אלונה ברקת
צילום: הפועל באר שבע טוויטר

הסיפור האמיתי מאחורי העיכוב בהחתמת ברדה - מה יעשה מאמן באר שבע?

אליניב ברדה ראה אתמול, בפעם הראשונה, את אוהדי באר שבע מוחים. גם הוא יודע: לא משנה מה יקרה בגמר, כל תוצאה אחרת מלבד השקעה של מיליונים מצדה של ברקת צריכה לאותת לו לחפש את האתגר הבא. גם ברקת נמצאת בצומת דרכים
איציק יצחקי | (2)

1. בפעם הראשונה העונה, אוהדי הפועל באר שבע הביעו אתמול מחאה גלויה. כבר הזהרנו כאן שהסיפור הזה עומד להתפרץ בכל רגע, שהאוהדים עומדים לעלות על הגדרות. אלונה ברקת הבינה את זה מאוחר מדי, היא יודעת היטב שהקבוצה שלה לא עמדה בציפיות ואחרי שש שנים (מלבד עונה אחת) שהיא לא באמת פקטור במירוץ לאליפות, הקהל יוצא מגדרו.

ברדה (הפועל באר שבע)

החלטה קשה. אליניב ברדה (הפועל באר שבע)

אליניב ברדה, כהרגלו, היה מאופק בסיום התבוסה לחיפה. הוא הסביר שהפועל באר שבע חייבת להתקדם. זה היה רמז עבה מאוד לבעלים שלו. הוא הסתכל למצלמות והסביר במילים אחרות, שהפערים בינו לבין מכבי חיפה ומכבי תל אביב מעצבנים אותו. נראה שגם ברקת יודעת את זה ויש לה שתי אפשרויות: להכניס את היד עמוק לכיס הקיץ, או לצאת מהמאבק הזה. פי ההתנהלות בשנים האחרונות, אי אפשר לקרוא לזה מאבק משולש. הפועל באר שבע, אם לא תשתנה בקיץ, בחוץ.

2. זה עדיין לא פוטר את ברדה מאחריות. התצוגה המביכה שלה אתמול היא סוף עצוב לעונה בינונית. בשורה התחתונה, אליניב ברדה לקח גביעים, אבל עדיין לא הביא אליפות. אלונה ברקת פיטרה את רוני לוי על קצת פחות מזה, וההבדל בניהם היה בעיקר היחס מהקהל. ברדה נחשב לסמל ענק בהפועל באר שבע, רוני לוי לא. כשהקהל היה על הגדרות, היא חששה ונאלצה להיפרד מלוי.

אני יכול להבין את היחס שלה לברדה: יש לו אישיות מדהימה, הוא מאמן מצוין, והסגל שלו לא היה מספיק עמוק כדי לקחת אליפות, אבל גם הסגל של לוי לא היה כזה. ברדה רחוק משחק אחד מגביע, אבל אם הוא לא יזכה בתואר, ברקת תצטרך לעשות חושבים.

3. למשפחת ברקת, אלונה ואלי, יש את כל הכלים להגדיל תקציב, אבל דבר אחד היא יודעת: גולדהאר ושחר לא פראיירים, הם יכולים להכניס את היד לכיס, ועמוק יותר. בשביל לקחת אליפות, ברקת תצטרך לצאת מגדרה: לא להשקיע עוד מיליון אירו, אלא הרבה יותר.

הסגל של שתי הקבוצות טוב משלה, העומק בספסל כמעט בלתי נתפס. לכן, היא מחכה. אין שום טעם להשקיע עוד מיליון אירו כדי להישאר במקום השלישי. אני בהחלט לא מקנא בה. ההחלטה הקיץ תהיה גורלית גם עבור האוהדים שלה. אולי אפילו יכולה לשנות את פני המועדון לשנים הקרובות.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אלי 23/05/2024 03:10
    הגב לתגובה זו
    ברדה מתאים להיות מאמן בשכונה,יחד עם אלון חזן.
  • 1.
    ברדה אחלה בן אדם ומאמן, עשה את המקסימום עם הכלים שיש לו (ל"ת)
    מכביסט 22/05/2024 14:09
    הגב לתגובה זו
לקלר והמילטוןלקלר והמילטון

עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון

אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה פרארי פורמולה 1

פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק. 


 פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”


בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.


המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק. 


קרלוס סיינץ יחזור?

לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.