ערן זהבי
צילום: צילום מסך

גרמניה: מיינץ השעתה כדורגלן שתמך בחמאס

?המועדון הגרמני הודיע על שחרורו של החלוץ שחתם לפני פחות מחודש והפיץ שנאה ברשת. מחווה של שחקני הפועל תל אביב לאוהדים שנרצחו בשבוע האחרון. ומה עשה ערן זהבי?
מיכאל וייסרמן | (1)

מאז תחילת המלחמה מתנהל מאבק הסברתי ברשתות החברתיות. מצד אחד תומכים גדולים במדינת ישראל ומהצד השני - תמיכה, בעיקר של העולם הערבי, בארגון הטרור חמאס.

ההודעה הרשמית של מיינץ (צילום: טוויטר מיינץ)

בגרמניה הוחלט לעשות סוף לעידוד הטרור. מי ששילם את המחיר הוא החלוץ אנואר אל גאזי, הולנדי ממוצא מרוקני, בן 28, שחתם לפני פחות במועדון הגרמני מיינץ שהחליט לשחררו באופן מיידי. אל גאזי העלה פוסט בתחילת השבוע נגד ישראל. הוא אומנם מחק אותו לאחר זמן קצר אבל במועדון הגרמני החליטו להודיע לו על סיום דרכו במועדון.

בהודעה הרשמית נכתב: "אנואר אל גאזי שוחרר מאימונים ומשחקים בשורות מיינץ. זו תגובה להודעה ברשת החברתית שפורסמה בראשון בערב ונמחקה מאז. אל גאזי נקט עמדה בנוגע לקונפליקט במזרח התיכון, אותה המועדון לא יכול לקבל. מיינץ מבינה שיש נקודות מבט שונות על הסכסוך המורכב במזרח התיכון שנמשך כבר עשרות שנים. עם זאת, המועדון דוחה את תוכן הפוסט, שכן הוא אינו משקף את ערכי המועדון שלנו".

אז מה החלוץ כתב בפוסט שעורר זעם כל כך גדול? "זו לא מלחמה. כשצד אחד מונע מים, אוכל וחשמל מהצד השני – זו לא מלחמה. כשלצד אחד יש נשק גרעיני – זו לא מלחמה. כשצד אחד ממומן במיליארדי דולרים – זו לא מלחמה. כשצד אחד משתמש בתמונות בינה מלאכותית כדי לפרסם מידע מוטעה על הצד השני – זו לא מלחמה. כשהרשתות החברתיות מצנזרות חומרים של צד אחד – זו לא מלחמה. זה לא קונפליקט ולא מלחמה. זה רצח עם והרס המוני, ואנחנו עדים לו בצורה חיה. מהנהר ועד הים, פלסטין תהיה חופשית".

בינתיים, בישראל ממשיכים לכבד את הנרצחים בפעילויות האיבה ומועדון הכדורסל הפועל תל אביב שערך משחק רשמי ראשון של קבוצה ישראלית מאז  המלחמה החליט להנציח את שמות הנרצחים, כשהשחקנים עלו למשחק עם שמות של אוהדי הקבוצה שנרצחו. השמות שהופיעו על הנעליים: נאור לוי, בן פישמן, איתי רון, גיא אדמוני, יובל גבאי, אופיר ליבשטיין, איילי עדני, ירון שי, מני גודארד, יפתח קוץ ויונתן קוץ.

כוכבי ליגת העל בכדורגל בראשותו של קפטן מכבי תל אביב, ערן זהבי, החלו במסע הסברה להחזרת החטופים.  "עולם הספורט קורא לכל ספורטאי העולם להשמיע את קולם למען שמירה על ביטחונם ושלומם של כל בני הערובה. שתפו", נכתב בפוסט שהעלה כוכבה של זהבי.  

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מדינת ישראל תלמדי : תומכי טרור מוקיעים באפס סובלנות (ל"ת)
    ניר 18/10/2023 08:26
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.