אדום בעיניים: פריגו הענקית צוללת מעל 12% עם חידוש המסחר לאחר הדו"חות

המעו"ף מגיב בתנודה חריפה. ענקית התרופות הציגה תחזית חלשה מאוד בשל סיבה ספציפית
 |  (22)
סוחרים, צילום: Getty images Israel
חברת פריגו -0.58% פריגו 22,170 -0.58% פריגו בסיס:22,300 פתיחה:21,970 גבוה:22,220 נמוך:21,970 תמורה:11,652,672 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: פרסמה דו"חות חלשים מאוד לרבעון השני. החברה הציגה ירידה של 13% ברווח המתואם ל-277.5 מיליון דולר 1.93 דולר למניה. ההכנסות רשמו ירידה של 3.4%  ל-1.44 מיליארד דולר. תחזיות האנליסטים היו לרווח של 1.98 דולר למניה על הכנסות של 1.43 מיליארד דולר. אבל הסיפור הוא בפספוס התחזיות.
מניית החברה צללה 9.9% בת"א במחזור כבד של 125 מיליון שקלים (מול מחזור יומי ממוצע של כ-25 מיליון שקלים). טרם חידוש המסחר במניה המעו"ף זינק בפתאומיות עד 0.7% שכן סוחרי האופציות החלו נערכים לנפילת המניה שהינה השנייה בגודלה מבחינת משקל (9.5% מהמעו"ף). לסוף סגר המעו"ף בירידה של 0.8% כאשר פריגו גורעת כמעט 1%. 
הסיבה לנפילות במניה קשורה לתחזיות שמספקת החברה. פריגו מעדכנת כעת כי הצפי לרווח בסיכום 2016 עומד על טווח של 6.85-7.15 דולר למניה, זאת בזמן שקונצנזוס האנליסטים צופה רווח למניה של 8.19 דולר. כלומר פריגו מספקת כעת תחזיות חלשות מאוד ובעניין זה בפריגו מציינים באופן ספציפי כי החולשה הצפויה נובעת מחולשה בסקטור הגנריקה שברבעון הקודם דווקא הראה צמיחה שנתית יפה של 5%. 
בפריגו מסבירים את החולשה המסתמנת בגנריקה בשחיקת מחירים ובכך שהשוק מוצף. "אנחנו מאוכזבים מכך שאנחנו נאלצים לשנות את תחזית הרווח המתואם שלנו", כך אמר המנכ"ל החדש של החברה ג'ון הנדריקסון (מחליפו של ג'ו פאפא שעבר לולינט). 
יונתן קרייזמן מירושלים ברוקראז' בשיחה עם Bizportal: "פריגו דיווחה על רבעון חלש ולפי התחזיות - מרבית החולשה עוד לפנינו. מהתחזיות עולה שצפויה חולשה משמעותית בפעילות הגנריקה וזה אומר ירידת מדרגה מבחינת רווחיות החברה. צריך להבין שהגנריקה זו הפעילות שהחזיקה בשנים האחרונות את פריגו עם הראש מעל המים וזה בעזרת העלאות מחירים אגרסיביות בעולם של מיעוט מתחרים - עכשיו נראה שהמצב הזה מתהפך".
לגבי העובדה שטבע שהינה חברה גנרית מגיבה במתינות לתחזיות של פריגו ומשלילה 0.7% בלבד, אומר קרייזמן כי "פה נכנס ההבדל של גודל החברות ורוחב הפורטפוליו. הפעילות הגנרית של טבע בארה"ב גדולה פי 8-9 מהפעילות הגנרית של פריגו, ולכן יש לה את היכולת לעמוד מול חברות הביטוח שמנסות להוריד את המחירים. בתוך כך, בניגוד לטבע, המודל של פריגו בשנים האחרונות היה מבוסס על העלאות מחירים ולכן ראינו צמיחה חזקה. על זה אפשר להגיד, מה שעולה מהר יורד מהר".
תגובות לכתבה(22):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 21.
    שימו לב טוב טוב...
    sos 10/08/2016 18:15
    הגב לתגובה זו
    3 3
    כמה מילות פאניקה בכתבה אחת: אדום בעיניים צוללת תנודה חריפה תחזית חלשה מאוד פיספוס בתחזית צללה מחזור כבד פתאומיות נפילת המניה ועוד, ועוד, ועוד... תודנ ביזפורטל על עוד יום נפלא של היסטריה מ ט ו ר פ ת!
    סגור
  • 20.
    הנוכלים בבורסה חוגגים
    הדגיגים נטרפים 10/08/2016 16:37
    הגב לתגובה זו
    7 3
    הרגולטור !? ישן שנת ישרים ! העיקר שהמשכורת הדשנה דופקת !
    סגור
  • 19.
    יום חג
    אוסף ואוסף 10/08/2016 16:00
    הגב לתגובה זו
    6 5
    יום חג למשקיעים שיש להם מזומן. קנייה בשער של היום תניב עשרות אחוזים בשנתיים הקרובות. לא לפחד!!! זה הזמן לאסוף שיש דם ברחובות
    סגור
  • 18.
    16 תגובות של בכיינים,גם שורטים רוצים לזכות.בכיינים (ל"ת)
    צרלי 10/08/2016 15:58
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 17.
    papa noel
    מירי 10/08/2016 15:56
    הגב לתגובה זו
    4 2
    בקשר לפריגו ומר פפו .לא רק ידע מתי לברוח אלה אחרי שהימליץ בחום לא למכור ב200 דולר וגרם נזק של 15מיליארד דולר למשקיעים..שייחנק הוא והחברה החדשה שהוא מנהל עכשו.veleant.
    סגור
  • 16.
    פשוט יריקה על המשקיעים, איך נותנים לבדיחה הזאת כזה משקל (ל"ת)
    דילדוזר 10/08/2016 15:18
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 15.
    היו כאלה שהיה להם מידע פנים
    אחד 10/08/2016 15:08
    הגב לתגובה זו
    8 2
    לפני כמה שעות כשהמעוף היה ב1475 ראיתי שמישהו רותה לקנות 200 יחידות פוט 1450 של שבוע הבא. עכשיו, כל מה שהבורסה צריכה לעשות זה לברר מי קנה כזו כמות ולהתחיל לחקור מה הוא ידע.
    סגור
  • וזה שהמעוף עלה לפני הנפילה- על מה ולמה..... (ל"ת)
    ששי 10/08/2016 20:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    איך מניה מזויינת אחת מפילה את הבורסה כולה? ימח שמכם (ל"ת)
    י 10/08/2016 15:06
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 13.
    papa don't ditch :-)
    dw 10/08/2016 14:59
    הגב לתגובה זו
    3 2
    לפי השיר של מדונה :-)
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    מי שכיסח את השוק שחור בעיניים (ל"ת)
    אדום בעיניים? 10/08/2016 14:58
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 11.
    איפה הרשות לני"ע ככה היא נותנת להם לשחק בשוק !
    בושה !!! 10/08/2016 14:53
    הגב לתגובה זו
    9 3
    החזיקו את השוק שעתיים !
    סגור
  • 10.
    מי שהוריד את השוק שירקב (ל"ת)
    פשוט נבלות 10/08/2016 14:46
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • 9.
    דבר אחד לא ברור לי...
    יואב 10/08/2016 14:40
    הגב לתגובה זו
    4 4
    איך טבע לא מקבלת בראש?
    סגור
  • 8.
    פפו ידע מתי לעזוב את פריגו (ל"ת)
    007 10/08/2016 14:28
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 7.
    בעניים ואתם אוכלים את זה
    עובדים עליכם 10/08/2016 14:22
    הגב לתגובה זו
    15 2
    מניה אחת בשם פריגו דיווחה דוחות ואמורה לרדת סביבות 10 אחוז. מקפיצים את שאר מניות המעוף בשביל לאזן ומעלים אותו. פרידו פותחת את המסחר מורידים את המדד לירידות. עובדים עליכם בעניים ועד שלא תלמדו תפסידו כסף. אל תשקיעו במדד 25 , תעברו לוול סטריט אירופה או אסיה. מדד 25 לא מייצד כלום וזה בלוף אחד רציני.
    סגור
  • 6.
    ולחשוב שהיועצת השקעות בבנק
    סוחר 10/08/2016 14:20
    הגב לתגובה זו
    14 3
    אמרה לי לקנות פריגו לפני כמה זמן מעניין מאוד.אמרתי לה תודה אבל אני לא רוצה את מוזמת לקנות את.ולכן יועצי השקעות מבינים בדיוק כמוני וכמוכם כולם קשקשנים
    סגור
  • 5.
    סוחרי המעוף מאזנים ......... (ל"ת)
    ענק 10/08/2016 14:19
    הגב לתגובה זו
    3 5
    סגור
  • 4.
    יש יותר ויסות מזה?
    האוזר ישן בשקט 10/08/2016 14:07
    הגב לתגובה זו
    18 3
    זה לא טוב לסוחרי האופציות שהפוטים יעלו, אז פתאום באמצע היום המניות של לאומי פועלים בזק וכל השאר קופצות, בשעה שפריגו מתרסקת. אחת עולה אחת יורדת. לא טוב שיהיו ירידות גדולות.משאירים את השוק מאוזן. כל שוק ההון בישראל פיקציה האוזר- לך לישון
    סגור
  • 3.
    בורסת פח אשפה.סוחרי נבלות מושחתים.. (ל"ת)
    מני 10/08/2016 14:07
    הגב לתגובה זו
    10 3
    סגור
  • 2.
    שחקני מעוף, בורסה של מהמרים, כולם לצאת מהבורסה בארץ
    אני 10/08/2016 14:01
    הגב לתגובה זו
    14 3
    תנו להם להירקב. השוק פה דפוק. אח הגדול משחק בכם
    סגור
  • 1.
    מישהו יבלע אותם בסוף (ל"ת)
    דד 10/08/2016 13:47
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור