ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

סיטי מטיל פצצה: צופה ריבית שלילית בישראל תוך 3 חודשים

אחרי יפן ושוודיה בסיטי מעריכים כי ישראל היא הבאה בתור להחלת ריבית שלילית. רק אתמול יו"ר הפד' לא פסלה אפשרות לריבית שלילית בארה"ב
 |  39
מתחת לאפס
Share
מלחמת המטבעות במלוא עוצמתה. בעקבות הפחתות הריבית האחרונות על ידי הבנק המרכזי של יפן והבנק המרכזי השוודי, יו"ר הפד' ג'נט ילן העידה אתמול בפני קונגרס כי היא לא פוסלת את האפשרות לריבית שלילית בארה"ב. כעת, כלכלני סיטיגרופ מסמנים בנקים מרכזיים נוספים שעשויים להוריד את שעור הריבית לטריטוריה השלילית, ובהם בנק ישראל.


בדו"ח שפרסם הבנק בחמישי העריכו כלכלני סיטי כי בנק ישראל צפוי להוריד את הריבית מרמה של 0.1% למינוס 0.1% כבר במהלך שלושת החודשים הקרובים. "בהתחשב בפיספוס המתמשך של יעד האינפלציה, אנו צופים כי הסבלנות של בנק ישראל תפקע בקרוב ומצפים לשילוב מדיניות ריבית שלילית והתערבות אגרסיבית יותר בשוק המט"ח", כתבו מחברי הדו"ח בראשות איברהים רהבארי. בסיטי הדגישו כי ישראל סובלת מדיפלציה מאז 2014 וכי מדד המחירים לצרכן נפל ב-0.1% בדצמבר.

ברקע לטלטלה בשווקים נשמעים יותר ויותר קולות לפיהם נשק הריבית הנמוכה בהם משתמשים הבנקים המרכזיים בעולם רק גורם נזק לכלכלה. כעת כשיותר ויותר בנקים מרכזיים בעולם מורידים את שעור הריבית לטריטוריה שלילית - הביקורת צפויה להקצין בעוד הסקטור שנפגע ראשון מהורדת הריבית הוא סקטור הבנקאות. נזכיר כי מתחילת השנה בנקים מובילים באירופה רשמו נפילה חופשית - כמו קרדיט סוויס עם נפילה של 40% - בהם סוסייטה ג'נרגל שהזהיר כי יתקשה לעמוד ביעד הלימות ההון השנה. מנגד, מניית דויטשה בנק הגרמני זינקה אמש ביותר מ-12% לאחר שהבנק אישש את הדיווחים שפורסמו מוקדם יותר השבוע, והודיע על תוכנית רכישה חוזרת של אג"ח בהיקף של 5.4 מיליארד דולר. (לכתבה המלאה - לחץ כאן)הודעת הריבית הבאה של בנק ישראל תהיה ב-22 בפברואר. השאלה הגדולה היא האם המהלך דווקא יביא לפאניקה בקרב הישראלים. אם עד עכשיו קיבלו החוסכים ריבית אפסית על הפיקדונות - אם יבוצע המהלך הם יאלצו למעשה לשלם עבור בפיקדון. באופן טבעי המהלך אמור להסית את הכסף למכשירי השקעה אחרים, אם לא להשיג תשואה אז לפחות לשמור על ערכו, אך בימים של טלטלה בשווקים ושוק נדל"ן גואה קשה לראות לאן יילך הכסף והאם המהלך יעודד את הצרכן להוציא את הכסף לשוק.מלבד ישראל, בסיטי סימנו בנוסף את המדינות צ'כיה, קנדה ונורווגיה ככאלו שיורידות את הריבית לטריטוריה השלילית בשנה-שנתיים הבאות.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

39 תגובות ב-35 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
35 ניר 14/02/2016 09:45 הקריסה הכלכלית קרובה מתמיד - איזה כייף!!! (ל"ת)
34 חיים 14/02/2016 07:58 קנו כל המניות שתוכלו החגיגה תחזור (ל"ת)
33 מני 14/02/2016 07:57 הסתימו הירידות בבורסה.ישחטו השורטיסטים (ל"ת)
32 דני 14/02/2016 07:39 הנגידה פלופ היא פאסיבית - לא עושה כלום
לו הייתי דג - פלופ פלופ...
31 עליווות 14/02/2016 07:33 היום עליות חדות!!!!! (ל"ת)
30 צוםה 14/02/2016 02:47 אני כבר צופה שהולכים לפמפם ולהרים חזק את השוק כל השבוע
בטח בהמשך השבוע יתחילו להוםיע אנליסטין ובנקים בהמלצות קנייה וכמה השוק נמוך.ובזה הם צודקים
29 מוטי 14/02/2016 02:13 ביום ההודעה שקל רץ ל-4.04 עד 4.2
וביום יומיים אחרי חוזר לרמה של 3.7. למי שעקב מקרוב אחרי ההודעה של הבנק היפני ומה שהתרחש אחרי זה מבין על מה מדובר. גברת פלוג כוחות השוק יכופפו אותך בדיוק כמו את היפנים!!! תכיני את מכונת הדפסת הכסף כי, תצטרכי אותה ביום יומיים אחרי הודעה כזו!!!
28 חיים 14/02/2016 00:22 קדימה . עליה נוספת במחירי הדירות איזה כיף.מחזיק 3 דירות (ל"ת)
27 שישקו 13/02/2016 23:11 הנגידה לא תעלה ריבית ולא תוריד היא נוקטת בישיבה על ה
הגדר .למה לה להסתבך כשאין צורך.
26 קונה ישירות בBEAY 13/02/2016 21:43 רק להכריח אותנו לקנות . לא יעזור לך
חוץ מאוכל .רק לא לקנות מיבואנים גזלנים מהארץ.
25 ירקרק 13/02/2016 21:22 הלו ביזפורטל תירגעו שם
היחידה שבאמת יכולה להטיל פצצה היא פלוג, ולא איזה אנליסט מתלהב בבנק.
24 צחי 13/02/2016 20:09 בנק של נוכלים .תזכרו מה הם סיפרו לפני שנה.בענין הריבית. (ל"ת)
23 גלית 13/02/2016 19:43 ריבית שלילית
צריך לחשוב חיובי הדבר יעזור לכלכת ישראל לשיפור התעשיה והחקלאות ומצד שני יעזור לתיירות.יביא את הייבוא להיות יותר ראלי
22 אחד מהעם 13/02/2016 18:59 ריבית שלילת לא עזרה לאף מדינה!! (ל"ת)
21 מה קשור 13/02/2016 16:18 "מטיל פצצה" ,הכתב סובל מהזיות (ל"ת)
20 אטום המהדי 13/02/2016 16:01 יוון תכריז שמיטת חובות טוטאלי.. פירוק אירו...כמו רוסיה
אין ברירה.....
19 אטום המהדי 13/02/2016 15:59 שמיטת חובות USA ואיבוד usd מעבר לפינה
אחמדניג'יד צדק....
18 . 13/02/2016 15:52 הכל בגלל שילין העלתה הריבית... השוק מכור להרואין...
עליית ריבית תמוטט הכללללללללל השוודים גאונים.
17 אח של אריאל מאריאל 13/02/2016 13:45 הם תקועים עם דולר שקל
חבורת שקרנים שגם לפי כמה חודשים הטיסו את הדולר וגרמו נזקים
16 כלכלן שחושב בתבונה 13/02/2016 13:44 תוך 12 חודשים ריבית הזכות תעלה.
ריבית שלילית תגרום להוצאת הכספים מהבנק ורכישת מט"ח במזומן. סיבות נוספות עשויות להבהיל את ראשי הבנקים ועדיף לא לנקוב בהן
15 ן 13/02/2016 13:36 כל מי שהלך על ריבית שלילית קיבל בראש,השוק מעניש
כל מי שהולך או מדבר על ריבית שלילית, כדאי לפלוג להיזהר שצעדיה לא יביאו בדיוק לתוצאה ההפוכה כפי שקרה בשבועיים האחרונים ביפן. הפד ממש לא בכיוון , זה חלק מהאפשרויות כן אבל ממש לא בכיוון , ילן אמרה שלא סביר שהצעד הבא של הפד יהיה להוריד ריבית....ואתמול דודלי אמר שהמרחק בין הפד לריבית שלילית הוא עצום....ריבית שלילית היא ניסוי מסוכן שאיש לא יצליח לצאת ממנו...זה כמו קבר.
14 תמונת קרנית פלוג? 13/02/2016 13:30 מילא תחזיות , אבל למה להפחיד ילדים עם (ל"ת)
13 כמעט כמו ב2008! 13/02/2016 13:29 מוטב שסיטי ידאגו למניה שלהם שמתרסקת (ל"ת)
12 אחד העם 13/02/2016 12:27 סיטי לא מתייחסים למאפיינים הספציפיים של ישראל
הריבית בישראל לא תהפוך לשלילית כל מהר אם בכלל: 1. בועת הנדלן בישראל היא מהגבוהות בעולם. 2.היקף האשראי העסקי והפרטי גדל בצורה מטורפת בשנים האחרונות ריבית שלילית תדחוף אשראי נוסף שיסכן את המערכת הפיננסית בנקאית והחוץ בנקאית. 3. שוק החוב בישראל(אג"ח)מנופח גם כן ,חברות מסוכנות מאוד מנפיקות בריביות מצחיקות שלא משקפות את הסיכון...לדחוף כסף נוסף לאפיקים הללו יהיה מסוכן מאוד לכספי הציבור והחוסכים. 4.אין באמת משמעות כלכלית להוזלה נוספת של 0.25% מבחינת האצת הצמחיה והחברות ולכן בנק ישראל לא יזדרז לריבית שלילית אולי ל 0%
דודו 13/02/2016 20:09 מסכים אין הצדקה בישראל לריבית שלילית (ל"ת)
11 שאול 13/02/2016 12:07 מסכים עם כל מילה שנאמרה ע"י כלכלני סיטיגרופ!
המדדים הבאים יהיו שליליים. אנחנו בדפלציה כבר זמן רב, וזה למרות ניסיונות ההכחשה וההסתרה של בנק ישראל. השקל המתחזק שגורר אחריו פגיעה בייצוא ובצמיחה וגורם להאטה ולמיתון זוחל, לא ישאיר ברירה לבנק ישראל אלא להכריז על ריבית שלילית, ועל הרחבה מוניטרית משמעותית שתלווה בהתערבות מסיבית בשוק המט"ח. בהתחשב בבועת הנדל"ן ובחובות האדירים שמשקי הבית גוררים אחריהם כתוצאה ממנה, אם הצעדים האלה לא ייצאו אל הפועל עד הקיץ, אנחנו צפויים למשבר פיננסי שכמוהו עדיין לא חווינו מקום המדינה.
ישראל 13/02/2016 22:20 עליות באגחים שיקלי ביום א
ציפיה לריבית שלילית מביאה לעליות באגחים שיקליים מדינה
10 לילי 13/02/2016 11:47 ריבית שלילית יצרה בועה שמתפוצצת באירופה -לא להעתיק
יש ליצור הרחבה מוניטרית ע" י רכישות ריבית שלילית גורמת להקטנת מחזור הכסף עקב שימוש במזומן . הקטנת מחזור הכסף מגדילה את מרווח הריביות . ריביות לעסקים עולות ונוצרת האטה בכלכלה .
9 חלם 13/02/2016 11:19 אז איך זה שהכל מתייקר? (ל"ת)
8 גלעד 13/02/2016 09:51 בגללם הפסדתי
גם לפני שלשה חדשים הם אמרו שהריבית תרד לכן קניתי דולר ויום למחרת התבדתי והפסדתי בגלל צניחת שער הדולר
אל תמכור 13/02/2016 15:39 תמתין בסבלנות. עליית הריבית הצפויה בארה"ב תחזק את הדולר (ל"ת)
7 אחד העם 13/02/2016 09:12 ריבית שלילית לא עבדה בשום מקום
לא מבין מדוע ממשיכים עם השטות הזאת. באירופה זה לא עבד .ביפן זה גרם להתחזקות היאן ונפילה בבורסה. הנגידים איבדו את היכולת להשפיע ולכן נאחזים בכל מיני תעלולים שהם יודעים שלא יעבדו אבל הם צריכים להראות שעושים משהו.אינשטיין אמר" לעשות את אותם הדברים ולקוות לקבל תוצאות שונות זה חוסר שפיות" זה הגישה הקיינסיינים הכושלת שתוביל אותנו לאבדון.
6 איש הגאפ 13/02/2016 09:07 גאפ חזק ביום א פלוס 2 (ל"ת)
5 סיטי בנק 13/02/2016 08:39 עוד בנק מפגר כמו בנק ישראל . (ל"ת)
4 שופש 13/02/2016 06:46 אינפלציה
איך הרגולטורים לא מבינים שחנקו את האנשים עם המס אין אויר לנשום אז איך הם רוצים להגיע ליעדים אינפלציונים כשבפועל לפשוטי העם אין את האמצעים לצאת ולעלות את הביקושים
3 ריבית שלילית 13/02/2016 06:45 לא בבית ספרנו. לא עם נגידה כמו שביבי בחר
וכידוע לביבי יש מומחיות לבחור את האנשים הנכונים לתפקידים הנכונים.
$master$ 14/02/2016 01:46 ביבי דווקא ממש לא רצה אותה
להזכירך הייתה פארסה שלמה טרטנברג יוג'ין קנדל ואפילו איזה שחקן זר ניסו לגייס והדודה הזאת מתנהלת לא רע ביחס למצב במשק