21:17 מטבע הביטקוין נסחר לראשונה מעל 6,000 דולר ליחידה

20:46 התאגיד ששואף להשקיע 880! מיליארד דולר בעשור הקרוב בסקטור הטכנולוגיה >>

18:44 סגירה יציבה בבורסות אירופה: הדאקס קרוב לרמת ה-13 אלף הנק'

08:53 שוק המט"ח: הדולר מתחזק 0.6% מול היין לרמה של 113 יין לדולר

08:07 בורסות אסיה: מדד האנג סאנג מטפס 1%

21:09 הסיבות שהביאו לתנודה החדה הבוקר בשווקים, האם יש סיבה לדאגה? >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

האיזון האגרסיבי שמבצעים כעת סוחרי המעו"ף - צפו בטבלה

 |  40
ריקבון
Share
מניית פריגו צוללת 17%, טבע מאבדת 3% ומיילן במינוס 6%. זאת תמונת המצב עם פתיחת המסחר בת"א. אבל המעו"ף, הוא משיל 1% בלבד מול פער שלילי של כמעט 2% שמייצרות שלוש המניות הללו. הסיבה היא איזון שמבצעים סוחרי המעו"ף, ביום שלפני הפקיעה החודשית. לא במקרה, מדהים לראות שמלבד אותן 3 מניות, כל שאר 22 מניות המדד צבועות כעת בירוק - ללא יוצא מן הכלל. 


התופעה הזו הייתה קיימת תמיד, אבל נראה שכיום זה קל מתמיד עבור סוחרי המעו"ף, אולי זה בגלל חול המועד, ואולי זה בגלל המצב הכללי בבורסה. כך לדוגמה - עם כמה מאוד אלפי שקלים בודדים מניית אבנר למשל הוקפצה בפתיחה בכמעט 2%, ועם סביב 2-3 מיליון שקלים הקפיצו את לאומי ב-1% וכך הלאה. זה המצב בשוק לא נזיל, אין מוכרים שיגיבו לאירועים וגורמים ספציפיים עושים בשוק כבשלהם - עם כסף קטן. במצב תקין (בו המוסדיים הם חלק פעיל מהשוק ולא מרוסנים רגולטורית), סביר מאוד להניח שהיו גופים שהיו מנצלים את הלחץ של סוחרי המעו"ף לקנות והיו מוכרים להם  ומנצלים את התנודה. 

לגבי פריגו, צריך להגיד שההתפטרות של פאפא מתפקיד היו"ר והמנכ"ל של פריגו הייתה צפויה, זאת לאור הדיווחים שיצאו בתקשורת בחו"ל ביום שישי האחרון על מעברו לולינט (שאכן הודיע היום רשמית על מינויו) והמניה כבד הגיבה בנפילה של כמעט 6% ביום שישי. הנפילה היום קשורה בצורה מסוימת להודעה הרשמית על ההתפטרות, אבל ככל הנראה קשורה בעיקר לאזהרת הרווח החריפה בפרסמה החברה בצמוד לאותה הודעה. באזהרת הרווח נכתב כי הסיבה המרכזית להפחתת צפי הרווחים ברמה השנתית היא תחרות קשה בסנגמנט הגנריקה והצורך להוריד מחירים. מהבחינה הזו, ייתכן שהמשקיעים עושים את ההשלכות גם על טבע ומיילן שפועלות בתחום הגנריקה וצפויות לפרסם דו"חות בקרוב.כך זה נראה הבוקר, לא ממש עניין מקרי
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

40 תגובות ב-29 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
29 יויו 26/04/2016 15:14 אם זה כך אז מחר עליה של אחוז וחצי. (ל"ת)
28 ביזפורטל בשורט? 26/04/2016 13:15 המניות עולות כיון שהן זולות ולא בגלל קשקושי מעוף (ל"ת)
27 יצחק 26/04/2016 12:29 נוכלים בע"מ
פריגו גם אם תתאושש מעט לאחר המכה היום עוד לא ראתה את התחתית , פאפא לא סתם עזב הוא יודע שבחסותו ניפחו את הצפי ללא פרופורציה כדי למנוע השתלטות מיילן וכעת רואים את הנוכלות שעליה יש לתת את הדין , לדעתי רק במחיר 85 תחזור לשפיות ותהיה שווה קנייה
26 נוכלים 26/04/2016 12:04 הנוכלים מאזנים את הירידות במסחר,היכן המשטרה, הרשות לניר (ל"ת)
25 izaac 26/04/2016 11:15 נשמע ש..
נשמע שכותב הכתבה בשורט ומאוכזב נורא שהסוחרים גילו בגרות והתגייסו למנוע מפולת של 3 %
לא תמים 26/04/2016 13:17 כנראה שהוא בפוטים (ל"ת)
24 רועי 26/04/2016 11:06 אתם רואים איך מתנהלת הבורסה . בדיוק ככה מתנהלת המדינתח (ל"ת)
23 דניאל 26/04/2016 11:06 זה לא חדש השוק מווסת מזמן ,
הבעיה זו הרשות לניירות ערך ואוכלי החינם שיושבים שם.
22 סתם סוחר 26/04/2016 10:21 ואיפה ההגיון ששלוש מניות בעלות כזה משקל (ל"ת)
עוד סוחר 26/04/2016 10:53 אין הגיון, חלמאות לשמה של הבורסה (ל"ת)
21 מייק 26/04/2016 10:16 לא סוחרי המעוף-אלה הבנקים ןחברות הביטוח
סוחרי המעוף - הם קטנטנים ופסיק קטן במשחק הכולל חברות הביטוח והבנקים והקרנות הם הגנסים
20 מבין עיניין 26/04/2016 10:09 איזון אגרסיבי?!! מניפולציה בוטה!!! רשות ני"ע? חחחחחח
לא לחינם משקיעים מדירים רגליהם מהבורסה.
19 קזינו 26/04/2016 10:02 האם האיזון שעושים באופן מלאכותי שחני המעוף הוא חוקי????
הרי המסחר מוטה ,מה קורה כאן ,קזינו של רמאים???
עוד סוחר 26/04/2016 10:54 צריך לשאול האם המשקל שנתנה הבורסה ל3 מניות פארמה הגיוני (ל"ת)
18 סוחר מעוף 26/04/2016 08:20 יאוזן לא להתרגש (רק ליוסי פינק מותר להתרגש) (ל"ת)
17 ליאור 26/04/2016 07:51 ולא פרוטרום לא בזק וכן אלוני חץ (ל"ת)
16 ליאור 26/04/2016 07:51 אמרתי לכם קנו בנקים.לא בזק ולא פריגו (ל"ת)
15 דודו 26/04/2016 07:49 סוף סוף נראה מחזורים בבורסה היום......
הבורסה בארץ הפכה לפח אשפה . לא כדאי להכניס אליה אגורה שחוקה .
14 בקשי 26/04/2016 07:48 היום מפולת בבורסה המעוף ירד ל 1380 שחקני מעוף שכתבו
פוטים ימחקו
שלומי 26/04/2016 13:19 לך למכור ארטיקים,בבורסה אתה לא מבין (ל"ת)
13 שמוליק 26/04/2016 07:33 שיעזוב ושילך לעזאזל (ל"ת)
12 eli 26/04/2016 07:28 פלאזה סנטרס מעניין לאן תגיע היום בעליות שלה (ל"ת)
11 אלכס 26/04/2016 07:18 אני עמוס בפוט 1470 קול 1500
אתמול בסיום המסחר קניתי פוט 1470 וקול 1500 נקווה שהיום אני עאשה חסילה
10 איתי 26/04/2016 00:14 כיל
כל הכסף שיצא מפריגו וטבע יגיע לכיל בהצלחה למחזיקים
תודה 26/04/2016 10:04 זוכרים מי הימילץ אתמול למכור כיל (ל"ת)
9 פריגו 26/04/2016 00:06 עזרה דחופה
אני מושקע בחמישים אלף בפריגו..מה עליי לעשות jQuery20304639496437739581_1461617396585?תודה לעונים.
דני 26/04/2016 13:21 תשאל את עצמך למה קנית בסכום גדול ליכולתך (ל"ת)
Tomer 26/04/2016 10:12 משקיע לטווח ארוך
אם אתה משקיע לטווח הארוך אז דווקא היום תיקנה עוד. בכל אופן מאחל לך בריאות ואושר ושפע ברכה והצלחה בכל מעשי ידייך המנייה עוד תתקן
לדעתי 26/04/2016 10:09 אני היום מכרתי טבע וקניתי פריגו תוסיף עוד 50 אלף היא תת (ל"ת)
גיא 26/04/2016 10:07 לא למכור אחרי הירידות (ל"ת)
8 ירקרק 25/04/2016 23:48 אבל גורביץ הבטיח עליות (ל"ת)
משיח 26/04/2016 19:50 נורביץ
עדיין לא הבנת שצריך לעשות הפוך ממה שאומר נורביץ.
7 חברה להירגע 25/04/2016 23:24 פריגו טבע מיילן יחטפו,שאר המניות יעלו (ל"ת)
6 גבי 25/04/2016 23:10 כבר לפני שבועיים אמרו באתר שחקן מעוף פקיעה מתחת 1470 ופ
ופריגו תיפול 20%
5 תומר 25/04/2016 22:29 מחר יהיה דם. לא יהיו ירידות מינוריות. לא איזונים ..
בירידות לנוכלים קשה לשלוט. לא יהיו ירידות קטנות ולא נעליים. יהיה דם מחר לצערי. ממליץ לקנות קול מאי על הבוקר ומניית פריגו לסיבוב. מאמין שתעשה תיקון של 5 אחוז לפחות
4 סוחר 25/04/2016 21:35 מחר הסוחרים מזיעים ומתחילים לקנות טבע מיילן ופריגו חחח.
תעבדו קצת מה יש בטוח תצליחו להוריד את המדד רק 0.2% ואולי ירוק בקטנה בהצלחה בקניות אני זה שאמכור לכם חחח
3 סוחר 25/04/2016 21:31 ידוע מראש ...מה שכתבתם בסוף ...נוכלים כבר אמרנו?!
לסיום, נציין כי מאוד ייתכן שסוחרי המעו"ף בבורסה בת"א יאזנו בצורה מסוימת את הנפילות בפריגו-טבע-מיילן, בעיקר נוכח העובדה שאנחנו בשבוע פקיעה. כלומר מאוד ייתכן שבשל הנפילות בענקיות הפארמה, שאר המניות בת"א יהיו צבועות ירוק - זאת למרות המגמה השלילית כעת בוול סטריט.
2 אורי 25/04/2016 20:58 לא נורא. הבנקים הנוכלים יאזנו, תמיד הבנקים הפוך (ל"ת)
נורא נורא 25/04/2016 22:02 חי בסרט, לפחות תיהנה מהפופקורן (ל"ת)
1 רמי 25/04/2016 20:58 ווווואי
אסון ממש
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש