פיצוץ בחדר ההלבשה: מה קרה למנצ'סטר יונייטד?
לא ככה ציפו אוהדי מנצ'סטר יונייטד לפתוח את עונת הכדורגל החדשה. לאחר שסיימו בעונה הקודמת במקום השלישי, עם מאמן חדש, אריק טן האח, ותואר בכיס, כשהקבוצה רושמת יכולת טובה על הדשא - הציפיות מהשדים האדומים לעונה הנוכחית היו בשמיים. מעל 200 מיליון אירו הוציאה הקבוצה בקיץ, ושרר לו ניחוח של עידן חדש באולד טראפורד. ואז התחילו להן הבעיות.
זה התחיל עם השאלתו של מייסון גרינווד לחטאפה, לאחר שבינואר 2022 הושעה מהקבוצה עקב חשד לאונס ואלימות עבור בת זוגו. מאז התיק נפל, אך החלטת ההנהלה הייתה שלא להחזיר אותו לקבוצה. כבר אז היו אוהדים שמחו על כך, אם כי הם לא ידעו שזהו רק קצה הקרחון.
תלונות דומות הגיעו כלפי שחקן הכנף אנטוני, כששלוש נשים שונות טענו כי תקף אותן. הברזילאי, שרק בקיץ הקודם נקנה מאייאקס בלא פחות מ-95 מיליון אירו, הושעה מהסגל (או לפי הודעת המועדון הרשמית, "יצא לחופשה"), גם הוא.
וזה לא הסוף; ג'יידון סאנצ'ו, מהרכשים היותר גדולים של יונייטד בשנים האחרונות, אחד שהיה כישרון ענק אך מאז שחתם בצד האדום של מנצ'סטר סבל מדעיכה מתמדת ביכולת, ביקר את טן האח בתקשורת וב-"תמורה" לכך קיבל גם האנגלי השעיה. תנאי הקבלה של טן האח להחזירו היא התנצלות, אך סאנצ'ו מתנגד לכך ומתאמן לבד.
- מניית מנצ'סטר יונייטד צונחת לאחר ההפסד בגמר הליגה האירופית; כמה הקבוצה שווה?
- לא תאמינו: כמה היו שוות ריאל מדריד והסיטי לפני עשור וכמה היום?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אך זה לא הסוף: על הקבוצה נפלה מכת פציעות, שלא פסחו על שחקני מפתח בעונה שעברה כמו רפאל וראן, לוק שואו וארון וואן-ביסקה, וגם על שחקני רכש חדשים כמו סופיאן אמראבט שהגיע מפיורנטינה או מייסון מאונט שהגיע מצ'לסי.
ומעל הכל, ישנו המצב על הדשא. חניכיו של טן האח התחילו את העונה בצורה הגרועה ביותר מאז שנות התשעים, כשהשיגו 6 נקודות מתוך 15 בקופה, עם שלושה הפסדים מחמשת המשחקים הראשונים. למרות שניצחו את וולבס ונוטינגהאם פורסט עשו זאת השדים האדומים בשיניים כשהם מציגים יכולת חלשה. יונייטד הפסידה 2-0 לטוטנהאם המתחדשת, הובסה 3-1 על ידי ארסנל, והקש ששבר את גב הגמל: 3-1 לברייטון, משחק שבקלות יכל להגמר בתוצאה מבזה הרבה יותר. השחפים הגיעו ביום שבת האחרון לתיאטרון החלומות, שביסס את עצמו מחדש כמבצר, ולהביס בו את יונייטד תהיה משימה לא פשוטה בלשון המעטה. זה נגמר כאמור בתבוסה, כשברייטון פשוט רוקדת על המגרש לעיניהם המזועזעות של הקהל האדום, שראה את קבוצתו מפסידה בפעם הראשונה בבית לאחר 31 משחקים בכל המסגרות.
שלא במפתיע, הבעיות חלחלו לחדר ההלבשה. לפי עיתון ה"סאן", קפטן הקבוצה, ברונו פרננדש, יצא על עמיתו לקישור סקוט מקטומיניי והבלמים ויקטור לינדלוף וליסנדרו מרטינז התעמתו אחד עם השני לאחר הופעה הגנתית בזויה.
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן הקריפטו טתר
- בגיל 41 ועם ברך מטיטניום: לינדסי וון חזרה לנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן...
- 1.עותניאל 21/09/2023 12:30הגב לתגובה זובשנים האחרונות יש קבוצה אחת והיא מנצסטר סיטי שהיוניטד רק בצילה של האחות הבכירה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
