בכיר בעולם הנפט: "המחיר לחבית יירד ל-50 ד' בסוף השנה", מה הסיבה?
האם המחיר לחבית נפט יעשה סיבוב פרסה? החוזים העתידיים על חבית נפט עולים בקצב מסחרר בעת האחרונה, כאשר הנעילה של יום האתמול מסמלת שיא של שנה במחיר לחבית, 106 דולר. בכיר בתעשייה אומר היום כי 50 דולר לחבית היא תחזית סבירה לסוף השנה.
ג'ואי פטרובסקי, מנכ"ל חברת GULF OIL טען בראיון אשר ניתן לרשת CNBC כי לדעתו מחיר של 50 דולר לחבית עד סוף השנה הוא מחיר ריאלי. המנכ"ל מציין כי הירידה היא עניין של אספקה ותו לא "אנחנו מספקים כמויות אדירות של נפט מארה"ב וקנדה". המנכ"ל הוסיף "ההיצע בשוק הוא גדול מאוד, למעשה ההיצע ממדינות OPEC הולך וגדל בעוד שחברות אשר רוצות לשמור על רמת הכנסה יציבה יצטרכו למכור יותר".
על פי פטרובסקי, ישנם פקטורים נוספים אשר יגררו את מחיר החבית מטה: הביקוש ההולך וקטן מכיוון סין, האספקה ההולכת וגוברת מצד מדינות העולם וההתייעלות בשוק הרכבים אשר צורכים כעת פחות דלק. "זה נכון שהתחבורה בעולם מתפתחת, אבל אנחנו משתמשים בהרבה פחות דלק לצורך השינוע".
דבר מעניין נוסף שמציין פטרובסקי בראיון הוא העובדה שהירידה במחיר לחבית לא תשפיע בצורה ישירה על מחיר הדלק. "ירידה למחיר של 50 דולר לחבית לא תגרור אחריה מחיר של 2 ד' לגלון בארה"ב מכיוון שהחביות עדיין צריכות לעבור שינוע וזיקוק". המנכ"ל הוסיף "העובדה שאנו משתמשים ברכבות ומשאיות על מנת להעביר את הדלק ממקום למקום ולא משתמשים בצינורות מעלה את המחיר לגלון בלפחות 40 סנט".
- 4.אז אם כן - איך לנצל ולהרוויח מירידת מחיר נפט ??? (ל"ת)א 24/07/2013 18:47הגב לתגובה זו
- 3.רוני 23/07/2013 20:57הגב לתגובה זוהגז גם יכול להחליף בחלק מהמקרים נפט הוא גם יותר נקי . יש גם אנרגיה סולארית שמתפתחת לאט לאט אבל מתפתחת ומחירים יורדים . אנרגית רוח . אנרגית גלים . וכמו שהוא אמר המכוניות והמכונות צורכות הרבה פחות דלק כבר היום . ותוך 15 שנה רוב המכוניות יהיו חשמליות .
- 2.שמעון 23/07/2013 13:16הגב לתגובה זוויספרו לכם על הוזלה של 5 א'ג לשיפור מצב הרוח ...
- 1.עידן 23/07/2013 11:03הגב לתגובה זורק תמכור לי חבית ב- 60$ לכל החיים? קח 10$ לחבית!! 20% רווח.. מתאים?
הצעה נוספת לרכישת צים - מה הסיכויים לעסקה?
על שני הכובעים של גליקמן ועל הסיכויים שלו לקבל בהמשך את השליטה בצים
המאבק על השליטה בחברת הספנות צים מתעצם, עם הצעה נוספת מ-MSC השווייצרית אחת מחברות הספנות הגדולות בעולם. לפני כשבועיים קיבל הדירקטוריון הצעה ראשונית מהפג-לויד הגרמנית ועל פי ההערכות גם יש התעניינות ממארסק הדנית. צים, שנסחרת בוול סטריט בשווי שוק של כ-2.3 מיליארד דולר, נסחרת לכאורה מתחת למזומנים שלה ובמכפיל רווח נמוך, אך צריך לזכור שיש לה התחייבויות גדולות בגין רכישת ספינות. בפעול אין לה מזומנים של מיליארדים. אך יש לה יתרון גדול שאותה רוצים הרוכשים הפוטנציאלים - צי אוניות יחסית חדש עם יעילות תפעולית ויכולת תחרותית טובה.
עם זאת, הסיכוי שהמדינה תמכור את צים לידיים זרות נמוך. צים ואל על דומות מהבחינה הזו - הן נכס ביטחוני ואסטרטגי ולכן למדינה יש מניית זהב ויכולת להשתמש בפלטפורמה והתשתית של החברות בזמן חירום. את אל על מכרו רק לאחר שמשפחת רוזנברג הסכימה לתנאים האלו. גוף זר יתקשה להתמודד ולהסכים לחבילת התנאים שיוטלו עליו. מה גם שזה בשעת חירום ומלחמה מסמן אותו כ"תופס צד". האם נראה לכם שבזמן מלחמה בעזה חברה דנית או שוויצרית תסכים שצים שבשליטתה תעביר סחורה של נשק לישראל? מראש הסיכוי שהחברות האלו ישקיעו בנכס ביטחוני בישראל קטן מאוד.
אבל זה מעיר את המניה - הדיבורים, כתבות, ראיונות מעלים את המניה וזה חלק מהעניין. השבחת הערך לא צריכה לחכות לסוף התהליך, אותם משקיעים שנמצאים כעת בעימות מול הנהלת החברה כבר רואים את המניה עולה. הם רוצים להחליף את הדירקטוריון (3 נציגים) כדי להשביח את החברה, ומלאכתם כבר נעשית דרך התעניינות בחברה.
כך או אחרת, השיחות מול רוכשים פוטנציאלים נתקלים בהתנגדות חריפה מוועד עובדי צים. בקשר להפג-לויד הם טוענים כי החברה הזו שמוחזקת על ידי קטאר וסעודיה (12%, 10%בהתאמה) לא תעמוד לצד ישראל בזמן חירום - "רכישה כזו תפגע ברציפות שרשרת האספקה, כפי שנראה במשברי 2021-2023", כתב יו"ר הוועד אורן כספים במכתב למשרד התחבורה.
- "צים שווה יותר מכפליים - העיוות הזה מכוון; אנחנו נשים סוף לשלטון המנהלים"
- המאבק בצים מחריף: בעלי מניות דורשים לפטר את המנכ"ל ולשנות את הדירקטוריון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
MSC, עם צי של 800 אוניות בבעלות משפחת אפונטה, בוחנת כניסה כדי להתחזק באגן הים התיכון. אבל, גם כאן, נראה שהסיכוי להסכמות עם המדינה נמוכות. במקביל אנליסטים המכסים את המניה מספקים לה מחיר יעד נמוך מהמחיר הנוכחי כשהם מבליטים את "הדיסקאונט הביטחוני". צים מקבלת דיסקאונט לעומת חברות אחרות בגלל היותה חברה ישראלית שבעצם נשלטת בצורה כזו או אחרת על ידי הממשלה.
משקיעים AIלקראת שבוע המסחר בוול סטריט - מה חושבים האנליסטים?
אחרי הורדת הריבית של הפד' אנחנו צועדים אל שבוע עם לוח אירועי מאקרו צפוף, דוחות של ענקיות צריכה וטכנולוגיה, כשהשאלה הגדולה היא האם ההאטה בשוק העבודה ובאינפלציה מספיקה כדי להצדיק עוד הקלות מוניטריות, או שאנחנו נכנסים לתקופת "המתנה" שבה כל נתון יקבל משקל
גבוה וינדנד את הסנטימנט
שבוע המסחר הקרוב בוול סטריט נפתח אחרי החלטת ריבית שהייתה צפויה מראש, אבל למרות זאת השאירה אחריה לא מעט סימני שאלה. הפד' הוריד את הריבית ב-0.25% לרמה של 3.5%-3.75%, צעד שכבר היה מתומחר בשווקים בהסתברות של כ-90%, אבל המסר שעלה ממסיבת העיתונאים ומהעדכונים הנלווים היה הרבה יותר מורכב. מצד אחד, הבנק המרכזי, בראשות ג'רום פאוול כבר מאותת לנו שהמדיניות שלו כבר קרובה לניטרלית. מצד שני, הוא מדגיש שיש חוסר ודאות גבוה, בעיקר סביב שוק העבודה והיכולת של הכלכלה האמריקאית להמשיך לצמוח בלי להיכנס להאטה חדה.
המשקיעים מנסים להבין האם מדובר בתחילתו של מסלול הפחתות ברור, או דווקא בתקופה ארוכה של המתנה, שבה כל החלטה תיגזר מנתון כזה או אחר, בלי התחייבות מוקדמת.
הפד' עוצר עכשיו כדי להעריך את ההשפעה על הכלכלה
יוני פנינג ממזרחי טפחות מעריך שהפחתת הריבית האחרונה לא הייתה אירוע משנה כללים. לדבריו, עצם ההפחתה לא הפתיעה את השווקים, אבל ההרחבה המחודשת של מאזן הפד והדגש על נושא הנזילות היו משמעותיים יותר.
פנינג מציין כי יו"ר הפד ג’רום פאוול תיאר את המדיניות הנוכחית כניטרלית, הן מבחינתו והן מבחינת חברי ה-FOMC, זאת מול אינפלציה שעדיין גבוהה מדי, אבל גם מול סימנים ברורים להתקררות בשוק התעסוקה. לדבריו, הפד מוכן כעת לעצור ולבחון האם הריבית המרסנת מחלחלת במלואה לכלכלה, ולא ממהר להתחייב להפחתות נוספות.
- תופעת ההדבקה הפיננסית: למה כשהבורסה בוול סטריט מתעטשת – כל השווקים חולים?
- המניה הישראלית שנסחרה שנים בשווי זניח, וזינקה פתאום יותר מפי 50
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהתייחסות לשוק העבודה, פנינג מצביע על כך שמספר המשרות הפנויות בארה"ב עלה משמעותית בספטמבר ובאוקטובר, עם תוספת של כ-430 אלף משרות בספטמבר ועוד כ-12 אלף באוקטובר, לרמה של כ-7.67 מיליון משרות. עם זאת, הוא מדגיש כי עיקר הגידול מגיע מענפי השירותים ובשכר נמוך, מה שמרמז על השפעות של צמצום עובדים זרים ולא בהכרח על התחזקות רחבה של הביקוש לעובדים.
