גלאטסראיי
צילום: גלאטסראיי טווויטר רשמי

מטורף: הכסף הגדול שהשקיעה אלופת טורקיה בכדורגל

מכוונת גבוה?: גלאטסראיי, רושמת קיץ מרשים עם החתמות נוצצות, כיאה לקבוצה במימדים כאלה. "ביזספורט" עם כל המספרים
יובל כרמל |

הימים לסיום מועד חלון ההעברות של הקיץ מתקצרים, ואחת הקבוצות שרשמו לעצמן קיץ מוצלח מגיעה ממקום לא צפוי - גלאטסראיי, אלופת הליגה הטורקית. לאחר עונה מרשימה שבה סיימה במקום הראשון כשבדרך היא גוברת על היריבות המרות פרנבחצ'ה ובשיקטאש, פצחה במסע רכש מרשים, עם כמה שמות מאוד מוכרים.

נתחיל עם הגדול מבינהם, מאורו איקרדי, שהגיע הישר מאלופת צרפת, פריז סן ז'רמן. הארגנטינאי בן ה-30 שמחזיק בשווי שוק של כ-19 מיליון אירו, הושאל לגלאטסראיי בתחילת העונה הקודמת ולאחר עונה מוצלחת שבה סיים עם 22 שערים ו-7 בישולים ב-24 משחקים, גלא רכשה אותו בכ-10 מיליון אירו שהועברו לפסז'. בשיאו באינטר היה שווה איקרדי לא פחות מ-100 מיליון אירו. המצב בכנפיים לא פחות מרשים, עם החתמתם של ווילפריד זאהה (30) שמשחק בצד שמאל וטטה (23) שמשחק באגף ימין. זאהה שגדל והעביר את רוב הקריירה בקריסטל פאלאס האנגלית שווה כיום 22 מיליון אירו ושמו קושר למספר קבוצות, ביניהן אל נאסר, מארסיי ואפילו ארסנל. בשיאו היה שווה זאהה 55 מיליון אירו. טטה הברזילאי שסיים חוזה בשחטאר דונייצק והושאל בשנים האחרונות לליון ולסטר, בחר באלופת הליגה הטורקית כתחנה הבאה בקריירה שלו. מחזיק בשווי שוק של 25 מיליון אירו.

הקבוצה התחזקה גם בעמדות הקישור, עם הצטרפותו של חכים זייש בן ה-30. המרוקאי היה על סף חתימה באל נאסר אך נכשל בבדיקות הרפואיות ולאחר מכן חתם בגלא. המרוקאי שיחק בשנים האחרונות בצ'לסי ואף זכה עמה בליגת האלופות. המרוקאי, ששווה כיום 16 מיליון אירו, הושאל לגלאטסאריי עד סוף העונה. למרכז הקישור הגיע קרם דמירביי, בן 30 גם הוא. ב-2019 עבר לבאייר לברקוזן עבור 32 מיליון אירו ועכשיו עבר לגלא ב-3.7 מיליון אירו. את עמדת המגן השמאלי יאייש אנחליניו שהגיע גם הוא מהבונדסליגה. הספרדי הושאל לגלאטסראיי מרד בול לייפציג שבעונה החולפת זכה איתה בגביע הגרמני, מחזיק כיום בשווי שוק של 12 מיליון אירו.

לקבוצה עוד כמה שחקנים מרכזיים - ויקטור נלסון בן ה-24 (בלם, שווי שוק של 18 מיליון אירו), סשה בואי בן ה-22 (מגן ימני, שווי שוק של 16 מיליון אירו) הקשר האחורי בן ה-27 לוקאס טוריירה והכנף השמאלי בן ה-24 קרם אקטוקוגלו; שניהם שווים כ-15 מיליון אירו כל אחד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.