קרלוס אלקראס
צילום: טוויטר איגוד הטניס העולמי

מה הפרס הכספי בטורניר הטניס היוקרתית של איטליה?

כל 8 הטניסאים הבכירים יתחרו בשבוע הבא על הזכייה בגמר טורנירי ATP. המענק: 4.5 מיליון אירו. וגם: כמה הרוויחו שני הטניסאים הטובים בעולם השנה?
מיכאל וייסרמן | (3)

עונת הטניס לשנת 2023 בדרך לסיומה ובשבוע הבא תתקיים התחרות היוקרתית של השנה. התחרות תשוחק בעיר טורינו שבאיטליה. לתחרות יגיעו  שמונת הטניסאים הטובים בעולם והם: קרלוס אלקראס, נובאק ג'וקוביץ', דניל מדבדב, יאניק סינר, אנדריי רובלב, סטפנוס ציציפאס, אלכסנדר זברב והולגר רונה. 

יסיים את העונה עם הגביע? ג'וקוביץ' (צילום: טוויטר ATP)

שני הטניסאים שמועמדים לזכות בטורניר הם אלקראס וג'וקוביץ'. הטורניר הקרוב הוא גם היוקרתי ביותר מבחינת הפרסים שמחולקים לאורך השנה. הטניסאי שיזכה בטורניר היוקרתי יוכל להכניס לכיסו סכום של כ-4.5 מיליון אירו. הטניסאי שיגיע לגמר אך יפסיד בו יכניס לכיסו סכום של 2.06 מיליון אירו. הגעה לחצי הגמר תכניס לכיסם של הטניסאים הבכירים סכום של 1.04 מיליון אירו ואילו כל ניצחון בשלב הבתים הראשון של התחרות ייתן מענק כספי של 365 אלף אירו. מעבר לכך כל שמונת הטניסאים שהגיעו לטורניר יקבלו מענק כספי קבוע של 305 אלף אירו.

שני המועמדים הפייבוריטים לזכייה הם הספרדי והסרבי שגם מתחרים על זכייה לסיים כמרוויחים הגדולים לשנת 2023. בשלב זה אלקראס מדורג במקום השני עם רווח של 31.4 מיליון דולר עונה כאשר זכה בטורניר הווימבלדון היוקרתי וגם זוכה לחסות של כ-20 מיליון דולר בשנה מחסיות של לואי ויטון, קלווין קליין ועוד חברות ספורט.

ג'וקוביץ' מדורג במקום הראשון ברווחים לשנות 2023 כאשר הרוויח מעל 13 מיליון דולר מזכייה בתחרויות השונות ועוד 25 מיליון דולר מקבל משלל חסויות כמו לחברת משקאות "ווטבדרופ" ועוד הסכמי חסויות שונים עם אדידס ועוד חברות הלבשה.

הספרדי הצעיר מגיע לטורניר הזה בכושר לא טוב כאשר הפסיד בסיבוב השני של טורניר המאסטרס בפאריס לרומן סאפיולין הרוסי שנערך בסוף חודש אוקטובר.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    גיא 09/11/2023 15:46
    הגב לתגובה זו
    המועמדים הם נובאק, מדבדב וסינר
  • 2.
    יהודה 09/11/2023 14:38
    הגב לתגובה זו
    רונה הולך לקחת
  • 1.
    ג'וש 09/11/2023 13:13
    הגב לתגובה זו
    עמוס מנסדורף. הבק-הנד שלו לאורך הקו בלתי עציר.
לקלר והמילטוןלקלר והמילטון

עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון

אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה פרארי פורמולה 1

פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק. 


 פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”


בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.


המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק. 


קרלוס סיינץ יחזור?

לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.