ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

יוסי פרנק בהמלצה בגזרת המט"ח: "הזדמנות קניה חד משמעית"

השקל בשיא כל הזמנים מול סל המטבעות - ופרנק קורא לבנק ישראל לפעול "לפני שתהיה קטסטרופה". ומה על המשקיע לעשות?
יוסי פרנק, צילום: Getty images Israel
בעוד הדולר ממשיך לצלול מול השקל, והבוקר (ד') נופל מולו בכ-1% אל עבר שפל של 8 חודשים, יוסי פרנק, מנכ"ל אנרג'י פייננס, יוצא בהמלצה חד משמעית לסוחרי המט"ח, וקורא לבנק ישראל לפעול, היות והשקל נמצא כעת בשיא של כל הזמנים מול סל המטבעות.
(עדכון: גם לאחר קביעת השער היציג של הדולר, שעמד על 3.788, המטבע האמריקני ממשיך להחלש) לסיבות להחלשות הדולר - לחץ כאן.
"אם אני הייתי בנק ישראל הייתי נעמד על הרגליים ושערותיי היו סומרות: חוזקו של השק הוא דבר שמחייב את הבנק לצאת בתגובה מאוד חריפה, ולא בסתם פעולה סטדנטרית. מדובר באיום מתמשך, שיפגע מאוד קשה בניסיונות ההתאוששות של צמיחה של המשק". פרנק כמובן מתייחס לכך שחוזקו של השקל מקשה על הייצוא מישראל, מה שפוגע בצמיחה. לדבריו, אי אפשר להמשיך ולחכות להעלאת הריבית בארה"ב: "אנחנו רואים שהם לא ממהרים להעלות ריבית, עשויה להתרחש קטסטורופה".
"ה'תירוץ' העיקרי לזינוק בשקל היה כל הסיפור של מתווה הגז, אבל אנחנו רואים שגם לאחר דחייתו, המגמה של ההתחזקות ממשיכה. גם כשמחלקת המחקר של בנק ישראל מסרו כי הריבית לא תעלה בטווח של שנה – השקל המשיך להתחזק בצורה חדה, זוהי פעילות ספקולטיבית לחלוטין".
   
ואכן, בחודשיים האחרונים ניתן לראות כי ההחלשות של הדולר מול השקל הינה הרבה מעבר להחלשותו בעולם, וןלראיה – האירו כמעט ולא התחזק מול השקל.
פרנק, כאמור, קורא לבנק ישראל להגביר את המלחמה בפעילות הספקולטיבית: "בנק ישראל חייב להגדיל את  הקניות, ולהבהיר שהוא שולט בעניינים".
כעצה למשקיעים, פרנק טוען כי חד משמעית הדולר הוא הזדמנות קניה: "אין לו עוד סיבה ליפול ואין לו לאן ליפול" - אמר, היות ובמהלך השנה האחרונה הדולר, גם בשפל שלו, לא ירד מתחת ל-3.75 שקל.
תגובות לכתבה(50):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 34.
    הדולר כמובן צנח מאז (ל"ת)
    מוטי 20/11/2017 10:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 33.
    יש מי שיודע לנהל את המט"ח
    מסתכל מלמעלה 10/04/2016 11:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לקנות בזול = בהבט נכון. וכל מיני יועצים ויודעי דבר - צועקים מבחוץ מה קורה ומתי צריך לקנות... אינם מבינים דבר וחצי דבר בעינין. תנו לאנשים שנבחרו לעשות את עבודתם - ורק בסוף הדרך תגידו תודה...
    סגור
  • 32.
    יחי המלך
    יוסי 01/04/2016 10:06
    הגב לתגובה זו
    0 3
    הדולר יטוס חזרה בתוך כחודש ויעבור את ה4 ש.את הסיבות אין צורך שאפרט.תהיו בשמחה תמיד ותיראו.
    סגור
  • 31.
    מזל טוב לכולם
    משה 31/03/2016 16:06
    הגב לתגובה זו
    4 0
    היום שער חליפין (שקל/סל)- נומינלי אפקטיבי ירד לשפל כל הזמנים 84.89961.
    סגור
  • את הסל (ל"ת)
    היכן רואים 31/03/2016 22:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • להלן הלינק
    משה 31/03/2016 23:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    http://www.boi.org.il/he/DataAndStatistics/Pages/SeriesSearchBySubject.aspx?Level=4&sId=51
    סגור
  • 30.
    השאלה שצריכה להשאל
    משה 31/03/2016 13:54
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מה קרה לכלכלת ישראל במשך החודשים האחרונים כדי לגרום לשער הדולר לרדת בכ- 22 אגורות שהם כ- 5.5%. כנראה שיפור בנתוני צמיחה שהינם מעולים למשק, משק שלא נמצא במיתון, המשק נמצא ביעד אינפלציה שהוא כ- 2.5%, ריבית שפויה של כ- 3.5% במשק, הרבית בארץ נמוכה מזו של ארצות הברית, המשק בארץ חזק וגדול מהמשק בארצות הברית.
    סגור
  • השאלה....
    יקי 31/03/2016 14:25
    הגב לתגובה זו
    4 1
    השאלה שצריכה להשאל היא: האם יש למדינה ראש ממשלה המתפקד לטובת המדינה או לטובת טייקונים מקורבים העושים סיבוב עלינו...ונראה לי שהתשובה מאוד ברורה
    סגור
  • 29.
    השאלה שצריכה להשאל
    משה 31/03/2016 13:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה קרה לכלכלת ישראל במשך החודשים האחרונים כדי לגרום לשער הדולר לרדת בכ- 22 אגורות שהם כ- 5.5%. כנראה שיפור בנתוני צמיחה שהינם מעולים למשק, משק שלא נמצא במיתון, המשק נמצא ביעד אינפלציה שהוא כ- 2.5%, ריבית שפויה של כ- 3.5% במשק, הרבית בארץ נמוכה מזו של ארצות הברית, המשק בארץ חזק וגדול מהמשק בארצות הברית.
    סגור
  • 28.
    יוסי פרנק, מה זאת אומרת אין לדולר לאן ליפול?
    יוני 31/03/2016 13:41
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אין בכלכלה דבר כזה!!! זאת הטעיה גסה של הקוראים שלך!
    סגור
  • טען עוד
  • 27.
    הנגידה....
    בני 31/03/2016 10:17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    נא לא להפריע לי בתרדמת....הכדורים שקיבלתי מהטייקון המהמר בשוק המט"ח מרדימים אותי...
    סגור
  • 26.
    תוהה
    קורא נתונים 31/03/2016 05:17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    האם יתכן שפרנק הוא הפוך על הפוך ? יודע מתי ירד הדולר ויודע מתי יעלה סתם ככה ? תחשבו לבד
    סגור
  • 25.
    אנדרלמוסיה של בנק ישראל
    YAYA 31/03/2016 01:11
    הגב לתגובה זו
    5 2
    בנק ישראל גרם לאנדרלמוסיה בשוק הדיור ויגרום גם להרס היצואנים המייצאים לשוק הדולרי..אני לא מבין איך הדולר מתחזק בעולם ומול השקל נחלש כשהריבית השקלית הינה אפסית.
    סגור
  • 24.
    הדולר יבקר ב3.74 לפני שנדבר על קניה (ל"ת)
    אחד העם 30/03/2016 21:54
    הגב לתגובה זו
    4 9
    סגור
  • 23.
    גם אתה ספקולנט
    יעקב 30/03/2016 21:13
    הגב לתגובה זו
    2 1
    תן לשוק. לעבוד
    סגור
  • 22.
    לא רואים את הפתרון. הוא מאד פשוט.
    איך בנק ישראל והאוצר 30/03/2016 19:58
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אם ישקיעו באסדות לפיתוח לוויתן ובצינור גז נוסף לחוף זה גם יעלה עכשיו בזול ,כי הנפט זול וגם יפתור את היצע הדולרים ויצור ביקוש לדולר שאין עימו הרחבה של צריכה אלא מצד היבוא הממשלתי, גם אמור לספק את פיסקת היציבות וגם ניתן להרוויח בעתיד עבור ההולכה.
    סגור
  • 21.
    בחיית תעשו הגהה (ל"ת)
    דיקציה 30/03/2016 18:32
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 20.
    השקל אכן חזק מידי אבל הטעות של מר פרנק שהוא
    כלכלן 30/03/2016 18:28
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ממשיך לקרוא לבנק ישראל לפעול,כאשר הוכח כבר למעלה מ 20 שנים שהתערבויות כאלה לא מחזיקות זמן,ומשק פתוח חשוף לתנועת הון בסכומים פי כמה וכמה ממה שיכול להרשות בנק ישראל להתערב.
    סגור
  • 19.
    השקל חזק היות ויש יותר מוכרי מטח מקונים
    זה לא ספקולנטים 30/03/2016 18:21
    הגב לתגובה זו
    3 3
    יש עודף בחן השוטף שמביא לעוצמת השקל
    סגור
  • 18.
    צריך לפטר את פלוג הטיפשה ולסגור את ישראל לאלתר. (ל"ת)
    אלי 30/03/2016 17:49
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 17.
    יוסי אתה לא מבין שיש לנו טיפשה בבנק ישראל..... (ל"ת)
    אלי 30/03/2016 17:47
    הגב לתגובה זו
    10 3
    סגור
  • 16.
    כנראה בלונג על הדולר
    יעקב 30/03/2016 17:21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    נרטה לי שהוא פשוט מושקע בדולר אם לא היה לא היינו רואים המלצה כזאת
    סגור
  • 15.
    מאז המלצת הקנייה החמה, הדולר ירד בעוד 3 אגורות...
    דני 30/03/2016 17:19
    הגב לתגובה זו
    9 0
    ובסך הכל עברו לא יותר מ - 4 שעות
    סגור
  • למה לשקר ?
    יוסי 30/03/2016 20:54
    הגב לתגובה זו
    2 9
    הדולר ירד ל 3.78 בעת הפרסום- ירד קצת אחרי זה ועלה יותר עכשיו אז למה סתם לשקר ? חוץ מזה רק אדיוט וטוקבקיסט מחפש את התחתית כדי לקנות ואת השיא למכור.אדיוט לא ירויח.טוקבקיסט מציד ירויח כי הוא תמיד קונה הכי בזול ומוכר העי ביוקר-בטוקבק כמובן
    סגור
  • דולר
    מ 30/03/2016 23:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאז שהוא המליץ 6אחוז ירד לא יודע כלום ושום דבר
    סגור
  • יוסי, דווקא קניתי היום בשער 3.8 ....
    דני 30/03/2016 23:16
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מה זה הסגנון הזה? איזה התלהמות! יותר גרוע מטוקביסט. אני בניגוד אליך לא השמצתי, רק אמרתי שהוא ירד בשלוש אגורות.
    סגור
  • דולר
    גואל מ 31/03/2016 10:05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא התלהמות עקבי ומדויק מ4 שקל לדולר הוא ממליץ לקנות אני לא אומר שהכוון לא ישתנה
    סגור
  • 14.
    בניגוד למטבעות אחרים שנחלשו 20-30 אחוז מול הדולר
    פעיל 30/03/2016 17:01
    הגב לתגובה זו
    8 0
    בשנה האחרונה, השקל לא זז כמעט מולם ועכשיו הוא מתחזק גם מול הדולר , אבל , מצב כזה הוא כמו רוגטקה, ככל שהשקל חזק יותר כך הוא יצטרך להחלש בעתיד הנראה לעין , במצב המשק הנוכחי בו רואים ירידה מהותית ברווחיות אל מול עלייה חדה בהיקף החובות ובועת נדלן , תערובת קטלנית שתביא למשבר שפונדמטאלית ישלח את השקל מינימום אל איזור ה-4.5 בשנתיים הקרובות...כך שאין מה להתרגש מתנועות בטווח הקצר לדעתי.
    סגור
  • הטעות שלך הוא שהדולר לא שווה כלום
    אחד העם 30/03/2016 21:55
    הגב לתגובה זו
    2 3
    לכן כל המטבעות בעולם מתחזקות מולו.
    סגור
  • היא שהדולר התחזק מול כל המטבעות החל מ
    הטעות שלך 30/03/2016 23:47
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יין יפני, וון קוריאני, ריאל ברזילאי, לירה טורקית, רובל, יואן, יורו.... כל המטבעות לעיל נחלשו למימדים הזויים רק השקל מבצר!!!יש משהו בדבריו של פרנק,אם צודק הדולר נראה שצריך להכות את השקל באחוזים רבים 10...20..30% דולר ב 4.5-5 נראה בעתיד הבינוני...מצד שני, שוק המניות בקרשים ובסביבת ריבית 0 שתמשך עמוק ל2017 בתחזיות והרבה כסף בצד - ראו נתןן M1 שנמצא בשיא כל הזמנים , כך שהתחזית למניות נראית אופטימית, מה שלא תומך בהתחזקות הדולר...בסוף זה לא יזוז וגם זה לא..
    סגור
  • 13.
    יוסי פרנק תבין. השקל לא נסחר לפי כלכלה אלא לפי רמאות
    יניב 30/03/2016 16:31
    הגב לתגובה זו
    7 1
    הרי אני זוכר שהיורו דולר היה ב1.24 לפני שנה בערך הדולר היה 3.92 אין קורלציה עם העולם אלא הגדולים רואים מה אנשים עושים ודופקים אותם יוצרים עיוות עם העולם הציבור קונה ואז ממשיכים עם העיוות עוד יותר וזה בעיה של שוק ריכוזי עם מספר קטן של בנקים ומוסדיים קל להם לתאם בנהם עד שלא יהיה ניקוי אורוות חקירה רצינית ומעצרים לא יעזור כלום
    סגור
  • 12.
    מדיניות בנק ישראל
    דני 30/03/2016 15:51
    הגב לתגובה זו
    6 0
    יוסי מתי תבין שלגברת אין מדיניות כלכלית...היא בסך הכל מצייתת להוראות. שקל חזק משרת את מי שמינה אותה והיא המיסכנה לא יכולה שלא לציית
    סגור
  • אין מדיניות לבנק ישראל
    ריקי 30/03/2016 16:21
    הגב לתגובה זו
    7 1
    האנרכיה שבמדינה אינה רק בחוסר המשילות של ראש הממשלה אלא זולגת גם לכלכלה הפריכה שלנו. גוף ספקולנטי עט על הכאוס ומנצל זאת לעשיית רווח קל ומהיר. לא אתפלא אם יתברר שהגוף הזה מקורב לשלטון
    סגור
  • 11.
    הדולר ימשיך לרדת
    אבי 30/03/2016 15:42
    הגב לתגובה זו
    8 2
    הסיבה להחלשות הדולר היא הצהרתה של ג'נט ילן שאין בכוונתה להעלות את הריבית בתקופה הקרובה. התוצאה תהיה המשך הראלי בשוקי ההון ועליה במחירי הנדל"ן.
    סגור
  • 10.
    יוסי פרנק גם אמר שמחירי הנדלן ירדו ב 2009!!זהירות
    גדי 30/03/2016 15:26
    הגב לתגובה זו
    8 9
    מהמלצותיו
    סגור
  • 9.
    מדובר בפרשן קצת דמיקולו,עשית שורט על הדולר
    ארנסט 30/03/2016 15:24
    הגב לתגובה זו
    5 18
    ותראו איך בטוח אני ירוויח, לא נראה לי שהוא יודע מה זה ריבית
    סגור
  • דימיקולו זה עוד בעדינות !!! (ל"ת)
    רונן 30/03/2016 15:49
    הגב לתגובה זו
    4 9
    סגור
  • 8.
    תעשו על פרנק גוגל תבינו במי מדובר (ל"ת)
    אבי 30/03/2016 15:09
    הגב לתגובה זו
    3 9
    סגור
  • 7.
    השקל חזק בגלל עוצמת הכלכלה המקומית-צמיחה ,מאזן תשלומים (ל"ת)
    בואו נירגע 30/03/2016 15:09
    הגב לתגובה זו
    2 15
    סגור
  • 6.
    פלוג מגרבצת ורק יושבת וממתינה להעלאת הריבית באמריקה
    שאול 30/03/2016 14:36
    הגב לתגובה זו
    23 0
    פלוג הבטלנית מתעלמת מהכתובת שעל הקיר ומתעסקת אך ורק בתיאוריה ובמספרים שקופצים לה מתוך הדו"חות שעל שולחנה. כשהמשבר הפיננסי יגיע, היא כמובן תטיל את האחריות על מישהו אחר כפי שנהוג במקומותינו.
    סגור
  • מחכה לפנסיה התקציבית שלה יחד עם שאר פקידי הבנק (ל"ת)
    פלוג 30/03/2016 15:49
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • אם כבר.. אומרים מגרפטת (ל"ת)
    יבחוש 30/03/2016 15:41
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 5.
    מציע לבנק ישראל לראות מה עשה מדד מלניק
    רפי 30/03/2016 14:27
    הגב לתגובה זו
    3 1
    רמז: הוא נותר ללא שינוי בפברואר. סימן לעצירה במשק
    סגור
  • 4.
    גמרת על בנק ישראל יוסי, יש להם רק דולרים ומפסידים
    אמנון 30/03/2016 14:15
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בנק ישראל אוסף את כל הדולרים שהאריקאים ידפסו.מה ניראה לך יוסי שהוא יעשה איתם?
    סגור
  • 3.
    יוסי בנק ישראל לא יעשה דבר
    משה 30/03/2016 14:14
    הגב לתגובה זו
    18 0
    אתמול בשעה 14:30 שערי אופציות דולר שקל שיקפו את השער היציג, כיצד ניחשו אנשי המסחר את שערו היציג של הדולר כשלוש רבעי שעה לפני הזמן בעוד מנהל מסחר? בנק ישראל לא פותר את הבעיה ברגע שהיא מתחילה אלא מחכה כתוצאה מכך הוא צריך לפתור את הבעיה במחיר גבוהה בהרבה יותר! דבר אחד ניתן לאמר על בנק ישראל שמחלק המחקר עובדת שעות נוספות להפיק מחקרים שתמיד לא משקפים את העתיד. היום שער חליפין (שקל/סל)- נומינלי אפקטיבי ירד לשפל כל הזמנים 85.00. כאן לא מדובר על הדולר אלא על כך שהשקל הינו מטבע שהתחזק כנגד כל המטבעות וראשי בנק ישראל נרדמו בשמירה.
    סגור
  • הדולאר ירד באוגוסט יחזור למעלה
    בקיץ התיירות 30/03/2016 14:31
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אז למה להתערב.
    סגור
  • הדולר ירד לסביבות בשנה שעברה הוא עלה בגלל פצלי הנפט
    שמטוב 30/03/2016 18:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו פצלי הנפט לא שווים מכירה והמשק האמריקאי לא מסוגל להתרומם
    סגור
  • ירד לסביבות 3.5 שקל לדולר
    שמטוב 01/04/2016 11:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה הערך ההנכון של השקל. אי אפשר להחזיק לאורך זמן באופן מלאכותי שקל מפוחת.
    סגור
  • 2.
    איסוף שקל
    אמיר 30/03/2016 14:02
    הגב לתגובה זו
    8 2
    יוסי ! פנייתך לבנק ישראל - דיבור לקיר . המוסד הזה כבר טובע במיליארדים שקנה , ללא תוצאה משמעותית , גם הורדת ריבית לא יעזור . מה שנותר לו - צעדים אדמיניסטרטיבים , כי פד כבר לא בתמונה .
    סגור
  • 1.
    אני לא מאשים את פרנק הוא השוטה הקלסי שתוך יומיים הוא
    בגש 30/03/2016 13:55
    הגב לתגובה זו
    6 14
    שוכח את הכשלון האחרון שלו, אלא את מי שעדיין קורא אותו
    סגור