האיזון האגרסיבי שמבצעים כעת סוחרי המעו"ף - צפו בטבלה

 |  (40)
סוחר, צילום: Getty images Israel
מניית פריגו צוללת 17%, טבע מאבדת 3% ומיילן במינוס 6%. זאת תמונת המצב עם פתיחת המסחר בת"א. אבל המעו"ף, הוא משיל 1% בלבד מול פער שלילי של כמעט 2% שמייצרות שלוש המניות הללו. הסיבה היא איזון שמבצעים סוחרי המעו"ף, ביום שלפני הפקיעה החודשית. לא במקרה, מדהים לראות שמלבד אותן 3 מניות, כל שאר 22 מניות המדד צבועות כעת בירוק - ללא יוצא מן הכלל. 
התופעה הזו הייתה קיימת תמיד, אבל נראה שכיום זה קל מתמיד עבור סוחרי המעו"ף, אולי זה בגלל חול המועד, ואולי זה בגלל המצב הכללי בבורסה. כך לדוגמה - עם כמה מאוד אלפי שקלים בודדים מניית אבנר למשל הוקפצה בפתיחה בכמעט 2%, ועם סביב 2-3 מיליון שקלים הקפיצו את לאומי ב-1% וכך הלאה. זה המצב בשוק לא נזיל, אין מוכרים שיגיבו לאירועים וגורמים ספציפיים עושים בשוק כבשלהם - עם כסף קטן. במצב תקין (בו המוסדיים הם חלק פעיל מהשוק ולא מרוסנים רגולטורית), סביר מאוד להניח שהיו גופים שהיו מנצלים את הלחץ של סוחרי המעו"ף לקנות והיו מוכרים להם  ומנצלים את התנודה. 
לגבי פריגו, צריך להגיד שההתפטרות של פאפא מתפקיד היו"ר והמנכ"ל של פריגו הייתה צפויה, זאת לאור הדיווחים שיצאו בתקשורת בחו"ל ביום שישי האחרון על מעברו לולינט (שאכן הודיע היום רשמית על מינויו) והמניה כבד הגיבה בנפילה של כמעט 6% ביום שישי. הנפילה היום קשורה בצורה מסוימת להודעה הרשמית על ההתפטרות, אבל ככל הנראה קשורה בעיקר לאזהרת הרווח החריפה בפרסמה החברה בצמוד לאותה הודעה. באזהרת הרווח נכתב כי הסיבה המרכזית להפחתת צפי הרווחים ברמה השנתית היא תחרות קשה בסנגמנט הגנריקה והצורך להוריד מחירים. מהבחינה הזו, ייתכן שהמשקיעים עושים את ההשלכות גם על טבע ומיילן שפועלות בתחום הגנריקה וצפויות לפרסם דו"חות בקרוב.
כך זה נראה הבוקר, לא ממש עניין מקרי
תגובות לכתבה(40):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 29.
    אם זה כך אז מחר עליה של אחוז וחצי. (ל"ת)
    יויו 26/04/2016 15:14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 28.
    המניות עולות כיון שהן זולות ולא בגלל קשקושי מעוף (ל"ת)
    ביזפורטל בשורט? 26/04/2016 13:15
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
  • 27.
    נוכלים בע"מ
    יצחק 26/04/2016 12:29
    הגב לתגובה זו
    6 0
    פריגו גם אם תתאושש מעט לאחר המכה היום עוד לא ראתה את התחתית , פאפא לא סתם עזב הוא יודע שבחסותו ניפחו את הצפי ללא פרופורציה כדי למנוע השתלטות מיילן וכעת רואים את הנוכלות שעליה יש לתת את הדין , לדעתי רק במחיר 85 תחזור לשפיות ותהיה שווה קנייה
    סגור
  • 26.
    הנוכלים מאזנים את הירידות במסחר,היכן המשטרה, הרשות לניר (ל"ת)
    נוכלים 26/04/2016 12:04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 25.
    נשמע ש..
    izaac 26/04/2016 11:15
    הגב לתגובה זו
    4 1
    נשמע שכותב הכתבה בשורט ומאוכזב נורא שהסוחרים גילו בגרות והתגייסו למנוע מפולת של 3 %
    סגור
  • כנראה שהוא בפוטים (ל"ת)
    לא תמים 26/04/2016 13:17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 24.
    אתם רואים איך מתנהלת הבורסה . בדיוק ככה מתנהלת המדינתח (ל"ת)
    רועי 26/04/2016 11:06
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 23.
    זה לא חדש השוק מווסת מזמן ,
    דניאל 26/04/2016 11:06
    הגב לתגובה זו
    7 0
    הבעיה זו הרשות לניירות ערך ואוכלי החינם שיושבים שם.
    סגור
  • 22.
    ואיפה ההגיון ששלוש מניות בעלות כזה משקל (ל"ת)
    סתם סוחר 26/04/2016 10:21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • אין הגיון, חלמאות לשמה של הבורסה (ל"ת)
    עוד סוחר 26/04/2016 10:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • טען עוד
  • 21.
    לא סוחרי המעוף-אלה הבנקים ןחברות הביטוח
    מייק 26/04/2016 10:16
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סוחרי המעוף - הם קטנטנים ופסיק קטן במשחק הכולל חברות הביטוח והבנקים והקרנות הם הגנסים
    סגור
  • 20.
    איזון אגרסיבי?!! מניפולציה בוטה!!! רשות ני"ע? חחחחחח
    מבין עיניין 26/04/2016 10:09
    הגב לתגובה זו
    7 0
    לא לחינם משקיעים מדירים רגליהם מהבורסה.
    סגור
  • 19.
    האם האיזון שעושים באופן מלאכותי שחני המעוף הוא חוקי????
    קזינו 26/04/2016 10:02
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הרי המסחר מוטה ,מה קורה כאן ,קזינו של רמאים???
    סגור
  • צריך לשאול האם המשקל שנתנה הבורסה ל3 מניות פארמה הגיוני (ל"ת)
    עוד סוחר 26/04/2016 10:54
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 18.
    יאוזן לא להתרגש (רק ליוסי פינק מותר להתרגש) (ל"ת)
    סוחר מעוף 26/04/2016 08:20
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • 17.
    ולא פרוטרום לא בזק וכן אלוני חץ (ל"ת)
    ליאור 26/04/2016 07:51
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 16.
    אמרתי לכם קנו בנקים.לא בזק ולא פריגו (ל"ת)
    ליאור 26/04/2016 07:51
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 15.
    סוף סוף נראה מחזורים בבורסה היום......
    דודו 26/04/2016 07:49
    הגב לתגובה זו
    7 1
    הבורסה בארץ הפכה לפח אשפה . לא כדאי להכניס אליה אגורה שחוקה .
    סגור
  • 14.
    היום מפולת בבורסה המעוף ירד ל 1380 שחקני מעוף שכתבו
    בקשי 26/04/2016 07:48
    הגב לתגובה זו
    10 6
    פוטים ימחקו
    סגור
  • לך למכור ארטיקים,בבורסה אתה לא מבין (ל"ת)
    שלומי 26/04/2016 13:19
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 13.
    שיעזוב ושילך לעזאזל (ל"ת)
    שמוליק 26/04/2016 07:33
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 12.
    פלאזה סנטרס מעניין לאן תגיע היום בעליות שלה (ל"ת)
    eli 26/04/2016 07:28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 11.
    אני עמוס בפוט 1470 קול 1500
    אלכס 26/04/2016 07:18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אתמול בסיום המסחר קניתי פוט 1470 וקול 1500 נקווה שהיום אני עאשה חסילה
    סגור
  • 10.
    כיל
    איתי 26/04/2016 00:14
    הגב לתגובה זו
    2 5
    כל הכסף שיצא מפריגו וטבע יגיע לכיל בהצלחה למחזיקים
    סגור
  • זוכרים מי הימילץ אתמול למכור כיל (ל"ת)
    תודה 26/04/2016 10:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 9.
    עזרה דחופה
    פריגו 26/04/2016 00:06
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אני מושקע בחמישים אלף בפריגו..מה עליי לעשות jQuery20304639496437739581_1461617396585?תודה לעונים.
    סגור
  • תשאל את עצמך למה קנית בסכום גדול ליכולתך (ל"ת)
    דני 26/04/2016 13:21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • משקיע לטווח ארוך
    Tomer 26/04/2016 10:12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אם אתה משקיע לטווח הארוך אז דווקא היום תיקנה עוד. בכל אופן מאחל לך בריאות ואושר ושפע ברכה והצלחה בכל מעשי ידייך המנייה עוד תתקן
    סגור
  • אני היום מכרתי טבע וקניתי פריגו תוסיף עוד 50 אלף היא תת (ל"ת)
    לדעתי 26/04/2016 10:09
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • לא למכור אחרי הירידות (ל"ת)
    גיא 26/04/2016 10:07
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 8.
    אבל גורביץ הבטיח עליות (ל"ת)
    ירקרק 25/04/2016 23:48
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • נורביץ
    משיח 26/04/2016 19:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עדיין לא הבנת שצריך לעשות הפוך ממה שאומר נורביץ.
    סגור
  • 7.
    פריגו טבע מיילן יחטפו,שאר המניות יעלו (ל"ת)
    חברה להירגע 25/04/2016 23:24
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 6.
    כבר לפני שבועיים אמרו באתר שחקן מעוף פקיעה מתחת 1470 ופ
    גבי 25/04/2016 23:10
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ופריגו תיפול 20%
    סגור
  • 5.
    מחר יהיה דם. לא יהיו ירידות מינוריות. לא איזונים ..
    תומר 25/04/2016 22:29
    הגב לתגובה זו
    7 0
    בירידות לנוכלים קשה לשלוט. לא יהיו ירידות קטנות ולא נעליים. יהיה דם מחר לצערי. ממליץ לקנות קול מאי על הבוקר ומניית פריגו לסיבוב. מאמין שתעשה תיקון של 5 אחוז לפחות
    סגור
  • 4.
    מחר הסוחרים מזיעים ומתחילים לקנות טבע מיילן ופריגו חחח.
    סוחר 25/04/2016 21:35
    הגב לתגובה זו
    7 1
    תעבדו קצת מה יש בטוח תצליחו להוריד את המדד רק 0.2% ואולי ירוק בקטנה בהצלחה בקניות אני זה שאמכור לכם חחח
    סגור
  • 3.
    ידוע מראש ...מה שכתבתם בסוף ...נוכלים כבר אמרנו?!
    סוחר 25/04/2016 21:31
    הגב לתגובה זו
    12 0
    לסיום, נציין כי מאוד ייתכן שסוחרי המעו"ף בבורסה בת"א יאזנו בצורה מסוימת את הנפילות בפריגו-טבע-מיילן, בעיקר נוכח העובדה שאנחנו בשבוע פקיעה. כלומר מאוד ייתכן שבשל הנפילות בענקיות הפארמה, שאר המניות בת"א יהיו צבועות ירוק - זאת למרות המגמה השלילית כעת בוול סטריט.
    סגור
  • 2.
    לא נורא. הבנקים הנוכלים יאזנו, תמיד הבנקים הפוך (ל"ת)
    אורי 25/04/2016 20:58
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • חי בסרט, לפחות תיהנה מהפופקורן (ל"ת)
    נורא נורא 25/04/2016 22:02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    ווווואי