חושבים שטסלה היא בועה? תביטו בתמחור של NIO

עם נתוני מסירות של פחות מ-4,000 רכבים ברבעון הראשון של 2020, ועם הפסד של יותר מ-7% על כל רכב שהיא מוכרת. יצרנית הרכבים הסינית NIO הולכת בעקבות טסלה ומזנקת היום לרמות שיא עם שווי שוק של יותר מ-15 מיליארד דולר - מעל יצרניות רכב וותיקות כמו רנו וניסאן
עמית נעם טל | (35)

הכסף הזול מציף את וול סטריט בתקופה האחרונה ויש לזה מחיר - ניפוח בועות פיננסיות. יצרנית הרכבית טסלה (סימול:TSLA) מושכת בימים האחרונים תשומת לב רבה לאחר שהגיע לשווי שוק מדהים של 256 מיליארד דולר (והיד נטויה) - הרבה מעל המתחרות שמייצרות הרבה יותר בכל שנה. אך מי שחושב שהשווי של טסלה הוא בועתי, שיביט על הגרסה הסינית - NIO. 

מניית יצרנית הרכבים הסינית מזנקת כעת ביותר מ-18% ונסחרת קרוב לרמות שיא כל הזמנים (שנקבע בהנפקה ב-2018). שווי החברה עומד כרגע על קצת יותר מ-15 מיליארד דולר - יותר מהשווי שוק של יצרניות רכב וותיקות כמו פג'ו - סיטרואן, רנו או ניסאן. 

אם מסתכלים על הנתונים של החברה, קשה להאמין כיצד מניית החברה הגיע לשווי שוק כה גבוה. בדוחות האחרונים דיווחה החברה על נתון מסירות של 3,838 רכבים בסה"כ, לעומת נתון של 8,224 רכבים במהלך הרבעון האחרון של 2019. שולי הרכב מהמכירות היו שליליים ברבעון האחרון ועמדו על 7.4% ברבעון האחרון של 2019 הנתון היה גם שלילי ועמד על 6%-.  במילים פשוטות: החברה מייצרת מעט מאוד רכבים ומפסידה הרבה על כל רכב שהיא מייצרת. בשורה התחתונה, החברה רשמה הפסד של 243 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020.

תגובות לכתבה(35):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 25.
    אלברטו 03/11/2020 18:57
    הגב לתגובה זו
    זאת התוצאה המניה המריאה הכתב נשאר מאחור
  • 24.
    תוציאו עדכון לכתבה בדיווחים של הרבעון השני (ל"ת)
    ד 19/07/2020 01:02
    הגב לתגובה זו
  • 23.
    משקיע 18/07/2020 12:25
    הגב לתגובה זו
    גולדמן זקש סתם הוריגו דירוג לnio כאשר בטסלה הכל בסדר. ממש???? תשקיעו במניה ,אצל הסינים העל גדל בטירוף והמניה תיזור לעצמה ואף יותר. תקראו ברשת מה אנליסטים מצפים לה
  • 22.
    הסינים רוצים להראות לאמריקאים שגם הם יודעים לנפח בועה (ל"ת)
    שגיא 14/07/2020 09:47
    הגב לתגובה זו
  • 21.
    הסרן 08/07/2020 15:02
    הגב לתגובה זו
    תחזור לדולר בתקלה הראשונה
  • מצטער בשבילך אם אתה בשורט (ל"ת)
    אלברטו 09/07/2020 21:13
    הגב לתגובה זו
  • באבא בובה 09/07/2020 00:02
    הגב לתגובה זו
    אילון מאסק הוא טיל קרקע אויר כל מה שהוא נוגע בו ממריא לשמים
  • 20.
    כאשר קשה ונואש מחפשים חלומות לא לחם וחמאה (ל"ת)
    לילי 08/07/2020 14:33
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    דונלד דאק 08/07/2020 12:23
    הגב לתגובה זו
    מציעה לאנשים שמשקיעים ב2 החברות הללו להזהר .כי מניות יודעות לקרוס גם ב80 אחוז יום לא מאחל לאיש להיות בפנים ביום שהבלון יתפוצף.ראו הוזהרתם.
  • 18.
    תומר 08/07/2020 11:31
    הגב לתגובה זו
    Last Thursday, right before the U.S. holiday, NIO released its June sales numbers, and investors were impressed. NIO delivered 3,740 vehicles in June, up 179% from a year ago and its best monthly total ever, and capped off its best quarter ever with 10,331 vehicles sold, up 191% from last year. תשקורת במיטבה
  • רז 09/07/2020 04:31
    הגב לתגובה זו
    ככל שהחברה מוסרת יותר מכוניות, היא מפסידה יותר כסף.... אני חושב שבתור מהלך לתפיסת נתח שוק זה יכול להיות נכון, אבל זה גם יכול להיכשל. צריך לבחון את המוצר והעמידות שלו לאורך זמן כדי להבין מה הם עושים
  • 17.
    חמי 08/07/2020 11:15
    הגב לתגובה זו
    1-שווי שוק של טסלה כשמכרה אותו מס' רכבים. 2-המוסדיים הכי גדולים בארה'ב מחזיקים בנייר. חברת tencent מחזיקה 15% מהחברה... ועוד ועוד ועוד
  • 16.
    משקיע 08/07/2020 09:54
    הגב לתגובה זו
    שכחתם שניו כבר תומחרה בכמעט 14 דולר למניה שכחתם שהיא מפתחת רכבים אוטונומיים בשיתוף פעולה עם אינטל שכחתם שיש להם תמיכה כספית מהממשלה אני לא שכחתי את הדברים הללו ובגלל שה אני קניתי אותה כבר ב 2.8 דולר
  • 15.
    דן 08/07/2020 09:07
    הגב לתגובה זו
    קניתי את המניה בתחילת חודש שעבר. יותר מהכפלתי את ההשקעה. וסביר מאוד שהכפיל עוד פעם את כספי בחודשים הקרובים. מדהים!!
  • 14.
    דן 08/07/2020 09:05
    הגב לתגובה זו
    הדוחות מתארים את חודשים ינואר-מרץ. הרבה דברים קרו מאז. כולל שיא מחירות יעול היצור. ברבעון אפר-יונ הם מכרו יותר 10 אלף רכבים. ובשונה מטסלה הם בונים תחנות החלפת סוללה, אם רעיון זה יתפוס הם יהיו הרבה יותר מייצרנית רכב. אלא גם יהיו לה תחנות החלפה
  • 13.
    תש 08/07/2020 08:44
    הגב לתגובה זו
    מניית NIO משער 13.2 תרד בוודאות לרמת 4.7
  • כבש מי שלא קנה ב 3 או 4 (ל"ת)
    אלברטו 09/07/2020 21:14
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    שמוליק 08/07/2020 08:25
    הגב לתגובה זו
    הרי כל היצרנים מסורתיים מייצרים גם רכבים חשמליים. כבר לא חסר אפילו בארץ בכבישים רכבים חשמליים וכולם של היצרניות המסורתיות. למה הטיעונים שלכם עבור 3 החברות לא עובדות לגבי יצרניים המסורתיים? אין לזנ תשובה - זה האמא של הבועה שתתפוצץ
  • 11.
    YOS 08/07/2020 07:24
    הגב לתגובה זו
    תגיע לשער 2000$ זה ייבחן מעמדה מייצרת מכוניות מעל ומעבר אז אין בועה תחשבו על זה דיי לומר בועה כי זה לא נכון
  • אורן 08/07/2020 08:04
    הגב לתגובה זו
    לעלות, אבל זה סיכון גדול מהסיכוי... לא שווה
  • 10.
    שי 08/07/2020 06:44
    הגב לתגובה זו
    את העובדה שהחברה נתמכת ע"י הממשלה. נתון כזה אומר --> החברה לעולם לא תקרוס בפרט שמדובר בסין שמשתלטת על כלכלת העולם המערבי.
  • 9.
    שהמימשל הסיני תןמך זה חלום טוב רק היתחיל (ל"ת)
    kobes 08/07/2020 02:17
    הגב לתגובה זו
  • אייל 08/07/2020 10:27
    הגב לתגובה זו
    כשהממשל, ולא שהממשל כש הוא קיצור של כאשר
  • 8.
    משה ג. 08/07/2020 00:21
    הגב לתגובה זו
    יתכן שברבעון זה יהיה לחברה רווח גם בגלל שיפור בעקומת הייצור וגם בגלל הוזלה בחמרי גלם.
  • 7.
    בועה 08/07/2020 00:14
    הגב לתגובה זו
    סופם להתפוצץ לנו בפנים. במיתון כשאין כסף לא קונים - צפי לירידה במכירות גם בטסלה ( נסדאק )..... זהו זה!
  • 6.
    sam 07/07/2020 23:52
    הגב לתגובה זו
    מניה מדהימה עם חזון ענק..וזה רק ההתחלה
  • 5.
    יש לה שוק של מיליארד סינים (ל"ת)
    ארק 07/07/2020 23:41
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    הנביא 07/07/2020 22:52
    הגב לתגובה זו
    הכתבים מתפרנסים מכתבות המהמרים מרווחים מהבועות והמתמהממים יוכלו את ההתנפצות
  • אקי 08/07/2020 00:14
    הגב לתגובה זו
    סוף
  • 3.
    רמי 07/07/2020 22:46
    הגב לתגובה זו
    לא הגיעה לעשירית מטסלה למרות שלא נופלת ממנה עם שוק אסטרונומי
  • 2.
    זה ממש קרוב הזהרו! (ל"ת)
    מגן הציבור 07/07/2020 22:35
    הגב לתגובה זו
  • אושרי 08/07/2020 05:54
    הגב לתגובה זו
    הזהרו למה?
  • 1.
    אלון 07/07/2020 22:22
    הגב לתגובה זו
    שטסלה הייתה ב40$
  • אייל 08/07/2020 10:26
    הגב לתגובה זו
    כשטסלה ולא שטסלה... כש הוא קיצור של כאשר
  • תמשיך להיות בלשן ובלי מניות (ל"ת)
    אלון 03/11/2020 18:55
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.

וול סטריט
צילום: Roberto Junior, Unsplash
וול סטריט

הורדת המלצה לאנבידיה ומה קורה בוול סטריט?

מערכת ביזפורטל |

3 המצטרפות החדשות ל-S&P בולטות בעליות. שבוע המסחר בוול סטריט נפתח בעליות קלות. 

המשקיעים ממקדים את תשומת הלב בנתוני האינפלציה שצפויים להתפרסם השבוע ועשויים להשפיע ישירות על החלטת הריבית הקרובה של הפד' ב-17 בספטמבר. מדד מחירי היצרנים יתפרסם ביום רביעי, ואחריו מדד המחירים לצרכן ביום חמישי, והתמונה שהם יראו עשויה להכריע בין גישה מתונה של הפד' לבין תגובה אגרסיבית יותר.

עליות חדות ב-3 המצטרפות ל-S&P

שלוש המניות שצפויות להיכנס למדד S&P 500 בולטות בעליות חדות לקראת פתיחת המסחר. מניית  אפלובין  AppLovin 12.64%  עולה, שכן כניסתה למדד של החברה העוסקת בפיתוח טכנולוגיות לניטור והגדלת הכנסות באפליקציות מובייל\ מעלה את הביקוש למניה מצד קרנות ותעודות סל פסיביות.

גם מניית רובינהוד Robinhood 13.5%  מזנקת . החברה, שמפעילה פלטפורמת מסחר מקוון שמיועדת בעיקר לדור הצעיר, מצטרפת כאמור גם היא ל־S&P 500. רובינהוד זכתה לפרסום בעיקר במהלך "שיגעון מניות הממים" של 2021, אך בשנים האחרונות מנסה להרחיב את הפעילות לעולמות של פיקדונות, מטבעות קריפטוגרפיים ומוצרים פיננסיים נוספים. בחודשים האחרונים היא שמה דגש על שירותי בנקאות דיגיטלית, השקעות פסיביות וכלים לניהול כספים יומיומי.

המניה השלישית שצפויה להיכנס למדד היא אמקור Amcor -0.96%  . החברה מספקת שירותים הנדסיים לתחזוקה, תשתיות ובנייה, בעיקר בתחומי מערכות חשמל, מיזוג ותשתיות מורכבות. היא נהנית מביקושים ממשלתיים ופרטיים לפרויקטים בתחומי האנרגיה והקיימות. אמקור פעילה בעיקר בשוק האמריקאי אך מחזיקה גם חוזים בינלאומיים והיא נחשבת לשחקנית יציבה בתחום תשתיות קריטיות.

מניה נוספת שנמצאת במוקד היא של יצרנית הרכב החשמלי הגדולה בעולם טסלה טסלה , שעולה בכ־1.1% במסחר המוקדם, אחרי שביום שישי השלימה עלייה שבועית של יותר מ־5%. המניה מגיבה להצבעה צפויה מצד בעלי המניות על חבילת שכר חדשה לאילון מאסק, שעל פי הערכות עשויה להגיע לשווי של טריליון דולר בעשור הקרוב. בנוסף לכך, הדיווחים על הרחבת הייצור בסין והוזלת דגמים בארה"ב מוסיפים רוח גבית למניה בימים האחרונים.