ליונל מסי (X)
ליונל מסי (X)

מסי הזניק את השווי של אינטר מיאמי: בדרך לחוזה ענק בקבוצה

מסי משביח את השכר שלו ואת השווי של אינטר מיאמי; האם האו יישאר בקבוצה וכמה הוא מרוויח בעונה?

נושאים בכתבה מסי

ליונל מסי, שנחשב לאחד הכדורגלנים הגדולים בהיסטוריה, קרוב לחתום על הארכת חוזה עם קבוצת אינטר מיאמי בליגת ה-MLS, שתשאיר אותו מעבר לשנת 2025, כך לפי The Athletic. החוזה הנוכחי שלו, שנחתם ב-2023 בשווי 150 מיליון דולר, כולל הסכמי חלוקת הכנסות ממנויי MLS Season Pass (שירות הסטרימינג של הליגה ב-Apple TV+), מכירות מוצרי אדידס, ואפשרות לקבלת מניות בבעלות על הקבוצה עם פרישתו. ההארכה תבטיח שמסי, שיהיה בן כמעט 40, יחנוך את אצטדיון מיאמי פרידום פארק החדש ב-2026, שצפוי למשוך המוני אוהדים.  

ליגת הכדורגל המקצוענית (Major League Soccer, MLS) היא ליגת הכדורגל המובילה בארצות הברית וקנדה, הכוללת 29 קבוצות כמו לוס אנג'לס גלקסי ואינטר מיאמי. נוסדה ב-1993, היא מייצרת הכנסות של כ-2 מיליארד דולר בשנה, אך נחשבת פחות יוקרתית מליגות אירופאיות כמו הפרמייר ליג. ה-MLS מתמקדת בהרחבת הקהל שלה, בין היתר דרך שיתופי פעולה עם חברות טכנולוגיה כמו Apple, ומשתמשת בכוכבים כמו מסי כדי למשוך תשומת לב גלובלית.  

מאז הצטרפותו של מסי ב-2023, שווי אינטר מיאמי זינק מ-600 מיליון דולר ל-1.2 מיליארד דולר, לפי Forbes, והכנסותיה שילשו את עצמן מ-56 מיליון דולר ל-180 מיליון דולר ב-2024, מה שהופך אותה למובילה בהכנסות ב-MLS. הבעלים ג'ורג' מאס רואה במסי נכס כלכלי שמגדיל את המותג של הקבוצה ואת הליגה כולה. מסי, שזכה שמונה פעמים בכדור הזהב (פרס השחקן הטוב בעולם), מושך אוהדים, תיירים ומפרסמים, והאצטדיון החדש, שיכיל 25,000 מושבים, צפוי להגדיל את ההכנסות ממכירת כרטיסים, חסויות ומוצרים.  

החוזה של מסי ממחיש כיצד כוכב ספורט יכול לשנות ליגה שלמה. ה-MLS, שנחשבה פעם לליגת פרישה לשחקנים מבוגרים, הופכת ליעד לגיטימי לשחקנים ברמה עולמית, מה שמגביר את הפופולריות של הכדורגל בארצות הברית. עם זאת, הפער בין שכרו של מסי (מיליונים בשנה) לשחקנים רגילים ב-MLS (שמרוויחים לעיתים פחות ממיליון דולר) מדגיש את חוסר השוויון בליגה. עבור האוהדים, החוזה מבטיח משחקים מלהיבים, אך גם כרטיסים יקרים יותר ותלות גוברת בשירותי סטרימינג כמו Apple TV+, שעשויים להעלות מחירים.  

האם מסי ימשיך לשחק ברמה גבוהה בגיל 40? ואיך ה-MLS תנצל את הפופולריות שלו להרחבה גלובלית, כמו משחקים נוספים בדרום אמריקה או אסיה? החוזה הזה עשוי להפוך את הכדורגל האמריקאי לפופולארי יותר והוא קריטי לעתיד הליגה. 


תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אנונימיMoises Aaron 18/04/2025 10:53
    הגב לתגובה זו
    Pasion de multitudes !!!
  • 3.
    טלפון 18/04/2025 10:19
    הגב לתגובה זו
    רק מסי
  • 2.
    טלפון נייד של ילדי ישראל 18/04/2025 10:18
    הגב לתגובה זו
    בוז רונאלדו
  • 1.
    אמיר יצחק 18/04/2025 09:35
    הגב לתגובה זו
    צריך להרוויח 151202859 דולר בשנהלא פחות
לקלר והמילטוןלקלר והמילטון

עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון

אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה פרארי פורמולה 1

פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק. 


 פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”


בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.


המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק. 


קרלוס סיינץ יחזור?

לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.