הונאה רמאות שקר אזהרה
צילום: Pixabay

צרות בצרורות: יונייטדהלת' תחת חקירה פלילית, צונחת ב8% נוספים

על פי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל החברה נמצאת תחת חקירה מאז הקיץ האחרון; יונייטד הלת' איבדה כ-50% מערכה תוך חודש אחד עקב תוצאות כספיות גרועות וחילופי מנכ"ל וכעת צונחת במעל 8% נוספים במסחר המאוחר

גיא טל |

הוול סטריט ג'ורנל מדווח מפי מקורות אנונימיים כי משרד המשפטים האמריקאי פתח בחקירה פלילית נגד ענקית הבריאות UnitedHealth Group, בחשד לביצוע הונאות במסגרת תוכנית מדיקר המורחבת (Medicare Advantage). על פי הדיווח החקירה מנוהלת על ידי יחידת ההונאה הבריאותית של מחלקת המשפטים. מקורות המעורים בנושא מסרו כי מדובר בבדיקה שנמשכת כבר לפחות מאז קיץ 2024.

החקירה הנוכחית מתמקדת בהתנהלות החברה במסגרת פעילותה בתוכנית Medicare Advantage – תוכנית המעניקה שירותים רפואיים למבוטחים מבוגרים ובעלי מוגבלויות, ומשלמת לחברות הביטוח בהתאם למצבם הבריאותי של המבוטחים. במסגרת זו, חברות הביטוח מקבלות תשלום גבוה יותר עבור חולים במצב קשה – דבר שיצר, כך על פי החשד, תמריץ לדיווח מנופח של אבחנות רפואיות. לצד החקירה הפלילית, UnitedHealth מתמודדת עם סדרת בדיקות נוספות מצד רשויות הממשל האמריקאי, ובהן חקירה אזרחית נפרדת בנוגע לדיווחי חיוב במדיקר ובדיקות בנושא הגבלים עסקיים.

כמו כן, החברה עוברת טלטלה עסקית לאחר שמנכ"ל החברה אנדרו ויטי פינה את מקומו בפתאומיות והוחלף על ידי המנכ"ל לשעבר סטיבן המסלי. מניית החברה נפלה בכמעט 50% במהלך החודש האחרון, בין היתר בעקבות דיווחים שליליים, התקפות סייבר שפגעה בפעילות בשנה שעברה, ורצח המנכ"ל ענף הביטוח של החברה בשנה החולפת. כל זה מגיע כשהנשיא טראמפ והקונגרס מנסים לקצץ בהוצאות הבריאות הפדרליות, מה שגם עלול לפגוע בחברה. החקירה הפלילית נגד UnitedHealth עשויה להעמיק את המשבר שבו מצויה החברה, ולפגוע עוד יותר באמון הציבור, הרגולטורים והמשקיעים בה.


החברה ומשרד המשפטים לא מסרו תגובה בנושא. בדוחות השנתיים של החברה היא פרסמה כי היא מעורבת ב"בדיקות וחקירות ממשלתיות שונות", כולל מצד משרד המשפטים. 


תוכנית Medicare Advantage נמצאת כבר זמן מה תחת זכוכית מגדלת של קובעי מדיניות, במיוחד לאור הביקורת על האופן שבו חברות הביטוח משתמשות בתמריצים הפיננסיים של התוכנית. במרץ האחרון, במהלך דיוני הסנאט בנושא מינויו של ד"ר מהמט אוז לראש סוכנות Medicare ו-Medicaid, נשאלו שאלות נוקבות בעקבות תחקיר "וול סטריט ג'ורנל" על ניצול לכאורה של התוכנית. ד"ר אוז התחייב אז לפעול באופן תקיף מול מקרים של ניצול לרעה מצד חברות הביטוח.

החקירה הפלילית נגד UnitedHealth עשויה להעמיק את המשבר שבו מצויה החברה, ולפגוע עוד יותר באמון הציבור, הרגולטורים והמשקיעים בה. אם יימצאו ראיות להונאה שיטתית במסגרת Medicare Advantage – התוצאה עשויה להיות לא רק משפטית, אלא גם פוליטית וכלכלית בקנה מידה רחב.



הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
וול סטריט שור (גרוק)וול סטריט שור (גרוק)
וול סטריט

מניות השבבים, המניה שטסה 174% וטסלה - מי יבלטו היום בוול סטריט?

מה קורה בחוזים, אנבידיה, אמזון לקראת יום הפריים, לוסיד ועוד

צוות גלובל |
נושאים בכתבה אנבידיה טסלה AMD

החוזים העתידיים על המדדים המרכזיים בוול סטריט על האפס. המדדים שוברים כמעט מדי יום שיא, כשהם עולים 7 ימים רצופים. אתמול היה היום של AMD וזה צפוי להיות גם היום. העסקה עם OpenAI מציתה את הדמיון של המשקיעים - גם השקעה במניות וגם רכישת שבבים במיליארדים רבים. AMD זינקה כ-24%, אנבידיה התממשה מעט - כ-1.1%. בינתיים, בטרום פתיחה אנבידיה NVIDIA Corp. -0.27%  מתאוששת בעלייה קלה. 


AMD (Advanced Micro Devices 3.83%   ) - זינוק של 4.3%

המניה ממשיכה לעלות בטרום הפתיחה לאחר זינוק מדהים של 24% ביום שני. הזינוק נבע מעסקה אסטרטגית עם OpenAI, שבמסגרתה AMD תהפוך לספקית מרכזית לבניית תשתית הבינה המלאכותית של החברה. OpenAI קיבלה אופציה לרכוש עד 160 מיליון מניות של AMD במחיר סמלי של סנט אחד למניה, מה שמייצג כ-10% ממספר המניות הכולל.



טסלה (Tesla -4.45%  ) - ירידה של 0.5%

המניה יורדת בטרום הפתיחה לאחר עלייה של 5.5% ביום שני. החברה פרסמה ביום שני טיזר להכרזה גדולה, כולל סרטון בפלטפורמת X המציג פנסי רכב מוקפים בחושך. סרטון נוסף הראה גלגל או מאוורר מסתובב של טסלה ומסתיים בתאריך "10/7". טסלה רומזת חודשים על השקת דגם זול יותר, אך תוכן ההכרזה אינו ידוע. למה זינקה טסלה ב-5.4%? והאם יש לה פתרון לביטול ההטבה הממשלתית?

אפלאבין (AppLovin 7.64%  ) - ירידה של 3.2%

המניה ממשיכה ליפול בטרום הפתיחה לאחר נפילה של 14% ביום שני. הירידה נבעה מדיווח בלומברג כי רשות ניירות הערך (SEC) חוקרת את פרקטיקות איסוף הנתונים של חברת הטכנולוגיה לפרסום במובייל. דובר אפלאבין הגיב בזהירות: "איננו מגיבים על קיומם או אי-קיומם של נושאים רגולטוריים פוטנציאליים. כחברה ציבורית גלובלית, אנו מתקשרים באופן קבוע עם רגולטורים". צניחה במניית AppLovin: חקירת SEC מחקה 8.7 מיליארד דולר תוך יום אחד

טרילוג'י מטאלס (Trilogy Metals 211%  ) - זינוק של 174%

המניה מתפוצצת ב-174% ל-5.72 דולר לאחר הודעת הבית הלבן על השקעה של 36.5 מיליון דולר בחברת הכרייה הקנדית הקטנה. ההשקעה מייצגת כ-10% מהחברה, והממשלה האמריקאית קיבלה אופציות לרכוש נוספות 7.5% מהמניות. המניה עלתה כבר 331% ב-12 החודשים האחרונים.מניית Trilogy Metals קפצה ב-140% אחרי השקעה של הבית הלבן

התרסקות מבוקרת של מטוס צילום: נאס"אהתרסקות מבוקרת של מטוס צילום: נאס"א

אסונות התעופה הגדולים בהיסטוריה: לקחים שעיצבו את התעופה המודרנית

תאונות מטוסים גובות לרוב מחיר כבד בחיי אדם, אך למרות זאת מדובר מאמצעי תחבורה בטוח הרבה יותר ממכוניות. הסיבה לכך היא בדיקות קפדניות ומתמשכות, רגולציות מחמירות, בדיקות תחזוקה יומיות, אימונים שנתיים לצוותים, מערכות מתקדמות ועוד אמצעים שנכתבו בדמם של נוסעים רבים שנר=הרגו. הנה התאונות והאסונות הגדולים ביותר, והשינויים שהם גרמו בעולם הבטיחות בתעופה

עוזי גרסטמן |

מקורות: Aviation Safety Network - Charkhi Dadri | ICAO Safety Reports | Indian Ministry of Civil Aviation

4. Turkish Airlines Flight 981 - כשל דלת המטען

3 במרץ 1974, יער ארמנונוויל, צרפת - 346 הרוגים

אסון טיסת טורקיש איירליינס 981 נחשב אחת התאונות הקטלניות ביותר בתעופה האירופית. טיסה מאיסטנבול ללונדון עם עצירה בפריז. המטוס DC-10-10 של מקדונל דאגלס (רישום TC-JAV, בשם Ankara) עם 335 נוסעים ו-11 אנשי צוות.

תאונות מטוסים הן אירועים טראומטיים ומזעזעים שגובים מחיר אנושי כבד ומשאירים צלקות עמוקות בקרב נפגעים, ניצולים ובני משפחות. עם זאת, חשוב להדגיש כי תעופה אזרחית היא אחת מצורות התחבורה הבטוחות ביותר בעולם, והסיכון בה זניח בהשוואה לאמצעים אחרים, בייחוד לנהיגה ברכב. על פי נתונים עדכניים מ-2025-2024, שיעור התמותה בטיסות מסחריות מגיע לכ-1.19 תאונות קטלניות לכל 100 אלף שעות טיסה - ירידה משמעותית לעומת שנים קודמות. ב-2024 דווחו רק שבע תאונות קטלניות שגבו 244 חיים מתוך 40.6 מיליון טיסות. לעומת זאת, שיעור הפציעות ברכב מגיע ל-42 לכל 100 מיליון מייל נסיעה, בעוד שבאוויר הוא 0.007 בלבד - הפרש של פי 6,000. הסיכון למוות בתאונת רכב הוא 190 פעמים גבוה יותר מאשר בטיסה, והסיכוי למוות בטיסה מסחרית הוא כ-1 ל-11 מיליון טיסות.

77 שניות לאחר ההמראה מפריז, בגובה 3,600 מטר, דלת מטען שמאלית אחורית נקרעה בגלל כשל במנגנון הנעילה, גרמה לדקומפרסיה פיצוצית. רצפת תא הנוסעים נקרעה, שישה מושבים עם נוסעים יפנים נזרקו החוצה. כבלי שליטה נקטעו, המטוס צלל בזווית של 20 מעלות והתרסק ביער ארמנונוויל.