לקראת הקמת רציו חו"ל - נחתם הסכם עם אקסון מובייל הענקית
קצת יותר משבוע לאחר שדיווחה על כוונתה להקים שותפות חדשה שתתמקד בחיפושי גז-נפט בחו"ל, מדווחת היום רציו כי בעבור אחד מהנכסים שיוכנסו לאותה שותפות (שצפויה להיקרא רציו חו"ל), נחתם הסכם עם חברת בת של ענקית הנפט האמריקנית אקסון מובייל ולפיה זו תרכוש 50% מהזכויות ותהיה המפעילה של הרישיון..
מדובר בנכס בשם 'בלוק B' בגינאה (מדינה קטנה הסמוכה לונצאולה בדרום אמריקה) בו מחזיקות המשפחות לנדאו ורוטלוי בשיעור של 50% והייתרה מוזחקת בידי שותף מקומי. חברת הבת של אקסון מובייל האמריקנית היא Esso Exploration and Production Guyana והיא תרכוש 50% מהזכויות בנכס - שווה בשווה מהשותפים הקיימים (רציו חו"ל לכשתוקם והשותף המקומי).
- 17.אר 07/11/2016 12:30הגב לתגובה זומשפחת רוטלוי לרצות להשקיע את ה30 מיליון שקל העודפים בכל מיניי הרפתקאות מחוץ למדינה אני קניתי את המניות שלכם כדי שתשקיעו אותם בלווייתן מי שמסכים לביזיון הזה שאתם רוצים לבצע אידיוט יש לכם כסף מיותר החזירו לנו !!!!!! השב
- 16.הכי ותיק 38 24/07/2016 22:39הגב לתגובה זוכל מערך הקמת ה****שותפות החדשה**** מקורה ובישולה נעשה ב משרדי הנהלת רציו ויותר מכך בכספי שכר ההנהלה ש שלמו משקיעי רציו ישראל אבל כרגיל אף אחד לא ירים את נס המרד וידרוש בירור מקיף ו תביעת זכויות בנדון טיפ***** בעצם לא אתן מאחר וברור לי ש יושמדו ראיות אבל יש לדעתי בשפע
- 15.אדי 24/07/2016 18:43הגב לתגובה זוכמה אחוזים?
- 14.ככ 24/07/2016 17:15הגב לתגובה זונכנס בהם
- היבריס * (ל"ת)ככ 24/07/2016 21:55הגב לתגובה זו
- 13.חזיקיש 24/07/2016 16:21הגב לתגובה זורמאות
- איזה וויסוט!!!!! זבל לא מווסטים רק מושלים (ל"ת)אלון 24/07/2016 18:28הגב לתגובה זו
- 12.אבי3 24/07/2016 16:16הגב לתגובה זוכללי שלוקח רווח מההכנסות ברוטו של החברה. בלי קשר אם החברה מרוויחה או מפסידה. ועם הכסף של השותף המוגבל(האמיתי) הם משתמשים למשכורות שלהם-ולפיתוח השדה. אסור לתת יד לזה.
- 11.אור הנר 24/07/2016 14:26הגב לתגובה זוגיניאה נמצאת באפריקה! הכוונה גויאנה
- 10.כמה פעמים להסביר שאין כאן בורסה ..הכל בלוף גדול (ל"ת)שלומי 24/07/2016 13:00הגב לתגובה זו
- 9.היכן כל הממוחים שרצוי טטוס חחח..הכל מכור תתחילו להבין (ל"ת)שלומי 24/07/2016 12:58הגב לתגובה זו
- לשלומי 24/07/2016 13:32הגב לתגובה זושמשחקים עם האנשים פה.אנשים האמינו להם ועכשו יושבים על הגדר.........................
- רציו תרוץ על אפכם ועל חמתכם צרי עין גמדים (ל"ת)יעקב 24/07/2016 14:08
- 8.רציו חול לרציו ? מה עניין בעלי המניות (ל"ת)לא הבנתי מה הקשר בין 24/07/2016 12:05הגב לתגובה זו
- חלישעי 24/07/2016 12:18הגב לתגובה זוהכל כתוב במאיה
- 7.רציו המניה זה פח (ל"ת)ערן 24/07/2016 12:03הגב לתגובה זו
- מטוסי הרשע (ל"ת)תליק 24/07/2016 16:27הגב לתגובה זו
- 6.מדוע להשקיע ב חמור יד שלישית שאפשר ב אקסון ישיר? (ל"ת)YL 24/07/2016 11:53הגב לתגובה זו
- 5.דודי 24/07/2016 11:44הגב לתגובה זושנים אני אומר לכל האפסים של רציו תזרקו את הנייר טואלט וקנו אבנר או דלק לפחות בנייר זה מחלקים רווחים אבל יתכן ורוב הציבור ש מחזיק נייר טואלט של רציו חושב וחולם על גיזת הזהב חברים יקרים זה רק באגדות. לנדאו בחור חכם הוא לא צריך נפט/גז הוא חיי טוב מ הנפקות של חבורת הפריירים*****לפני ההתלהמות בקבוק מים קרים חובה
- 4.מחזיק רציו 24/07/2016 11:12הגב לתגובה זו7 שנים הגז באדמה ואתם מדברים איתי על חול לכו לעזעזל אתם והגז עדיף היה שלא היו מוצאים אותו.תתחילו לפתח את לוויתן אמן ולא תמצאו כלום באפריקה יא נוכלים קמצנים רטוולי ולנדאו שתי משפחות זבל
- הבעיה לא בבעלים הבעיה היא סוג המשקיעים (ל"ת)המלך 24/07/2016 14:55הגב לתגובה זו
- 3.למה הנייר לא זז????? (ל"ת)אור 24/07/2016 10:48הגב לתגובה זו
- 2.נמוכה 85 אחוז מהשיא למה?? (ל"ת)רציו אופציה 14 24/07/2016 10:38הגב לתגובה זו
- 1.לביזפורטל 24/07/2016 10:02הגב לתגובה זומעניין אותנו לדעת מה עם נטע ורועי שלנו בארץ????????????
- לפי הפרסומים של רציו במצגות זה אמור להתחיל ב 2017 (ל"ת)מחזיק רציו 24/07/2016 10:24הגב לתגובה זו
- משקיע 24/07/2016 13:33מחויבים עד סוף 2016 לקדוח

דוראד יוצאת לדרך עם תחנת הכוח השנייה: הדירקטוריון אישר את הקמת "דוראד 2"
לאחר שינוי התקנון וגיבוש גוש הרוב, אושר תכנון וביצוע הרחבה של כ-640 מגה-ואט בהשקעה של כ-3 מיליארד שקל; החברה התחילה להיערך ברמה הפרקטית: מצד אחד לארגן את המימון מול הבנקים והגורמים המממנים, ומצד שני להבטיח מקום אצל יצרני הטורבינות בעולם
אמש אושרה באופן רשמי יציאתה לדרך של תחנת "דוראד 2" - פרויקט ההרחבה הגדול של תחנת הכוח הפרטית באשקלון. מדובר בהוספה של טורבינה חדשה שתגדיל את כושר הייצור של התחנה בכ- 640 מגה-ואט, כך שסך ההספק יעמוד על כ-1.5 ג׳יגה-ואט. מדובר על מהלך שיהפוך את דוראד לאחת מהתחנות הגדולות והמרכזיות במשק הישראלי. היקף ההשקעה מוערך בכ- 2.5-3 מיליארד שקל.
המהלך התאפשר לאחר שבתחילת ספטמבר הנוכחי שונו סעיפי התקנון של החברה באסיפת בעלי המניות, מהלך שהוביל לכך שגוש הרוב החדש - המורכב מאלומי לוזון, המדינה (באמצעות קצא״א) וחברת הפניקס : מחזיק בלמעלה מ-80% מהזכויות. שינוי זה ניטרל את יכולתה של אדלטק, שמחזיקה כ-19% בלבד, להטיל וטו על החלטות מהותיות. למעשה, לראשונה בתולדות דוראד נוצר רוב יציב וברור שמסוגל להוציא לפועל מהלכים אסטרטגיים, ובראשם הרחבת התחנה.
במקביל לאישור העקרוני, החברה החלה לבצע את הצעדים המעשיים הנדרשים: גיבוש תקציב ראשוני לקראת סגירה פיננסית מול בנקים וגופים מוסדיים, ושריון "חלון ייצור" אצל ספקי ציוד טורבינות בינלאומיים. מדובר בשני שלבים קריטיים, האחד כדי להבטיח את מקורות המימון להקמה, והשני כדי להבטיח שלא ייווצר עיכוב של שנים בשל עומס ההזמנות בשוק העולמי. הפרויקט צפוי לתרום באופן מהותי ליציבות משק החשמל בישראל.
ההוספה של מאות מגה-ואט לרשת בארץ תאפשר פיזור עומסים יעיל יותר בימי חום כבד ובאירועי חירום, ותקטין את הסיכון למחסור בהספק. בנוסף, בהיבט הכלכלי, הגדלת התחרות והיכולת של תחנות פרטיות לספק יותר חשמל עשויה להוביל בטווח הבינוני לבלימת עליות תעריף ואולי אף לירידה במחירים. כמו כן, המהלך מחזק את מעמדה של קבוצת לוזון בתחום האנרגיה ומבסס אותה כאחת מהשחקניות המרכזיות במשק. צירוף הפניקס והמדינה לגוש הרוב מעניק לחברה יציבות נוספת מול לחצים חיצוניים, ומאותת לשוק על ביטחון גבוה בהיתכנות הכלכלית של ההרחבה.
- גוש הרוב מתחזק בדוראד: לוזון-אלומי משנה את מאזן הכוחות
- הפניקס ולוזון מעמיקים את ההחזקה בדוראד - ואדלטק מאבדת את יכולת הבלימה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנגד, אדלטק נותרה כעת במיעוט ללא יכולת ממשית להשפיע, ותיאלץ לשקול את דרכה מחדש: בין אם משפטית או עסקית. עם זאת, הדרך ל"דוראד 2" עדיין לא פשוטה. החברה מציינת כי ההקמה מותנית בקבלת היתרי בנייה, בהשגת מימון בהיקפים גדולים, ובהתמודדות עם רגולציה מסוימת. כל עיכוב באחד מאלה עלול לדחות את לוחות הזמנים. בשוק מעריכים כי גם אם הכל יתנהל חלק, הפרויקט יגיע לשלב הפעלה מסחרית רק בעוד מספר שנים.

דוראד יוצאת לדרך עם תחנת הכוח השנייה: הדירקטוריון אישר את הקמת "דוראד 2"
לאחר שינוי התקנון וגיבוש גוש הרוב, אושר תכנון וביצוע הרחבה של כ-640 מגה-ואט בהשקעה של כ-3 מיליארד שקל; החברה התחילה להיערך ברמה הפרקטית: מצד אחד לארגן את המימון מול הבנקים והגורמים המממנים, ומצד שני להבטיח מקום אצל יצרני הטורבינות בעולם
אמש אושרה באופן רשמי יציאתה לדרך של תחנת "דוראד 2" - פרויקט ההרחבה הגדול של תחנת הכוח הפרטית באשקלון. מדובר בהוספה של טורבינה חדשה שתגדיל את כושר הייצור של התחנה בכ- 640 מגה-ואט, כך שסך ההספק יעמוד על כ-1.5 ג׳יגה-ואט. מדובר על מהלך שיהפוך את דוראד לאחת מהתחנות הגדולות והמרכזיות במשק הישראלי. היקף ההשקעה מוערך בכ- 2.5-3 מיליארד שקל.
המהלך התאפשר לאחר שבתחילת ספטמבר הנוכחי שונו סעיפי התקנון של החברה באסיפת בעלי המניות, מהלך שהוביל לכך שגוש הרוב החדש - המורכב מאלומי לוזון, המדינה (באמצעות קצא״א) וחברת הפניקס : מחזיק בלמעלה מ-80% מהזכויות. שינוי זה ניטרל את יכולתה של אדלטק, שמחזיקה כ-19% בלבד, להטיל וטו על החלטות מהותיות. למעשה, לראשונה בתולדות דוראד נוצר רוב יציב וברור שמסוגל להוציא לפועל מהלכים אסטרטגיים, ובראשם הרחבת התחנה.
במקביל לאישור העקרוני, החברה החלה לבצע את הצעדים המעשיים הנדרשים: גיבוש תקציב ראשוני לקראת סגירה פיננסית מול בנקים וגופים מוסדיים, ושריון "חלון ייצור" אצל ספקי ציוד טורבינות בינלאומיים. מדובר בשני שלבים קריטיים, האחד כדי להבטיח את מקורות המימון להקמה, והשני כדי להבטיח שלא ייווצר עיכוב של שנים בשל עומס ההזמנות בשוק העולמי. הפרויקט צפוי לתרום באופן מהותי ליציבות משק החשמל בישראל.
ההוספה של מאות מגה-ואט לרשת בארץ תאפשר פיזור עומסים יעיל יותר בימי חום כבד ובאירועי חירום, ותקטין את הסיכון למחסור בהספק. בנוסף, בהיבט הכלכלי, הגדלת התחרות והיכולת של תחנות פרטיות לספק יותר חשמל עשויה להוביל בטווח הבינוני לבלימת עליות תעריף ואולי אף לירידה במחירים. כמו כן, המהלך מחזק את מעמדה של קבוצת לוזון בתחום האנרגיה ומבסס אותה כאחת מהשחקניות המרכזיות במשק. צירוף הפניקס והמדינה לגוש הרוב מעניק לחברה יציבות נוספת מול לחצים חיצוניים, ומאותת לשוק על ביטחון גבוה בהיתכנות הכלכלית של ההרחבה.
- גוש הרוב מתחזק בדוראד: לוזון-אלומי משנה את מאזן הכוחות
- הפניקס ולוזון מעמיקים את ההחזקה בדוראד - ואדלטק מאבדת את יכולת הבלימה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנגד, אדלטק נותרה כעת במיעוט ללא יכולת ממשית להשפיע, ותיאלץ לשקול את דרכה מחדש: בין אם משפטית או עסקית. עם זאת, הדרך ל"דוראד 2" עדיין לא פשוטה. החברה מציינת כי ההקמה מותנית בקבלת היתרי בנייה, בהשגת מימון בהיקפים גדולים, ובהתמודדות עם רגולציה מסוימת. כל עיכוב באחד מאלה עלול לדחות את לוחות הזמנים. בשוק מעריכים כי גם אם הכל יתנהל חלק, הפרויקט יגיע לשלב הפעלה מסחרית רק בעוד מספר שנים.