כלכלנים מוול סטריט: "שנת 2013 בסימן האטה בשוק הנדל"ן המקומי"

נתוני מאקרו רבים אודות שוק הנדל"ן בארה"ב צפויים להתפרסם במהלך השבוע. ביום ג' יפורסם מדד ענף הבנייה, ביום ד' צפוי להתפרסם מדד התחלות ואישורי הבנייה וביום חמישי צפוי להתפרסם מדד מכירות הבתים הקיימים.
דניאל קביליו |

כלכלנים מוול סטריט צופים כי מבחינת התחלות הבנייה החדשות ניתן יהיה לראות האטה בחודש ינואר של 2013 ומבחינת נתוני מכירות הבתים הקיימים אנו צפויים לאכזבה ביחס לשנה האחרונה שהייתה החזקה ביותר מאז 2007.

על פי סקר שנערך על ידי בלומברג וכלל 73 כלכלנים, בחודש ינואר הקבלנים התחילו בבניית 920 אלף בתים חדשים בשיעור שנתי וזאת לאחר שבחודש דצמבר הנתון עמד על 954 אלף בתים, הקצב הגבוה ביותר מאז יוני 2008.

פרוטוקול ישיבת מועצת הנגידים של חודש ינואר (FOMC Minutes) צפויה להתפרסם השבוע כאשר הכלכלנים חוזים כי עיקרי הפרוטוקול יעסוק בצורך להגדיל את ההיצע בשוק העבודה וגישה פשוטה יותר למקורות אשראי אשר יעודדו את השלמת עסקאות המשכנתא בשוק וכן יסייעו להיתאוששות בשוק הנדל"ן אשר הציג סימני התאוששות יפים במהלך השנה שעברה.

ג'וש שפירו כלכלן ראשי ב-Maria Fiorini Ramirez Inc ציין כי "המספרים בחודש ינואר יהיו טיפה חלשים יותר ביחס לסוף שנת 2012, שוק הדיור יתקדם בקצב איטי יותר במהלך השנה הנוכחית".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

המרוויח הגדול: הנפקת טוויטר תכניס לגולדמן זאקס 20 מיליון דולר

ע"פ דיווח בוול סטריט ג'ורנל, החתם המרכזי של הנפקת הרשת החברתית צפוי להכניס כפול מכל בנק אחר המעורב בהנפקה שתצא לפועל בשישה לנובמבר
יואב כהן |
הנפקת טוויטר הולכת ומתקרבת ומתגלה ומסתמן כי גולדמן זאקס (סימול: Gד) הולך להיות אחד המרווחים הגדולים שלה. ע"פ דיווח בוול סטריט ג'ורנל, החתם המרכזי של ההנפקה צפוי להכניס לכיסו 20 מיליון דולר, כפול מכל בנק אחר המעורב בהנפקת הרשת החברתית. ע"פ הערכות, המניה תונפק במחיר של בין 17-20 דולר והרשת צפויה לגייס כ-1.6 מיליארד דולר. בסך הכל, הבנקים המעורבים בהנפקה ירוויחו 3.25% מהכסף שטוויטר תגייס. כאמור, גולדמן זאקס יקבל את הנתח הגדול ביותר, כאשר שאר הבנקים לא צפוים להרוויח יותר מעשרה מיליון דולר. ההנפקה המסקרנת תתקיים בסופו של דבר בשישה לנובמבר והמניה תיסחר תחת הסימול TWTR. על פי התשקיף שהגישה לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) לרשת יותר מ-215 מיליון לקוחות חודשיים ו100 מיליון משתמשים יומיים. המנוע המרכזי של החברה הוא תחום הסלולר כאשר 75% מהמשתמשים החודשיים גולשים לאתר דרך הסמארטפון. הגולשים הללו מהווים 65% מההכנסות של טוויטר מפרסומות בעוד שמהחברה נמסר שתחזית הצמיחה מסקטור זה היא חיובית.