ערן זהבי
צילום: מכבי תל אביב האתר הרשמי

עקף את בניון: זהבי שבר עוד שיא - אבל יש מי שיכול לעקוף אותו

החלוץ שהודח ברבע הגמר עם מכבי תל אביב הפך לכובש המבוגר ביותר של המועדון אי פעם. מי יכול לעבור אותו ובאיזה גיל הוא יכול לעשות את זה?
איציק יצחקי | (1)

הישג חדש לערן זהבי: החלוץ כבש עמוק בתוספת הזמן של רבע גמר גביע המדינה שער לזכותה של מכבי תל אביב ובכך הפך לשחקן המבוגר ביותר שכובש עבור המועדון בכל הזמני. זהבי קבע את השיא בגיל 36, 8 חודשים ו-8 ימים, יומיים יותר מיוסי בניון.

זהבי ובניון (התאחדות לכדורגל)

ויש להם עוד משהו משותף: הם מחוץ ליורו. בניון וזהבי (התאחדות לכדורגל)

כל זה לא עזר לו, כמובן, להעפיל לחצי הגמר. מכבי תל אביב הודחה על ידי מכבי פתח תקוה, שתשחק מול נוף הגליל (הגרלה חלומית לכל קבוצה, בטח למכבי תל אביב) בחצי הגמר, כשנתניה תתמודד מול באר שבע.

אז איזה שחקנים עוד יכולים לעבוד את זהבי בעתיד? אולי שרן ייני, שכבש בגיל 36 ו-16 יום. ייני כבר בן 37 ואם יכבוש שער במדי מכבי תל אביב הוא יעקוף את זהבי. השער האחרון שלו היה בעונה שעברה. 

עוד ברשימה: אבי נימני (35 ושלושה חודשים) ראדה פריצה (גיל 34, 10 חודשים ו-20 יום, באותו שלושער זכור מול הפועל באר שבע בגמר הגביע בעונת 2014-15).

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ייני בקפלן - לא משחק , אין מצב (ל"ת)
    כלכלן 04/04/2024 14:51
    הגב לתגובה זו
לקלר והמילטוןלקלר והמילטון

עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון

אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה פרארי פורמולה 1

פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק. 


 פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”


בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.


המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק. 


קרלוס סיינץ יחזור?

לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.