מכה לתעשייה הצבאית: משרד ההגנה של הודו החליט להטיל עליה חרם בשל פרשת שחיתות

כלי התקשורת בהודו מדווחים שחרם הוטל גם על חברות מגרמניה, סינגפור ושתי חברות בהודו. הפרשה התפוצצה באמצע 2009 ובה הועלה חשד לשחיתות מצד האחראי על הקשר עם התעשיות הזרות
תומר קורנפלד | (1)

מכה קשה נוחתת היום על התעשייה הביטחונית בישראל. התקשורת ההודית מדווחת כי הממשלה החליטה להטיל חרם למשך 10 שנים על שש חברות ובהן גם התעשייה הצבאית הישראלית (תע"ש). החשד: מעורבותן בפרשת שחיתות גדולה.

פרשת השוחד התפוצצה באמצע 2009 והחקירה בנושא נוהלה עד היום, כאשר בסופה המליצו סוכנויות ביטחון במדינה לנקוט צעדים נגד החברות. משרד הביטחון ההוד ביקשי מהחברות לנמק מדוע אין לכלול אותן ברשימה השחורה, אך מכיוון שלא היה מרוצה מהנימוקים, הוחלט לאסור עליהן להשתתף במכרזים ביטחוניים במדינה.

בין השאר נבדק הקשר לחשדות לשחיתות של ראש ה-OFB לשעבר סודיפטו ג'וש שהיה אחראי על הקשר עם התעשיות הזרות. פרט לתעשייה האווירית חרם הוטל גם על חברות מגרמניה, סינגפור ושתי חברות הודיות.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    פרופ" מוררנובסקי 06/03/2012 10:53
    הגב לתגובה זו
    עכשו הזמן לקנות מניות , לפני העליה הגדולה שימו לב למניית ב ז ן , עכשו זה הזמן הנכון

תוצאות השימוע ברכבת: גילה אדרעי, יו"ר ועד העובדים, תושעה ל-3 חודשים

אדרעי מואשמת שאיימה על עובדים והייתה מעורבת בתקיפת המנכ"ל. ועד הרכבת ממשיך בהחרפת הצעדים והפקחים לא בודקים את כרטיסי הנוסעים החל מהיום
רקפת גלילי |
הנהלת הרכבת ערכה הבוקר (א') שימוע לפני פיטורים לחמישה חברי ועד כולל גילה אדרעי במסגרתו יו"ר ועד העובדים הושעתה לשלושה חודשים בגין איומים על עובדי רכבת ומעורבות בתקיפת המנכ"ל. אדרעי שתמשיך להחזיק בתפקידה נטשה את הדיון בזעם ופסק הדין ניתן בלי שנכחה. ועד עובדי הרכבת הודיע כי החל מהיום (א') הפקחים ברכבת לא יבדקו את כרטיסי הנוסעים במהלך הנסיעה ובנוסף תופסק הכשרתם של נהגי רכבות בבית הספר למקצועות הרכבת. הצעדים ננקטו במחאה על מה שמגדירים בוועד כ"המשך ההליכים החד צדדיים שנוקטת הנהלת הרכבת", החלטת הדירקטוריון המאשרת את הפרטת הרכבת, הקמת שלוש חברות בת והכנסת עובדי קבלן כלומר המשך במיקור החוץ של עובדים ברכבת. ההשבתה תחל היום ותימשך עד להודעה חדשה. החשש של הנהלת הרכבת הוא שהצעד של העובדים יגרום לאובדן הכנסה ונוסעים רבים יסעו ברכבת מבלי לשלם עבור הנסיעה. נציין כי היום הראשון בשבוע נחשב ליום עמוס נוסעים וחיילים שלא מורשים לנסוע ברבכת בבוקר יום א' עלולים לנצל את המהלך להשתמש ברכבת.