אנתוני מרסיאל מנצסטר יונייטד
צילום: הטוויטר של מנצסטר יונייטד

מנצ'סטר יונייטד מוכרת. כמה שווים השחקנים שיעזבו?

?במועדון רוצים לצרף את הארי קיין וויקטור אוסימהאן בסכומי עתק ומאידך רוצים להיפרד ממספר שחקנים. מי ברשימה ומה מחירם?
מיכאל וייסרמן |

מנצ'סטר יונייטד בדרך למהפכה גדולה בקיץ הקרוב. במועדון רוצים לחזור למאבק האליפות בפרמייר ליג בעונה הבאה ולהיות פאקטור משמעותי בליגת האלופות. לכן, עלו לאחרונה מספר שמות משמעותיים לחיזוק לעונה הבאה.

הכין רשימה ארוכה. טן האח (צילום: טוויטר מנצ'סטר יונייטד)

בין השמות עלו חלוץ טוטנהאם, הארי קיין, החלוץ של נאפולי, ויקטור אוסימהאן וגם השוער של מילאן אנדרה אונאנה. במועדון האנגלי מבינים כי בשל חוקי ה"פייר פליי" צריך המועדון לבצע גם תוכנית מכירה המונית. עלות כל אחד מהחלוצים עוברת את ה-100 מיליון ליש"ט ואילו שוער מילאן עשוי להימכר בכ-50 מיליון ליש"ט.

על פי הדיווחים באנגליה המאמן, אריק טן האח, הציב רשימת מועמדים לעזיבה, כאשר רובם נמצאים תחת חוזה וביונייטד הציבו תגי מחיר בכדי לעמוד במחיר שיגיע לפחות ל-120 מיליון ליש"ט.

בין השחקנים שלא נמצאים בתוכניות כלל הם הארי מגווייר שנרכש תמורת 80 מיליון ליש"ט מלסטר, וכעת יונייטד תסכים למכור אותו ב-40 מיליון ליש"ט. גם הקשר סקוט מקמוטיניי אינו בתוכניות ועבורו תרצה יונייטד גם כן 40 מיליון ליש"ט. השוער, דין הנדרסון, שהושאל העונה לנוטינגהם פורסט, יימכר תמורת 20 מיליון ליש"ט.

בנוסף, יש שחקנים שנמצאים על הכוונת של מועדונים אחרים וביונייטד טרם החליטו לגבי עתידם. בין השאר מדובר בג'יידון סאנצ'ו שאותו תסכים למכור יונייטד תמורת  45 מיליון ליש"ט. גם החלוץ, אנתוני מרסיאל, שמחירו הוא 25 מיליון ליש"ט.

יש עוד שחקנים שעומדים למכירה אבל בסכומים נמוכים הרבה יותר. דוני ואן דה ביק, פרד ואנתוני אלנגה עשויים להימכר כל אחד ב-20 מיליון ליש"ט והמגן אלכס טלס עשוי להימכר ב-10 מיליון ליש"ט. פרד זוכה להתעניינות מצד פולהאם, בעוד מספר מועדונים גרמנים עוקבים אחרי אלנגה. בנוסף קיימים גם שחקנים כמו ברנדון וויליאמס שמוערך בכ-5 מיליון ליש"ט.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

הקשר הטוניסאי חניבעל מג'ברי יעלה 13 מיליון ליש"ט, ויונייטד כבר סיכמה למכור את זידאן איקבאל לאוטרכט תמורת 850 אלף ליש"ט פלוס תוספות משמעותיות.

ביונייטד התייחסו לכך ואמרו: "הצוות המקצועי והניהולי עובד על בניית המועדון מחדש. יש לנו רצון לעשות תוכנית הבראה וכולנו תקווה שזה יצליח".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.