מכה לתעשייה הצבאית: משרד ההגנה של הודו החליט להטיל עליה חרם בשל פרשת שחיתות
כלי התקשורת בהודו מדווחים שחרם הוטל גם על חברות מגרמניה, סינגפור ושתי חברות בהודו. הפרשה התפוצצה באמצע 2009 ובה הועלה חשד לשחיתות מצד האחראי על הקשר עם התעשיות הזרות
מכה קשה נוחתת היום על התעשייה הביטחונית בישראל. התקשורת ההודית מדווחת כי הממשלה החליטה להטיל חרם למשך 10 שנים על שש חברות ובהן גם התעשייה הצבאית הישראלית (תע"ש). החשד: מעורבותן בפרשת שחיתות גדולה.
פרשת השוחד התפוצצה באמצע 2009 והחקירה בנושא נוהלה עד היום, כאשר בסופה המליצו סוכנויות ביטחון במדינה לנקוט צעדים נגד החברות. משרד הביטחון ההוד ביקשי מהחברות לנמק מדוע אין לכלול אותן ברשימה השחורה, אך מכיוון שלא היה מרוצה מהנימוקים, הוחלט לאסור עליהן להשתתף במכרזים ביטחוניים במדינה.
בין השאר נבדק הקשר לחשדות לשחיתות של ראש ה-OFB לשעבר סודיפטו ג'וש שהיה אחראי על הקשר עם התעשיות הזרות. פרט לתעשייה האווירית חרם הוטל גם על חברות מגרמניה, סינגפור ושתי חברות הודיות.
- 1.פרופ" מוררנובסקי 06/03/2012 10:53הגב לתגובה זועכשו הזמן לקנות מניות , לפני העליה הגדולה שימו לב למניית ב ז ן , עכשו זה הזמן הנכון
ישראל כץ מגיב לנתניהו בנושא 'אובר' ונוקב בפיצוי האדיר שיקבלו נהגי המוניות
גיא ארז |
יום לאחר הוויכוח בין ישראל כץ לבנימין נתניהו בנושא אישור השימוש באפליקציית 'אובר', שר התחבורה נאם היום (ב') בוועדת הכלכלה והתייחס לנושא: "מי שרוצה להכניס את 'אובר' שיכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות".
שר התחבורה ישראל כץ הגיע הבוקר לדיון ברפורמה בענף הרכב. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, הזכיר לשר שהוועדה הייתה אמורה לעסוק בנושא אובר ובסוף תצטרך לדון גם בכך.
השר כץ התייחס לכך ולעימות שהתפתח אתמול בישיבת הממשלה בנושא ואמר: "אני לא יודע מאיפה המיתולוגיה על כוחם של נהגי המוניות, זה לא ציבור חזק. זה לא יבואני הרכב. זה ציבור עובד שמתמודד עם מציאות והתפקיד שלי זה לאפשר להם התמודדות בתנאים שווים. מי שמשלם עבור רישיון מונית לא יכול שמישהו יבוא עם הרכב הפרטי ויתמודד מולו. אם המדינה רוצה להכניס את זה שתחליט ותכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות. אני לא מושפע מלחצים".
אתמול בעימות בין ראש הממשלה לשר התחבורה, עקץ האחרון את נתניהו באומרו "אני לא דואג לבעלי הון מחו"ל " - כשרבים קישרו משפט זה ליחסי נתניהו-שלדון אדלסון.
אפליקציית 'אובר' אמנם פועלת בישראל מזה תקופה - אך במתכונת של הזמנת מוניות רגילה (בפועל, כמו 'גט-טקסי'). הרעיון החדשני באפליקצייה, שפועלת בערים רבות בעולם, הוא 'שידוך' נהגים פרטיים עם נוסעים המגיעים לאותו יעד - באופן שיחסוך כסף לנוסע, ויוריד את העלויות למסיע. הציבור ככלל אמנם ירוויח מנסיעות זולות יותר, אך הראשונים להפגע מהפעלת שירות זה יהיו כמובן נהיג המוניות בישראל - ועל כך פרץ הוויכוח עם נתניהו.
עם זאת, חשוב לציין כי בישראל - בשל המצב הבטחוני, אפשור השימוש בשירות זה אינו מובן מאליו, בשל חשש לחטיפות על רקע בטחוני.
