ג'ים רוג'רס: "סיכוי של 100% למיתון תוך שנה בארה"ב" - ומה ההמלצה למשקיע?

האיש שחזה את בועת הדוט-קום לוקח סיכון גדול בראיון לבלומברג. יוצא באזהרה חד משמעית - הנה ההסבר
 |  (26)
ג'ים רוג'רס, צילום: Getty images Israel
בזמן שהארגונים הכלכליים המובילים בעולם, בהם ה-OECD וקרן המטבע הבינלאומית מזהירים מחשש להאטה בצמיחה בעולם, גורו ההשקעות האמריקני, ג'ים רוג'רס, שייסד את קרן הגידור "קוונטום" (יחד עם ג'ורג' סורוס) בטוח למדי שארה"ב תיכנס למיתון בתוך שנה אחת. עד כמה הוא בטוח בכך? הוא טוען שהסבירת למיתון עומדת על לא פחות מ-100%.
רוג'רס, שנתפס כאיש אשר חזה את בועת ההיי-טק שהחלה בסוף שנות ה-90, העניק ביום שישי האחרון ראיון לרשת בלומברג, וטען כי פרט לעובדה שהיסטורית ארה"ב חווה מיתון כל 4-7 שנים, (והאחרון התרחש לפני כ-8 שנים), יש לבחון את החוב "המדהים" (לרעה, כמובן) של ארה"ב, ואם המשקיעים יבחנו את הנתונים הכלכליים במדינה, "יש מספיק סימנים כי הכלכלה האמריקנית כבר מקרטעת".
"כבר היום, אם בוחנים את נתוני השכר בארה"ב, ניתן לראות שהם פושרים: אל תתייחסו לנתונים של הממשלה", הוא הזהיר, "שימו לב למספרים האמיתיים". בהקשר זה, נציין כי דו"ח התעסוקה האמריקני שהתפרסם בשישי האחרון אמנם הפתיע את התחזיות עם תוספת של 242 אלף משרות (לעומת צפי לתוספת של 190 אלף), אך השכר הממוצע אכן רשם ירידה של 0.1% (ירידה ראשונה מזה יותר משנה), וכשצפי הכלכלנים עמד על עלייה של 0.2%). 
רוג'רס לא ציין במדויק מה יהיה הגורם שיביא למיתון הכלכלי, אך טען כי הכלכלות המדשדשות/האיטיות של סין, יפן ואירופה ייצרו תרחישים רבים שיביאו לכך. באותו הקשר, נציין כי למרות תחזיתו הקודרת, רוב הכלכלנים בוול סטריט סבורים כי הסיכוי למיתון בכלכלה הגדולה בעולם קטן בהרבה, ועומד על 33%.
ההמלצות למשקיעים:
בשל המשבר שהוא בטוח שיתרחש, רוג'רס חיובי לגבי ערכו של הדולר האמריקני: "הוא אולי אפילו יתנפח לכדי בועה. אם השווקים ברחבי העולם יקרסו, השמקיעים ישקיעו את כספם בדולר האמריקני" (הנחשב לעתים כמפלט בעתות משבר; ג"א). באותו הקשר, הוא מזכיר כי הסטורית - התחזקותו של הדולר אינה טובה למחירי הסחורות".
עוד בהקשר של 'חופי מבטחים', לדברי רוג'ס, המטבע היפני לא יגיב בחיוב בתרחיש של מיתון, בשל המאזן של הבנק המרכזי ביפן, שרק הולך ותופח. עקב כך, מסר רוג'רס כי יצא בעצמו בשבוע שעבר מהפוזיציה שלו על ה-ין.
תגובות לכתבה(26):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    האם זה אותו רוגרס שהמליץ להשקיע בסין?? (ל"ת)
    משקיע תמים 09/03/2016 09:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    עושה הפוך מגורביץ' ומאושר עד הגג
    צ'ורביץ' 07/03/2016 07:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עושה הפוך מגורביץ' ופוגע בול.
    סגור
  • 18.
    האידיוט מנבא שחורות רק כדי לפגוע אחד מחמישים...ממש חכמה (ל"ת)
    יעקב 06/03/2016 23:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 17.
    זה ברור שהשווקים יקרסו.לבינתיים מחזיקים אותם. (ל"ת)
    מני 06/03/2016 22:02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 16.
    מהזה חצי עבודה ? למה לא שמים את הטורנדו או דוב ? (ל"ת)
    דובון 06/03/2016 19:39
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 15.
    7
    7 06/03/2016 19:01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    7
    סגור
  • 14.
    בשורטים מה קרה??
    הכתב נתפס 06/03/2016 18:45
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מדרובים היום??
    סגור
  • 13.
    נראה הכתב תקוע בשורטים? (ל"ת)
    הכותרת לא יורדת 06/03/2016 18:03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 12.
    היכן הדוב
    הכותרת לא יורדת 06/03/2016 18:02
    הגב לתגובה זו
    6 2
    הזויים בפורטאל חאטטן משעמם לו
    סגור
  • 11.
    קשקשן אמיתי, אמר משהו בלי נמוקים (ל"ת)
    חח 06/03/2016 17:33
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    מה זה אומר?
    ציפי 06/03/2016 17:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יורו שורט? יינים שורט? נפט וזהב שורט?
    סגור
  • יורו שורט
    שמואל ברגר 07/03/2016 07:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל לתקופה ארוכה, הוא סתם שלף את הזמן שנה מה***. זה יכול לקרות תוך 4 חודשים או תוך שנתיים.
    סגור
  • 9.
    רוג'רס חשוד כי הוא מנהל קרן גידור (ל"ת)
    גידי 06/03/2016 16:08
    הגב לתגובה זו
    2 7
    סגור
  • 8.
    פגיעה מוחית וחוש נבואה. (ל"ת)
    הזקנה איומה 06/03/2016 15:49
    הגב לתגובה זו
    2 8
    סגור
  • 7.
    הכלל עם רוג'רס
    יקנעמוס 06/03/2016 15:25
    הגב לתגובה זו
    10 9
    שני כללים מחייבים בהתייחסות לדברים שאומר רוג'רס: 1) לא להתייחס למה שאומר רוג'רס. האיש פקששן סדרתי. 2) אם בכל זאת התייחסת, עשה/י הפוך ממה שהוא ממליץ.
    סגור
  • 6.
    דווקא באפט המליץ להישאר אז מי צודק יותר? (ל"ת)
    משקיע קטן 06/03/2016 15:25
    הגב לתגובה זו
    8 8
    סגור
  • אולי אתה? (ל"ת)
    לקטנצ'יק 06/03/2016 16:13
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 5.
    רוגרס
    אמיר 06/03/2016 15:21
    הגב לתגובה זו
    5 11
    גימי המסכן , מאז משבר דוט קום ועד עכשיו כל תחזיותיו לא התגשמו . אפילו עמיתו רוביני השתנה לטובה , אך גימי בשלו . סטיסטית -אופטימיסטים חיים יותר שנים , חבל על גימי .
    סגור
  • אתה מומחה בינלאומי לסטטיסטיקה?
    לאמיר 06/03/2016 16:11
    הגב לתגובה זו
    10 1
    נכון שתחזיותיו אינן מתגשמות. לכן הוא מרוויח בשנה בקושי 490 מליון דולר. אם היו מתגשמות היה יכול להרוויח אפילו 900 מליון דולר. מסכן האיש.
    סגור
  • גימי
    אמיר 06/03/2016 17:42
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מה שגימי ממליץ לאחרים , לא אומר שהוא עושה את זה עם כספו , דיבורים לחוד ומעשים לחוד .
    סגור
  • 4.
    רדהיל +4% - תוצאות בקרוב?
    סונטן 06/03/2016 15:20
    הגב לתגובה זו
    1 2
    המניה עולה כבר כמה ימים, מה הצפי של האנליסטים?
    סגור
  • המניה זולה בעיני - יכולה בכיף לעשות 100%
    יוס 06/03/2016 15:31
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הכל בהתאם להמלצות האחרונות של האנליסטים
    סגור
  • 3.
    מה לעזאזל קורה ב כהן פיתוח!!!!
    דוד 06/03/2016 15:16
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הנייר לא מפסיק
    סגור
  • 2.
    לא נורא ג'ימי, זה הגיל.. (ל"ת)
    איך הולך עם הסינית? 06/03/2016 15:08
    הגב לתגובה זו
    5 5
    סגור
  • 1.
    הוזים פסימי שהפסיד ראלי של שנים
    הוא שננים בצומת הוזי 06/03/2016 14:56
    הגב לתגובה זו
    8 8
    לא נותן הסבר לתחזיותיו כלומר חולם הבורסה האמריקאית אינה בועה התשואות לאורך שנים לא היו גבוהות לכן כלכלה עם צמיחה 3% ואינה בועתית
    סגור
  • הוא ממש לא שננים בצומת הוזי.
    ל 1 06/03/2016 16:08
    הגב לתגובה זו
    4 0
    1. הוא בכלל לא עוסק בשיננות אצל רופא שיניים ובטח לא בצומת הוזי כנראה פינת תפוזי. 2.הוא בכלל לא הוזים פסימי שהפסיד ראלי של שנים. הוא סתם בחור אמריקאי פשוט ששווה בסביבות 9 מליארד דולר. ומה איתך? אתה שווה לפחות מיליארד דולר אחד?
    סגור