גוד בלינגהאם
צילום: טוויטר בורוסיה

המלפפון החם באירופה: כוכב דורטמונד יימכר ב-130 מיליון אירו?

ג'וד בלינגהאם נמצא על הכוונת של המועדונים הגדולים. ליברפול ויתרה, סיטי נכנסה למירוץ ועוד קבוצות במעקב. וגם: האם שכרו הגבוה, 3.5 מיליון יורו, יכול למנוע מעבר?

מיכאל וייסרמן | (2)

הליגות באירופה נמצאות בשיאן. רגע לפני נקודות ההכרעה, לא מעט שחקנים מעלים את רמתם וגם את המחיר שלהם לקראת מועד ההעברות בקיץ הקרוב. אחד המלפפונים הגדולים אמור להיות הקשר ג'וד בלינגהאם. האנגלי הבינלאומי נמצא בעונה אדירה בבורוסיה דורטמונד וכבר עתה ברור כי כבר בקיץ הקרוב יעזוב למועדון גדול ועשיר יותר.

בלינגהאם, 19, כבר רשם מספר שיאים למרות גילו הצעיר ועשוי לשבור שיאים נוספים בעתיד, כשיעבור לאחד המועדונים הגדולים באירופה. הוא גדל בברמינגהם סיטי וערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצת מילואים בגיל 15. באוגוסט 2019 ערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הראשונה של ברמינגהם ובכך הפך לשחקן הצעיר בהיסטוריה של המועדון כאשר גילו היה אז 16 ו-38 ימים.

רק שיבחר. בלינגהאם

לאחר שנה מצוינת בה שותף ב-41 משחקים וכבש 4 שערים וכבר בחודש ינואר 2020 דחתה קבוצתו הצעה של 20 מיליון ליש"ט שהגיעה ממנצ'סטר יונייטד. בסיום אותה עונה הגיעה הצעה גבוהה יותר מבורוסיה דורטמונד אליה נמכר ב-25 מיליון אירו, בכך הפך לשחקן בן ה-17 היקר בהיסטוריה. ב-10 לנובמבר 2020 ערך את הופעת הבכורה שלו בנבחרת אנגליה במשחק  מול אירלנד וזאת כאשר הוא בן 17 ו-136 ימים. כך הוא הפך לשחקן השלישי הצעיר בהיסטוריה אחרי ויין רוני ותיאו וולקוט.

העלייה הגדולה של מרץ: השחקנים ששוויים חצה את רף ה-100 מיליון אירו

הקיץ אמור הקשר להשתדרג למועדון גדול נוסף, כאשר זכה לאחרונה לחיזורים של ריאל מדריד, פאריז סן ז'רמן ואף ליברפול. זאת הודיעה לאחרונה כי מוותרת על שירותיו בשל מחירו הגבוה שדורשת עליו דורטמונד - 130 מיליון אירו. ביממה האחרונה דווח כי גם מנצ'סטר סיטי עוקבת אחר ההתפתחויות ותרצה להגיש הצעה כספית מצדה. במידה ובלינגהאם יעבור בסופו של דבר לקבוצה האנגלית זה עשוי להיות דומה למעבר גדול אחר שנעשה בין המועדונים - עם העברתו של החלוץ ארלינג הולאנד. הנורבגי נרכש על ידי סיטי בסכום של 60 מיליון אירו והיום שווה הרבה יותר.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    עוד לא בן 20 17/04/2023 11:04
    הגב לתגובה זו
    קשר מרכזי שעושה הכל: מתקל, לוחץ,הנעת כדור, מגיע מאחור. גבוה, בנוי חזק .נמצא בכל מקום במגרש. טכניקה טובה. קשר box to box. חסרונות : מרבה להחמיץ. שווי נוכחי 113 מיליון אירו.
  • 1.
    המלפפון הזה לא עשה משהו במונדיאל שיצדיק את שוויו... (ל"ת)
    מרקוס 16/04/2023 15:14
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.