גרמניה: מיינץ השעתה כדורגלן שתמך בחמאס
מאז תחילת המלחמה מתנהל מאבק הסברתי ברשתות החברתיות. מצד אחד תומכים גדולים במדינת ישראל ומהצד השני - תמיכה, בעיקר של העולם הערבי, בארגון הטרור חמאס.
ההודעה הרשמית של מיינץ (צילום: טוויטר מיינץ)
בגרמניה הוחלט לעשות סוף לעידוד הטרור. מי ששילם את המחיר הוא החלוץ אנואר אל גאזי, הולנדי ממוצא מרוקני, בן 28, שחתם לפני פחות במועדון הגרמני מיינץ שהחליט לשחררו באופן מיידי. אל גאזי העלה פוסט בתחילת השבוע נגד ישראל. הוא אומנם מחק אותו לאחר זמן קצר אבל במועדון הגרמני החליטו להודיע לו על סיום דרכו במועדון.
בהודעה הרשמית נכתב: "אנואר אל גאזי שוחרר מאימונים ומשחקים בשורות מיינץ. זו תגובה להודעה ברשת החברתית שפורסמה בראשון בערב ונמחקה מאז. אל גאזי נקט עמדה בנוגע לקונפליקט במזרח התיכון, אותה המועדון לא יכול לקבל. מיינץ מבינה שיש נקודות מבט שונות על הסכסוך המורכב במזרח התיכון שנמשך כבר עשרות שנים. עם זאת, המועדון דוחה את תוכן הפוסט, שכן הוא אינו משקף את ערכי המועדון שלנו".
אז מה החלוץ כתב בפוסט שעורר זעם כל כך גדול? "זו לא מלחמה. כשצד אחד מונע מים, אוכל וחשמל מהצד השני – זו לא מלחמה. כשלצד אחד יש נשק גרעיני – זו לא מלחמה. כשצד אחד ממומן במיליארדי דולרים – זו לא מלחמה. כשצד אחד משתמש בתמונות בינה מלאכותית כדי לפרסם מידע מוטעה על הצד השני – זו לא מלחמה. כשהרשתות החברתיות מצנזרות חומרים של צד אחד – זו לא מלחמה. זה לא קונפליקט ולא מלחמה. זה רצח עם והרס המוני, ואנחנו עדים לו בצורה חיה. מהנהר ועד הים, פלסטין תהיה חופשית".
- היורוליג והיורוקאפ חוזרות לישראל: הישראליות יארחו בבית החל מה-1 בדצמבר
- 18 מיליון דולר ל-3 שנים, ואסיליה מיצ’יץ’ חתם בהפועל ת"א
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בינתיים, בישראל ממשיכים לכבד את הנרצחים בפעילויות האיבה ומועדון הכדורסל הפועל תל אביב שערך משחק רשמי ראשון של קבוצה ישראלית מאז המלחמה החליט להנציח את שמות הנרצחים, כשהשחקנים עלו למשחק עם שמות של אוהדי הקבוצה שנרצחו. השמות שהופיעו על הנעליים: נאור לוי, בן פישמן, איתי רון, גיא אדמוני, יובל גבאי, אופיר ליבשטיין, איילי עדני, ירון שי, מני גודארד, יפתח קוץ ויונתן קוץ.
כוכבי ליגת העל בכדורגל בראשותו של קפטן מכבי תל אביב, ערן זהבי, החלו במסע הסברה להחזרת החטופים. "עולם הספורט קורא לכל ספורטאי העולם להשמיע את קולם למען שמירה על ביטחונם ושלומם של כל בני הערובה. שתפו", נכתב בפוסט שהעלה כוכבה של זהבי.
- 1.מדינת ישראל תלמדי : תומכי טרור מוקיעים באפס סובלנות (ל"ת)ניר 18/10/2023 08:26הגב לתגובה זו
לקלר והמילטוןעוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן
פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק.
פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”
בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.
המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק.
- פרארי מציגה צמיחה בהכנסות ושמירה על רווחיות חרף האטה עולמית
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קרלוס סיינץ יחזור?
לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.
