הנסיך מגאורגיה: הכוכב שליברפול וריאל סימנו שווה 100 מיליון יורו
חוויצ'ה קווארצחליה של נאפולי ירצה להעלות את קבוצתו לרבע הגמר ולהמשיך את המסע גם בדרך לאליפות איטליה. כל אירופה בטירוף אחריו. ונאפולי כבר לא מסוגלת להיאבק
משחקי שמינית הגמר של ליגת האלופות יסתיימו הערב עם קרב הענקים בין ריאל מדריד לליברפול. במשחק השני נאפולי תארח את פרנקפורט. הקבוצה האיטלקית נמצאת בעונת שיא. היא מדורגת במקום הראשון בליגה המקומית עם יתרון משמעותי מהמקום השני וצפויה לזכות באליפות ראשונה מאז הימים של דייגו מראדונה. במשחק הראשון ניצחה נאפולי על אדמת גרמניה בתוצאה 2:0 כך שרק סיכוי קלוש יביא לכך שהיא לא תמשיך לשלב הבא גם באלופות.
הכוכב הגדול של האיטלקים העונה ואחד המלפפונים המבוקשים באירופה הוא החלוץ הגאורגי חוויצ'ה קווארצחליה. קווארצחליה, 22, יכול לשחק בשני האגפים. הוא כבש 11 שערים ב-22 משחקים וזו אמורה להיות עונת הפריצה שלו.
המחיר עולה ממשחק למשחק. קוורצקליה
החלוץ הצעיר התחיל את הקריירה בדינמו טביליסי. בגיל 19 כבר עבר ללוקומוטיב מוסקבה מהליגה הרוסית, משם לרובין קזאן. אבל בעונה שעברה עזב את הקבוצה הרוסית וחזר לליגה הגאורגית, בעיקר בגלל הפלישה של רוסיה לאוקראינה. בקיץ האחרון הרשים קווארצחליה את הקבוצה האיטלקית שהחתימה אותו על חוזה לחמש שנים. השכר: כ-1.3 מיליון יורו לעונה. לא הרבה, אפילו פחות ממנור סולומון. אבל נראה כי בעונה הבאה הוא ירוויח הרבה יותר. כבר הקיץ תצטרך נאפולי להיפרד מהנכס שלה.
- פרמאונט תשדר את ליגת האלופות באירופה תמורת 11.5 מיליארד דולר
- המספרים של באיירן מינכן הופכים אותה למפלצת. זה מה שראינו אתמול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי שנמצאות במאבק על הכוכב הגדול של אירופה הן ריאל מדריד וליברפול. השתיים מוכנות להשקיע מעל 100 מיליון יורו כדי להחתימו. באנגליה אף דווח כי מבחינתו של מאמן ליברפול, יורגן קלופ, מדובר ברכש המשמעותי ביותר לקראת הקיץ הקרוב. נאפולי כבר לא מסוגלת להיאבק. היא הציעה חוזה עד 2028, אבל הנושא טרם התקדם. קווארצחליה רוצה לחשוב בגדול יותר אחרי שהביא לה אליפות.
בנאפולי מבינים כי בשלב זה אין מה למהר ולשחרר את ה"נכס". משחק איכותי נוסף ברבע הגמר יכול להביא למחיר גבוה יותר ולהתעניינות מצד מועדונים בכירים אחרים כמו פריס סן ז'רמן ומנצ'סטר יונייטד, שמתכוונת לעלות הילוך עם ההחתמות הקיץ.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
