נושאים בכתבה סייבר AI

קשה לחשוב על צמד מילים מדובר יותר בעת האחרונה מאשר "בינה מלאכותית". היא משנה את עולמנו ומכתיבה כללים חדשים כל יום, ובעיקר מעוררת עניין, שאלות והיערכות מחודשת במגזר העסקי.

ה-AI כבר היום משפר את הדרך שבה עסקים מתנהלים: תהליכים מתייעלים, שירותים מתקדמים מתגלגלים במהירות לשוק, ונוצרות יכולות חדשות שלא היו אפשריות עד לאחרונה. ארגונים משתמשים ב-AI  כדי לנתח נתונים במהירות, לחזות התנהגות לקוחות, לייעל תהליכי שרשרת אספקה ולהציע שירותים אוטומטיים חכמים שמעצימים את חוויית הלקוח.

אבל לא רק אנחנו משתמשים בטכנולוגיה הזו. האקרים ותוקפי סייבר עושים בה שימוש יום-יומי כדי לעקוף הגנות מסורתיות, לזהות פרצות בצורה חכמה יותר, ולבצע מתקפות מדויקות, שקטות ומורכבות מאי פעם. הם משתמשים ב-AI  כדי להסתוות, ללמוד דפוסי פעולה של משתמשים לגיטימיים, ולחדור למערכות בעזרת תוכן שנראה אנושי לחלוטין, החל מאימיילים מעולמות הפישינג ועד תקיפות מבוססות צ'אט.

המציאות הזו מחייבת כל ארגון, בכל גודל ובכל תחום, להסתכל מחדש על מה שהוא יודע, או חושב שהוא יודע, על תשתיות, רשתות ואבטחה. כבר לא מספיק "להיות מחובר". עכשיו צריך לדעת שאתה מחובר נכון, חכם ובעיקר בטוח

המספרים מדברים: איומי הסייבר מתעצמים

בשנת 2024 בלבד, הנזק העולמי מתקיפות סייבר חצה את רף 9.5 טריליון דולר, סכום אדיר, בסדר גודל של כלכלה של מדינה שלמה. מדובר בפגיעה שאינה רק טכנולוגית, אלא גם כלכלית, תדמיתית ותפעולית עבור ארגונים רבים.