דיווח: כחלון שוקל הורדת מס ההכנסה ומס החברות

זאת לאחר שבעדכון האחרון שערך האוצר נמצא: העודף מגביית מסים ביוני גדל ב-1.3 מיליארד שקל
משה כחלון, צילום: יוסי זליגר
שר האוצר משה כחלון שוקל להפחית את מס ההכנסה ומס החברות לקראת תקציב 2018-2017, כך דווח הערב ב'חדשות 2'. המהלך מנוגד לעמדת אגף התקציבים באוצר שמבקש לכסות בור תקציבי ענק של כ-15 מיליארד שקל בהכנסות הממשלה, בין היתר, ממסים.
לפי הדיווח, כחלון שוקל להוריד את מס החברות מ-25% כיום ל-23.5% או 23%. לגבי מס הכנסה מדובר על הפחתה של 1% בשלב זה. באוצר מסרו כי מוקדם עדיין לדבר על עודף תקציבי כל עוד הם עמלים על הכנת התקציב.
נושא הפחתת המס מגיע  שלושה ימים בלבד לאחר פרסום העלייה המפתיעה בהכנסות הממשלה ממסים בחודש יוני האחרון. בעדכון התקציב האחרון שערך האוצר נמצא כי העודף מגביית מסים בחודש יוני גדל ב-1.3 מיליארד שקל, כך שמתחילת השנה עומד העודף מגביית מסים עומד על 4 מיליארד שקל במצטבר.
נזכיר כי בנק ישראל לא רק שמתנגד להפחתת מסים, אלא קורא להגדיל את נטל המס וכי העלאה של 1% בכל מדרגות המס תכניס לקופת המדינה סכום נוסף של 4 מיליארד שקל בשנה.
תגובות לכתבה(26):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 23.
    כמובן מכספי ביטוח הלאומי שהאוצר לקח לאחר שנכים
    מיכל 27/08/2016 11:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קשישים ומשפחותיהם חסכו כל חייהם כדי שיהיה להם בימים שאולי יצטרכו.
    סגור
  • 22.
    כחלון נכשל ומאכזב ! - והוא חושב שהוא עילוי ומצליח שולף
    הצבעתי בעבר . 11/07/2016 09:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אין שבוע שהוא לא שולף שליפה והפרחה לאויר . מלא סיסמאות וראיונות . ופופוליזם זול ועוד היד נטויה... הוא שר אוצר גרוע נקודה .
    סגור
  • 21.
    דוקא המיסוי בשוק ההון זקוק לחמלה (ל"ת)
    אלי 11/07/2016 09:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 20.
    כחלון
    שימי 11/07/2016 08:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פליטות פה בלי כיסוי הכל דיבורים. כחלון אתה אכזבה אחת ענקית
    סגור
  • 19.
    לפיד וכחלון תותחים רוהמים כל השאר זבלה (ל"ת)
    שימי 11/07/2016 08:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    זה שר מלך שדואג לאזרח (ל"ת)
    חבל שהאזרח טיפש 11/07/2016 08:28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 17.
    העם עדיין טיפש לזהות מי עובד עבורו ומי עובד עליו (ל"ת)
    היידה ביבי 11/07/2016 08:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 16.
    מה יהיה ? שר אוצר איבד את העשתונות . להחליפו מהר !! (ל"ת)
    אזרח שפוי 11/07/2016 08:08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 15.
    זה לא יעזור המפעלים יקפיאו עליית שכר וישאר אותו הדבר
    רמי 11/07/2016 07:49
    הגב לתגובה זו
    1 0
    השכיר לעולם לא ירוויח.ברגע שמס ההכנסה ירד ב1 המפעל יקח את הרווח אליו או לא יעלה משכורת בסופו של דבר לא נרוויח .כל המיסים הם 50 אחוז ממה שהמפעל משלם אז שיורידו ב20 אחוז לפחות ואולי אז נרגיש משהו
    סגור
  • 14.
    כבר שנה מדברים על הורדת המס ולא קורה כלום
    מס בורסה 11/07/2016 07:48
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא רוצה לממן ילד בן 3 בגן ילדים. בארה"ב העשירה משלמים על גן הרבה כסף. לא רוצים מיסים לטובת מגזר אחד על חשבון מגזר שני המון מיסים לקשישים ולמבוגרים בלי הפנסיה . מכה אחרי מכה עונש אחרי עונש הפושעים קנו דירה או שמו כסף בבנק היינו הך
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    שיהיה ברור מאיפה הבורות התקציביים האלו.
    ranr 11/07/2016 07:30
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כאשר לפיד נכנס לאוצר אחרי שטייניץ, היה שם בור תקציבי של 40 מיליארד ש"ח. לפיד בתקופת כהונתו הקצרה, הצליח לגרום לכיסוי הבור הזה. כעת שוב שר אוצר שאיננו ככל הנראה קפדן בכספנו, איפשר תוך זמן קצר ליצור בור תקציבי של 15 מיליארד ש"ח. לאן הלך הכסף הלא מתוכנן ??? ככל הנראה להסכמים קואליציוניים, בעיקר להחזרת הקיצבאות לחרדים, הקצאת כספים מיוחדים לשטחים, לאחזקת משרדי שרים שאין בהם צורך ולתחזוקת הבתים של ראש הממשלה. כל זאת תחת המילה "כנראה". אני מקווה שאיזה עיתונאי כלכלי יענה בצורה יותר מוסמכת על השאלה לאן הלך הכסף.
    סגור
  • מאמין ללפיד? הבור היחיד הוא המפלגות הקטנות (ל"ת)
    אלי 11/07/2016 09:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    שליפה מהמותן לא מעשי ולא אחראי
    סתם אזרח זקן 11/07/2016 06:09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כמי שבחר בכחלון - אני מאוכזב - אז מה אם היתה גביה חריגה - אין זה מראה על העתיד - ואם היתה ואין לה שימוש - הפנה לצרכים חברתיים את העודף . אל תשלוף מהמותן כמו מס על בעלי דירות - פעם היו לי שלוש דירות זו שאני גר בה ושתי קטנות לפסיה כל אחת של 30 מטר - האם עלי לשלם על כך מס ? - כחלון הפסק שליפות - היה מעשי כשם שהיית בנושא חברות הסלולר - קבע מדיניות לאחר מחשבה - ועמוד על כך וקיים אותה - בזה תבחן
    סגור
  • 11.
    מה עם מס הבורסה (ל"ת)
    כווווווווללללוווולנו 11/07/2016 02:22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 10.
    כל יום ספין חדש - נכשלת לך הביתה (ל"ת)
    חבר מרכז ליכוד 11/07/2016 01:33
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 9.
    הורדת מס על הבורסה ב 10% תגדיל את הגבייה בעוד 10 מיליאר
    יבגני אקסלרוד 11/07/2016 01:31
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הגם שהמס על הבורסה הוא מוגזם וגורם להפסד של מיסים רבים. כמובן כדאי מאוד גם להוריד את המע״ם ל 16%. מה שיוביל להוזלות של מוצרים רבים יעודד צריכה וימריץ את המשק לצמיחה של שנים קדימה. אולי אף ראוי לשקול מתווה של הפחתות של המע"ם כך של שנתיים. המע״ם ירד ב 1% מה שיתן כל שנתיים עוד מרץ למשק. עד להגעה למע״ם של 10% שהוא מספיק בהחלט בעוד 10 שנים קדימה המשק ישתפר עוד ועוד בשנים אלה. במגביל יש לעשות קיצוצים בתקציב המדינה בצורה רוחבית ולצמצם את הממשלה עוד ועוד מה שיבטיח קיטון במיסוי ישיר ועקיף.
    סגור
  • חבל שלא אתה שר האוצר. אני מקווה שמישהו בעל השפעה יקרא
    אשת כספים 11/07/2016 08:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ויישם את דבריך הנבונים. רעיונות מצויינים אחד אחד
    סגור
  • 8.
    כל הכבוד לממשלה!!! (ל"ת)
    אזרח מרוצה 10/07/2016 23:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    אבל החברות לא משלמות...
    שכיר עשוק 10/07/2016 23:28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עוד דרך לעשוק ולהעביר כסף לפרזיטים?
    סגור
  • 6.
    שיוריד את שעור מס רווחי הון
    בוזי 10/07/2016 23:20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    איך זה שחברים דלי משלמים אפס מדירה להשקעה ואני משלם 25 אחוז מחיסכון בפק״מ?
    סגור
  • 5.
    מפעל מועדף ויצואנים - שיחזירו את המס ל 12% שהעלו ב 2014
    בן 10/07/2016 22:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיוריד בחזרה למפעל מועדף מ 16 ל 12 - העלו סתם ב 2014. זה פוגע רק בחברות קטנות כי הגדולות משלמות 5-6 %! וגם יוריד את הדיוידינד מ 20% ל 15%. העלו בגלל פופוליסטיות תנו להייטק ויצואנים להרויח ולגייס יותר עובדים.
    סגור
  • הגדולות מתכננות מס למינימום. been there done that
    אשת כספים 11/07/2016 08:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תכננתי תכנוני מס. לאיש הקט אין מומחה יעשה זאת.
    סגור
  • 4.
    צריך להוריד את המס על הבורסה לאפס ותראו את התוצאות (ל"ת)
    המומחה 10/07/2016 22:52
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 3.
    כחלון "שוקל"
    קוקו 10/07/2016 22:48
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כחלון שוקל לעלות מס על משקיעי דיור,כחלון שוקל להוריד מס חברות, שיפסיק כבר לזרוק ספינים לתקשורת כדי למדוד את תגובת הציבור ויתחיל כבר לעבוד!
    סגור
  • 2.
    ספין.. ברור שהוא חושב שזה יכסה על הכישלון הענק שלו
    כישלון 10/07/2016 22:24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כחלון תבין לא יעזרו לך כול הספינים אם מחירי הדירות לא ירדו
    סגור
  • 1.
    להוריד מס חברות שהוא ממילא כבר נמוך???
    כחלון החליק על השכל? 10/07/2016 21:51
    הגב לתגובה זו
    3 1
    למה להמשיך להעשיר את העשירים? אם יש עודף גבייה, למה לא להעביר למערכת הבריאות הקורסת ? למערכת החינוך? להעלאת קצבת זיקנה או קצבת אבטלה ? לבניית דיור ציבורי ? לשיפור מערך התחבורה הציבורית ? למה במקום להשקיע את עודף הגבייה במטרות שישפרו את רווחת הציברו כולו כחלון מעונין לחלק מתנות לעשירים? למה ?
    סגור