22:30 סגירה יציבה בוול סטריט: אפל איבדה עוד 1%, טסלה צללה >>

22:42 ג'ון מקיין הודיע כי החליט להצביע נגד ההצעה הנוכחית לביטול "אובמהקר" >>

20:26 העליות בזהב נחלשות לאחר סיום המסחר באירופה

18:26 טסלה השלימה ירידה בזק של 9% מהשיא, הזדמנות או סכין נופלת? >>

16:48 מדד הפחד (הויקס) קופץ 3.5% עם פתיחת המסחר בוול סטריט

16:00 תיק המניות של הקרן הגדולה בעולם - הנה ההחזקות המרכזיות >>

11:11 סגירה שלילית בבורסות אסיה: האנג סנג איבד 0.8%, ניקיי ירד 0.25% >>

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

יוסי פרנק בהמלצה בגזרת המט"ח: "הזדמנות קניה חד משמעית"

השקל בשיא כל הזמנים מול סל המטבעות - ופרנק קורא לבנק ישראל לפעול "לפני שתהיה קטסטרופה". ומה על המשקיע לעשות?
 |  49
מזהיר מקטסטרופה
Share
בעוד הדולר ממשיך לצלול מול השקל, והבוקר (ד') נופל מולו בכ-1% אל עבר שפל של 8 חודשים, יוסי פרנק, מנכ"ל אנרג'י פייננס, יוצא בהמלצה חד משמעית לסוחרי המט"ח, וקורא לבנק ישראל לפעול, היות והשקל נמצא כעת בשיא של כל הזמנים מול סל המטבעות.


(עדכון: גם לאחר קביעת השער היציג של הדולר, שעמד על 3.788, המטבע האמריקני ממשיך להחלש) לסיבות להחלשות הדולר - לחץ כאן.

"אם אני הייתי בנק ישראל הייתי נעמד על הרגליים ושערותיי היו סומרות: חוזקו של השק הוא דבר שמחייב את הבנק לצאת בתגובה מאוד חריפה, ולא בסתם פעולה סטדנטרית. מדובר באיום מתמשך, שיפגע מאוד קשה בניסיונות ההתאוששות של צמיחה של המשק". פרנק כמובן מתייחס לכך שחוזקו של השקל מקשה על הייצוא מישראל, מה שפוגע בצמיחה. לדבריו, אי אפשר להמשיך ולחכות להעלאת הריבית בארה"ב: "אנחנו רואים שהם לא ממהרים להעלות ריבית, עשויה להתרחש קטסטורופה"."ה'תירוץ' העיקרי לזינוק בשקל היה כל הסיפור של מתווה הגז, אבל אנחנו רואים שגם לאחר דחייתו, המגמה של ההתחזקות ממשיכה. גם כשמחלקת המחקר של בנק ישראל מסרו כי הריבית לא תעלה בטווח של שנה – השקל המשיך להתחזק בצורה חדה, זוהי פעילות ספקולטיבית לחלוטין".
   
ואכן, בחודשיים האחרונים ניתן לראות כי ההחלשות של הדולר מול השקל הינה הרבה מעבר להחלשותו בעולם, וןלראיה – האירו כמעט ולא התחזק מול השקל.פרנק, כאמור, קורא לבנק ישראל להגביר את המלחמה בפעילות הספקולטיבית: "בנק ישראל חייב להגדיל את  הקניות, ולהבהיר שהוא שולט בעניינים".

כעצה למשקיעים, פרנק טוען כי חד משמעית הדולר הוא הזדמנות קניה: "אין לו עוד סיבה ליפול ואין לו לאן ליפול" - אמר, היות ובמהלך השנה האחרונה הדולר, גם בשפל שלו, לא ירד מתחת ל-3.75 שקל.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

49 תגובות ב-33 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
33 מסתכל מלמעלה 10/04/2016 11:53 יש מי שיודע לנהל את המט"ח
לקנות בזול = בהבט נכון. וכל מיני יועצים ויודעי דבר - צועקים מבחוץ מה קורה ומתי צריך לקנות... אינם מבינים דבר וחצי דבר בעינין. תנו לאנשים שנבחרו לעשות את עבודתם - ורק בסוף הדרך תגידו תודה...
32 יוסי 01/04/2016 10:06 יחי המלך
הדולר יטוס חזרה בתוך כחודש ויעבור את ה4 ש.את הסיבות אין צורך שאפרט.תהיו בשמחה תמיד ותיראו.
31 משה 31/03/2016 16:06 מזל טוב לכולם
היום שער חליפין (שקל/סל)- נומינלי אפקטיבי ירד לשפל כל הזמנים 84.89961.
היכן רואים 31/03/2016 22:35 את הסל (ל"ת)
משה 31/03/2016 23:59 להלן הלינק
http://www.boi.org.il/he/DataAndStatistics/Pages/SeriesSearchBySubject.aspx?Level=4&sId=51
30 משה 31/03/2016 13:54 השאלה שצריכה להשאל
מה קרה לכלכלת ישראל במשך החודשים האחרונים כדי לגרום לשער הדולר לרדת בכ- 22 אגורות שהם כ- 5.5%. כנראה שיפור בנתוני צמיחה שהינם מעולים למשק, משק שלא נמצא במיתון, המשק נמצא ביעד אינפלציה שהוא כ- 2.5%, ריבית שפויה של כ- 3.5% במשק, הרבית בארץ נמוכה מזו של ארצות הברית, המשק בארץ חזק וגדול מהמשק בארצות הברית.
יקי 31/03/2016 14:25 השאלה....
השאלה שצריכה להשאל היא: האם יש למדינה ראש ממשלה המתפקד לטובת המדינה או לטובת טייקונים מקורבים העושים סיבוב עלינו...ונראה לי שהתשובה מאוד ברורה
29 משה 31/03/2016 13:47 השאלה שצריכה להשאל
מה קרה לכלכלת ישראל במשך החודשים האחרונים כדי לגרום לשער הדולר לרדת בכ- 22 אגורות שהם כ- 5.5%. כנראה שיפור בנתוני צמיחה שהינם מעולים למשק, משק שלא נמצא במיתון, המשק נמצא ביעד אינפלציה שהוא כ- 2.5%, ריבית שפויה של כ- 3.5% במשק, הרבית בארץ נמוכה מזו של ארצות הברית, המשק בארץ חזק וגדול מהמשק בארצות הברית.
28 יוני 31/03/2016 13:41 יוסי פרנק, מה זאת אומרת אין לדולר לאן ליפול?
אין בכלכלה דבר כזה!!! זאת הטעיה גסה של הקוראים שלך!
27 בני 31/03/2016 10:17 הנגידה....
נא לא להפריע לי בתרדמת....הכדורים שקיבלתי מהטייקון המהמר בשוק המט"ח מרדימים אותי...
26 קורא נתונים 31/03/2016 05:17 תוהה
האם יתכן שפרנק הוא הפוך על הפוך ? יודע מתי ירד הדולר ויודע מתי יעלה סתם ככה ? תחשבו לבד
25 YAYA 31/03/2016 01:11 אנדרלמוסיה של בנק ישראל
בנק ישראל גרם לאנדרלמוסיה בשוק הדיור ויגרום גם להרס היצואנים המייצאים לשוק הדולרי..אני לא מבין איך הדולר מתחזק בעולם ומול השקל נחלש כשהריבית השקלית הינה אפסית.
24 אחד העם 30/03/2016 21:54 הדולר יבקר ב3.74 לפני שנדבר על קניה (ל"ת)
23 יעקב 30/03/2016 21:13 גם אתה ספקולנט
תן לשוק. לעבוד
22 איך בנק ישראל והאוצר 30/03/2016 19:58 לא רואים את הפתרון. הוא מאד פשוט.
אם ישקיעו באסדות לפיתוח לוויתן ובצינור גז נוסף לחוף זה גם יעלה עכשיו בזול ,כי הנפט זול וגם יפתור את היצע הדולרים ויצור ביקוש לדולר שאין עימו הרחבה של צריכה אלא מצד היבוא הממשלתי, גם אמור לספק את פיסקת היציבות וגם ניתן להרוויח בעתיד עבור ההולכה.
21 דיקציה 30/03/2016 18:32 בחיית תעשו הגהה (ל"ת)
20 כלכלן 30/03/2016 18:28 השקל אכן חזק מידי אבל הטעות של מר פרנק שהוא
ממשיך לקרוא לבנק ישראל לפעול,כאשר הוכח כבר למעלה מ 20 שנים שהתערבויות כאלה לא מחזיקות זמן,ומשק פתוח חשוף לתנועת הון בסכומים פי כמה וכמה ממה שיכול להרשות בנק ישראל להתערב.
19 זה לא ספקולנטים 30/03/2016 18:21 השקל חזק היות ויש יותר מוכרי מטח מקונים
יש עודף בחן השוטף שמביא לעוצמת השקל
18 אלי 30/03/2016 17:49 צריך לפטר את פלוג הטיפשה ולסגור את ישראל לאלתר. (ל"ת)
17 אלי 30/03/2016 17:47 יוסי אתה לא מבין שיש לנו טיפשה בבנק ישראל..... (ל"ת)
16 יעקב 30/03/2016 17:21 כנראה בלונג על הדולר
נרטה לי שהוא פשוט מושקע בדולר אם לא היה לא היינו רואים המלצה כזאת
15 דני 30/03/2016 17:19 מאז המלצת הקנייה החמה, הדולר ירד בעוד 3 אגורות...
ובסך הכל עברו לא יותר מ - 4 שעות
יוסי 30/03/2016 20:54 למה לשקר ?
הדולר ירד ל 3.78 בעת הפרסום- ירד קצת אחרי זה ועלה יותר עכשיו אז למה סתם לשקר ? חוץ מזה רק אדיוט וטוקבקיסט מחפש את התחתית כדי לקנות ואת השיא למכור.אדיוט לא ירויח.טוקבקיסט מציד ירויח כי הוא תמיד קונה הכי בזול ומוכר העי ביוקר-בטוקבק כמובן
מ 30/03/2016 23:38 דולר
מאז שהוא המליץ 6אחוז ירד לא יודע כלום ושום דבר
דני 30/03/2016 23:16 יוסי, דווקא קניתי היום בשער 3.8 ....
מה זה הסגנון הזה? איזה התלהמות! יותר גרוע מטוקביסט. אני בניגוד אליך לא השמצתי, רק אמרתי שהוא ירד בשלוש אגורות.
גואל מ 31/03/2016 10:05 דולר
לא התלהמות עקבי ומדויק מ4 שקל לדולר הוא ממליץ לקנות אני לא אומר שהכוון לא ישתנה
14 פעיל 30/03/2016 17:01 בניגוד למטבעות אחרים שנחלשו 20-30 אחוז מול הדולר
בשנה האחרונה, השקל לא זז כמעט מולם ועכשיו הוא מתחזק גם מול הדולר , אבל , מצב כזה הוא כמו רוגטקה, ככל שהשקל חזק יותר כך הוא יצטרך להחלש בעתיד הנראה לעין , במצב המשק הנוכחי בו רואים ירידה מהותית ברווחיות אל מול עלייה חדה בהיקף החובות ובועת נדלן , תערובת קטלנית שתביא למשבר שפונדמטאלית ישלח את השקל מינימום אל איזור ה-4.5 בשנתיים הקרובות...כך שאין מה להתרגש מתנועות בטווח הקצר לדעתי.
אחד העם 30/03/2016 21:55 הטעות שלך הוא שהדולר לא שווה כלום
לכן כל המטבעות בעולם מתחזקות מולו.
הטעות שלך 30/03/2016 23:47 היא שהדולר התחזק מול כל המטבעות החל מ
יין יפני, וון קוריאני, ריאל ברזילאי, לירה טורקית, רובל, יואן, יורו.... כל המטבעות לעיל נחלשו למימדים הזויים רק השקל מבצר!!!יש משהו בדבריו של פרנק,אם צודק הדולר נראה שצריך להכות את השקל באחוזים רבים 10...20..30% דולר ב 4.5-5 נראה בעתיד הבינוני...מצד שני, שוק המניות בקרשים ובסביבת ריבית 0 שתמשך עמוק ל2017 בתחזיות והרבה כסף בצד - ראו נתןן M1 שנמצא בשיא כל הזמנים , כך שהתחזית למניות נראית אופטימית, מה שלא תומך בהתחזקות הדולר...בסוף זה לא יזוז וגם זה לא..
13 יניב 30/03/2016 16:31 יוסי פרנק תבין. השקל לא נסחר לפי כלכלה אלא לפי רמאות
הרי אני זוכר שהיורו דולר היה ב1.24 לפני שנה בערך הדולר היה 3.92 אין קורלציה עם העולם אלא הגדולים רואים מה אנשים עושים ודופקים אותם יוצרים עיוות עם העולם הציבור קונה ואז ממשיכים עם העיוות עוד יותר וזה בעיה של שוק ריכוזי עם מספר קטן של בנקים ומוסדיים קל להם לתאם בנהם עד שלא יהיה ניקוי אורוות חקירה רצינית ומעצרים לא יעזור כלום
12 דני 30/03/2016 15:51 מדיניות בנק ישראל
יוסי מתי תבין שלגברת אין מדיניות כלכלית...היא בסך הכל מצייתת להוראות. שקל חזק משרת את מי שמינה אותה והיא המיסכנה לא יכולה שלא לציית
ריקי 30/03/2016 16:21 אין מדיניות לבנק ישראל
האנרכיה שבמדינה אינה רק בחוסר המשילות של ראש הממשלה אלא זולגת גם לכלכלה הפריכה שלנו. גוף ספקולנטי עט על הכאוס ומנצל זאת לעשיית רווח קל ומהיר. לא אתפלא אם יתברר שהגוף הזה מקורב לשלטון
11 אבי 30/03/2016 15:42 הדולר ימשיך לרדת
הסיבה להחלשות הדולר היא הצהרתה של ג'נט ילן שאין בכוונתה להעלות את הריבית בתקופה הקרובה. התוצאה תהיה המשך הראלי בשוקי ההון ועליה במחירי הנדל"ן.
10 גדי 30/03/2016 15:26 יוסי פרנק גם אמר שמחירי הנדלן ירדו ב 2009!!זהירות
מהמלצותיו
9 ארנסט 30/03/2016 15:24 מדובר בפרשן קצת דמיקולו,עשית שורט על הדולר
ותראו איך בטוח אני ירוויח, לא נראה לי שהוא יודע מה זה ריבית
רונן 30/03/2016 15:49 דימיקולו זה עוד בעדינות !!! (ל"ת)
8 אבי 30/03/2016 15:09 תעשו על פרנק גוגל תבינו במי מדובר (ל"ת)
7 בואו נירגע 30/03/2016 15:09 השקל חזק בגלל עוצמת הכלכלה המקומית-צמיחה ,מאזן תשלומים (ל"ת)
6 שאול 30/03/2016 14:36 פלוג מגרבצת ורק יושבת וממתינה להעלאת הריבית באמריקה
פלוג הבטלנית מתעלמת מהכתובת שעל הקיר ומתעסקת אך ורק בתיאוריה ובמספרים שקופצים לה מתוך הדו"חות שעל שולחנה. כשהמשבר הפיננסי יגיע, היא כמובן תטיל את האחריות על מישהו אחר כפי שנהוג במקומותינו.
פלוג 30/03/2016 15:49 מחכה לפנסיה התקציבית שלה יחד עם שאר פקידי הבנק (ל"ת)
יבחוש 30/03/2016 15:41 אם כבר.. אומרים מגרפטת (ל"ת)
5 רפי 30/03/2016 14:27 מציע לבנק ישראל לראות מה עשה מדד מלניק
רמז: הוא נותר ללא שינוי בפברואר. סימן לעצירה במשק
4 אמנון 30/03/2016 14:15 גמרת על בנק ישראל יוסי, יש להם רק דולרים ומפסידים
בנק ישראל אוסף את כל הדולרים שהאריקאים ידפסו.מה ניראה לך יוסי שהוא יעשה איתם?
3 משה 30/03/2016 14:14 יוסי בנק ישראל לא יעשה דבר
אתמול בשעה 14:30 שערי אופציות דולר שקל שיקפו את השער היציג, כיצד ניחשו אנשי המסחר את שערו היציג של הדולר כשלוש רבעי שעה לפני הזמן בעוד מנהל מסחר? בנק ישראל לא פותר את הבעיה ברגע שהיא מתחילה אלא מחכה כתוצאה מכך הוא צריך לפתור את הבעיה במחיר גבוהה בהרבה יותר! דבר אחד ניתן לאמר על בנק ישראל שמחלק המחקר עובדת שעות נוספות להפיק מחקרים שתמיד לא משקפים את העתיד. היום שער חליפין (שקל/סל)- נומינלי אפקטיבי ירד לשפל כל הזמנים 85.00. כאן לא מדובר על הדולר אלא על כך שהשקל הינו מטבע שהתחזק כנגד כל המטבעות וראשי בנק ישראל נרדמו בשמירה.
בקיץ התיירות 30/03/2016 14:31 הדולאר ירד באוגוסט יחזור למעלה
אז למה להתערב.
שמטוב 30/03/2016 18:13 הדולר ירד לסביבות בשנה שעברה הוא עלה בגלל פצלי הנפט
עכשיו פצלי הנפט לא שווים מכירה והמשק האמריקאי לא מסוגל להתרומם
שמטוב 01/04/2016 11:04 ירד לסביבות 3.5 שקל לדולר
זה הערך ההנכון של השקל. אי אפשר להחזיק לאורך זמן באופן מלאכותי שקל מפוחת.
2 אמיר 30/03/2016 14:02 איסוף שקל
יוסי ! פנייתך לבנק ישראל - דיבור לקיר . המוסד הזה כבר טובע במיליארדים שקנה , ללא תוצאה משמעותית , גם הורדת ריבית לא יעזור . מה שנותר לו - צעדים אדמיניסטרטיבים , כי פד כבר לא בתמונה .
1 בגש 30/03/2016 13:55 אני לא מאשים את פרנק הוא השוטה הקלסי שתוך יומיים הוא
שוכח את הכשלון האחרון שלו, אלא את מי שעדיין קורא אותו
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש