21:17 מטבע הביטקוין נסחר לראשונה מעל 6000 דולר ליחידה

20:46 התאגיד ששואף להשקיע 880! מיליארד דולר בעשור הקרוב בסקטור הטכנולוגיה >>

18:44 סגירה יציבה בבורסות אירופה: הדאקס קרוב לרמת ה-13 אלף הנק'

08:53 שוק המט"ח: הדולר מתחזק 0.6% מול היין לרמה של 113 יין לדולר

08:07 בורסות אסיה: מדד האנג סאנג מטפס 1%

21:09 הסיבות שהביאו לתנודה החדה הבוקר בשווקים, האם יש סיבה לדאגה? >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

כחלון צריך להזיע - נתון מבהיל של הלמ"ס בעניין עליית מחירי הדירות בספטמבר

עם זאת, בלמ"ס מסבירים כי כמות הדירות שעמדה בבסיס הבדיקה הייתה נמוכה מאוד - הנה המספרים, וההסברים
 |  64
נתון מדאיג של הלמ"ס
Share
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום את מדד המחירים לצרכן, וכרגיל כחלק מהפרסום מציגה הלשכה את השינוי במחירי הדירות (נתון שאינו כלול במדד הכללי שכן בלשכה רואים ברכישת דירה השקעה ולא הוצאה). לפי העדכון הנוכחי, מחירי הדירות רשמו קפיצה מדאיגה מאוד של 1.3% בחודשים אוגוסט-ספטמבר לעומת חודשים יולי-אוגוסט. מדובר בשיעוא העלייה החד מאז 2013. עם זאת, בשיחה עם Bizportal מדגישים בלמ"ס כי הנתון איננו סופי שכן בשל ריבוי החגים בחודש אוקטובר, מספר העסקאות שדווחו ועל בסיסן יצא הדיווח הנוכחי של הלמ"ס היה נמוך מאוד מהממוצע.


נסביר כי נתוני העסקאות בשוק הדיור מועברים לרשות המיסים, ומשם שואבים בלמ"ס את המידע לצורך קביעת המדד. בחודש אוקטובר היה מיעוט של ימי עבודה בשל החגים ולכן מספר העסקאות שדווחו על מתחת ל-50% מהמספר הממוצע לחודש ללא חגים. כלומר אין ספק שקיימות עסקאות רבות נוספות שלא דווחו ולא נכללו בחישוב הלמ"ס והן עשויות להטות את שינוי המחירים בצורה מהותית.

אם אכן ישאר השינוי במחירי הדירות על התייקרות של 1.3%, הדבר מביא את קצב עליית המחירים בשנה האחרונה ל-8.5%! בכל אופן, כחלון צריך להזיע לקראת העדכון של הנתון הנוכחי בחודש הבא.נציין כי בחודש הקודם נתון מחירי הדירות של הלמ"ס הציג עלייה של 0.4%, זאת לאחר עלייה של 0.1% חודש קודם. כלומר העדכון הנוכחי הוא חודש שלישי ברציפות של עליית מחירים. אז מי זוכר כעת את הסערה שהייתה אחרי שנתון הלמ"ס מלפני 3 חודשים הראה ירידה קלה במחירי הדירות ומיד לאחריו נתון השמאי הממשלתי הראה עלייה (דבר שגרם לאיסור פרסום עתידי של הנתון ע"י השמאי הממשלתי). כחלון טען אז להגנתו כי נתון הלמ"ס מדויק יותר. עכשיו צריך להתמודד.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

64 תגובות ב-51 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
51 fishko 19/11/2016 18:16 גם אכל את הדגים המסריחים וגם גורש מהעיר
אף דירה שלישית לא תמכר. ושקל אחד לא ירד במחירי הדירות
50 יואל 19/11/2016 11:45 לדעתי הנתון גבוה משמעותית
הרי ברור שכל הצעדים מעלים את המחיר כולם מרוויחים מעליית המחירים אחרת כולם מפסידים הכל צעדי ראווה להעלאת מס על שכבות חזקות ולא יותר מכך
49 כחלון שקרן 17/11/2016 07:26 קודם קונסים את מעמד הביניים, ומציעים לו לקפוץ מהגגות,
ואח"כ מבריחים את משקיעי חוץ הכסף הגדול שנכנס למדינה, ועכשיו נשאר רק לסלק את הזוגות הצעירים ואז אולי אולי כחלון יוכל להתפאר שבלם את העליה במחירי הנדלן. אדיוט מושחת שמנסה להלחם בכוחות השוק העולמי ע"י קנסות בתרוצים אויליים, כול מה שהיית צריך לעשות זה לאפשר מענקים לזוגות צעירים, לא הטבות ליהלומנים, גוזלי תמלוגי גז, חברים בקצא ושאר שחיתויות, סבה"כ היית צריך לתת פירור מכול המיסים לזוגות צעירים!
יואל 19/11/2016 11:47 הכותרת האמיתית הברחת משקיעים וקריסת הענף
זה מה שבפועל קורה מנוע צמיחה שהולך וכבה הרי יש לנו הרבה מנועי צמיחה
48 רמי 16/11/2016 11:56 ריבית ריבית ריבית
הנה זה מגיע אפשר לעשות הרבה מהלכים הדבר היחיד שיוריד את המחירים היא עליית הריבית , עובד לאורך כל השנים כמו מראה ריבית עולה מחיר צולל , סופרים את הימים עד לעלייה בארה"ב ? אם תספיקו למכור לפני תרוויחו עוד כמה שקלים
47 האיש והמעברה. 16/11/2016 10:22 מחירי הדירות ירדו כשכחלון יבין....
מחירי הדירות ירדו כשכחלון יבין שהאובססיה שלו נגד משקיעי הדירות לא תשחרר אפילו דירה אחת לשוק , וגם אם יהיו משקיעים חלשים וחסרי אחריות שימכרו דירות זה לא יגרום רק להחלפת ידיים בין משקיעים ולא יוסיף שום דירה לשוק. הגיע הזמן קיבינימט להפסיק להסית נגד משקיעי הדירות ולהתחיל בבניה מסיבית של עשרות אלפי דירות חדשות תוך עקיפת בירוקרטיה ממשלתית.
אמיר 17/11/2016 08:09 לא משתלם להשקיע
ריבית המשכנתאות היא בקירוב 4%, תוסיף מס רכישה של 8% ועוד הוצאות עו"ד ומתווך (אם יש). התשואה על השכרה היא בסביבות 2% + המס על מחזיקי דירה שלישית (אם יש). אני לא רואה איך זה משתלם להשקיע היום.
יואל 19/11/2016 11:48 כיבוי מנוע צמיחה קריסת ענף הנדלן
זו התוצאה
46 לכחלון 16/11/2016 09:01 הבועה בטות תתפוצץ השאלה אם זה יהיה
זה שיש בועה כולם יודעים זה שסופם של בועות להתפוצץ זה גם כולם יודעים השאלה אם זה יהיה בקדנציה שלך. או אחריך.....
45 קותי 16/11/2016 08:44 משפחת נתניהו יושבת על נדל"ן בשווי עשרות מיליוני שקלים
האם מישהו חושב שמשפחת נתניהו תאפשר את הורדת מחירי הנדל"ן ובכך תפסיד מיליוני שקלים? כל עוד ביבי ראש ממשלה, מחירי הנדל"ן לא יוזלו!!!
44 לילי 16/11/2016 08:34 לא מורידים מחירים ע"י חלוקת מתנות לחלק קטן של רוכשים
נתן להוריד מחירים בלי לחלק מתנות
43 קורמורן 16/11/2016 08:23 כעת מביאים חברות בניה סיניות, אולי נראה תוצאות. (ל"ת)
42 D 16/11/2016 07:51 אם תבדוק לעומק מר פינק תגלה שכמות העיסקאות צנחה,שזה
קורה דהיינו עליית מחיר במחזור עסקאות נמוך זה דווקא אומר שהשוק חלש מאד , זה אומר שרוב המוכרים שלא מצליחים למכור טרם התפשרו על המחיר ומצד שני הקונים לא יכולים להעלות את ההצעות יותר , שמאסת העסקאות תצא לפועל אתה תראה כמה השוק היה חלש וקראת את הנתון הזה לא נכון.
יואל 19/11/2016 11:49 זה מיעוט משקיעים זה קריסת ענף בינוי
זה קריסת מנועי צמיחה
41 לירון 16/11/2016 07:14 קדימה כחלון, תגביל גם את הפרסומים של הלשכה
בושה שהם לא מתיישרים לפי הקו שלך.
40 טלטל 16/11/2016 07:08 כחלון בחור טוב חרוץ מאד וטיפש מאד.זה שילוב קטלני
עם תוצאה שלא מיטיבה עם אזרחי המדינה שרואים איך בעולות על דירה מתרחקת מהם.
39 אבי 16/11/2016 06:37 תיקפוץ מהגגות
הבטחת שאנשים יקפצו מהגגות.תיקפוץ אתה
38 b 16/11/2016 06:03 כחלון מס על דירה3פגיעה בדמוקרטיה ובהמשך עתידך הפוליטי (ל"ת)
37 רפי 16/11/2016 00:57 איך אריאל שרון זל בנה למיליון עולים? ןאתה מה? (ל"ת)
36 מוטי 16/11/2016 00:38 הרבה לחץ של משקיעים יש פה
לא למדתם את הנוסחה ? ריבית משכנתא יורדת - מחיר עולה ולהפך.
35 עמי 15/11/2016 23:42 מוזר רשום שהמדד ירד ב 0.3 באוקטובר בהלמס
כנראה שמישהו בלחץ אטומי חחחחח
34 בן אהרון 15/11/2016 23:19 נתנו לאדם חסר ניסיון לנהל למדינה את הכלכלה !!!
לכחלון אין הבנה, אין ניסיון ואין יכולת או כישרון. התוכניות שלו לא היו עומדות במבחן לסטודנטים לכלכלה שנה א׳.
33 מ 15/11/2016 23:18 מיעוט עסקאות שנסגרות בתמחור גבוה
זה מה שקורה וזה בהחלט סימן שאנחנו בסוף בועה, עניין של חודשים ספורים. מי שקונה עכשיו הוא או פראייר או מתאבד כלכלית.
32 כחלון היה אפס 15/11/2016 23:11 כחלון הרס את שוק התקשורת והורס את הדיור, מתפרע ויורה
כחלון הוא איש מסוכן, יהיר שההיבריס עלה לו לראש. הניפוח שהתקשורת עשתה לו על "הורדת מחירי הסולולר" - שבפועל בוצע על ידו תוך נזקי עתק לקופות הגמל והפנסיה של כולנו ולא פחות חמור להרס ענף התקשורת שמקרטע עד היום, אותו כחלון משתולל בחוצות העיר מטיל מיסים על ימין ועל שמאל, משמיץ ותוקף כמו ביריון את כל מי שמעיז למתוח עליו ביקורת, וכמובן תוקף בברוטליות כל מי שלא עומד דום להוראותיו. הכחלון הזה במקום לבנות דירות או להפחית את הבירוקרטיה ההרסנית הקיימת בתחום היתיר הבניה, עוסק בהסזתה כנגד חלק מהעם, אזרחים שהם "במקרה" בעלי דירות, שכל עוונם הוא שכאשר ההשקעות הפיננסיות התרוקנו מתוכן הם קנו דירות כדי לחסוך את כספם. הכחלון מסית נגדם את הציבור ללא בושה כמו בתקופות אפלות במשטרים אפלים. תמיד צריך לזכור את דבריו כשאמר על על רעיה שטראוס "מדושני עונג ושנוזל להם שומן מהשפתיים", איש עלוב שמסית בנימה שמזכירה משטר אפל שכל אחד יכול לחשוב עליו.
אחד 16/11/2016 07:47 "שיהרוס" את הנדל"ן כמו "שהרס" את התקשורת... זו המטרה (ל"ת)
31 רבינוביץ 15/11/2016 22:56 פיתרון מהיר
אם בבנק יתנו 4% ומעלה השוק יצף בדירות למכירה
30 אלכס 15/11/2016 22:42 ככה לא בונים חומה
3000 או 4000 יחידות דיור במחיר למשתכן????? ככה הוא רוצה להפוך מגמה? או שתציף 40000-50000 יחידות דיור מיידית או שתתחנן בפני פלוג שתעלה ריבית במשק.
29 אלי 15/11/2016 21:59 בדרך לקנות דירה שלישית
נדלן זה אפיק השקעה סולידי מלפני שכחלון נולד וימשיך להיות גם אחרי שהוא ילך, הוא סתם מבלבל את כולם ומפיל אחריות על המשקיעים כאילו הם גנבים.אנשים שיוצרים פילוג בעם בסוף נעלמים, סכסכנות ולקקנות לא ישאירו אותו לאורך זמן בפוליטיקה
יואל 19/11/2016 11:52 אני כבר קונה את השמינית
כמו שאמרת היינו כאן לפניו ונישאר כאן אחריו עד 120 אינשאללא
28 מציאותי בניגוד אליכם 15/11/2016 21:17 כל כך פטתי וכתבה ממומנת בבירור
כואב הלב לראות אתכם מזיעים.. הכתבות בזמן האחרון ההתעסקות סביב זה...חחח יד 2 כל רבע שעה מורידים מחירים - יש תוסף באינטרנט שמראה שינוי מחירים זה פשוט מטורף אני אישית מנהל טבלת אקסל מעקב אחרי מחירים בפרויקטים זה פשוט כבר חצי שנה בהתרסקות... אני רק רוצה לראות מה יגידו אתרי "הכלכלה" שהכל יתפוצץ... איך הם יסבירו את כל הכתבות הממומנות האלה פתטים- תמחרו את הדירות שלכם ומהר אני כבר מכרתי
חחח 16/11/2016 11:52 מציאותי, מה הלחץ לגרום לאנשים למכור?
במציאות, המציאותי מת לקנות. מחכה שנים ומנהל רשימות של דירות שכבר לא יכול לקנות
דני 16/11/2016 01:06 תפנה עם כל הנתונים שאתה אוסף למתן חודורוב. כ (ל"ת)
27 זיוה 15/11/2016 21:10 תקראו בגוגל "שוק הנדל"ן כמשחק קלפים" *********
מה יעשו הילדים שלנו?
26 יוסי 15/11/2016 21:02 זוגות צעירים שרכשו דירה מקבלן יפסידו הרבה כסף,על מס ד-3 (ל"ת)
25 אזרח 15/11/2016 20:59 אין אינטרס להוריד מחירים
אים המדינה מספסרת במחירי קרקעות ודואגת שהמחירים יהיו גבוהים וגם מגבילה את העובדים וכל זאת בשביל שהמחירים יהיו גבוהים והאזרחים המטומטמים שותקים
24 hh 15/11/2016 20:57 מס דירה 3וצעדים קיצוניים יפגעו חזק בצעירים שקנו ד-מקבלן
המחירים ירדו ויפסידו הרבה מאוד כסף עד הכניסה לדירה שחלמו כל החיים
אחד 15/11/2016 23:07 כן זה סכנת נפשות עכשיו הנדל"ן (ל"ת)
23 hh 15/11/2016 20:48 מס על דירה 3 פגיעה בדמוקרטיה בחופש הכלכלה ומעמד הבינוני (ל"ת)
22 אנונימי 15/11/2016 20:16 בושה וחרפה
נשבע לכם שאני מוריד מחיר תוך חודשים.פשוט מאד מכשיר שטחים ליד ערים ומוריד קראוונים בעשרות אלפים וזה מוריד מחירי שכירות בעשרות אחוזים והמשקיעים מתפטרים מהדירות
21 מירב 15/11/2016 20:09 מה הבעיה? כחלון בחודש הבא יכניס את מחירי דירות למשתכן
ויראה שבקושי יש עליה.....
20 אלי 15/11/2016 20:09 למה מתפלאים, עד עכשיו לא נעשה שום צעד רציני להורדת
מחירי הדיור
19 אנונימי 15/11/2016 20:01 בושה וחרפה
נשבע לכם שאני מוריד מחיר תוך חודשים.פשוט מאד מכשיר שטחים ליד ערים ומוריד קראוונים בעשרות אלפים וזה מוריד מחירי שכירות בעשרות אחוזים והמשקיעים מתפטרים מהדירות
18 הסבר 15/11/2016 19:52 תן לי הסבר אחד למה שאני יצביע לך שוב?? (ל"ת)
17 אוי כחלון כחלון 15/11/2016 19:51 לך חפש כושי אחר שיצביע לך..אני את הלקרדה
אני את הלקרדה אכלתי ממך בקיצור 10 מנדטים ממשלה צרה הרבה כוח ולא עשית כלום.....בבחירות הבאות כנראה תלך הביתה וטוב שיש לך בית משלך...
16 יוסף 15/11/2016 19:50 כחלון =000000000000000000000000000000000000000000000000 (ל"ת)
15 יעקב מורה לנהיגה 15/11/2016 19:42 איך הפילו אותך על נושא הדיור? איזה נזק גרמת ! (ל"ת)
14 משקיע שפוי 15/11/2016 19:41 שפו כחלון רק בניה מסיבית תוריד
בהינתן הנתונים הקיימים המחירים רק יעלו אין אלטרנטיבה להוספת דירות.
13 מושיקו 15/11/2016 19:35 רק בנייה מסיבית תוריד מחירי דיור
אין נסים ונפלאות, רק בנייה מסיבית תוריד את מחירי הדיור. הדרך לכך פשוטה: 1. ליבא חברות קבלניות מסין, יחד עם הפועלים. 2. לשחרר קרקעות בזול תמורת התחייבות החברות לדירות במחיר 30-40 אחוז פחות מהמחירים היום. 3. לתת לבנקים ליפול, לא להרתע. אם צריך להציל בנקים, להזרים כסף, כפי שנעשה בארה"ב. בהזדמנות זו ניתן להיפטר מהבנקאים שהעניקו משכנתאות לכל דיכפין. 4. הממשלה תפסיד הרבה כסף, תאמינו לי שזה לא נורא. אי אפשר גם להרוויח וגם להוריד מחירי דיור, זו הרי סתירה מובהקת. נראה אז מה יקרה לצוברי הדירות למיניהם: הם ירוצו למכור, כך שיחד עם הבנייה המסיבית יהיו מספיק דירות, גם במרכז. תזכרו איך פישר ה"גאון" שקשק רק למשמע הכוונה להוריד מחירי דיור באופן דראסטי. אין צורך להשית מס על בעלי דירות, שכן בנייה מסיבית ממילא תעשה את העבודה. אין גם מה לדאוג לבנקים. הכל תלוי ברצון הממשלה. כחלון הוא ארכי נוכל. כדי להוזיל משמעותית מחירי דיור, הוא חייב בהכרח לצאת חזיתית מול ביבי ומול פלוג נגידת בנק ישראל. זה כמובן לא יקרה, כי מה שחשוב לכחלון הוא הישרדותו הפוליטית ואתם האזרים שווים כקליפת השום!!! הוא לא טיפש, אלא ארכי נוכל
12 שמאי ותיק בתל אביב 15/11/2016 19:34 כחלון, אתה הגורם המרכזי להעלאת מחירי הדירות ומחירי
השכירות. שלא יהיה לך ספק !
11 יהל 15/11/2016 19:23 כחלון תודה , מזל שאין מדד שמאי / כניראה העליה כפולה
ראוי לייצר מדד אחר משהו שייקרא מדד חציון משוקלל ככה ניתן לטרלל את כולם ולהראות בכל רגע נתון כל נתון שרוצים גם אם עולה ניתן להסתכל מלמעלה ולראותו יורד איי איי כחלון עוד חודשיים ונתחיל שוב לקנות דירות
10 כחלון 15/11/2016 19:20 הוא די סתום וזה בעיה (ל"ת)
9 יוס 15/11/2016 19:11 לא מבין למה שכחלון יצליח איפה שאחרים
נכשלו. זה שוק חופפשי רק אם הוא יחלק קרקעות בחינם המחירים ירדו דרסטי כל מצב אחר לא יעזור
דב 15/11/2016 19:37 9-יוס
זה נכון מאד. וזה דווקא לא אשמתו של כחלון=כישלון. אלא, מה שמזעזע הוא היומרנות שלו לפתור את הבעיה. הכישלון הזה לא מבין מימינו ומשמאלו ומתיימר לדעת, ולהבין, ולטפל.
8 הומלס 15/11/2016 19:10 ככה כשיש 3-4 גופים שמפרסמים נתוני מחיר דירות. (ל"ת)
7 אנונימי 15/11/2016 19:04 טיפש כמו כחלון ! (ל"ת)
6 משה 15/11/2016 19:02 כחלון =0
היה ברור לכל בר דעת שכחלון הוא לא הכלכלן שיפתור את בעיות הדיור כמו גם כל פקידי האוצר המקובעים שאין להם מושג בהתנהלות שוק
דב 15/11/2016 19:38 6-משה
הרבה יותר או נכון יותר פחות מאפס.
5 משקיע בעל 12 דירות 15/11/2016 19:00 כחלון אתה נהדר תמשיך בכל הכוח !!! (ל"ת)
4 נכה מחוסר דיור 15/11/2016 18:59 אמן אמן שתתפוצץ הבועה
ושכל מי שרכש דירה ועזר לתדלק את הבועה יגיד וואלה עשיתי טעות שרכשתי דירה במחיר מטורף הייתי צריך לחשוב יותר ולא לקנות.
3 אזרח 15/11/2016 18:58 כחלוןjQuery20307203854967374355_1479228790169?
מתנצל על הבורות..מי זה כחלון?? מה הוא עשה בשביל המדינה?!
2 די 15/11/2016 18:52 אל תבהילו את כחלון. הוא יאבד עשתונות אם לא יצליח
כי עתידו הפוליטי מונח פה על הכף. והוא עוד ילאים לבעלי דירות את כל הדירות שלהם. גם ככה הוא סיים את הקריירה שלו אבל בגלל שהוא שרדן לא פחות מביבי הוא יעשה תעלול ויצטרף לליכוד העיקר שתהיה משכורת שתכסה לו את הפיליפינית ועוד שווי של 3 דירות מושכרות בצפון ת"א
דב 15/11/2016 19:40 2-די
כחלון=כישלון. הרבה יותר.
1 יש ר א לי 15/11/2016 18:49 ותחשבו אם השמאי הממשלתי היה מפרסם את הנתונים?
היתה עלייה גבוהה יותר, אבל כחלון אסר עליו לפרסם נתונים, אז מה כחלון? עכשיו תאסור גם על הלמ"ס לפרסם? כחלון נכשל אז בצר לו הוא יפיץ נתונים כרצונו, לא חשוב אם אלה נתוני אמת או לא, העיקר שיהיו לרוחו. כ ח/ש לון.
שולי 15/11/2016 19:45 מחר השמאי הממשלתי יפוטר ע"י שרה (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש