הינדנבורג: "דראפטקינגס מעורבת בשוק שחור, הלבנת כספים ופשע מאורגן"
הינדנבורג, קרן הגידור שמתמחה בפוזיציות שורט שמה פאול לחברת הימורי הספורט דראפטקינגס ( DRAFTKINGS INC , סימול: DKNG), ממקדימי גל ה-SPACים הנוכחי שהונפקה עוד באפריל אשתקד ומאז תחילת המסחר בה האמיר שוויה ב-150% לכ-20 מיליארד דולר (גבוה ב-400% מהמחיר בהכרזה על המיזוג). למעשה מדובר בשתי חברות שמוזגו לתוך שלד אחד, אחת מהן היא דראפטקינגס עצמה והשנייה היא SBTech, חברת גיימינג מבולגריה שאליה מופנים חיציה של הינדנבורג, שטוענת לעבירה על החוק מצד זו ומעורבות בפשע מאורגן והלבנת כספים – זאת בהסתמך על מידע מעובדים לשעבר. בדראפטקינגס הודפים מצדם את הטענות ובינתיים המניה יורדת בוול סטריט בכ-5%.
בתחקיר שפרסמו בהינדנבורג, הנשען בין היתר על דיווחים לרשות ניירות ערך האמריקאית ומסמכים נוספים, בקרן הגידור כותבים כי SBTech היא למעשה היחידה שהביאה לעסקת המיזוג טכנולוגיה ופעילות בעלת רווחיות תפעולית. עוד הם מעריכים כי 50% מההכנסות של זו מגיעות משווקים בהם הימורים אסורים על פי חוק (יוסבר כי החברה מתקראת חברת גיימינג, בפועל מדובר כאמור בהימורים על ענפי ספורט).
אחד העובדים לשעבר אמר כי החברה "מכרה להרבה ארגוני פשיעה", ובהינדנבורג מציירים את הפער בין הדברים לבין שותפויות שמציגה החברה עם ליגות נחשבות כמו ה-NBA, NFL ועוד והמינוי של דוגמנית העל ג'יזל בונדשן לתפקיד יועצת בסוגיות ממשל תאגידי.
עוד נכתב כי לקראת הפיכתה לציבורית באמצעות מיזוג הספאק SBTech "ניסתה להרחיק עצמה מהימורים בשוק השחור. יחסים בלתי חוקיים מול לקוחות 'גולגלו' לישות חדשה שעוסקת ב'הפצה' לה ניתן השם BTi/CoreTech ואליה הועברו 50 עובדים לערך מ-SBTech". לראשה של אותה ישות מונה כמנכ"ל אדם ששימש בעברו כבעיר בחברת אופציות בינאריות שה-FBI פשט עליה והרשות לניירות ערך קנסה אותה על הונאת משקיעים בכ-100 מיליון דולר. על כן נטען כי אותה BTi מהווה כיום החטיבה הסודית של דראפטקינגס למשחקים אסורים. זאת ועוד, בהינדנבורג אומרים כי איתרו אתר אסיאתי המקושר לשלושה גורמים המצויים בחקירה בשוויץ על הלבנת כספים, מפרסם כי הוא משתמש בטכנולוגיה של BTi/CoreTech.
- הונאת ההימורים שמטלטלת את עולם הספורט ומאיימת על ה-NBA
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצד אלה נכתב כי SBTech מפירה את הסנקציות האמריקאיות על איראן בכך שהיא פועלת במדינה זה 4-5 שנים בפיקוחו של המייסד, שביצע ספין-אוף למותג גיימינג אחר בשוק הסיני, שממשיך לפעול בו על אף החוק המקומי האוסר הימורים ברשת.
"דיברנו עם מספר מומחים בתעשייה וכן מתחרים של החברה שהטילו ספק במודל האגרסיבי של שריפת המזומנים שלה על קידום ושיווק לטובת רכישת לקוחות בטווח הזמן הקצר, על אף שאין הוכחות לנאמנות של הלקוחות למותג בטווח הארוך", טוענים כותבי התחקיר. בהינדנבורג גם מציינים כי נודע להם כי בעלי המניות מקרב עובדי החברה מימשו אחזקות שלהם בה בהיקף של 1.4 מיליארד דולר מאז ההנפקה לפני כשנה - החלק הגדול ביותר שמומש הגיע מצד המייסד של SBTech שמכר מניות בהיקף כ-570 מיליון דולר. אגב, קאת'י ווד מ-ARK הגדילה באחרונה את החשיפה לדראפטקינג.
- 1.שלום מקינזי 16/06/2021 07:33הגב לתגובה זוSb tech זונחברה בהעלות ישראלית שמיזגה לדראףקינג לא טוב לכם אל תשקיעו אבל סתם ללכלך כל חברת גימנג זה הימורים מה חשבתם זה גבאי של בית כנסת ?

עובדי Wix הפסידו 400 מיליון דולר; כל עובד איבד 110 אלף דולר
כשהנהלת החברה, אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש, מימשו בעשרות מיליוני דולרים - הם ידעו מה שהם עושים; רוב העובדים "אכלו אותה"
מניית וויקס Wix Wix.com -3.98% התחילה את השנה במחיר של 215 דולר, שווי של 12 מיליארד דולר ועם תקוות גדולות אחרי שזינקה ב-90% בשנה. הנהלת החברה ביטלה את חששות המשקיעים מתחרות מחברות שיאמצו AI כדי להתחרות ביכולת בניית האתרים של וויקס, וטענה שמדובר בפלטפורמה שלא ניתנת להחלפה. האנליסטים החמיאו והמגמה נראתה חיובית. בפועל, זו היתה אחת השנים הגרועות של החברה (בינתיים) כשהמניה נופלת ב-55% מהמחיר בתחילת השנה ל-95 דולר. השווי ירד ל-5.3 מיליארד דולר.
הנהלה אולי יהירה, אולי מנותקת שלא הבינה את גודל האירוע, ואולי ניסתה להחביא את הבעיה. אנליסטים הלכו שבי אחריה. התעוררות מאוחרת ורכישת סטארטאפ בן כמה חודשים עם 2-3 עובדים במחיר של 80 מיליון דולר סימנה מפנה. רכישת סטארט אפ של AI שיכול לפתוח את הדרך לחברה שתקועה במירוץ ה-AI הוא סימן לכישלון בדרך עד כה. תחליטו - אתמול הייתם בטוחים בכיוון ופתאום אתם בהיסטריה? ובכל זאת, השוק אהב את הרכישה. למרות שזו היתה, בין השורות, הודאה ברורה בטעות ובהתעוררות מאוחרת. עברו כמה חודשים והובן באופן ברור - החברה לא צומחת, הרכישה מוסיפה לה צמיחה חיצונית, אבל הפעילות המסורתית בבעיה. הסיפור האמיתי נחשף.
כל חברות התוכנה נמצאות בבעיה - יש פוטנציאל תחרות ענק מצד ה-AI. פיתוחי תוכנה שלקח שנים להרים אותם, יכולים להיות מוכנים היום בימים ושבועות. נכון, חברה זה לא רק מוצר התוכנה, זה הרבה מסביב - תפעול, שיווק, לקוחות, אבל המוצר זה העיקר. האלטרנטיבות AI יכולות להוביל להחלפה של מוצרי וויקס ויכולות להביא לתחרות על המחיר. בכל מצב זה הפסד לוויקס, והשוק הפנים שיש בעיה קשה בדוחות האחרונים לפני כשבוע - וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?

- וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?
- וויקס צונחת 16% למרות תוצאות טובות - הסיבה היא בתחזית ובאיום מ-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המנהלים - אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש מכרו מניות בכמויות גדולות בכל השנה האחרונה. עשו בשכל. אבל תראו מה קרה לעובדים - אלו החזיקו במניות חסומות (RSUs) שניתנות כחלק מהשכר השוטף והם הפסידו סדר גודל של 400 מיליון דולר. בתחילת השנה הם החזיקו 3.34 מיליון מניות כשכל מניה היתה שווה כאמור 215 דולר. מדובר על ערך של 718 מיליון דולר. כעת זה שווה 318 מיליון דולר.
פורשה 911, קרדיט: יצרןפורשה 911 טורבו S ההיברידית: חזקה ומהירה מאי פעם; כמה היא עולה?
הביצועים, הגרסאות השונות והמחירים
הדגם החדש של פורשה 911 טורבו S לשנת 2026 נראה על פניו כמו גרסה נוספת של מכונית־העל הקלאסית - אבל מתחת לפני השטח זהו השינוי המשמעותי ביותר שעבר על הסדרה בעשורים האחרונים. לראשונה, פורשה מציגה גרסה היברידית לדגם הדגל שלה, עם ביצועים עוצמתיים יותר מאי פעם.
הפורשה 911 החדשה מגיעה עם מערכת הנעה מתקדמת שמבוססת על מנוע חדש לחלוטין, תיבה אוטומטית שעוצבה מחדש, סוללה קומפקטית עם מתח עבודה של 400 וולט ושילוב ראשון מסוגו של מערכת טורבו חשמלת. כל אלה יחד הופכים את הרכב למהיר יותר, מדויק יותר, ובעיקר, צעד קדימה במאמץ לשלב בין ביצועים, רגולציה וחדשנות.
המנוע של הדגם החדש - שישה צילינדרים אופקי בנפח 3.6 ליטר - שונה לגמרי מזה של הדור הקודם: מדובר בגרסה קומפקטית יותר, עם קוטר בוכנות חדש, מערכת הזרקה מתקדמת, והסרה מוחלטת של מערכות רצועה מכאניות. הגישה המודולרית אפשרה למהנדסי פורשה לשלב מעל המנוע את מערכות ההמרה החשמליות, כולל ממיר DC/DC ואינוורטר מתקדם, בלי להגביה את קו המכסה האחורי של הרכב.
אבל הסיפור הגדול יותר הוא שילוב של טכנולוגיית T-Hybrid: מנוע חשמלי בהספק של 80 כ"ס משולב בתיבת ה־PDK האוטומטית, אשר מחובר ישירות לגל הארכובה. גם מגדשי הטורבו שונו לחלוטין: הפעם מדובר במערכות טורבו חשמליות עם מדחסי אוויר שנשלטים אלקטרונית, ללא תלות בסיבובי המנוע. התוצאה היא זמינות כוח מיידית, העלמת השהיית הטורבו ואספקת מומנט מרשימה במיוחד לאורך תחום הסל"ד.
- העשור האבוד של פורשה: בלומה מפנה את הכיסא
- פורשה מתרסקת: הפסד של כמעט מיליארד אירו ברבעון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בזכות המערכת המשולבת, ה־Turbo S מציע כעת הספק כולל של 701 כוחות סוס ומומנט מרבי של 590 ליברה־רגל. אלה מתקבלים בטווח שבין 2,300 ל-6,000 סל"ד - מה שמקנה לרכב גמישות נדירה, גם בנסיעה עירונית וגם על מסלול מירוצים.
