סיטי מטיל פצצה: צופה ריבית שלילית בישראל תוך 3 חודשים

אחרי יפן ושוודיה בסיטי מעריכים כי ישראל היא הבאה בתור להחלת ריבית שלילית. רק אתמול יו"ר הפד' לא פסלה אפשרות לריבית שלילית בארה"ב
 |  (39)
קרנית פלוג, צילום: Getty images Israel
מלחמת המטבעות במלוא עוצמתה. בעקבות הפחתות הריבית האחרונות על ידי הבנק המרכזי של יפן והבנק המרכזי השוודי, יו"ר הפד' ג'נט ילן העידה אתמול בפני קונגרס כי היא לא פוסלת את האפשרות לריבית שלילית בארה"ב. כעת, כלכלני סיטיגרופ מסמנים בנקים מרכזיים נוספים שעשויים להוריד את שעור הריבית לטריטוריה השלילית, ובהם בנק ישראל.
בדו"ח שפרסם הבנק בחמישי העריכו כלכלני סיטי כי בנק ישראל צפוי להוריד את הריבית מרמה של 0.1% למינוס 0.1% כבר במהלך שלושת החודשים הקרובים. "בהתחשב בפיספוס המתמשך של יעד האינפלציה, אנו צופים כי הסבלנות של בנק ישראל תפקע בקרוב ומצפים לשילוב מדיניות ריבית שלילית והתערבות אגרסיבית יותר בשוק המט"ח", כתבו מחברי הדו"ח בראשות איברהים רהבארי. בסיטי הדגישו כי ישראל סובלת מדיפלציה מאז 2014 וכי מדד המחירים לצרכן נפל ב-0.1% בדצמבר.
ברקע לטלטלה בשווקים נשמעים יותר ויותר קולות לפיהם נשק הריבית הנמוכה בהם משתמשים הבנקים המרכזיים בעולם רק גורם נזק לכלכלה. כעת כשיותר ויותר בנקים מרכזיים בעולם מורידים את שעור הריבית לטריטוריה שלילית - הביקורת צפויה להקצין בעוד הסקטור שנפגע ראשון מהורדת הריבית הוא סקטור הבנקאות. נזכיר כי מתחילת השנה בנקים מובילים באירופה רשמו נפילה חופשית - כמו קרדיט סוויס עם נפילה של 40% - בהם סוסייטה ג'נרגל שהזהיר כי יתקשה לעמוד ביעד הלימות ההון השנה. מנגד, מניית דויטשה בנק הגרמני זינקה אמש ביותר מ-12% לאחר שהבנק אישש את הדיווחים שפורסמו מוקדם יותר השבוע, והודיע על תוכנית רכישה חוזרת של אג"ח בהיקף של 5.4 מיליארד דולר. (לכתבה המלאה - לחץ כאן)
הודעת הריבית הבאה של בנק ישראל תהיה ב-22 בפברואר. השאלה הגדולה היא האם המהלך דווקא יביא לפאניקה בקרב הישראלים. אם עד עכשיו קיבלו החוסכים ריבית אפסית על הפיקדונות - אם יבוצע המהלך הם יאלצו למעשה לשלם עבור בפיקדון. באופן טבעי המהלך אמור להסית את הכסף למכשירי השקעה אחרים, אם לא להשיג תשואה אז לפחות לשמור על ערכו, אך בימים של טלטלה בשווקים ושוק נדל"ן גואה קשה לראות לאן יילך הכסף והאם המהלך יעודד את הצרכן להוציא את הכסף לשוק.
מלבד ישראל, בסיטי סימנו בנוסף את המדינות צ'כיה, קנדה ונורווגיה ככאלו שיורידות את הריבית לטריטוריה השלילית בשנה-שנתיים הבאות.
תגובות לכתבה(39):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 35.
    הקריסה הכלכלית קרובה מתמיד - איזה כייף!!! (ל"ת)
    ניר 14/02/2016 09:45
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 34.
    קנו כל המניות שתוכלו החגיגה תחזור (ל"ת)
    חיים 14/02/2016 07:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 33.
    הסתימו הירידות בבורסה.ישחטו השורטיסטים (ל"ת)
    מני 14/02/2016 07:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 32.
    הנגידה פלופ היא פאסיבית - לא עושה כלום
    דני 14/02/2016 07:39
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לו הייתי דג - פלופ פלופ...
    סגור
  • 31.
    היום עליות חדות!!!!! (ל"ת)
    עליווות 14/02/2016 07:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 30.
    אני כבר צופה שהולכים לפמפם ולהרים חזק את השוק כל השבוע
    צוםה 14/02/2016 02:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בטח בהמשך השבוע יתחילו להוםיע אנליסטין ובנקים בהמלצות קנייה וכמה השוק נמוך.ובזה הם צודקים
    סגור
  • 29.
    ביום ההודעה שקל רץ ל-4.04 עד 4.2
    מוטי 14/02/2016 02:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וביום יומיים אחרי חוזר לרמה של 3.7. למי שעקב מקרוב אחרי ההודעה של הבנק היפני ומה שהתרחש אחרי זה מבין על מה מדובר. גברת פלוג כוחות השוק יכופפו אותך בדיוק כמו את היפנים!!! תכיני את מכונת הדפסת הכסף כי, תצטרכי אותה ביום יומיים אחרי הודעה כזו!!!
    סגור
  • 28.
    קדימה . עליה נוספת במחירי הדירות איזה כיף.מחזיק 3 דירות (ל"ת)
    חיים 14/02/2016 00:22
    הגב לתגובה זו
    3 6
    סגור
  • 27.
    הנגידה לא תעלה ריבית ולא תוריד היא נוקטת בישיבה על ה
    שישקו 13/02/2016 23:11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הגדר .למה לה להסתבך כשאין צורך.
    סגור
  • 26.
    רק להכריח אותנו לקנות . לא יעזור לך
    קונה ישירות בBEAY 13/02/2016 21:43
    הגב לתגובה זו
    8 0
    חוץ מאוכל .רק לא לקנות מיבואנים גזלנים מהארץ.
    סגור
  • טען עוד
  • 25.
    הלו ביזפורטל תירגעו שם
    ירקרק 13/02/2016 21:22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    היחידה שבאמת יכולה להטיל פצצה היא פלוג, ולא איזה אנליסט מתלהב בבנק.
    סגור
  • 24.
    בנק של נוכלים .תזכרו מה הם סיפרו לפני שנה.בענין הריבית. (ל"ת)
    צחי 13/02/2016 20:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 23.
    ריבית שלילית
    גלית 13/02/2016 19:43
    הגב לתגובה זו
    2 0
    צריך לחשוב חיובי הדבר יעזור לכלכת ישראל לשיפור התעשיה והחקלאות ומצד שני יעזור לתיירות.יביא את הייבוא להיות יותר ראלי
    סגור
  • 22.
    ריבית שלילת לא עזרה לאף מדינה!! (ל"ת)
    אחד מהעם 13/02/2016 18:59
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 21.
    "מטיל פצצה" ,הכתב סובל מהזיות (ל"ת)
    מה קשור 13/02/2016 16:18
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 20.
    יוון תכריז שמיטת חובות טוטאלי.. פירוק אירו...כמו רוסיה
    אטום המהדי 13/02/2016 16:01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אין ברירה.....
    סגור
  • 19.
    שמיטת חובות USA ואיבוד usd מעבר לפינה
    אטום המהדי 13/02/2016 15:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אחמדניג'יד צדק....
    סגור
  • 18.
    הכל בגלל שילין העלתה הריבית... השוק מכור להרואין...
    . 13/02/2016 15:52
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עליית ריבית תמוטט הכללללללללל השוודים גאונים.
    סגור
  • 17.
    הם תקועים עם דולר שקל
    אח של אריאל מאריאל 13/02/2016 13:45
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חבורת שקרנים שגם לפי כמה חודשים הטיסו את הדולר וגרמו נזקים
    סגור
  • 16.
    תוך 12 חודשים ריבית הזכות תעלה.
    כלכלן שחושב בתבונה 13/02/2016 13:44
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ריבית שלילית תגרום להוצאת הכספים מהבנק ורכישת מט"ח במזומן. סיבות נוספות עשויות להבהיל את ראשי הבנקים ועדיף לא לנקוב בהן
    סגור
  • 15.
    כל מי שהלך על ריבית שלילית קיבל בראש,השוק מעניש
    ן 13/02/2016 13:36
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כל מי שהולך או מדבר על ריבית שלילית, כדאי לפלוג להיזהר שצעדיה לא יביאו בדיוק לתוצאה ההפוכה כפי שקרה בשבועיים האחרונים ביפן. הפד ממש לא בכיוון , זה חלק מהאפשרויות כן אבל ממש לא בכיוון , ילן אמרה שלא סביר שהצעד הבא של הפד יהיה להוריד ריבית....ואתמול דודלי אמר שהמרחק בין הפד לריבית שלילית הוא עצום....ריבית שלילית היא ניסוי מסוכן שאיש לא יצליח לצאת ממנו...זה כמו קבר.
    סגור
  • 14.
    מילא תחזיות , אבל למה להפחיד ילדים עם (ל"ת)
    תמונת קרנית פלוג? 13/02/2016 13:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    מוטב שסיטי ידאגו למניה שלהם שמתרסקת (ל"ת)
    כמעט כמו ב2008! 13/02/2016 13:29
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 12.
    סיטי לא מתייחסים למאפיינים הספציפיים של ישראל
    אחד העם 13/02/2016 12:27
    הגב לתגובה זו
    9 1
    הריבית בישראל לא תהפוך לשלילית כל מהר אם בכלל: 1. בועת הנדלן בישראל היא מהגבוהות בעולם. 2.היקף האשראי העסקי והפרטי גדל בצורה מטורפת בשנים האחרונות ריבית שלילית תדחוף אשראי נוסף שיסכן את המערכת הפיננסית בנקאית והחוץ בנקאית. 3. שוק החוב בישראל(אג"ח)מנופח גם כן ,חברות מסוכנות מאוד מנפיקות בריביות מצחיקות שלא משקפות את הסיכון...לדחוף כסף נוסף לאפיקים הללו יהיה מסוכן מאוד לכספי הציבור והחוסכים. 4.אין באמת משמעות כלכלית להוזלה נוספת של 0.25% מבחינת האצת הצמחיה והחברות ולכן בנק ישראל לא יזדרז לריבית שלילית אולי ל 0%
    סגור
  • מסכים אין הצדקה בישראל לריבית שלילית (ל"ת)
    דודו 13/02/2016 20:09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 11.
    מסכים עם כל מילה שנאמרה ע"י כלכלני סיטיגרופ!
    שאול 13/02/2016 12:07
    הגב לתגובה זו
    6 5
    המדדים הבאים יהיו שליליים. אנחנו בדפלציה כבר זמן רב, וזה למרות ניסיונות ההכחשה וההסתרה של בנק ישראל. השקל המתחזק שגורר אחריו פגיעה בייצוא ובצמיחה וגורם להאטה ולמיתון זוחל, לא ישאיר ברירה לבנק ישראל אלא להכריז על ריבית שלילית, ועל הרחבה מוניטרית משמעותית שתלווה בהתערבות מסיבית בשוק המט"ח. בהתחשב בבועת הנדל"ן ובחובות האדירים שמשקי הבית גוררים אחריהם כתוצאה ממנה, אם הצעדים האלה לא ייצאו אל הפועל עד הקיץ, אנחנו צפויים למשבר פיננסי שכמוהו עדיין לא חווינו מקום המדינה.
    סגור
  • עליות באגחים שיקלי ביום א
    ישראל 13/02/2016 22:20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ציפיה לריבית שלילית מביאה לעליות באגחים שיקליים מדינה
    סגור
  • 10.
    ריבית שלילית יצרה בועה שמתפוצצת באירופה -לא להעתיק
    לילי 13/02/2016 11:47
    הגב לתגובה זו
    8 2
    יש ליצור הרחבה מוניטרית ע" י רכישות ריבית שלילית גורמת להקטנת מחזור הכסף עקב שימוש במזומן . הקטנת מחזור הכסף מגדילה את מרווח הריביות . ריביות לעסקים עולות ונוצרת האטה בכלכלה .
    סגור
  • 9.
    אז איך זה שהכל מתייקר? (ל"ת)
    חלם 13/02/2016 11:19
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 8.
    בגללם הפסדתי
    גלעד 13/02/2016 09:51
    הגב לתגובה זו
    12 1
    גם לפני שלשה חדשים הם אמרו שהריבית תרד לכן קניתי דולר ויום למחרת התבדתי והפסדתי בגלל צניחת שער הדולר
    סגור
  • תמתין בסבלנות. עליית הריבית הצפויה בארה"ב תחזק את הדולר (ל"ת)
    אל תמכור 13/02/2016 15:39
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 7.
    ריבית שלילית לא עבדה בשום מקום
    אחד העם 13/02/2016 09:12
    הגב לתגובה זו
    11 1
    לא מבין מדוע ממשיכים עם השטות הזאת. באירופה זה לא עבד .ביפן זה גרם להתחזקות היאן ונפילה בבורסה. הנגידים איבדו את היכולת להשפיע ולכן נאחזים בכל מיני תעלולים שהם יודעים שלא יעבדו אבל הם צריכים להראות שעושים משהו.אינשטיין אמר" לעשות את אותם הדברים ולקוות לקבל תוצאות שונות זה חוסר שפיות" זה הגישה הקיינסיינים הכושלת שתוביל אותנו לאבדון.
    סגור
  • 6.
    גאפ חזק ביום א פלוס 2 (ל"ת)
    איש הגאפ 13/02/2016 09:07
    הגב לתגובה זו
    3 5
    סגור
  • 5.
    עוד בנק מפגר כמו בנק ישראל . (ל"ת)
    סיטי בנק 13/02/2016 08:39
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 4.
    אינפלציה
    שופש 13/02/2016 06:46
    הגב לתגובה זו
    10 1
    איך הרגולטורים לא מבינים שחנקו את האנשים עם המס אין אויר לנשום אז איך הם רוצים להגיע ליעדים אינפלציונים כשבפועל לפשוטי העם אין את האמצעים לצאת ולעלות את הביקושים
    סגור
  • 3.
    לא בבית ספרנו. לא עם נגידה כמו שביבי בחר
    ריבית שלילית 13/02/2016 06:45
    הגב לתגובה זו
    3 4
    וכידוע לביבי יש מומחיות לבחור את האנשים הנכונים לתפקידים הנכונים.
    סגור
  • ביבי דווקא ממש לא רצה אותה
    $master$ 14/02/2016 01:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    להזכירך הייתה פארסה שלמה טרטנברג יוג'ין קנדל ואפילו איזה שחקן זר ניסו לגייס והדודה הזאת מתנהלת לא רע ביחס למצב במשק
    סגור
  • 2.
    בחלום הלילה (ל"ת)
    צביקה 13/02/2016 02:41
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 1.
    shtuiot (ל"ת)